× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

چراغ فانوسی کمپینگ چیست

چراغ فانوسی کمپینگ

اگر می‌خواهید یک کمپینگ به یاد ماندنی در طبیعت داشته باشید؛ ضروری است که روی یک چراغ قوه کمپینگ یا چراغ فانوسی کمپینگ باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید. چراغی که به‌خوبی بتواند محل کمپ شما را روشن کند. بهترین نوع چراغ فانوسی‌هایی که می‌توانید تهیه کنید؛ مدل‌هایی هستند که تضمین می‌کنند تمام طول شب را در روشنایی سپری خواهید کرد؛ و به شما اجازه می‌دهند نقشه‌ای را در چادر خود بخوانید یا به‌راحتی پخت‌وپز کنید.

تفاوت اساسی چراغ قوه فانوسی کمپینگ با چراغ قوه‌های معمولی، گستره روشنایی آن است. در واقع چراغ قوه‌های معمولی برای روشن کردن بخش کوچک و متمرکزی از جلوی شما طراحی شده و قدرت پرتاب نور بالایی دارند. در حالی که چراغ فانوسی مانند سیستم روشنایی خانه کار کرده و بر روی گسترش وسیع نور در یک فضای محدود مثل چادر تمرکز دارد. از آنجا که در گذشته فانوس‌ها مسئول ایجاد این نور بودند؛ امروزه به این مدل چراغ قوه، چراغ فانوسی می‌گویند. همچنین چراغ‌های فانوسی دارای ویژگی‌های مختلفی هستند؛ که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

ویژگی‌های چراغ فانوسی الکتریکی

اغلب افراد برای سفرهای کمپینگ خود انواع چراغ فانوسی الکتریکی را انتخاب می‌کنند. این مدل‌ها با ویژگی‌های مختلفی مانند لامپ ال ای دی، سلول خورشیدی، قابلیت شارژ و انواع باتری عرضه می‌شوند. آنها بهترین چراغ قوه کمپینگ از نظر کاربری هستند؛ زیرا سبک وزن، بادوام و پر نورند. آنها همچنین معمولا عمر باتری طولانی دارند؛ و از این رو شما را در شرایط اضطراری تنها نمی‌گذارند. مزیت دیگر چراغ فانوسی کمپینگ الکتریکی این است که برای استفاده در چادر بی‌خطر بوده و برای کودکان مناسب هستند. تنها اشکال این مدل‌ها این است که ممکن است پس از استفاده زیاد، نیاز به تعویض باتری داشته باشند. در ادامه با جزئیات بیشتری این مدل‌ها را معرفی کرده‌ایم.

 چراغ فانوسی دارای ال ای دی

این مدل‌ها معمولا طراحی بسیار ساده و جمع‌وجور دارند. این باعث می‌شود برای افرادی که نمی‌خواهند وسایل بزرگ زیادی حمل کنند؛ گزینه‌ای مناسب باشند.

همچنین اغلب آنها یک ابزار کاملا ایمن هستند؛ که می‌توانید از آنها در هر آب‌وهوایی استفاده کنید. حالت‌های مختلف نورپردازی در چراغ قوه کمپینگ ال ای دی به شما اطمینان می‌دهد که می‌توانید از آن در انواع موقعیت‌ها مانند پیمایش مسیر، آشپزی در شب، یا مواقع اضطراری استفاده کنید. حتی بعضی از آنها دارای حالت‌های اضطراری مانند چشمک‌زن، نور شدید و… هستند.

این چراغ‌ها معمولا با باتری کار کرده و توسط کابل یو اس بی، میکرو یو اس بی و یا یو اس بی سی شارژ می‌شوند. نوع باتری این چراغ‌ها می‌تواند قلمی قابل شارژ یا لیتیوم باشد. طبیعتا امروزه باتری‌های لیتیومی گزینه بهتر و به‌صرفه‌تری هستند.

ال ای دی‌ها در مقابل سایر انواع سیستم‌های روشنایی مزایای زیادی دارند. مثلا می‌توانید روی عمر و دوام بسیار بیشتر آنها حساب ویژه‌ای باز کنید. همچنین اغلب آنها با وجود مصرف انرژی کمتر، نور بیشتری تولید می‌کنند. این موضوع به این علت است که برعکس لامپ‌های رشته‌ای، انرژی ذخیره شده در باتری را کمتر به گرما تبدیل می‌کنند. بنابراین طول عمر روشنایی شما در طول کمپ کردن بیشتر است. همچنین لامپ‌های ال ای دی در مقابل ضربات مختلف و نفوذ رطوبت و… بسیار مقاوم‌تر هستند؛ و به دلیل نبود گرما می‌توان در ساختار حباب آنها از پلاستیک به‌جای شیشه استفاده کرد. از سویی مانند لامپ‌های قدیمی، رشته‌ای برای ریختن ندارند. در نتیجه معمولا از تندباد حوادث سربلند بیرون می‌آیند. این مزایا در هنگام خرید رینگ لایت و سایر منابع نور نیز مورد توجه بوده و بهتر است به سراغ گزینه‌های ال ای دی بروید.

چراغ فانوسی دارای سلول خورشیدی

چراغ قوه کمپینگ یا چراغ فانوسی یا هر مدل دیگری از چراغ قوه که بتواند به کمک نور خورشید شارژ شود؛ را به اصطلاح خورشیدی می‌گوییم. در واقع این مدل‌ها دارای پنل‌های کوچک خورشیدی بوده که در طول روز و زمان تابش نور خورشید، انرژی آن را جذب کرده و در سلول‌های باتری خود به شکل انرژی الکتریکی ذخیره می‌کنند. این انرژی ذخیره شده را می‌توان در طول شب استفاده کرد.

طبیعتا مهم‌ترین مزیت چراغ قوه کمپینگ مجهز به سلول خورشیدی، بی‌نیازی یا نیاز کمتر آن به باتری است. البته توصیه می‌کنیم که در این مدل‌ها به دنبال گزینه‌هایی باشید که علاوه بر امکان شارژ توسط نور خورشید، امکان شارژ باتری توسط اتصال مستقیم به منابع الکتریکی مانند پریز برق یا پاوربانک را نیز داشته باشد. چراکه انرژی خورشیدی هنوز به آن بلوغ کامل نرسیده است؛ که شما بتوانید روی آن به شکل صد درصدی حساب باز کنید. در نتیجه وجود یک راه‌کار جایگزین در این چراغ‌های فانوسی ضروری به‌نظر می‌رسد.

به هر حال اگر برای روزهای طولانی در طبیعت و به دور از پریز برق هستید؛ احتمالا داشتن چنین چراغ قوه کمپینگی می‌تواند گزینه امن‌تر و بهینه‌تری باشد. همچنین این مدل‌ها را به افراد طرفدار حفظ محیط زیست  پیشنهاد می‌کنیم. در نهایت توجه کنید که این مدل‌ها کارایی مدنظر شما را نیز داشته باشند. مثلا در چراغ قوه پیشانی به دلیل مساحت سطحی کم، امکان طراحی سلول خورشیدی کافی وجود ندارد.

 انواع شارژ در چراغ فانوسی

نکته دیگر در چراغ قوه‌های فانوسی نوع شارژ شدن آنها است. ممکن است در مشخصات این دستگاه‌ها دیده باشید که اغلب آنها قابل شارژ مجدد هستند. این نشان می‌دهد که آنها دارای نوعی باتری داخلی قابل شارژ هستند. اما این ویژگی کافی نیست. نکته مهم این است که بدانید چراغ قوه کمپینگ مدنظر شما به چه شکل مجددا شارژ می‌شود. مثلا نسخه‌های قدیمی حتما باید با کابل مخصوص و آداپتور مخصوص خود به پریز برق متصل می‌شدند. طبیعتا این مدل‌ها گزینه محبوب و مطمئنی برای کمپینگ نیستند. مدل‌های کمی جدیدتر به شما اجازه می‌دهند که به کمک کابل یو اس بی و یا مینی یو اس بی، چراغ قوه خود را شارژ کنید. این مدل‌ها گزینه‌های بهتری هستند؛ چراکه امکان دسترسی به منبع شارژ را بیشتر می‌کنند. اما امروزه جدیدترین و بهترین انتخاب، گزینه‌هایی هستند که به کمک کابل یو اس بی تایپ سی یا همان USB-C شارژ می‌شوند. این کابل‌ها متداول‌ترین کابل‌ها در وسیله‌های الکتریکی مدرن و امروزی، مانند گوشی‌های هوشمند هستند. در نتیجه باز هم دسترسی شما را بالاتر می‌برند. علاوه بر این، این کابل‌ها سرعت شارژ مجدد دستگاه شما را بهبود می‌دهند. در نتیجه هنگام خرید چراغ قوه فانوسی به این نکته نیز توجه کنید.

انواع باتری در چراغ قوه فانوسی

چراغ قوه‌های فانوسی ممکن است با باتری‌های غیرقابل شارژ AA، باتری‌های قابل شارژ مجدد AAA و باتری‌های لیتیومی عرضه شوند. طبعیتا گزینه اول انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود. مدل‌های قابل شارژ با باتری‌های AAA نیز انتخاب متوسطی هستند؛ چراکه برای شارژ مجدد باتری آنها، معمولا باید از شارژرهای جداگانه استفاده کنید. طبیعتا گزینه به‌صرفه و معقول و نزدیک به تکنولوژی روز، مدل‌های مجهز به باتری داخلی لیتیومی هستند؛ که می‌توان آنها را صدها بار و به‌راحتی شارژ کرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر کوادکوپتر شما علی‌رغم وضعیت ظاهری سالم، به درستی پرواز نمی‌کند؛ مقاله «رایج ترین علت بلند نشدن کواد کوپتر چیست؟» را بخوانید.

چراغ‌های فانوسی سوختی

چراغ فانوسی سوختی در شرایط خاص می‌تواند گزینه خوبی باشد. مثلا برای افرادی که به هیچ وجه به منبع تغذیه الکتریکی دسترسی ندارد؛ این چراغ‌ها می‌توانند راه‌گشا باشند. این مدل‌ها بر اساس نوع سوخت، دارای انواع متفاوتی هستند. چراغ فانوسی بوتان، چراغ فانوسی پروپان، چراغ فانوسی گازی و چراغ فانوسی نفتی از این جمله‌اند. جالب است بدانید معمولا چراغ‌های فانوسی سوختی حتی در مقایسه با چراغ فانوسی‌های ال ای دی، بسیار روشن می‌سوزند. همچنین اغلب آنها در طبیعت سرد، می‌توانند نقش گرمابخشی نیز داشته باشند. با این وجود به دلیل آلودگی و معایب متعدد دیگر، اغلب تنها به عنوان گزینه‌ای اضطراری و در غیاب نیروی الکتریسیته کارایی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول