× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

 چرا ‌‌پاور بانک من گوشی را سریع شارژ نمی‌کند؟

پاوربانک

‌پاور بانک‌ها مدت زیادی است که وارد بازار لوازم جانبی گوشی و سایر ابزارهای الکترونیکی شارژی قابل حمل شده‌اند. ‌پاور بانک‌ها یار و همراه شما در شرایط اضطراری بوده و از خاموش شدن بی‌موقع دستگاه‌های الکترونیکی کوچک شما جلوگیری می‌کنند. اما همیشه و بعد از یافتن پاسخ این سوال که چه لوازم جانبی برای گوشی بخریم؛ سوالاتی در مورد نحوه استفاده از آنها وجود دارد. این که چه ‌پاور بانکی برای دستگاه‌های من مناسب‌تر است؛ ورودی‌ها و خروجی‌های آن چه باید باشد؛ چه میزان ظرفیت برای کار من مناسب است؛ و موارد مشابه از جمله این سوالات هستند. اما یک سوال فنی‌تر این است که چرا ‌‌پاور بانک من گوشی را سریع شارژ نمی‌کند؟ یا بهتر بگوییم که چگونه گوشی خود را با ‌‌پاور بانک سریع‌تر شارژ کنیم. شاید انتظار داشته باشید دستگاه شما با همان قدرت اتصال مستقیم آداپتور شارژ گوشی به پریز برق دستگاه شما را شارژ کند؛ و پس از خرید ‌‌پاور بانک و آزمودن آن تا حدودی ناامید شده باشید. البته باید بگوییم انتظار شما غیرمنطقی نیست. بر همین اساس نیز در این نوشته درباره این مشکل صحبت خواهیم کرد.

پیش از ورود به بحث اصلی این نکته را در نظر داشته باشید که شارژ خروجی یک ‌‌پاور بانک، شارژی است که از آن دریافت می‌کنید. به عبارت دیگر شارژی است که دستگاه‌های شما مانند گوشی هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ دریافت می‌کنند. از طرف دیگر شارژ ورودی به معنای شارژ مجدد ‌پاور بانک است؛ و پورت‌های ورودی، پورت‌هایی هستند که برای شارژ مجدد ‌‌پاور بانک از آنها استفاده می‌کنید.

چگونه سرعت شارژ گوشی با ‌‌پاور بانک را افزایش دهیم؟

برای بررسی این موضوع، پیش از هر چیز باید با روش کار ‌پاور بانک آشنا شوید. البته درک کلی موضوع پیچیده نیست. به‌طور خلاصه ‌پاور بانک‌ها محلی برای ذخیره انرژی الکتریکی و سپس انتقال آن به دستگاه مدنظر شما از طریق خروجی‌های مختلف هستند. در واقع همه چیز درباره سرعت شارژ یک گجت الکتریکی با ‌‌پاور بانک، به نوع این خروجی‌ها و ظرفیت آنها مرتبط است. بر همین اساس نیز انواع گوناگونی از ‌‌پاور بانک در بازار موجود است. بنابراین باید با انواع مختلف شارژرهای قابل حمل برای شارژ ابزارهای مختلف آشنا شویم. در واقع برای خرید لوازم جانبی گوشی از ‌‌پاور بانک گرفته تا سایر موارد، مهم‌ترین نکته آشنایی با مشخصات هر دستگاه است.

چرا ‌‌پاور بانک من گوشی را سریع شارژ نمی‌کند؟

اگر به دنبال ‌‌پاور بانکی برای شارژ گوشی هوشمند یا تبلت خود هستید؛ باید دستگاهی را خریداری کنید که اساسا در دسته ‌پاور بانک تلفن هوشمند یا تبلت قرار می‌گیرد. دلیلش این است که سرعت شارژ بین گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها خیلی متفاوت نیست؛ و اغلب از فناوری شارژ مشابهی استفاده می‌کنند.

دو فناوری رایج شارژ سریع مورد استفاده در میان تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند عبارتند از Quick Charge و USB-C Power Delivery که با خواندن مشخصات یک ‌پاور بانک می‌توانید از وجود آن اطمینان حاصل کنید. نکته مهم اینکه در حال حاضر فناوری شارژ Power Delivery از Quick Charge پیشی گرفته است. زیرا نحوه استفاده از آن متداول‌تر است؛ و با پورت USB-C استاندارد سازگاری بهتری دارد.

بنابراین اگر از گوشی هوشمند اندرویدی با پورت USB-C استفاده می‌کنید (که اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی در چند سال گذشته از آن استفاده می‌کنند.)؛ احتمالا تلفن هوشمند اندرویدی شما با شارژ سریع Power Delivery  سازگارتر بوده و سریع‌تر شارژ می‌شود. این بدان معناست که گوشی شما می‌تواند از طریق پورت Power Delivery با توان حداقل 18 وات شارژ شود. البته همین موضوع را می‌توان در مورد پورت‌های Quick Charge 3.0  نیز گفت. از سویی هنوز چند گوشی اندرویدی هستند؛ که از شارژ سریع کوالکام استفاده نمی‌کنند. مانند گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل و وان پلاس. بنابراین با وجود تقریبا همگانی بودن این ویژگی، بهتر است از پشتیبانی گوشی خود مطمئن شوید.

باز هم یادآوری می‌کنیم که در این شرایطPower Delivery  برای شارژ سریع کارآمدتر است. بنابراین اگر گوشی هوشمند اندرویدی دارید؛ و همچنین ‌پاور بانکی دارید که دارای USB-C Power Delivery و پورت شارژ سریع است؛ بهتر است از کابل USB-C استفاده کنید.

همچنین نکته مهم نهایی ویژگی کابل ارتباطی بین پورت خروجی ‌‌پاور بانک و گوشی شما است. در واقع هر کابلی، فارغ از میزان توان خروجی، ظرفیتی برای انتقال الکتریسیته دارد. در نتیجه اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید؛ باید مطمئن شوید که کابل انتخابی نیز از آن استاندارد پیروی می‌کند. طبعیتا این موضوع را نیز می‌توان هنگام انتخاب کابل و با بررسی مشخصات آن پیدا کرد. هرچند معمولا به همراه گوشی و گاهی حتی ‌‌پاور بانک شما، حداقل یک کابل استاندارد برای انجام این کار وجود دارد.

در نهایت تنها اشکال ‌پاور بانک با درگاه 18 واتی USB-C Power Delivery این است که ممکن است گزینه‌های ارزان‌قیمت این دستگاه‌ها، ظرفیت کافی برای شارژ ابزارهای گوناگون شما را نداشته باشد. با این حال، تعداد زیادی ‌‌پاور بانک با ظرفیت 20000 میلی‌آمپر ساعت و قیمت قابل تحمل در بازار وجود دارد؛ که دارای حداقل یک پورت 18 واتی است.

پیشنهاد مطالعه: در مقاله آیا گوشی برای نوزاد ضرر دارد؟ پاسخ این سوال و سایر سوالات مرتبط با اثر گوشی بر نوزادان را شرح داده‌ایم.

چگونه ‌‌پاور بانک را سریعتر شارژ کنیم

در شارژ سریع‌تر گوشی و یا هر گجت دیجیتال دیگری توسط ‌‌پاور بانک، مسئله شارژ شدن سریع ‌‌پاور بانک نیز به‌صورت غیرمستقیم موثر است. چراکه تا این دستگاه شارژ کافی نداشته باشد؛ نمی‌تواند به شما سرویس مناسبی دهد. به عبارت دیگر شارژ ورودی که به عنوان شارژ مجدد ‌‌پاور بانک نیز شناخته می‌شود؛ می‌تواند به اندازه شارژ خروجی دستگاه شما مهم باشد. شارژ مجدد ‌پاور بانک شما را قادر می‌سازد؛ تا بیشتر و بیشتر از دستگاه خود استفاده کنید. در واقع در بیشتر موارد، شما می‌خواهید ‌پاور بانک خود را با حداکثر سرعتی که می‌توانید شارژ کنید. به‌خصوص اگر با یک ‌پاور بانک دارای ظرفیت بالا سر و کار داشته باشید.

اکثر ‌‌پاور بانک‌ها از یک پورت ورودی برای شارژ شدن استفاده می‌کنند. با این حال روند رو به رشدی وجود دارد؛ که ‌پاور بانک‌ها اکنون از چندین پورت ورودی برای شارژ مجدد استفاده کنند. البته در بیشتر موارد شما می‌توانید در هر بار تنها از یک ورودی برای شارژ مجدد استفاده کنید؛ اما برخی از ‌پاور بانک‌ها به شما اجازه می‌دهند که از دو پورت ورودی به‌طور همزمان برای شارژ مجدد سریع‌تر دستگاه خود استفاده کنید. طبیعتا خرید گجت جدیدتر نیاز به هزینه بیشتر نیز دارد.

چگونه سرعت شارژ گوشی با ‌‌پاور بانک را افزایش دهیم؟

چرا ‌‌پاور بانک من کند شارژ می‌شود؟

اگر ‌پاور بانک شما به کندی شارژ می‌شود؛ همیشه بهتر است ابتدا از کابل و شارژر دیگری استفاده کنید؛ تا ببینید آیا این مشکل را برطرف می‌کند یا خیر.

به‌طور طبیعی ‌پاور بانک‌هایی که باتری‌های بزرگ دارند؛ دقیقا مثل قدرت بیشتر در نور چراغ قوه، ظرفیت بیشتری داشته و در نتیجه زمان بیشتری برای شارژ شدن نیاز دارند. همچنین اگر ‌‌پاور بانک شما کند شارژ می‌شود؛ ممکن است به دلیل استفاده از یک شارژر با قدرت کمتر AMP باشد.

شارژرها دارای سطوح مختلف AMP هستند؛ و معمولا روی خود شارژر این میزان درج می‌شود. شارژرهای  1 آمپر کندترین شارژرهای موجود هستند؛ و شارژ یک ‌پاور بانک 20000 میلی‌آمپر ساعتی یا بالاتر با یکی از آنها می‌تواند بیش از 24 ساعت طول بکشد. بر همین اساس می‌توان حدس زد که ظرفیت شارژ تا چه حد موجب تاخیر در کامل شدن شارژ ‌‌پاور بانک می‌شود. بنابراین مانند قیمت رینگ لایت حرفه ای 2022 که ممکن است از رینگ‌لایت‌های ناشناخته هزینه بیشتری داشته باشد؛ خرید ‌‌پاور بانک با ظرفیت بالا و پورت‌های بهتر نیز، نیازمند هزینه بیشتری است.

البته دقت کنید که بدون در نظر گرفتن توان پذیرش ‌‌پاور بانک، شارژری با قدرت بیشتر را به آن وصل نکنید. این موضوع نیز در مشخصات ‌‌پاور بانک ثبت شده است. یک راه ساده برای یافتن آن نیز عدد درج شده روی شارژر اورجینال دستگاه شماست. به هر حال همه می‌دانیم که این مشکلات معمولا هنگام تغییر شارژر یا کابل اصلی رخ می‌دهد.

در نهایت بهترین کار برای کسب بهترین نتیجه، خرید ‌‌پاور بانک و به‌طور کلی هر لوازم جانبی گوشی دیگری، از برندها و فروشگاه‌های معتبر است. شما حتی می‌توانید به کمک ایران بابا خرید از آمازون را نیز در ایران تجربه کنید. بنابراین جایی برای نگرانی در زمینه حق انتخاب وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول