×
×

راهنمای کامل خرید رینگ لایت

رینگ لایت چیست؟

رینگ لایت ابزاری جدید است که در حوزه ی نورپردازی قرار گرفته است. اسم این وسیله از روی شکل ظاهری آن که گرد است، منشا گرفته شده است. واژه رینگ در زبان انگلیسی به معنی حلقه بوده و رینگ لایت هم حلقه ای از نور ترجمه می‌شود. داخل این حلقه، پر از لامپ های LED قرار دارد.

تعریف رینگ لایت

زمانیکه شما با استفاده از دوربین های عکاسی، اقدام به گرفتن عکس می‌کنید، فلاش های ایجاد شده برای عکس گرفتن باعث به وجود آمدن سایه بر روی سوژه ی عکستان خواهد شد و در نتیجه باعث می‌شود عکستان از کیفیت پائینی برخوردار شود. زاویه تابش نور رینگ لایت ها، تخت و بدون ایجاد هر گونه سایه بر روی سوژه است. درجه نوری رینگ لایت ها، کلوین است. رینگ لایت ها در ابعاد و سایزهای مختلفی تولید شده اند که شما می‌توانید با توجه به نیازی که دارید و یا نوع سوژه های خود، رینگ لایت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

کاربردهای رینگ لایت:

اصلی ترین کاربردی که می‌توان از رینگ لایت ها انتظار داشت، در زمینه انواع عکاسی مانند پرتره، ماکرو، آرایشگری، تبلیغات دندان، تبلیغات غذا، فیلم برداری و ساختن انواع کلیپ های آموزشی، تبلیغاتی و …، مدلینگ، بازیگری و … می‌باشد.

کاربرد رینگ لایت در تهیه کلیپ های آموزشی

چرا از رینگ لایت ها استفاده می‌کنیم؟

دلیل استفاده از رینگ لایت ها، به خاطر زاویه خوب نوردهی آن هاست. با استفاده از رینگ لایت ها، دیگر در عکس هایمان شاهد سایه، تیرگی و بی کیفیتی نخواهیم شد. در عکاسی ماکرو که قرار است سوژه ی عکاسی دندان، چشم، دهان و سایر اجسام ریز پزشکی باشد، به دلیل عدم نور کافی، به این وسیله نیاز است.

اگر قرار باشد در عکاسی، شما از سوژه تان با جزئیات دقیق و از نزدیک عکس بگیرید، برای جلوگیری از ایجاد سایه به این وسیله نیاز دارید.

ر ینگ لایت در آرایشگری

اگر سوژه تان زنده باشد، مانند انسان یا حیوانات، با استفاده از رینگ لایت درون چشمان سوژه تان نور حلقوی ایجاد خواهد شد و شما دیگر نیازی به استفاده از لنز ندارید. این مورد در حوزه آرایشگری و مدلینگ بسیار پر کاربرد است.

در حوزه ی فیلم سازی، برای گریم بازیگران از یک آیینه ای استفاده می‌کنند که دور تا دور آیینه پر از لامپ است. همین عامل باعث می‌شود هنگام گریم، سایه ی اضافی بر روی صورت فرد نیفتد و تمامی جزئیات صورت دیده شود. این آیینه ها، همانند رینگ لایت ها عمل می‌کنند.

در حوزه آرایشگری بعد از میکاپ و اعمال کردن تغییرات بر روی شخص توسط آرایشگر، با استفاده از رینگ لایت ها عکس های با کیفیت بدون ایجاد هیچ سایه ای و با جزئیات دقیق عکس گرفته می‌‍شود. انعکاس نور حلقوی رینگ لایت در چشمان سوژه، باعث زیباتر شدن عکس نیز می‌گردد.

ساخت کلیپ با رینگ لایت

ویژگی های رینگ لایت:

  • ایجاد حلقه در چشمان سوژه
  • قابلیت تغییر دمای رنگ نور (کلوین)

دمای رنگ نور در رینگ لایت ها بین 3200 تا 5600 کلوین می‌باشد. هر چه قدر دما پایین باشد، رنگ نور سفید تر و هر چه قدر دما بالا باشد رنگ نور زرد تر خواهد شد.

  • قابلیت نصب نگهدارنده موبایل

معمولا هنگام خرید هولدر موبایل، در جعبه ی رینگ لایت موجود می‌باشد.

  • قابلت نصب آیینه
  • ریموت کنترل

با استفاده از ریموت کنترل، می‌توان شدت نور و دما را تنظیم کرد. این ویژگی شامل کلیه رینگ لایت ها نمی‌شود و فقط بعضی از رینگ لایت ها دارای ریموت کنترل هستند.

ویژگی های رینگ لایت

  • صفحه نمایش

در قسمت صفحه نمایش رینگ لایت ها، میزان دما و شدت نور را نشان می‌دهد. توجه کنید که کلیه رینگ لایت ها دارای صفحه نمایش نیستند.

  • منبع تغذیه

تامین برق در رینگ لایت ها از طریق باتری و یا آداپتور برق DC صورت می‌گیرد. آداپتور برق جزء اقلام همراه محصول در هنگام خرید است، اما باتری را باید به صورت جداگانه فراهم کنید.

نکات قابل توجه برای خرید رینگ لایت:

ابعاد رینگ لایت

معمولا رینگ لایت ها در ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ تولید می‌شوند. سایز کوچک آن  که وزن کمی دارد برای کار با موبایل مناسب می‌باشد. کاربرد این رینگ لایت های کوچک در لایوهای اینستاگرامی و عکس های سلفی است. از رینگ لایت های به نسبت بزرگتر، برای عکس برداری های حرفه ای تر و ساخت کلیپ های پیشرفته تر استفاده می‌گردد. با توجه به سایز رینگ لایت، قیمت آن هم متفاوت خواهد بود.

پایه قرارگیری گوشی موبایل در رینگ لایت

ارتفاع پایه های رینگ لایت قابل تنظیم می‌باشد. علاوه بر این پایه های رینگ لایت دارای هولدر گوشی نیز می‌باشند. مکان قرار گیری گوشی در قسمت پشت رینگ لایت است، لذا هنگام خرید به عرض و اندازه تلفن همراه تان توجه فرمائید.

نکات قابل توجه در خرید رینگ لایت

فضای موجود

بسیار مهم است که شما استفاده از رینگ لایت را برای چه فضایی می‌خواهید. اگر فضای شما فضای به نسبت بزرگ و جاداری است مانند سالن های آرایشگری، بهتر است از رینگ لایت های بزرگ به همراه سه پایه اسفاده نمائید. اگر در محیط کوچکی هستید بهتر است از رینگ لایت های سلفی استفاده کنید.

هزینه و بودجه ی خرید

هر چه قدر که امکانات و قابلیت های رینگ لایت شما بیشتر باشد هزینه و بودجه ی بیشتری را می‌طلبد. همچنین اگر امکانات و قابلیت های آن کمتر باشد هزینه ی کمتری به خود اختصاص می‌دهد.

توصیه می‌شود قبل از خرید رینگ لایت، نیاز های خود را به خوبی بسنجید، هزینه های خود را برآورد کنید و سپس اقدام به خرید یک رینگ لایت مناسب نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول