×
×

تولید محتوا با موبایل و معرفی تجهیزات و نرم افزارهای کاربردی

تولید محتوا با موبایل

تولید محتوا با موبایل یکی از راهکارهای کسب درآمد با موبایل است که امروزه رواج زیادی پیدا کرده است. تولید محتوا در تمامی کسب و کارها می‌تواند مفید باشد. در واقع فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام باعث می‌شود مخاطبان و مشتریان بیشتری با کسب و کار شما آشنا شوند و این موضوع زمینه‌ی توسعه و گسترش کسب و کار را فراهم می‌کند. از ابرازهای مختلفی جهت تولید محتوا و بهبود کیفیت آن می‌توان استفاده کرد. در ادامه می‌خواهیم در خصوص تولید محتوا با موبایل و ابزارهای مناسب آن بیشتر توضیح دهیم.

اهمیت تولید محتوا با موبایل

در حال حاضر نفوذ و همه‌گیری شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، تلگرام و توییتر بر کسی پوشیده نیست. بسیاری از افراد از جمله خانم‌های خانه دار در زمینه‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی مشغول به فعالیت هستند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند. همچنین تولید محتوا برای بسیاری از شرکت‌ها و فروشگاه‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است.

از آنجایی که در حال حاضر بسیاری از افراد زمان بسیار زیادی را به گوشی اختصاص می‌دهند تولید محتوا با موبایل از تولید محتوا وب‌سایت و وبلاگ اثر گذاری بیشتری دارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد جهت توسعه و گسترش کسب و کار خود، بر روی شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام سرمایه‌گذاری می‌کنند. همچنین تولید محتوا با گوشی موبایل بسیار آسان است و شما در هر لحظه و هر جا می‌توانید به اینترنت متصل شوید و به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بپردازید.

تولید محتوا با گوشی نیازمند اپلیکیشن، نرم افزار و تجهیزات به خصوصی است. در صورتی که می‌خواهید محتوای تولید شده از کیفیت خوبی برخوردار باشد بسیار بهتر است از این ابزارهای مناسب استفاده کنید. در ادامه مطلب می‌خواهیم به معرفی ابزارهای مورد نیاز برای تولید محتوا با موبایل بپردازیم پس با ما همراه باشید.

ابزارهای مورد نیاز برای تولید محتوا با موبایل

ابزارهای مورد نیاز برای تولید محتوا با موبایل به دسته بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. این ابزارها شامل اپلیکیشن‌های ادیت عکس، ساخت استوری، تدوین ویدئو، ویرایش صدا، تایپ صوتی، ساخت تیزر و تجهیزات فیلم برداری هستند. اگر می‌خواهید محتوای با کیفیتی تولید کنید بسیار بهتر است که ابزار مورد نیاز را ابتدا بررسی کنید و سپس با توجه به نیاز خود موارد لازم را تهیه کنید. در ادامه به معرفی کامل این ابزارها خواهیم پرداخت

نرم افزار ویرایش عکس

شاید بتوان گفت مهم‌ترین و ضروری‌ترین ابزار برای تولید محتوا با موبایل نرم افزار ویرایش عکس است. این نرم افزارها به شما امکان تنظیم نور، کنتراست، روتوش و… فراهم می‌کنند. از آنجایی که اکثر شبکه‌های اجتماعی و مخصوصا اینستاگرام یک پلتفرم بصری است زیبایی عکس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از ابزارهای ادیت عکس می‌توان به lightroom، vscocam، snapseed و picsart اشاره کرد.

نرم افزار ساخت قالب

در صورتی که می‌خواهید برای پیج خود یک قالب مشخص داشته باشید نرم افزار canava برای شما مناسب است. این اپلیکیشن امکان ساخت پست، استوری و لوگو را فراهم می‌کند. همچنین با استفاده از این نرم افزار می‌توان به ویرایش فیلم نیز پرداخت. این نرم افزار در دو نسخه رایگان و پولی و برای سیستم عامل‌های مختلف عرضه می‌شود.

نرم افزار ویرایش فیلم

فیلم در تولید محتوا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در شبکه‌های اجتماعی همچون یوتیوب و اینستاگرام نرخ بازدهی اینستاگرام از یوتیوب بیشتر است. در نتیجه برای تولید محتوا با موبایل بسیار ضروری است که مهارت ویرایش فیلم را نیز بیاموزید. نرم افزارهای بسیار کارآمدی برای ویرایش فیلم موجود است. از این نرم افزارها می‌توان به Inshot، FilmoraGo ، Vivavideo ، Videoshow، kinemaster و SS super Studio اشاره کرد.

نرم افزارهای ساخت استوری

استوری بخش بسیار مهمی از تعادل با مخاطب را در اینستاگرام به خود اختصاص می‌دهد در نتیجه یکی از عناصر بسیار حیاتی در تولید محتوا با موبایل استوری است. تولید استوری‌های باکیفیت به بالا رفتن بازدید پیج، درگیر شدن بیشتر مخاطب و ورود به اکسپلور کمک می‌کند. جهت ساخت استوری نیز نرم افزارهای متنوعی موجود است. از نرم افزارهایی که به تولید محتوا با گوشی و ساخت استوری کمک می‌کنند می‌توان به Mostory ، Over ، Unfold ، Hype-Type ، Mojoo Art اشاره کرد.

3 وسیله مورد نیاز برای تولید محتوای حرفه ای با موبایل

یک گوشی هوشمند برای شروع تولید محتوا با موبایل در اینستاگرام کافی است. کاملا مشخص است که در خصوص گوشی هوشمند لنز دوربین از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است. برخورداری از یک دوربین عکاسی نیز می‌تواند باعث ارتقای کیفیت محتوای شما شود. در واقع هر چقدر وسایل شما پیشرفته‌تر باشند و ایده‌های شما خلاقانه‌تر باشند، احتمال موفقیت شما در شبکه‌های اجتماعی بیشتر است. شما با در نظر گرفتن بودجه خود می‌توانید به خرید وسایل مورد نیاز خود اقدام کنید. در ادامه می‌خواهیم شما را با چند تا از کاربردی‌ترین وسیله‌ها جهت تولید محتوا با گوشی موبایل آشنا کنیم.

1- رینگ لایت

نورپردازی یکی از عناصر حیاتی برای گرفتن عکس‌هایی زیبا و حرفه‌ای است. نور معمولی جوابگوی نیاز شما برای عکاسی نیست در نتیجه بهتر است تجهیزات نورپردازی را تهیه کنید. اگر در زمینه‌هایی همچون مد و فشن فعالیت کنید تهیه یک رینگ لایت برای شما ضروری است.

نور رینگ لایت‌ها از طریق لامپ‌های LED تامین می‌شود و به صورت‌های مختلف نور سفید، نور طبیعی و نور زرد قابل تنظیم‌اند. بسیاری از رینگ لایت‌ها به هولدر موبایل نیز مجهزند. همچنین حمل و نقل رینگ لایت‌ها بسیار آسان است و برای امور نیمه‌حرفه‌ای کارآمد هستند.

2- میکروفون بیسیم

کیفیت صدای ویدئوها نیز بر مخاطب شما تأثیر زیادی می‌گذارد. میکروفون‌های بیسیم از تنوع بسیار خوبی برخوردار هستند و به طور عمده به دو نوع استودیویی و یقه‌ای تقسیم می‌شوند. این میکروفون‌ها کاربردهای مختلفی دارند و از آنها می‌توانید برای ضبط پادکست، سخنرانی، ضبط موسیقی و تولید محتوای مختلف استریم استفاده کنید. استفاده از یک میکروفون شما را نسبت به کارت صدا بی‌نیاز می‌سازد.

3- فلاش استودیویی و ویدئو لایت

از دیگر تجهیزات نورپردازی که می‌توانند به حرفه‌ای‌تر شدن محتواهای شما کمک کنند فلاش‌های استودیویی و ویدئو لایت‌ها هستند. گاهی اوقات رینگ لایت نمی‌تواند نیاز ما را پاسخگو باشد و بهتر است از ویدئو لایت کمک بگیریم. ویدئو لایت‌ها قابلیت اتصال به گوشی را دارند. همچنین کاور دیفیوزر را جهت پخش نور بهتر نیز فراهم می‌کنند. از دیگر قابلیت‌های این وسیله می‌توان به باتری قابل شارژ و امکان تنظیم درجه کلوین اشاره کرد.

جمع بندی

اثر بخشی و کارایی شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام بر کسی پوشیده نیست. بسیاری از افراد به تولید محتوا با موبایل می‌پردازند و این کسب و کار در بین همه اقشار از جمله شرکت‌ها، فروشگاه‌ها، جوانان و خانم‌های خانه دار رواج دارد. در نتیجه باید محتواهای بسیار با کیفیتی تولید کنید تا در این پلتفرم به موفقیت برسید. از این رو ما به معرفی ابزارهای مورد نیاز از جمله نرم‌افزارها و سخت افزارهای مختلف برای تولید محتوا با موبایل پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول