× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

بهترین ویدئو پروژکتور جیبی و قابل حمل

خرید ویدئو پروژکتور

یک ویدئو پروژکتور قابل حمل یا جیبی، به‌راحتی گوشی تلفن همراه یا تبلت شما را به یک صفحه نمایش بزرگ مجهز می‌کند. از این رو بسیاری از افرادی که به تماشای فیلم و… در زمان و مکان‌های مختلف علاقه‌مند هستند؛ به فکر خرید چنین گجتی می‌افتند. پروژکتورهای جیبی و قابل حمل این روزها پیشرفت‌های قابل توجهی کرده‌اند؛ و از یک وسیله آزمایشی و کم‌کاربرد، به ابزاری واقعا کاربردی و قابل استفاده در شرایط گوناگون تبدیل شده‌اند. با این وجود هنوز هم انتخاب ویدئو پروژکتور جیبی، نیازمند دقت و صرف هزینه بیشتر در مقایسه با پروژکتورهای در اندازه متداول است. بر همین اساس در این نوشته درباره انتخاب و خرید این دستگاه نکات مهمی را مطرح کرده‌ایم.

چه کسی باید یک پروژکتور جیبی یا قابل حمل بخرد؟

اگر می‌خواهید از تماشای گاه‌به‌گاه فیلم و… لذت ببرید، اما لزوما نمی‌خواهید یک تلویزیون با صفحه‌نمایش بزرگ، فضای اتاق نشیمن یا اتاق خواب شما را اشغال کند؛ یک پروژکتور کوچک و قابل حمل به شما امکان می‌دهد به‌راحتی ویدیو را روی دیوار یا پرده مخصوص آن نمایش دهید. این پروژکتورها به اندازه کافی جمع‌وجور هستند؛ تا از اتاقی به اتاق دیگر حمل شوند. حتی برخی از آنها که مقداری بزرگ‌تر از گوشی تلفن همراه هستند را می‌توان با کمی اغماض در جیب جای داد. همچنین این دستگاه‌ها نسبت به اکثر پروژکتورهای سنتی به فضای کمتری بین پروژکتور و پرده یا دیوار نمایش نیاز دارند؛ و اغلب دارای برنامه‌های پخش داخلی و باتری‌های قابل شارژ هستند. بنابراین آنها برای بردن به خانه دوستان یا استفاده در سفر عالی هستند.

اگرچه این نوع پروژکتورها موجب صرفه‌جویی در فضا می‌شوند؛ اما مهم است که انتظارات خود را از عملکرد آنها کاهش دهید. در واقع هنوز هم هیچ مدلی از انواع ویدئو پروژکتور جیبی و قابل حمل، به‌خوبی یک پروژکتور خانگی سنتی یا حتی یک تلویزیون ارزان‌قیمت عمل نمی‌کند. بنابراین اگر عمدتا در طول روز یا در یک اتاق روشن تلویزیون و فیلم تماشا می‌کنید؛ احتمالا با داشتن یک تلویزیون در اندازه متوسط ​​خوشحال خواهید شد. تلویزیونی که می‌تواند بسیار نورانی‌تر بوده و با ارائه فناوری‌های جدید مانند 4K و پویایی بالا، عملکرد بهتری داشته باشد. همچنین اگر می‌خواهید یک تجربه سینمای خانگی واقعی را در یک صفحه نمایش بزرگ داشته باشید؛ پروژکتورهای جیبی گزینه مناسب شما نیستند. در واقع آنها به اندازه کافی روشن نیستند؛ و عملکرد سطوح سیاه و دقت رنگ آنها مطابق با استانداردهای یک سینمای خانگی حرفه‌ای نیست. البته در این زمینه نیز پروژکتورهای بسیاری وجود داشته که اگرچه قابلیت حمل ساده‌ای ندارند؛ اما انتظار شما را به‌خوبی برطرف می‌کنند.

چه کسی باید یک پروژکتور جیبی یا قابل حمل بخرد؟

با تمام توصیفات گفته شده اگر یک ویدئو پروژکتور قابل حمل انتخاب نهایی شماست؛ پیشنهاد می‌کنیم با ادامه این نوشته همراه ما باشید.

 

مهم‌ترین نکات برای بهترین ویدئو پروژکتور جیبی

برای تعیین اینکه کدام پروژکتور قابل حمل انتخاب بهتری برای خریداری است؛ بهتر است عوامل زیر را در نظر بگیرید.

کیفیت تصویر

یک پروژکتور قابل حمل خوب باید بتواند تصویری روشن و با وضوح بالا تولید کند. شما می‌توانید تعداد زیادی پروژکتور بسیار ارزان و کاملا کوچک پیدا کنید؛ اما متاسفانه این پروژکتورها معمولا در بهترین حالت، وضوح 480 پیکسل با کیفیت استاندارد و خروجی نور بسیار کم (زیر 200 لومن) دارند. بنابراین نمی‌توانند تصویری واقعا رضایت‌بخش از نمایش ویدئو در یک صفحه بزرگ ارائه دهند.

البته امروزه تعداد زیادی از مینی پروژکتورهای قابل حمل را خواهید یافت که دارای وضوح 1920 در 108 هستند. بنابراین اگر به دنبال یک گزینه واقعا کاربردی هستید؛ بهتر است به کمتر از این میزان وضوح رضایت ندهید.

 قابل حمل بودن

پروژکتورهایی که می‌توانند با باتری کار کنند؛ گزینه‌های قابل حمل‌تری هستند. اگرچه مدل‌هایی که این ویژگی را حذف می‌کنند، اگر در سایر زمینه‌ها قوی باشند؛ می‌توانند گزینه خوبی محسوب شوند. مثلا برخی از مدل‌های قابل حمل فاقد باتری هستند؛ اما می‌توانند با پاوربانک دارای پورت USB-C کار کنند.

همچنین پروژکتورهایی را در نظر بگیرید، که آنقدر کوچک و سبک باشند؛ که بتوان حداقل بین اتاق‌ها به‌راحتی آنها را حمل کرد، و یا در کوله‌پشتی یا چمدان گذاشت. همچنین در این زمینه دسته حمل یا کیف مسافرتی همراه یک مزیت بزرگ است.

قابل حملبودن ویدئو پروژکتور

گزینه‌های اتصال و منبع

پروژکتوری را انتخاب کنید که گزینه‌های ورودی متعددی ارائه می‌دهد؛ تا بتوانید به روش‌های مختلف به محتوای خود دسترسی داشته باشید. داشتن یک ورودی HDMI با اندازه کامل مهم‌ترین ورودی است. همچنین راحتی پروژکتورهایی که دارای Wi-Fi و برنامه‌های پخش ویدیوی داخلی هستند، بسیار عالی است. زیرا نیازی به اتصال دستگاه به منبع خارجی ندارند. اما قیمت پروژکتور قابل حمل با این ویژگی‌ها معمولا بیشتر است. در این میان یک ورودی USB برای پخش فایل‌های چندرسانه‌ای شخصی نیز مزیت بزرگی است.

هزینه پروژکتور جیبی

هنگام خرید پروژکتور قابل حمل مانند قیمت ماساژور برقی یا هر گجت الکترونیکی دیگری، قیمت عاملی تعیین‌کننده است. معمولا قیمت پروژکتور جیبی و قابل حمل از حدود 350 دلار شروع می‌شوند. اما برای دست‌یابی به گزینه‌های ارزشمند‌تر باید چیزی حدود 700 دلار هزینه کنید. البته اگر از وجود باتری و اندازه بسیار کوچک صرف‌نظر کنید؛ احتمالا با قیمت‌های بهتر نیز بتوانید گزینه‌های مناسبی بیابید.

در نهایت توصیه می‌کنیم برای تعیین اینکه کدام گزینه به‌صرفه‌ترین پروژکتور قابل حمل از نظر قیمتی است؛ سهولت استفاده را بر کیفیت تصویر مطلق ترجیح دهید. چراکه در عمل حتی اگر همگان برای یک تصویر زیبا ارزش قائل باشند؛ اما طبعا مایلند تا کمی از کیفیت تصویر را قربانی کرده تا کاربرپسندترین تجربه را داشته باشند.

رابط کاربری

منوهای خوب و واضح به شما امکان می‌دهد از دستگاه خود را به‌راحتی استفاده کنید؛ بین ورودی‌های مختلف جابه‌جا شده و تنظیمات مختلف را انجام دهید. همچنین اگر پروژکتوری دارای برنامه‌های داخلی برای سرویس‌هایی مانند نت‌فلیکس و.. باشد؛ مطمئن شوید که آن برنامه‌ها به‌راحتی قابل استفاده هستند.

گزینه‌های کنترل

کنترل از راه دور همراه باید همه دکمه‌های لازم را داشته باشد؛ و بتواند تمام برنامه‌های داخلی دستگاه را کنترل کند. یک کنترل از راه دور ایده‌آل سبک وزن است؛ و طرح‌بندی ساده و قابل درکی دارد. برخی از پروژکتورها به شما این امکان را می‌دهند که یک برنامه را در تلفن خود نصب کرده و به جای کنترل از راه دور از آن استفاده کنید. این ویژگی یک مزیت نسبتا مهم است؛ که دسترسی شما را به دستگاه بهبود می‌دهد.

تنظیم تصویر

استفاده از ویژگی‌های فوکوس و کیستون (تصویر شما را مستطیل می‌کند. حتی اگر آن را با زاویه نمایش می‌دهید.) باید ساده باشد. پروژکتورهایی که یک یا هر دوی این عملکردها را به طور خودکار انجام می‌دهند؛ گزینه‌های بهتری هستند.

 کیفیت بلندگو

بلندگوی یک پروژکتور عالی باید به اندازه‌ای قوی باشد؛ که برای لذت بردن از هر چیزی که در حال تماشای آن هستید، مجبور نباشید از بلندگوی خارجی استفاده کنید. با این وجود بهتر است از امکان اتصال یک بلندگوی خارجی یا یک جفت هدفون با کابل یا با بلوتوث مطمئن شوید.

طول عمر باتری ویدئو پروژکتور

عمر باتری

در نهایت به دنبال خرید پروژکتور قابل حملی باشید که به شما امکان می‌دهد از باتری داخلی پروژکتور خود، حداقل برای مدت زمان متوسط ​​یک فیلم سینمایی، یعنی حدود دو ساعت استفاده کنید.

در پایان فراموش نکنید که می‌توانید بهترین پروژکتورهای قابل حمل را از طریق فروشگاه اینترنتی ایران بابا خریداری کنید. همچنین در صورتی که محصول مدنظر شما در فروشگاه ایران بابا موجود نبود؛ می‌توانید خرید آن را از فروشگاه آنلاین آمازون به ما سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول