× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

چگونه از ماساژور برقی استفاده کنیم

چگونه از ماساژور برقی استفاده کنیم

ماساژور برقی ابزاری عالی برای ماساژ نقاط مختلف بدن است. اغلب نمونه‌های خانگی این ماساژورها به شکل دستی بوده و به عنوان ماساژور تفنگی نیز شناخته می‌شوند. مقالات زیادی در اینترنت وجود دارد که می‌گویند روش خاصی برای استفاده از این دستگاه‌ها وجود ندارد؛ و تنها کاری که باید انجام دهید این است که تنظیمات مختلف را امتحان کنید؛ تا بالاخره وضعیت مناسب را برای خود بیابید. در حالی که این  حرف ممکن است درست باشد؛ اما برای همه افراد صدق نمی‌کند. به همین دلیل در این نوشته می‌خواهیم نحوه استفاده صحیح از ماساژور برقی را توضیح دهیم. نکته مهم اینکه در این نوشته تمرکز ما بر روی ماساژورهای برقی کوبه‌ای است؛ که بیشترین فراوانی و کاربرد را به عنوان ماساژور خانگی دارند. همچنین اگر قصد خرید این دستگاه را دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی 11مدل ماساژور برقی را بررسی کنید.

شروع و روش استفاده از ماساژور برقی

دستگاه را روشن کنید

اکثر ماساژورهای برقی دارای رابط کاربری تک‌دکمه‌ای هستند. در بیشتر آنها با فشار طولانی دکمه، دستگاه شروع به کار می‌کنند. در این مرحله باید مطمئن شوید که سری ماساژ مورد نظر خود را متصل کرده‌اید. به‌طور کلی توصیه می‌کنیم (اگر مبتدی هستید)، با سری توپی معمولی شروع کنید. این سری بیشتر قسمت‌های بدن را هدف قرار می‌دهد؛ و در مقایسه با سایر سری‌ها ملایم‌تر است.

شدت مورد نظر را انتخاب کنید

به شما توصیه می‌کنیم با کم‌ترین سرعت و شدت کار ماساژ را شروع کنید؛ و به تدریج سطح آن را افزایش دهید. برای ماساژ سبک‌تر، اگر فقط می‌خواهید آرام شوید و خون در داخل عضله حرکت کند؛ سرعت اول را توصیه می‌کنیم. البته اکثر دستگاه‌ها با سرعت به اندازه کافی کم شروع به کار می‌کنند؛ اما منظور از سرعت کم چیزی حدود 1200 دور در دقیقه است. هرچند اگر کمترین سرعت دستگاه شما تا 1750 دور دقیقه است؛ باز هم می‌توان آن را به عنوان سرعت کم در نظر گرفت.

سری ماساژور را به سمت عضله بگیرید و بگذارید ماساژور کار خودش را انجام دهد

در این مرحله سری ماساژور را در امتداد عضله به آرامی حرکت دهید. در انجام ماساژ عجله نکنید. بلکه سعی کنید در حین انجام فرآیند از آن لذت ببرید. اگر در ناحیه‌ای درد عضلانی دارید؛ کمی بیشتر اطراف آن قسمت را ماساژ دهید. همچنین دستگاه را با شدت روی یک ناحیه دردناک فشار ندهید؛ زیرا به احتمال زیاد اوضاع را بدتر می‌کند.

چگونه از ماساژور برقی استفاده کنیم

برای مناطقی مانند مچ دست که عضلات زیادی ندارند؛ توصیه می‌شود که تنها سری ماساژور را روی آنها بکشید. به عبارت دیگر به این مناطق فشار زیادی وارد نکنید.

با این حال اگر عضلات بزرگ‌تری دارید؛ ممکن است ماساژی کمی شدیدتر بخواهید. احتمالا این زمان خوبی است تا به شما یادآوری کنیم که ماساژورهای مختلف قدرت‌های متفاوتی دارند. بنابراین هنگام خرید ماساژور به میزان قدرت آنها و نیاز خود توجه کنید. طبیعتا قیمت ماساژور تفنگی نیز مانند قیمت ویدئو پروژکتور و سایر گجت‌های کاربردی، بر اساس کیفیت و ویژگی‌های گوناگون متفاوت است.

از سویی استفاده از ماساژور برقی بر روی نواحی استخوانی توصیه نمی‌شود؛ چراکه ممکن است به شما آسیب برساند. همچنین ممکن است بخواهید نواحی مفصلی را ماساژ دهید؛ اما در انجام این کار نیز باید مراقب باشید. 

در نهایت توصیه می‌شود از ماساژور کوبه‌ای روی یک عضله خاص به مدت 1 تا 2 دقیقه استفاده کنید. برای گروه‌های عضلانی کوچک‌تر، یک دقیقه را در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید گروه‌های عضلانی بزرگ‌تر را به مدت 2 دقیقه ماساژ دهید. فراموش نکنید که بیشتر از این مقدار لزوما بهتر نیست. بنابراین با بدن خود مهربان باشید.

زمان مناسب برای استفاده از ماساژور برقی

چه زمانی به ماساژ نیاز دارید؟ آیا زمان خاصی برای استفاده از ماساژور برقی وجود دارد؟ در این قسمت چند شرایط متداول را بررسی کرده‌ایم.

  1. قبل از تمرین. می‌توانید از ماساژور برقی قبل از شروع جلسه تمرینی خود استفاده کنید. این کار تضمین می‌کند که نه‌تنها خون را به‌خوبی در بدن‌تان جریان می‌دهید؛ بلکه ماهیچه‌های‌تان را برای تمرین آماده می‌کنید. در واقع ماساژ قبل از تمرین کمک می‌کند تا سیستم جنگ یا گریز در بدن شما فعال شود. این سیستم بدن شما را برای انجام فعالیت آماده می‌کند. نکته مهم اینکه برای کسب نتایج بهتر، قسمت‌هایی از بدن را که قرار است ورزش دهید هدف بگیرید.
  2. در طول جلسه تمرین. همچنین می‌توانید از ماساژور بین ست‌های تمرینی استفاده کنید. این روش زمانی مناسب است که حین تمرین در ماهیچه‌های خود احساس تنش کنید. در این مورد به‌جای انتخاب حرکات کششی، از ماساژور برقی استفاده کنید. با این حال در انجام این کار خیلی هیجان‌زده نشوید؛ و تنها 15 ثانیه ماساژ کافی است. چراکه هدف شما این است که فقط عضله را تحریک کنید.
  1. بعد از یک جلسه تمرینی. در این حالت بدن شما در وضعیتی بسیار فعال قرار دارد؛ و بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که آن را آرام کنید. اینجاست که یک ماساژور برقی وارد می‌شود. برای این کار ماهیچه‌های منقبض را هدف گرفته و حدود 1 الی 2 دقیقه ماساژ دهید. باز هم مهم است که عضلات را هدف بگیرید؛ و از ماساژ مفاصل و نواحی استخوانی خودداری کنید. همچنین توصیه می‌شود بلافاصله پس از تمرین عضلات خود را ماساژ ندهید. بلکه اجازه دهید بدن‌تان چند ساعت استراحت کند؛ و سپس دست به کار شوید. همچنین برای کسب نتیجه بهتر از سری‌های مختلف برای قسمت‌های مختلف بدن استفاده کنید. در این زمینه باید با کاربرد سری های ماساژور تفنگی آشنا شوید.
  2. پس از یک روز کاری طولانی. ماساژورهای برقی به آرامش بدن شما کمک می‌کنند. گاهی اوقات بعد از یک روز شلوغ کاری، فقط باید استراحت کنید. در این شرایط حدود 10 دقیقه با استفاده از ماساژور تفنگی روی بدن خود وقت بگذارید. برای دست‌یابی به این هدف خیلی شدید ماساژ ندهید؛ و بیش از یک دقیقه روی یک گروه عضلانی خاص وقت نگذارید.

چند بار باید از ماساژور برقی استفاده کنید؟

ماساژورهای برقی وسایل هیجان‌انگیزی هستند؛ و ما توصیه می‌کنیم تا زمانی که از کار با آنها لذت می‌برید؛ خود را محدود به چیزی نکنید. بنابراین هر وقت که احساس می‌کنید لازم است از آنها استفاده نمایید.

با این حال بیش از حد هیجان‌زده نشوید و در انجام ماساژ زیاده‌روی نکنید. در ادامه خواهیم گفت چند وقت یک‌بار و چگونه باید از آنها استفاده کنید.

  1. فعال‌سازی عضلات. زمانی که باید بدن را برای تمرین یا فعالیت آماده کنید. این کار را بیش از 30 ثانیه انجام ندهید.
  2. فعال‌سازی مجدد عضلانی. در طول تمرینات زمانی که اسپاسم عضلانی رخ می‌دهد؛ یا زمانی که خستگی می‌تواند جلسه تمرین شما را از مسیر خارج کند. حداکثر 15 ثانیه.
  3. ریکاوری و تسکین درد. بعد از تمرین، یک ماساژ مناسب به روند بهبودی کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از آن برای تسکین درد استفاده کنید. در اینجا برای یک تا دو دقیقه از ماساژور استفاده کنید. مراقب باشید که به اعصاب خود ضربه نزنید؛ یا به نواحی دردناک بیش از حد وارد نشوید. یکی دیگر از جنبه‌های فوق‌العاده مفید ماساژور برقی، حالت ماساژ گرم است. ماساژهای گرم برای تسکین درد بسیار حیاتی هستند. یک ماساژور تفنگی دارای سیستم گرمایی معمولا با یک سری سرامیکی مخصوص این کار ارائه می‌شود.
چند بار باید از ماساژور برقی استفاده کنید؟

چه مدت باید از ماساژور برقی استفاده کرد؟

ماساژورهای برقی مجهز به باتری‌های قابل شارژ هستند. در صورت استفاده طولانی مدت، باتری‌ها ممکن است بیش از حد گرم شوند. این گرمای بیش از حد ممکن است باعث ناراحتی در هنگام استفاده از آنها شود. با این حال اکثر دستگاه‌های برقی ماساژ پس از حدود 10 الی 20 دقیقه استفاده مداوم به‌طور خودکار خاموش می‌شوند؛ چراکه ماساژی طولانی‌تر از این برای هیچ بدنی مناسب نیست.

در پایان اگر قصد خرید ماساژور برقی خاصی را دارید که آن را در بازار داخلی نیافته‌اید؛ به شما روش خرید از آمازون  را توصیه می‌کنیم. ایران بابا در این روش در کنار شماست و تمامی مراحل ثبت سفارش، دریافت کالا در خارج از کشور و ارسال آن برای شما به داخل کشور را انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول