× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

راهنمای خرید بهترین پاوربانک اساس قیمت

خرید پاور بانک اورجینال

محدودیت بودجه مهم‌ترین عاملی است که هنگام خرید گجت‌های مختلف ما را به بررسی بیشتر و مقایسه محصولات گوناگون با یک‌دیگر وادار می‌کند. در واقع تلاش همه ما بر این است که با پرداخت مبلغی مشخص، بهترین گزینه‌ها را خریداری کنیم. در خرید پاور بانک نیز این موضوع وجود دارد. بنابراین داشتن یک راهنمای خرید مبتنی بر قیمت می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. به همین دلیل در این نوشته، راهنمای خرید بهترین پاوربانک را بر اساس قیمت ارائه داده‌ایم. امیدواریم با خواندن این نکات مهم، بتوانید بهترین گزینه را بر اساس نیازها و بودجه خود انتخاب کنید.

آشنایی با ظرفیت‌های پاوربانک و اثر آن بر قیمت

ظرفیت پاوربانک به مقدار توانایی آن در ذخیره انرژی الکتریکی گفته می‌شود. این ظرفیت بر حسب واحدی به نام میلی آمپر ساعت (mAh) تعیین می‌شود. معمولا هرچه ظرفیت یک پاوربانک بالاتر باشد؛ شما با دستگاه گران قیمت‌تری روبه‌رو خواهید داشت. بنابراین بسیار مهم است که بدانید برای هر میلی آمپر ساعت توان ذخیره‌سازی انرژی الکتریکی، چه مبلغی را باید پرداخت کنید. البته این یک نگاه کلی است. چراکه مبلغ تعیین شده برای ارائه هر میلی آمپر ساعت توان ذخیره‌سازی، از برندی به برند دیگر و از دستگاهی به دستگاه دیگر معمولا متفاوت است.

با توجه به توضیحات گفته شده، بسیار مهم است که بتوانید تعادلی میان قیمت، ظرفیت دستگاه، نیازهای شخصی و البته بودجه موجود ایجاد کنید. به‌طور کلی در این زمینه یک راه‌کار ساده توجه به هدف است. به عنوان مثال اگر هدف شما از خرید پاوربانک شارژ کردن گوشی تلفن همراه است. باید با تقسیم ظرفیت باتری گوشی خود به ظرفیت پاوربانک، تخمین بزنید که با هر بار شارژ کامل پاوربانک، چند مرتبه قادر به شارژ گوشی خود خواهید بود. در کنار این مسئله با در نظر گرفتن مدت متداول دوری از شارژر معمولی، می‌توانید تخمین بزنید که به چه ظرفیتی از پاوربانک نیاز خواهید داشت.

لیست قیمت پاور بانک
  • ارزیابی سرعت شارژ و اثر آن بر قیمت

اگرچه ظرفیت پاوربانک در ظاهر مهم‌ترین موضوع در انتخاب آن است؛ اما ویژگی دوم، یعنی سرعت شارژ را نیز باید جدی بگیرید. طبیعتا بسیار مهم است که پاوربانک شما بتواند دستگاه‌های الکترونیکی مختلف را با سرعت خوب و در زمان کوتاهی شارژ کند. امروزه فناوری‌های شارژ مختلف موجود در پاوربانک‌ها، مانند Power Delivery (PD)، Quick Charge (QC) و شارژر وایرلس وجود دارند؛ که هدف همه آنها افزایش راحتی و سرعت شارژ مجدد پاوربانک در درجه اول و شارژ سایر دیوایس‌ها توسط پاوربانک در درجه دوم است. 

طبیعتا در این جا نیز یک رابطه مستقیم میان سرعت شارژ مجدد و قیمت پاوربانک وجود دارد. به این معنا که هرچه سرعت بالاتر برود؛ باید مبلغ بیشتری برای خرید پاوربانک مدنظر بپردازبید. این موضوع به این دلیل است که اغلب روش‌های شارژ سریع، از فناوری‌های نوین استفاده کرده و طبعتا این فناوری‌ها در ابتدای ظهور قیمت بالاتری دارند.

همچنین فراموش نکنید که با وجود اهمیت سرعت بالای شارژ، این مسئله یک گزینه ضروری نیست. در واقع شما باید اهداف و همچنین شرایط واقعی خود را هنگام استفاده از پاور بانک بسنجید. آیا شما واقعا به یک دستگاه با سرعت شارژ مجدد بالا نیاز دارید؟ اگر چنین نیست؛ می‌توانید بودجه خود را روی سایر ویژگی‌های مهم هزینه کنید. به عنوان مثال ممکن است دستگاهی با ظرفیت بیشتر و سرعت شارژ کمتر را بتوانید با قیمت مناسب‌تری در مقایسه با دستگاهی با ظرفیت کمتر و سرعت شارژ بیشتر خریداری کنید.

به هر حال در اینجا نیز این شما هستید که با در نظر گرفتن موارد مختلف، تعادلی میان قیمت و سرعت شارژ ایجاد می‌کنید.

  • ایجاد تعادل میان قیمت و قابلیت حمل

توجه به ابعاد و وزن در راهنمای خرید بهترین پاوربانک بسیار مهم است. پاوربانک‌ها در سایزها و وزن‌های مختلفی تولید می‌شوند. اگرچه به‌طور عمومی با افزایش ظرفیت یک پاوربانک، سایز آن نیز افزایش پیدا می‌کند؛ اما این یک قانون ثابت و همیشگی نیست. به این معنا که شما می‌توانید با پاوربانک‌های کوچک‌تر، سبک‌تر و البته با ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتر در مقایسه با رقبا را نیز در بازار بیابید. البته واضح است که هزینه صرف شده برای ساخت چنین پاوربانکی به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های جدیدتر و گران‌تر بیشتر بوده است؛ در نتیجه شما نیز برای خرید آن باید بودجه بیشتری را در نظر بگیرید.

به‌طور خلاصه پاوربانک‌ها می‌توانند از ابعاد بسیار کوچک جیبی تا مدل‌های کاملا غیرقابل حمل، متفاوت باشند. بنابراین هنگام انتخاب یکی از آنها باید به شرایط حمل آن نیز فکر کنید. اگر مسئله حمل و نقل در کار نیست و فقط یک گزینه ذخیره برای شرایط بی‌برقی می‌خواهید؛ بهتر است بودجه خود را صرف ابعداد و وزن کمتر نکنید. در مقابل اگر به دنبال گزینه‌ای قابل حمل هستید؛ می‌توانید به روش حمل خود فکر کنید. برخی پاوربانک‌ها را می‌توان در کوله و در کنار سایر وسایل الکترونیکی گذاشت؛ در حالی که برخی از آنها را می‌توان حتی در جیب کت یا شلوار نیز جای داد.

بنابراین برای انتخاب و خرید پاور بانک مناسب بر اساس وزن و اندازه، بهتر است باز هم به دنبال نقطه تعادل اختصاصی خود باشید. به عنوان مثال ممکن است وزن و اندازه دستگاه برای شما از ظرفیت ذخیره‌سازی مهم‌تر باشد. به زبان ساده شما باید بدانید که بهتر است بودجه خود را برای چه ویژگی یا امکانی هزینه کنید.

  • اولویت کیفیت و دوام در بودجه شما

در این زمینه بدون مقدمه باید گفت هنگام انتخاب و خرید یک پاوربانک، مهم است که کیفیت و دوام را در اولین اولویت خود قرار دهید. به عبارت دیگر با هر بودجه‌ای، این موضوع باید اولویت اول شما باشد. فراموش نکنید که سرمایه‌گذاری روی پاوربانکی که عملکرد قابل اعتماد و دوام طولانی مدت ارائه می‌دهد؛ می‌تواند به مرور زمان بسیار به‌صرفه باشد.

یک پاوربانک بی‌کیفیت و بی‌دوام، حتی با ارزان‌ترین قیمت نیز، به شیوه‌های مختلفی می‌تواند مقدمات آزار شما را فراهم کنند. آنها معمولا به اندازه ظرفیت اسمی خود خوب نیستند. گاهی حتی در مورد برخی ویژگی‌ها مانند سرعت شارژ نیز با شما صادق نیستند. طبیعتا این پاوربانک‌ها عمر کوتاهی داشته و خیلی زود ظرفیت ذخیره‌سازی خود را از دست می‌دهند. اما موارد گفته شده همه ماجرا نیست. یک ایراد بزرگ خرید پاوربانک‌های بی‌کیفیت، آسیب زدن آنها به سایر دستگاه‌های الکترونیکی گران قیمت شماست. در واقع یک پاور بانک می‌تواند با نوسان در جریان برق ارائه شده و کم یا زیاد کردن آن از حد استاندارد و مورد نیاز، به مرور زمان به دستگاه‌های دیگر شما نیز آسیب بزند.

بنابراین مسئله کیفیت و دوام، جایی نیست که در آن به دنبال برقررای تعادل باشید. البته منظور این است که به دنبال گزینه‌های غیراستاندارد، بی‌کیفیت و ناشناخته نروید. مگرنه نیازی به خرید مدل‌هایی با شرایط خاص نیست. به عنوان مثال شما لزوما به یک پاوربانک ضد ضربه یا ضد آب نیاز ندارید؛ چراکه قرار نیست با آن به جنگ دشمن بروید!

  • بررسی شرایط گارانتی و پشتیبانی مشتری 

طبیعت در موضوع خدمات پس از فروش، مدت زمان و شرایط آن بسیار مهم است. مدت زمان مشخص می‌کند که تا چند سال استفاده، دستگاه شما تحت پشتیبانی قرار دارد. شرایط گارانتی نیز به‌ شکلی دقیق‌تر توضیح می‌دهد چه مدل مشکلاتی توسط آن پوشش داده می‌شود. به عنوان مثال اغلب گارانتی‌ها، مشکلاتی مثل شکستگی یا ضربه خوردن و یا مواجه شدن با ولتاژ بالا را تحت شرایط گارانتی خود پوشش نمی‌دهند.

بنابراین در این زمینه نیز نکات ریز زیادی وجود دارد. به عنوان مثال گارانتی طولانی مدت اگرچه یک سیگنال مثبت است؛ اما تا بررسی دقیق شرایط گارانتی، نمی‌توان آن را یک مزیت مهم در هنگام انتخاب پاوربانک دانست.

در زمینه گارانتی نکته دیگری که باید به آن توجه کنید؛ حسن شهرت برند سازنده و گسترده خدمات پس از فروش آن است. به عنوان مثال برندهای ناشناخته معمولا توانایی ارائه خدمات گسترده را ندارند. طبیعتا شما نیز نمی‌خواهید برای دریافت این خدمات، نیازمند رفتن از شهری به شهر دیگر یا موارد مشابه باشید.د.

توجه کنید که در پاوربانک‌ها، مانند اغلب لوازم جانبی گوشی و تبلت و…، محصولات بسیاری در بازار وجود دارند؛ که علی‌رغم کیفیت مناسب و خوشنامی در خارج از کشور، از گارانتی مناسبی در داخل کشور برخوردار نیستند. بنابراین در اینجا علاوه بر حفظ تعادل میان قیمت و ویژگی‌های مختلف، نیاز به کمی مدیریت ریسک و تکیه به شانس و اقبال خود دارید. البته در این زمینه نیز می‌توانید با کمی جستجو در اینترنت، نرخ خرابی یا بازگشت به گارانتی محصولات معتبر را بیابید. طبیعتا هرچه این نرخ پایین‌تر باشد؛ احتمال نیازمند شدن شما به خدمات پس از فروش نیز کمتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول