×
×

آموزش اتصال ویدئو پروژکتور به لپ تاپ

اتصال به لپ تاپ

آیا می‌خواهید صفحه لپ تاپ خود را روی یک پروژکتور جیبی یا خانگی نمایش دهید؛ اما روش اتصال این دو دستگاه را نمی‌دانید؟ خوشبختانه راه‌های آسانی برای انجام این کار وجود دارد؛ که بدون تلاش زیاد شما را به نتیجه دل‌خواه می‌رساند. با این وجود برای دست‌یابی به بهترین نتیجه و تنظیمات ممکن، بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. بر همین اساس در این نوشته به آموزش اتصال ویدئو پروژکتور به لپ تاپ با جزئیات کامل پرداخته‌ایم.

راهنمای فوری برای اتصال ویدئو پروژکتور به لپ تاپ

پیش از ورود به جزئیات و برای آنها که عجله دارند؛ یک جواب سریع خواهیم داشت. به‌طور خلاصه برای اتصال لپ تاپ خود به پروژکتور، از یک کابل سازگار (DVA, HTMI, VGA) برای ایجاد ارتباط بین این دو استفاده کنید. منظور از سازگار بودن، کابلی است که هر دو دستگاه از آن پشتیبانی می‌کنند. سپس لپ تاپ و پروژکتور خود را روشن کنید. هنگامی که آنها روشن شدند؛ کلیدهای Windows + P را به‌طور همزمان روی لپ تاپ خود فشار دهید؛ و از گزینه اشتراک‌گذاری، صفحه نمایش مورد نظر خود را از لیست نمایش داده شده انتخاب کنید.

آموزش دقیق و جزئی اتصال لپ تاپ به پروژکتور

در ادامه ما یک راهنمای گسترده با روش‌های گام‌به‌گام و آسان ایجاد کرده‌ایم؛ که می‌توانید از آن برای اتصال لپ تاپ خود به پروژکتور استفاده کنید.

اگر نمی‌دانید چگونه لپ تاپ خود را به پروژکتور متصل کنید؛ سه روش ساده ما را دنبال کنید. روش‌هایی که به حداقل تلاش نیاز دارند.

آموزش اتصال ویدئو پروژکتور به لپ تاپ

روش شماره 1: استفاده از کابل

برای اتصال لپ تاپ ویندوزی خود به ویدئو پروژکتور از طریق کابل مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. لپ تاپ خود را از طریق یک کابل سازگار (DVA, HTMI, VGA) به ویدئو پروژکتور وصل کنید.
  2. لپ تاپ و پروژکتور خود را روشن کنید.
  3. هنگامی که هر دو دستگاه روشن هستند؛ کلیدهای Windows + P را روی لپ تاپ خود به‌طور هم‌زمان فشار دهید.
  4. گزینه اشتراک‌گذاری صفحه نمایش (screen-sharing) را بر روی ویدئو پروژکتور قرار داده و تایید کنید.

نکته مهم: اکثر لپ تاپ‌ها و پروژکتورها دارای پورت HDMI یا VGA هستند. با این حال ممکن است رایانه شما برای اتصال دو دستگاه به یک‌دیگر به یک آداپتور تبدیل پورت‌ها به هم نیاز داشته باشد. این مشکل اغلب هنگام اتصال یک دستگاه جدیدتر به یک دستگاه قدیمی وجود دارد.

روش شماره 2: اتصال به کمک بلوتوث

اگر پروژکتور شما از ویژگی بلوتوث پشتیبانی می‌کند؛ می‌توانید لپ تاپ ویندوزی خود را به روش زیر به آن متصل کنید:

  1. لپ تاپ و پروژکتور خود را روشن کنید.
  2. با فشار دادن دکمه روی پروژکتور یا کنترل از راه دور آن،  پروژکتور خود را در حالت جفت (pairing mode) قرار دهید.
  3. بلوتوث لپ تاپ خود را روشن کرده و آن را با پروژکتور جفت کنید.
  4. پس از اتصال، کلیدهای Windows + P را روی لپ تاپ خود فشار دهید.
  5. گزینه اشتراک‌گذاری صفحه نمایش را روی پروژکتور مدنظر خود قرار داده و تایید کنید.

نکته مهم: پروژکتور شما ممکن است بسته به مدل و برند تنظیمات جفت شدن متفاوتی داشته باشد. بنابراین در صورت نیاز به انجام دستورالعمل‌های بیشتر، باید به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

روش شماره 3: اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور در مک

در صورت نیاز به اتصال مک (کامپیوتر اپل) خود به پروژکتور از طریق کابل، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. مک خود را از طریق یک کابل سازگار یا یک آداپتور به ویدئو پروژکتور متصل کنید.
  2. مک و پروژکتور خود را روشن کنید.
  3. در مک، از گزینه Apple Menu به System Preferences بروید.
  4. روی Display کلیک کنید؛ و به تب Arrangement بروید.
  5. نمایشگرها را بکشید و رها کنید تا به دل‌خواه شما تنظیم شوند؛ یا روی Mirror Display کلیک کنید.
  6. صفحه نمایش انتخابی شما به عنوان نمایشگر پروژکتور نشان داده می‌شود.
ویدئو پروژکتور اتصال به لپ تاپ-p

نکته مهم: کامپیوتر مک همچنین می‌تواند به‌طور خودکار پروژکتور شما را شناسایی کند. اما اگر می‌خواهید تنظیمات نمایشگر را تغییر دهید؛ همچنان باید روش بالا را دنبال کنید. از سویی مدل‌های جدید مک، پورت HDMI ندارند؛ بنابراین برای اتصال آن به ویدئو پروژکتور به یک آداپتور تبدیل نیاز دارید.

سفارشی کردن نمایشگر پروژکتور شما

آیا پروژکتور را با لپ تاپ خود راه اندازی کرده‌اید؛ اما با شکل نمایش صفحه مشکل دارید؟ در این شرایط به‌راحتی می‌توانید تنظیمات نمایشگر لپ تاپ خود را سفارشی کرده تا بهترین نتیجه ممکن را به‌دست آورید. در این زمینه کافی است مراحل زیر را پیگیری کنید:

  1. روی Start کلیک کرده و به Settings بروید.
  2. روی System و سپس روی Display کلیک کنید.
  3. صفحه نمایش پروژکتور خود را انتخاب کنید.
  4. با اسکرول کردن به سمت پایین به بخش Scale and layout بروید.
  5. Display resolution رو تا جایی تنظیم کنید؛ که تصویر ارائه شده مطابق میل شما باشد.

پیشنهاد مطالعه: آیا ویدئو پروژکتور جیبی به تلویزیون متصل می‌شود؟

آیا لپ تاپ شما به پروژکتور وصل نمی‌شود؟

آیا پروژکتور شما حتی پس از اینکه آن را به‌درستی به لپ تاپ خود وصل کردید؛ پیام No Signal می‌دهد؟ این شرایط دلایل گوناگونی دارد که سه مورد اصلی آن را بررسی کرده‌ایم:

دلیل شماره 1: اتصال کابل معیوب

اگر لپ تاپ خود را از طریق کابل به ویدئو پروژکتور متصل کرده‌اید؛ ممکن است کابل معیوب علت مشکل باشد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که کابل از هر دو طرف به طور صحیح وصل شده باشد؛ و پیچ‌های انگشتی کابل‌های VGA یا DVI محکم باشند.

اگر اتصالات دو طرف آن صحیح به‌نظر می‌رسد؛ کابل ویدیو را از نظر سایش یا فرسودگی بررسی کنید. در نهایت کابل را تعویض کنید؛ و شرایط را دوباره امتحان کنید. خرید یک کابل سالم مانند خرید چراغ قوه شارژی و گجت‌های سادهِ مشابه، کاری راحت است؛ و تنها کافی است به برندهای معتبر بازار اطمینان کنید.

آموزش اتصال ویدئو پروژکتور به لپ تاپ

دلیل شماره 2: آداپتورها کار نمی‌کنند

اگر لپ تاپ خود را با کابل و از طریق آداپتور به ویدئو پروژکتور متصل کرده‌اید؛ مطمئن شوید که آداپتور درست کار می‌کند. برای این کار پروژکتور خود را از طریق یک آداپتور به تلویزیون یا سایر دستگاه‌های نمایشگر متصل کنید؛ تا این احتمال تایید یا رد شود. اگر مشکل ادامه داشت؛ آداپتور را عوض کنید. احتمالا با این کار مشکل شما برطرف می‌شود.

همچنین هنگام اتصال دستگاه‌های اپل به پروژکتورها، مطمئن شوید که از آداپتور AV معتبر استفاده می‌کنید.

دلیل شماره 3: تنظیمات Window Display

اگر از نسخه‌های قدیمی ویدئو پروژکتور استفاده می‌کنید؛ ممکن است لازم باشد وضوح لپ تاپ یا رایانه خود را کاهش دهید. برای تغییر وضوح صفحه نمایش به سطحی پایین‌تر، مسیر Settings >  System > Display > Scale and layout را باز کنید. حالا تنها کافی است که میزان وضوح کمتری را انتخاب کنید.

نکته مهم اینکه می‌توانید پس از اتصال پروژکتور، به تنظیمات پیش‌فرض برای مانیتور خود برگردید؛ و رزولوشن کمتر را فقط برای پروژکتور فعال کنید.

در پایان فراموش نکنید که همه چیز از یک انتخاب خوب شروع می‌شود. بنابراین برای دریافت بهترین نتیجه، باید به سراغ خرید بهترین ویدئو پروژکتور جیبی و قابل حمل بازار بروید. ما در این راهنما روش‌های مختلف اتصال لپ تاپ به پروژکتور را مورد بحث قرار دادیم. همچنین در مورد نحوه سفارشی‌سازی نمایشگر پروژکتور و عیب‌یابی لپ تاپ در صورت عدم اتصال به ویدئو پروژکتور صحبت کردیم.

امیدواریم با یکی از این روش‌ها بتوانید از محتویات صفحه نمایش لپ تاپ خود بر روی ویدئو پروژکتور خانگی خود، بدون هیچ مشکلی لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول