×
×

راهنمای کامل خرید قلم نوری و کاربرد آن ها در تدریس و طراحی

خرید قلم نوری

امروزه خرید قلم نوری و پروژکتور با توجه به شرایط جامعه و پیشرفت ویروس کرونا، از اهمیت خاصی برخوردار است. قلم نوری در زمینه های بسیار زیادی کاربرد دارد. این ابزار بسیار کاربردی، دارای انواع مختلفی است که با توجه به آن، قیمت های مختلفی نیز دارد. برای خرید ویدئو پروژکتور و قلم نوری می توانید وارد فروشگاه ایران بابا شوید.

قلم نوری چیست؟

قلم نوری از جمله ابزارهایی است که با استفاده از آن می‌توان اطلاعات را وارد کرد. این ابزار در انواع مختلف از نظر سایز، قیمت، کاربرد و … موجود است. همچنین همان طور که از نامش پیداست، شباهت هایی با قلم های معمولی دارد و کاربرد آن در امور رایانه ای، بخش های دیجیتال و موبایل در قسمت نوشتن، یا به تصویر در آوردن اشکال و … است. این وسیله را می‌توان به جای ماوس نیز استفاده کرد. از جمله استفاده هایی که می‌شود از این وسیله نمود، به صورت مستقیم بر روی صفحه ی انواع کامپیوتر، لپتاپ، تبلت، موبایل و سایر تجهیزات دیجیتالی می‌باشد. بر روی بیشتر این قلم ها، دکمه هایی وجود دارد که می‌توان با آن ها عمل کلیک راست یا چپ را انجام داد.

قلم نوری مخصوص طراحی

کاربرد قلم نوری:

قلم نوری، ابزاری نسبتا نوظهور است که امروزه در بیشتر موارد کاربرد دارد و نیاز های کاربران را برطرف می‌کند. خرید قلم نوری می‌تواند جایگزین خوبی برای کیبورد و ماوس باشد. در این قسمت به معرفی کاربرد های این وسیله خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

  • انواع طراحی صنعتی.
  • جهت امضای الکترونیکی.
  • تولید و تهیه کلیپ های آموزشی.
  • طراحی و تولید انواع بازی های رایانه ای.
  • جهت تولید و ویرایش فیلم به صورت حرفه ای.
  • جهت تدریس انواع کلاس ها به صورت آنلاین و غیر حضوری.
  • مناسب برای افرادی که در حوزه طراحی و رسم اشکال و انیمیشن سازی فعالیت دارند.
  • در حوزه ی پزشکی جهت شرح حال گرفتن از بیماران و ثبت کردن اطلاعات بیماران در پرونده ی پزشکی آن ها.

انواع قلم ها:

برای این ابزار پر کابرد چند دسته بندی داریم. دسته ی اول شامل:  قلم نوری دارای نمایش گر و بدون نمایش گر، و همچنین دسته بعدی شامل قلم های نوری: 1- با سیم 2- باتری دار 3- قلم نوری مخصوص طراحی 4- قلم نوری دارای LED می‌باشد.

1- قلم های نوری دارای نمایش گر:

این نوع از قلم ها، مخصوص افرادی است که کارشان طراحی و گرافیکی است. همچنین این ابزار، یک نمایش گر است که به وسیله اتصال با کامپیوتر، یک تصویر با کیفیت را به نمایش در می‌آورد.

2- قلم های نوری بدون نمایش گر:

بعد از اتصال این قلم های بدون نمایشگر به کامپیوتر، می‌توان با حرکت دادن سر این قلم ها بر روی صفحه، از آن ها استفاده نمود.

3- قلم های نوری باسیم:

این نوع از قلم ها، همانطور از اسمش مشخص است دارای سیمی است که آن را برای همیشه از شارژ شدن بی نیاز می‌کند. نکته منفی این قلم ها، دست و پاگیر بودن آن به دلیل وجود سیم می‌باشد.

4- قلم های نوری همراه با باتری:

قلم های همراه با باتری، می‌توانند برای مدت زمان قابل قبول و زیادی کار کنند. وجود باتری در این ابزار ها، مشکل دست و پاگیر بودن آن ها را نسبت به قلم های با سیم، برطرف کرده است.

5- قلم نوری مخصوص طراحی:

قلم های مخصوص طراحی، امکان طراحی های سه بعدی را به طراحان می‌دهد. این کار با استفاده از نور امکان پذیر است.

6- قلم نوری دارای LED:

با فشرده شدن این نوع از قلم های جذاب، رنگ های روشنی از آن ها تولید شده و امکان شارژ مجدد نیز دارند.

مزایا و معایب استفاده از این قلم ها چیست؟

  • دوام کم و امکان شکستن قلم
  • قیمت بالای قلم نسبت به ماوس
  • اختصاص فضای ذخیره سازی کم
  • استفاده از باتری در قلم های بی سیم
  • حساس بودن نوک قلم نبست به فشار دست
  • مناسب برای افرادی راست دست و چپ دست

راهنمای خرید قلم نوری

برای خرید قلم نوری، باید نیاز های خود را به خوبی بشناسید. این که این محصول را برای چه کاری می‌خواهید، نکته ای بسیار مهم است. همچنین سایز تبلت، رایانه و یا دستگاهی که با آن کار می‌کنید بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال زمانیکه سایز لپتاپ تان زیر 22 اینچ است باید از قلمی با سایز small استفاده نمایید.

قلم نوری با نمایشگر مخصوص طراحی

حتما به هنگام خرید این ابزار، به قابلیت حساسیت به زاویه توجه فرمایید. مثلا میزان حساسیت به زاویه برای افرادی که کارهای طراحی و … را انجام می‌دهند باید به نسبت افرادی که تدریس می‌کنند بیشتر و بالاتر باشد. همچنین قلم هایی که دارای کلید میانبر هستند، کار را برای شما و به خصوص طراحان راحت تر می‌کنند.

نحوه کار:

در ابتدای کار، شما باید درایو مخصوص به قلم نوری را نصب کنید. فرقی نمی‌کند که قلم تان با چه برند و مدلی باشد، به هر حال شما باید در مرحله نخست بعد از خرید قلم نوری، اقدام به نصب درایور مخصوص نمایید. با نصب درایور، شما می‌توانید به خوبی از تمام ویژگی های ابزارتان استفاده نمایید. بعد از انجام این مرحله، شما باید تنظیمات قلم تان را با توجه به نیازتان مشخص کنید. همچنین شما می‌توانید با توجه به نیاز کاری تان، از دکمه های میانبر نیز بهره ببرید.

نحوه کار قلم های نوری به این صورت است که تغییرات روشنایی را که در اطراف پیکسل ها هستند را نشان می‌دهند. مدت زمانیکه طول می‌کشد تا این اتفاق بیفتد به دستگاه مربوطه ارسال می‌شود و سپس این اطلاعات با اطلاعات اولیه مقایسه می‌شوند و سپس کامپیوتر یا دستگاه یک موقعیت مناسب برای قلم نوری انتخاب می‌کند. از جمله قلم های باکیفیت در سایت ایران بابا، می‌توان به قلم نوری xp pen اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول