عوارض دستگاه ماساژور برقی - وبلاگ ایران بابا
× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

عوارض دستگاه ماساژور برقی

عوارض ماساژور برقی

اولین دستگاه‌های ماساژور برقی بر مبنای ویبره و برای اهداف پزشکی اختراع شدند. بعدها آنها بهبودهای زیادی پیدا کردند و کم‌کم از یک ابزار صرفا پزشکی به ابزاری شخصی برای لذت بردن و خستگی در کردن و… تبدیل شدند. امروزه انواع مختلفی از ماساژورهای برقی در بازار موجود است؛ و هرکدام دارای ویژگی‌ها و عملکردهای متفاوتی هستند. این موارد شامل ماساژورهای تفنگی، غلتک‌های ویبره دار، ماساژورهای قابل حمل، ماساژورهای پشتی دوگانه و شیاتسو هستند.

ماساژورها به بهبود گردش خون، کاهش درد عضلانی و ریکاوری عضلات قبل و بعد از فعایت بدنی کمک می‌کنند. هرکدام از این دستگاه‌ها نیز مزایا و معایب خاص خود را هنگام استفاده دارند. لرزش ماساژور برقی می‌تواند به کاهش تنش و دردهای عضلانی کمک کند؛ اما استفاده نادرست از آن خطراتی هم دارد. عوارض جانبی ماساژ بدن با این دستگاه‌ها معمولا نادر و جزئی بوده و شامل مواردی مثل قرمزی پوست، تخریب مویرگ‌های سطحی، کبودی پوست، سردرد و حالت تهوع است. از طرفی همه ماساژورهای برقی یکسان نیستند. برخی از ماساژورها ممکن است معایبی داشته باشند؛ که افراد باید هنگام خرید آنها را در نظر بگیرند. به همین دلیل بد نیست که بعد از مطالعه ادامه این نوشته، مقاله «بهترین دستگاه ماساژور برقی موجود در بازار» را هم مرور کنید.

عوارض جانبی احتمالی استفاده از ماساژور برقی

آگاه بودن کاربران ماساژورهای برقی از عوارض جانبی احتمالی آن برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد استفاده یا عدم استفاده از این دستگاه حائز اهمیت است. در واقع این عوارض لزوما برای شما رخ نمی‌دهد؛ و فقط آن چیزی است که احتمال رخ دادنش وجود دارد. به عبارت دیگر باید بپذیریم که ماساژ نیز مانند هر فعالیت دیگری، مثل ورزش، مصرف دارو و…، ممکن است منجر به عوارضی شود. مهم این است که در مجموع مزایای ماساژ بر عوارض آن برتری داشته باشد. از سویی اطلاع از این موارد و همچنین آشنایی با روش کار ماساژورهای برقی، می‌تواند در بهبود استفاده شما از این دستگاه‌ها موثر باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم در کنار مطالعه این نوشته، بررسی مقاله «چگونه از ماساژور برقی استفاده کنیم» را نیز از دست ندهید.

با توجه به موارد گفته شده در ادامه تعدادی از عوارض جانبی گزارش شده هنگام استفاده از ماساژورهای الکتریکی ذکر شده است.

قرمزی پوست

عوارض جانبی ماساژورهای الکتریکی ممکن است برای برخی افراد نگران‌کننده باشد؛ اما برخی دیگر می‌توانند با خیال راحت از دریافت ماساژ از این دستگاه‌ها لذت ببرند. اگر سابقه سرطان پوست یا هر بیماری پوستی دیگری دارید؛ که با استفاده از ماساژور برقی تشدید می‌شود؛ بهتر است از این دستگاه‌ها استفاده نکنید. چراکه احتمالا با قرمزی و مشکلات پوستی مواجه خواهید شد. قرمزی یا برافروختگی پوست زمانی اتفاق می‌افتد که رگ‌های خونی زیر پوست شما هنگام استفاده از دستگاه ماساژور گشاد می‌شوند. ناحیه قرمز شده معمولا نشان‌دهنده آسیب شدید به رگ‌های خونی نیست. با این حال در صورت مشاهده ناراحتی یا درد در ناحیه آسیب دیده، ضروری است که در مورد ادامه استفاده از ماساژور با پزشک خود مشورت کنید. همچنین موادی که ماساژورهای برقی از آنها ساخته شده‌اند نیز می‌توانند در برخی افراد واکنش آلرژیک ایجاد کنند. این مسئله به‌خصوص در افراد دارای پوست حساس بیشتر دیده می‌شود.

ماساژور

 آسیب به مویرگ‌ها

آسیب دیدن مویرگ‌های خونی همچنین می‌تواند در بافت‌های عمیق‌تر پوست و ماهیچه‌های بدن نیز رخ دهد. اگر ماساژور را خیلی محکم روی پوست فشار دهید؛ می‌تواند باعث شکستگی مویرگ‌ها شده و در نتیجه نشانه‌های کبودی را روی پوست شما ایجاد کند. این مشکل می‌تواند منجر به ایجاد لکه‌های قهوه‌ای رنگ روی پوست شود. همچنین اگر به‌طور مداوم و بیش از حد از ماساژور برقی استفاده کنید؛ ممکن است بافت ماهیچه هدف شما، آسیب دیده یا حتی شکسته شود؛ که این مسئله نیز منجر به زخم یا کبودی می‌شود. البته همه این موارد با استراحت و استفاده نکردن از دستگاه ماساژ برای یک الی دو هفته خودبه‌خود درمان می‌شوند؛ اما بهتر است میزان و روش استفاده خود را طوری تنظیم کنید که دچار این مشکلات نشوید.

سردرد و حالت تهوع

از آنجایی که ماساژورهای برقی خیلی سریع ارتعاش می‌کنند؛ می‌توانند در برخی افراد مستعد، باعث تشدید میگرن شوند. توجه کنید که نواحی سر و صورت نسبت به ارتعاشات حساس‌تر هستند؛ و اگر از میگرن رنج می‌برید؛ بهتر است از ماساژ ارتعاشی این نواحی اجتناب کنید.

تغییر رنگ پوست

پوست ممکن است پس از استفاده از ماساژور برقی تغییر رنگ یا لکه پیدا کند. اگر سابقه سرطان پوست دارید؛ از ماساژور برقی استفاده نکنید. همچنین استفاده از ماساژور برقی روی پوست‌های حساس و واکنش‌دهنده باید با احتیاط بیشتری انجام شود. در نهایت استفاده از ماساژور برقی بر روی زخم یا زخم باز می‌تواند منجر به تشدید آن شود.

آسیب عصبی

استفاده بیش از حد از ماساژور برقی در مواردی حتی منجر به کبودی و آسیب عصبی می‌شود. اگر در حال حاضر دچار هرگونه آسیب عصبی هستید؛ در زمان استفاده ماساژور الکتریکی ممکن است دچار درد یا بی‌حسی شود؛ در این صورت بهتر است ماساژ را متوقف کرده و در مورد ادامه آن با پزشک خود مشورت کنید. این مشکل می‌تواند یک آسیب جدی باشد؛ و باید توسط پزشک معاینه شود.

 

سرگیجه و خستگی

سرگیجه اغلب ناشی از تحریک نقاط فشار در سر شما پس از استفاده از ماساژور الکتریکی است. اگر دچار سرگیجه شدید، استفاده از ماساژور را قطع کرده و با پزشک مشورت کنید. استفاده بیش از حد و مداوم از ماساژور برقی نیز می‌تواند باعث احساس خستگی در شما شود.

اسپاسم عضلانی

ماساژورهای الکتریکی می‌توانند باعث اسپاسم عضلانی شوند. این مشکل به‌خصوص در ماساژ گردن و پشت بیشتر رخ می‌دهد. بنابراین ماساژ این نواحی را با شدت بسیار کم شروع کرده و نسبت به بازخورد بدن‌تان آن را کاهش یا افزایش دهید.

ماساژ پا

معایب ماساژورهای برقی

امروزه قیمت ماساژور تفنگی برقی تا حد زیادی کاهش یافته و تقریبا همه افراد می‌توانند یکی از آنها را در خانه داشته باشند. با این وجود این دستگاه‌ها هنوز در رقابت با ماساژ دستی و یا ماساژ الکتریکی تحت نظر پزشک، دارای محدودیت‌ها و معایبی هستند. هنگام استفاده از این دستگاه‌ها شما کنترل مستقیم و دقیقی روی مکانیسم ماساژ ندارید؛ بنابراین باید به تنظیمات سرعت و فشار آن اعتماد کنید.

همچنین استفاده از ماساژورهای الکتریکی در برخی از نواحی غیرقابل دسترس بدن چالش برانگیز است. این امر باعث می‌شود که روش‌هایی مثل ماساژ شیاتسو با ماساژور برقی و توسط خود شخص غیرممکن شود.

از سویی ماساژورهای برقی فقط می‌توانند به نواحی خاصی از بدن شما برسند؛ و شما را مجبور می‌کنند به تنظیمات سرعت و فشار آنها تکیه کنید. به این معنی که کنترل ماساژ را تا حدودی از دست می‌دهید.

در نهایت توجه داشته باشید که ماساژورهای برقی عموما برای مصارف خانگی طراحی شده‌اند. بنابراین برای استفاده در محل کار مناسب نیستند.

نتیجه‌گیری نهایی

البته که استفاده از ماساژورهای برقی مزایای زیادی دارد. رایج‌ترین فواید استفاده از ماساژور برقی افزایش جریان و گردش خون، افزایش خاصیت ارتجاعی عضلات و تسکین درد ناشی از خستگی و گرفتگی عضلانی است. اگر می‌خواهید به‌طور دقیق‌تر درباره مزایای این دستگاه‌ها بدانید؛ مقاله «ماساژور تفنگی برای ریکاوری و بهبود چقدر موثر است؟» را مطالعه کنید. عوارض جانبی ماساژور برقی را می‌توان با آگاهی بیشتر از پاسخ‌های فیزیکی بدن به ماساژ کاهش داد. اگر بیماری‌های جدی مانند بیماری قلبی یا فشار خون بالا دارید؛ قبل از استفاده از ماساژور برقی در خانه با پزشک خود مشورت کنید؛ اما لازم نیست خیلی نگران عوارض این دستگاه باشید. با درجه کم و با احتیاط کار را شروع کرده و بنابر نوع بازخوردی که از بدن خود می‌گیرید؛ میزان و شدت ماساژ را تنظیم کنید.

در نهایت سایت امازون محل بسیار خوبی برای بررسی انواع ماساژور برقی، مقایسه آنها و خواندن تجربه استفاده از آنها توسط کاربران مختلف است. همچنین مجموعه ایران بابا این امکان را فراهم آورده تا هر محصولی از فروشگاه آنلاین آمازون را برای‌تان خریداری کرده و در آدرس شما در ایران تحویل دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول