× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

آموزش روتین پوستی روزانه + مراحل روتین انواع پوست‌ ها

آموزش روتین پوستی روزانه

داشتن پوستی سالم، آرزوی هر فردیست که به ظاهر خود اهمیت می‌دهد. اولین قدم برای رسیدن به این مهم، تشخیص نوع پوست است و بعد از آن، انتخاب یک روتین روزانه‌ی مناسب و پایبند بودن به آن، شما را در داشتن پوستی زیبا یاری می‌کند. روتین پوستی یعنی رسیدگی منظم و روزانه به پوست با استفاده از یک سری محصولات مراقبتی پوست. اگرچه ژنتیک تعیین‌ کننده بخش زیادی از وضعیت پوست شما است. اما تغذیه‌ی سالم و داشتن روتین پوستی مناسب نیز تأثیر زیادی بر حفظ سلامت پوست شما دارد. در این مقاله با آموزش روتین پوستی روزانه همراه شما هستیم تا به شما در داشتن پوستی سالم کمک کنیم. پس از خواندن این مقاله می‌توانید محصولات مورد نیاز خود را بهتر انتخاب کرده و در خرید از آمازون و سایر فروشگاه‌های آنلاین انتخاب بهتری داشته باشید.

 آموزش روتین پوستی روزانه‌ برای پوست‌های چرب

غدد سبوم، تولیدکننده چربی پوست هستند. وجود مقدار پایه و نرمالی از چربی در پوست ضروری و لازم است. مشکل زمانی ایجاد می‌شود که غدد سبوم پوست چربی اضافی تولید می‌کنند؛ و پوست شما را تبدیل به پوستی چرب می‌کنند. این اتفاق باعث بسته‌شدن منافذ پوست می‌شود. با بسته شدن منافذ پوست نیز آکنه تولید می‌شود.

منافذ بزرگ روی سطح پوست و براقی قابل‌توجه آن در کنار انواع آکنه، از ویژگی‌های بارز پوست‌های چرب هستند. علاوه بر آن افراد دارای پوست‌های چرب به دلیل داشتن آکنه، غالباً دچار لک‌های پوستی می‌شوند. لکه‌هایی که بعضی از آنها مقاوم هستند و نیاز به درمان‌های تخصصی‌تری دارند.

با داشتن یک روتین پوستی روزانه مخصوص پوست چرب، تا حدی می‌توان چربی پوست را به تعادل رساند. همچنین تا حد زیادی از بروز مشکلات ثانویه آن جلوگیری کرد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که با مشکلات مخصوص به پوست چرب خود دست و پنجه نرم می‌کنند؛ در ادامه این مقاله با آموزش روتین پوستی روزانه برای پوست چرب، در کنار شما هستیم.

آموزش روتین پوستی روزانه
  • شوینده

اولین قدم در روتین پوستی، شوینده مخصوص پوست شما است. شما باید از شوینده‌های مخصوص پوست چرب استفاده کنید تا چربی تولید شده در پوست خود را به تعادل برسانید. البته توجه داشته باشید که شوینده انتخابی شما، نباید بیش از حد قوی باشد تا چربی ضروری پوست شما را از بین ببرد. شوینده‌های بسیار قوی، به سد دفاعی پوست آسیب می‌زنند و قدرت ترمیم‌کنندگی پوست شما را پایین می‌آورند. همچنین این امر باعث می‌شود که پوست جهت جبران چربی از دست رفته با قدرت بیشتری شروع به تولید چربی نماید.

شوینده انتخابی شما می‌تواند به‌صورت ژل، فوم یا پن باشد. مهم این است که مخصوص نوع پوست شما باشد؛ و همچنین آن قدر قوی نباشد تا نتایج نامطلوبی را برای شما ایجاد کند. شوینده پوست چرب باید حداکثر دو بار در شبانه‌روز استفاده شود.

  • میسلار واتر

میسلار واترها، پاک‌کننده‌های پوست بر پایه آب هستند؛ که دارای سورفکتانت بوده و منجر به از بین رفتن آلودگی‌های سطح پوست و همچنین چربی‌های باقی‌مانده بر اثر استفاده از لوازم آرایشی می‌شوند. میسلار واتر را باید قبل از شستن پوست خود با شوینده استفاده کنید. مقدار مناسبی از آن را روی پد مخصوص پاک‌کردن آرایش یا پنبه بریزید. سپس به وسیله آن آرایش و آلودگی‌ها را از روی سطح پوست خود پاک کنید. در ادامه با شوینده مخصوص پوستتان، شست‌وشوی پوست را تکمیل کنید.

شست‌وشوی دو مرحله‌ای در پوست‌های چرب اهمیت زیادی دارد. زیرا اگر آلودگی‌ها در منافذ شما بماند، موجب آکنه می‌شود.

  • تونر

تونرها انواع مختلفی دارند. اما هدف آنها به‌صورت کلی پاک‌کردن کامل آلودگی‌ها، آبرسانی به لایه‌های زیرین پوست و همچنین کوچک‌کردن منافذ است. زمان استفاده از تونر، بعد از شست‌وشوی پوست با شوینده است. همچنین باید بدانید پس از استفاده از تونر (بر خلاف میسلار واتر)، نیازی به آبکشی پوست نیست.

  • مرطوب کننده و آبرسان

برخی افراد تصور می‌کنند که پوست‌های چرب نیازی به مرطوب‌کننده ندارند. این تصور بسیار نادرست است. همه انواع پوست نیازمند آبرسانی مناسب هستند. استفاده از یک آبرسان مناسب، سد دفاعی پوست شما را تقویت می‌کند. در نتیجه پوستی سالم‌تر برای شما می‌سازد. پوست‌های چرب، دهیدراته و کدر می‌شوند و انعطاف‌پذیری طبیعی خود را از دست می‌دهند.

پس آبرسانی به پوست خود را دست‌کم نگیرید. همچنین استفاده از یک آبرسان مرغوب و مناسب را وارد روتین پوستی خود کنید.

  • سرم

استفاده از سرم‌های پوستی، پوست را در بازگشت و همچنین حفظ سلامت خود یاری می‌کند. ویتامین C، آنتی‌اکسیدانی است که از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت به عمل می‌آورد. از سویی موجب ساخت کلاژن در پوست شده و به‌طور طبیعی موجب کاهش بروز چین و چروک در پوست می‌شود. ویتامین سی غالباً به صورت سرم در محصولات مراقبتی پوست یافت می‌شود.

  • ضدآفتاب

ضدآفتاب یکی از مهم‌ترین محصولات پوستی است؛ که استفاده روزانه از آن برای شما باید یک ضرورت باشد. ضدآفتاب‌ها از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت می‌کنند. همچنین از ایجاد لک‌های پوستی جلوگیری می‌کنند. آنها می‌توانند در جوان ماندن پوست نیز نقش کلیدی داشته باشند. استفاده از ضدآفتاب به صورت مستمر، در واقع یک سرمایه‌گذاری بلندمدت برای سال‌های میان‌سالی است.

ضدآفتاب‌ها باید هر دو ساعت یک‌بار تمدید شوند. در غیر این صورت کارایی لازم را ندارند. بنابراین مانند قیمت ماساژور پرداخت آن یک مرتبه نیست. در نتیجه بهتر است به دنبال یک گزینه با کیفیت مناسب و قیمت به‌صرفه باشید.

آموزش روتین پوستی روزانه برای پوست خشک

کمبود چربی طبیعی و کم‌کاری غدد سباسه پوست دلیلی بر خشکی پوست به شمار می‌رود. افراد بسیاری پوست خشک و دهیدراته را باهم اشتباه می‌گیرند. درحالی‌که این دو، زمین تا آسمان باهم تفاوت دارند! همه افراد فارغ از جنس پوست خود، چرب یا خشک، ممکن است دچار دهیدراتاسیون شوند. مصرف آب و محصولات آبرسان برای درمان پوست دهیدراته ضروری است؛ در حالی که درمان اصلی پوست خشک، بر پایه ترکیبات مرطوب‌کننده و روغنی صورت می‌گیرد.

از علامت‌های پوست خشک می‌توان موارد زیر را مثال زد:

  • پوسته‌پوسته شدن در بعضی نواحی
  • احساس زبری
  • احساس ترک‌خوردگی

در ادامه مطالبی را در رابطه با آموزش روتین پوستی روزانه پوست خشک جمع‌آوری کرده‌ایم.

  • میسلار واتر

اولین قدم برای شروع روتین همه انواع پوست، استفاده از میسلار واترها است. میسلار واتر پوست شما را از مواد آرایشی و آلودگی‌های محیطی خلاص می‌کند؛ و منافذ پوست را پاک‌سازی می‌نماید.

  • شوینده

در مرحله بعدی بایستی به سراغ شوینده مخصوص پوست خشک بروید. انواع مختلفی از شوینده‌ها وجود دارد. ژل، فوم و پن حالت‌های مختلف شوینده‌های صورت هستند. ژل‌های شوینده بهترین انتخاب برای افرادی با پوست‌های خشک است. شوینده انتخابی شما باید دارای ترکیبات مرطوب‌کننده باشد. تا خشکی پوست شما را کاهش داده و آن را تسکین دهد. همچنین باید از احساس کشیدگی پوست بعد از شست‌وشو جلوگیری کند.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید؛ نحوه خشک‌کردن پوستتان است. به دلیل خشکی و التهابی که افراد دارای پوست خشک درگیر آن هستند؛ برای خشک‌کردن پوست باید از دستمال‌های لطیف استفاده کنند. همچنین به‌آرامی آنها را روی پوست خود بکشند. توجه کنید که هرگونه اعمال فشار، موجب التهاب بیشتر پوست شما می‌شود.

  • تونر آبرسان

یکی از محصولات مهم و ضروری روتین پوست خشک، تونرهای آبرسان و مغذی هستند. pH ساختار شیمیایی تونر، با پوست ما مشابهت دارد. در نتیجه موجب حفظ تعادل ترشح چربی توسط غدد سباسه می‌شود.

  • سرم

سرم‌های پوستی که معمولاً بافت غلیظ‌تری نسبت به سایر محصولات مراقبتی پوستی دارند؛ ترکیبی بسیار مؤثر و عالی از انواع مواد درمانی و تقویتی پوست هستند. بنابراین استفاده منظم از آنها به سلامت پوست شما کمک زیادی می‌کند. این فرآورده خاص، اغلب بر پایه آب و روغن تولید می‌شود و سطوح نفوذ متغیری دارد.

سرم هیالورونیک اسید یک انتخاب عالی برای بهبود شرایط پوست‌های خشک است. این سرم باعث آبرسانی و در نتیجه بهبود و جلوگیری از دهیدراتاسیون پوست می‌شود. سد دفاعی پوست را تقویت می‌کند. همچنین باعث عملکرد بهتر مرطوب‌کننده‌ها بر روی پوست می‌شود.

  • مرطوب کننده

بدیهی‌ترین محصول موردنیاز پوست خشک، مرطوب‌کننده است. یک مرطوب‌کننده مرغوب بخرید و پوست خود را از احساس ناخوشایند حاصل از خشکی نجات دهید. غلظت بالای بافت مرطوب‌کننده‌ها، یک‌ لایه محافظتی روی پوست شما ایجاد می‌کند. این لایه سد دفاعی پوست را تقویت می‌کند. در نتیجه مقاومت پوست شما را در برابر انواع آسیب‌های محیطی بالا می‌برد.

  • ضدآفتاب

ضدآفتاب برای هر نوع پوستی واجب است. بنابراین در روتین مخصوص پوست خشک هم نباید فراموش شود. ضدآفتاب از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. از سویی احتمال سوختگی، التهاب و خشکی را به حداقل می‌رساند. فراموش نکنید که تأثیر ضدآفتاب‌ها دو ساعت است. در نتیجه هر دو ساعت یک‌بار باید ضدآفتاب خود را تمدید کنید.

  • ماسک

شما می‌توانید از انواع ماسک‌های آبرسان استفاده کنید؛ تا خشکی پوست خود را به حداقل برسانید. انواع ماسک‌های ورقه‌ای، کاسه‌ای یا خانگی می‌توانند به شما کمک کنند تا پوستی سالم‌تر داشته باشید. ماسک‌هایی حاوی عصاره‌های خیار یا آلوئه‌ورا می‌توانند علایم خشکی را در پوست شما بهبود ببخشند.

به‌عنوان توصیه‌ی آخر، اگر پوست خشک دارید، از مصرف محصولاتی حاوی الکل و مواد عطری بیش از حد، بپرهیزید. زیرا باعث بروز خشکی بیشتر و التهاب در پوست شما می‌شوند. همچنین از شستن صورت خود با آب داغ پرهیز کنید. زیرا موجب تحریک و التهاب در پوست شما می‌شود.

آموزش روتین پوستی روزانه برای پوست دهیدراته

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، پوست شما چه چرب باشد چه خشک، ممکن است دهیدراته شود. اگر پوست شما دچار کم‌آبی است؛ در کنار روتین پوستی مخصوص خود، استفاده از محصولات آبرسان مانند سرم هیالورونیک اسید و یا ماسک‌های آبرسان را جدی بگیرید. همچنین با نوشیدن آب کافی از کم آب شدن بدن خود جلوگیری کنید.

در این مقاله تلاش کردیم تا با آموزش روتین پوستی روزانه‌ی مخصوص انواع پوست، و توضیح تمامی مراحل و مواد مورد نیاز برای روتین های پوستی، شما را در داشتن پوستی سالم‌تر کمک کنیم. فراموش نکنید که مراقبت روزانه و اصولی از پوست برای رسیدن به این هدف بسیار مهم است. شما چه روتین پوستی روزانه‌ای را برای شاداب و سالم نگه داشتن پوست‌های خود انجام می‌دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول