ویدئو پروژکتور جیبی (همراه) و خانگی قیمت مناسب کدام است - وبلاگ ایران بابا
× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

ویدئو پروژکتور جیبی (همراه) و خانگی قیمت مناسب کدام است

بهترین ویدئو پروژکتور

اگر به دنبال بهترین ویدئو پروژکتورهای جیبی و خانگی با قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه هستید؛ در این نوشته شما را با هشت نمونه از بهترین آنها آشنا کرده‌ایم.

جای تعجب نیست که ویدئو پروژکتورها جایگاه ویژه‌ای در قلب ما دارند. در واقع علت این علاقه می‌تواند تجربه تماشای فیلم در سینما باشد. هرچند هرگز جایگزینی برای یک سینمای واقعی وجود نخواهد داشت؛ اما به هر طریق شانس آوردن اندکی از شگفتی سینما به خانه‌های‌مان، واقعا فوق‌العاده است.

در عمل نیز فقط عاشقان سینما نیستند که به دنبال هیجان استفاده از یک ویدئو پروژکتور قابل حمل خانگی هستند. این دستگاه جذابیت خاصی برای خانواده‌ها و جمع‌های دوستانه‌ای دارد؛ که در داخل و خارج از خانه گرد هم می‌آیند؛ تا فیلم‌های پرفروش و خانگی را تماشا کنند. به همین ترتیب، علاقه‌مندان بازی‌های ویدئویی ویدئو پروژکتورها را ابزاری عالی می‌دانند؛ که به آنها اجازه می‌دهد تا از مانیتور فاصله گرفته و وارد بازی‌های چند نفره در یک صفحه نمایش باشکوه 150 اینچی شوند.

قیمت ویدئو پروژکتورها در ابتدا ممکن است کمی زیاد به‌نظر برسد. به‌‌خصوص برای هرکسی که رویاهای بزرگ و بودجه محدودی دارد. آنها گاهی می‌توانند حتی بهترین تلویزیون‌های موجود را تحت‌الشعاع قرار دهند. با این حال خوش‌بختانه هنوز هم گزینه‌های زیادی وجود دارد که کاملا مقرون‌به‌صرفه هستند. اگرچه ممکن است این گزینه‌ها رزولوشن 4K و فناوری عمیق HDR10 را نداشته باشند؛ اما همچنان می‌توانند تجربه‌های واقعا همه‌جانبه و هیجان‌انگیزی را بدون هزینه بالا ارائه دهند. همچنین در این نوشته به بررسی قیمت و خرید آنلاین ویدئو پروژکتور لیزری نپرداخته‌ایم؛ چراکه در این شرایط از شرط مقرون‌به‌صرفه بودن خارج خواهیم شد.

بهترین پروژکتورهای جیبی و خانگی مقرون‌به‌صرفه

در این نوشته برای کمک به شما در یافتن آنچه نیاز دارید؛ بهترین پروژکتورهای ارزان‌قیمت موجود را گردآوری کرده‌ایم. انتخاب ما شامل انواع پروژکتور قابل حمل کوچکی است؛ که برای جمع‌های خانوادگی و مهمانی‌های فضای باز کاربرد دارند. همچنین مواردی را معرفی می‌کنیم که می‌توان شبانه‌روز به آنها اعتماد کرد؛ تا جدیدترین نسخه‌های بلوری را مستقیما به اتاق شما تحویل دهند. بنابراین چه بخواهید اولین سینمای خانگی خود را جمع‌آوری کنید؛ یا بخواهید فیلم‌های مورد علاقه خود را زیر آسمان پرستاره تماشا کنید؛ در اینجا پیشنهاداتی برای شما وجود خواهد داشت.

پروژکتور Philips NeoPix Easy 2+ NPX442

فیلیپس نئوپیکس با داشتن طیف وسیعی از رابط‌ها، می‌تواند تصویری تا 65 اینچ را از فاصله دو متری ارسال کند. پخش‌کننده رسانه‌ای داخلی آن واقعا برای استفاده، آسان و قابل درک است. این پروژکتور قابل حمل همچنین دارای عمر باتری مناسب و یک بلندگوی داخلی کوچک است؛ که به شما امکان می‌دهد از آن بدون نیاز به اتصالات برق خانگی هم لذت ببرید. هیچ گزارشی در مورد تعداد دقیق لومن این دستگاه وجود ندارد؛ اما بهتر است از آن در تاریکی استفاده شود؛ تا با تصاویر رنگ و رو رفته روبه‌رو نشوید. در نهایت وضوح تصویر 1080 پیکسل، نسبت کنتراست 3000:1، حداکثر اندازه تصویر 65 اینچ، فاصله پرتاب 2 متر، اتصالات HDMI، USB3، VGA، Aux، امکان استفاده از کارت حافظه SD و وزن 900 گرمی از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

مینی پروژکتور قابل حمل Anker Nebula Capsule Mini

عنوان بهترین پروژکتور قابل حمل اقتصادی برازنده این محصول است. این دستگاه با داشتن یک باتری چهار ساعته، بلندگوی 360 درجه و یک سیستم عامل همه کاره اندروید، در پوسته‌ای به اندازه قوطی نوشابه، یک انتخاب کامل برای نمایش ویدئو است. در این مدل نیز گزینه‌های زیادی برای دریافت ویدئو وجود دارد. برنامه‌ای برای کنترل آسان، پورت‌های HDMI و USB و امکان اتصال از طریق بلوتوث و AirPlay از دیگر ویژگی‌های این محصول است. روشنایی 100 لومن این ویدئو پروژکتور جیبی هم به این معنی است که شما باید از آن در نور کم استفاده کنید. البته ما از چنین دستگاه کوچک و باتری‌داری، انتظار بیشتری هم نداریم. وضوح 480 پیکسل، نسبت کنتراست 400:1، حداکثر اندازه تصویر 100 اینچ، فاصله پرتاب 2.8 متری و وزن 472 گرمی از دیگر ویژگی‌های این دستگاه کوچک و سبک است.

پروژکتور جیبی قیمت مناسب

 ویدئو پروژکتور Kodak Luma 150

این پروژکتور قابل حمل را می‌توان بهترین پروژکتور کوچک و سبک دانست. این مدل قابلیت حمل یک پروژکتور را به حد اعلای خود می‌رساند. این دستگاه با ابعاد تقریبا 1 اینچ عمق و 4 اینچ طول، به‌راحتی می‌تواند در جیب کت یا کوله پشتی شما قرار گیرد. ویدئو پروژکتور جیبی لوما با استفاده از سیستم پردازش نور دیجیتال (DLP)، مجموعه عظیمی از رنگ‌های واقعی را ارائه می‌دهد. این دستگاه اگرچه کوچک است؛ اما گزینه‌های اتصال فراوان سیمی و بی‌سیم دارد. حتی یک بلندگوی کوچک 1.5 واتی نیز در دستگاه تعبیه شده است؛ و همه اینها از یک باتری قابل شارژ داخلی تغذیه می‌شوند. اگرچه وضوح، کنتراست و روشنایی این مدل، در بهترین حالت نمره متوسط می‌گیرد؛ اما همچنان یک ابزار بسیار خوب است. توانایی 50 انسی لومن ایجاد نور، نسبت کنتراست 100:1، حداکثر اندازه تصویر 150 اینچ، اتصالات HDMI، USB، Micro SD، AirPlay و Microcast و همچنین خروجی جک 3.5 میلی‌متری Aux و وزن 500 گرمی از دیگر مشخصات این ویدئو پروژکتور قابل حمل است. در واقع اگر به دنبال مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت ویدئو پروژکتور جیبی برای گوشی های موبایل هستید؛ این گزینه انتخاب خوبی خواهد بود.

 

 ویدئو پروژکتور Epson CO-FH02 Full HD Android TV Projector

در بالاترین سطح بازارِ پروژکتورهای مقرون‌به‌صرفه، این مدل از اپسون قرار دارد. وضوح تصویر 1080 پیکسل این دستگاه در این سطح عدد قابل اعتنایی است؛ که با استفاده از فناوری LCD و RGB، برای ایجاد تصویری عمیق، روشن و پر جنب‌و‌جوش طراحی شده است. همچنین در این مدل حالت‌های رنگی مختلفی برای به حداکثر رساندن کیفیت تصویر برای یک نوع محتوای مشخص وجود دارد. علاوه بر این، کنتراست 16000:1 گویای بسیاری موارد است. این مدل برای نصب به عنوان سینمای خانگی ایده‌آل است. وجود 3000 انسی لومن نور، حداکثر اندازه تصویر 386 اینچی، فاصله پرتاب 2 متری برای تصاویر 60 تا 80 اینچی، اتصالات HDMI، USB2، جک AUX و وزن 2.6 کیلوگرمی از دیگر مشخصات این ویدئو پروژکتور خانگی هستند.

ویدئو پروژکتور Anker Nebula Mars 2

این مدل را باید بهترین پروژکتور قابل حمل برای دوستداران فیلم دانست. این پروژکتور می‌تواند یک تصویر واضح 150 اینچی را از فایل‌های داخلی یا دستگاه‌های بی‌سیم و سیمی نمایش دهد. همچنین استفاده از سیستم عامل اندروید آن آسان است. بلندگوهای دوگانه 10 واتی آن هم به‌خوبی کار می‌کنند؛ و البته بلوتوث و اتصالات خروجی، به این پروژکتور اجازه می‌دهند تا با بلندگوهای خارجی هم ارتباط برقرار کند. باتری داخلی این دستگاه چهار ساعت شارژ نگه می‌دارد. بنابراین می‌توان گفت واقعا عملکرد خوبی دارد؛ و در شب‌های فیلم و بازی، به‌خوبی دوام می‌آورد. در نهایت توان 300 انسی لومن، وضوح 72 پیکسلی، کنتراست 500:1، اندازه تصویر حداکثر 150 اینچی، فاصله پرتاب 3.1 متری، اتصالات HDMI، USB، بلوتوث، WiFi و AirPlay و وزن 1.5 کیلویی، از دیگر مشخصات این کوچولوی دوست‌داشتنی هستند.

پروژکتور قابل حمل

ویدئو پروژکتور Optoma HD146X

این مدل بهترین ویدئو پروژکتور اقتصادی برای سینمای خانگی است. تصاویر ارائه شده توسط این ویدئو پروژکتور قابل حمل، دارای رنگ‌های زنده با کنتراست قدرتمند و عمیق برای تماشای همه‌جانبه هستند. میزان لومن آن نیز تضمین می‌کند که این پروژکتور می‌تواند در محیط‌هایی با نور خوب از برد 1 تا 10 متر استفاده شود. که حداکثر این فاصله، تصویری 300 اینچی ایجاد می‌کند. همچنین در این دستگاه یک بلندگوی یک‌پارچه وجود دارد. هرچند استفاده از خروجی 3.5 میلی‌متری برای اتصال به یک سیستم بزرگ‌تر ترجیح داده می‌شود. چراکه امکان ایجاد یک تجربه سینمایی کامل‌تر را فراهم می‌کند. وجود 3600 انسی لومن توان تولید نور، وضوح تصویر 1080 پیکسلی، نسبت کنتراست 25000:1، حداکثر اندازه تصویر 300 اینچی، حداکثر پرتاب نور 10 متری و اتصالات HDMI، USB-A و جک Aux 3.5 میلی‌متری و در نهایت وزن 3.8 کیلوگرمی از جمله مشخصات اصلی این ویدئو پروژکتور خانگی هستند.

ویدئو پروژکتور ViewSonic PS501X

این مدل اگرچه در ابتدا برای استفاده در امور آموزشی طراحی شده بود؛ اما همچنان دارای اعتبار لازم برای ارائه تصاویر جذاب و سرگرم‌کننده است. اگرچه وضوح تصویر آن تنها 720 پیکسل است؛ اما نسبت کنتراست عمیق و روشنایی بالا، به بهبود تصاویر کمک می‌کند. رابط‌های اتصال متنوع و فراوان در این ویدئو پروژکتور هم یک موهبت واقعی هستند؛ و امکان تماشا و بازی با سخت‌افزارهای مدرن و قدیمی را فراهم می‌کنند. وجود 3500 انسی لومن توان تولید نور، نسبت کنتراست 22000:1، حداکثر اندازه تصویر 300 اینچی و اتصالات HDMI، USB Type-A، USB Mini، VGA و وزن 2.6 کیلوم‌گرمی از مشخصات اصلی این ویدئو پروژکتور خانگی هستند.

آنچه باید از بهترین پروژکتورهای ارزان‌قیمت بخواهیم

در بخش نهایی این مقاله به بررسی مهم‌ترین موارد برای انتخاب یک ویدئو پروژکتور قابل حمل یا خانگی با قیمت مناسب پرداخته‌ایم.

لومن‌های بهترین پروژکتور

لومن واحد اندازه‌گیری نور است؛ که روشنایی منبع نور را نشان می‌دهد. از نظر علمی یک شمع با سرعت حدود 14 لومن نور تولید می‌کند. در حالی که غروب خورشید با سرعت 400 لومن این کار را انجام می‌دهد. همچنین یک روز آفتابی روشن 100000 لومن است.

یک ویدئو پروژکتور با انسی بین 200 تا 500 لومن، برای اتاق نشیمن و فضاهای کوچک‌تر با نور محیطی محدود مناسب است. اتاق‌های بزرگ‌تر و مناطق با نور محیطی بیشتر به انسی بیش از 2000 لومن نیاز دارند.

 

لومن‌های بهترین پروژکتور

وضوح بهترین پروژکتور

وضوح به تعداد پیکسل‌هایی قابل نمایش توسط پروژکتور اشاره دارد. هرچه تعداد آنها بیشتر باشد؛ تصویر دقیق‌تر خواهد بود. در حالی که دستگاه‌های فول اچ‌دی و 4K نیز در دسترس هستند؛ پروژکتورهای ارزان‌قیمت معمولا به وضوح 720 پیکسلی محدود می‌شوند. با این حال، هنگامی که با لومن کافی و کنتراستِ به اندازه کافی عمیق همراه شود؛ 720 پیکسل همچنان می‌تواند کیفیت تصویری فراگیر و جذاب ایجاد کند.

 نسبت کنتراست بهترین پروژکتور

نسبت کنتراست نسبت بین روشن‌ترین عناصر یک تصویر و تاریک‌ترین آنها را اندازه‌گیری می‌کند. نسبت کنتراست 3000:1 به این معنی است که روشن‌ترین سفیدهای یک تصویر 3000 برابر روشن‌تر از تاریک‌ترین رنگ‌های سیاه آن است. نسبت کنتراست بالاتر به تصویر اجازه می‌دهد تا جزئیات، اتمسفر و واقع‌گرایی بیشتری داشته باشد. نسبت کنتراست پایین می‌تواند باعث شود که تصاویر صاف و بی‌روح به نظر برسند.

وقتی صحبت از پروژکتورها می‌‌شود؛ بین نسبت کنتراست و روشنایی لومن تداخل وجود دارد. پروژکتورهایی با لومن پایین و طراحی شده برای فضاهای داخلی با نور کم، می‌توانند نسبت کنتراست کمتری در مقایسه با پروژکتورهایی که برای دفاتر بزرگ و با نور روشن در نظر گرفته شده است، داشته باشند.

بلندگوهای بهترین پروژکتور

بلندگوهای داخلی ویژگی مشترک انواع ویدئو پروژکتور قابل حمل هستند. آنها اغلب بلندگوهای تکی یا دوگانه هستند؛ که در حدود 1 تا 5 وات قدرت دارند. آنها می‌توانند افزودنی مناسبی باشند. به‌ویژه برای پروژکتورهای جیبی که به دستگاه کمک می‌کنند تا به یک واحد مستقل تبدیل شود. در واقع وقتی به این سوال فکر می‌کنیم که آیا پروژکتور های جیبی خوب هستند؟ یکی از نکات مهم، مستقل و کامل بودن آنها است.

همچنین بلندگوهای داخلی پروژکتور اگرچه مفید هستند؛ اما جایگزینی برای سیستم بلندگوی اختصاصی با پاسخ باس عالی و بهبود شفافیت دیالوگ نیستند. بنابراین کسانی که به دنبال راه‌اندازی یک سینمای خانگی مقرون‌به‌صرفه هستند؛ بهتر است به دنبال پروژکتوری با رابط‌های صوتی با کیفیت باشند.

اتصالات بهترین پروژکتور

اتصالات موجود در یک ویدئو پروژکتور تعیین می‌کند که این دستگاه چه ورودی‌هایی را دریافت می‌کند. طبیعتا هرچه رابط‌های بیشتری در دسترس باشد؛ تطبیق‌پذیری آن بیشتر می‌شود.

اتصالات سیمی مانند HDMI، VGA و RCA، قابل اعتماد و تا حد زیادی جهانی هستند. اگرچه توجه داشته باشید که فقط اتصال HDMI تصاویر با کیفیت HD را برای شما به ارمغان می ‌آورد. این اتصالات در پخش‌کننده‌های DVD و  Blu-ray، لپ‌تاپ‌ها، دوربین‌های فیلمبرداری و دوربین‌های عکاسی رایج هستند.

از سویی اتصالات بی‌سیم حتی در پروژکتورهای ارزان‌قیمت نیز به‌طور فزاینده‌ای محبوب هستند. اتصالات بلوتوث و وای‌فای نیاز به کابل‌کشی و نصب سخت‌گیرانه را کاهش می‌دهند؛ و می‌تواند امکان نمایش تصاویر از گوشی هوشمند را فراهم کنند.

دیگر رابط‌های مفید شامل پورت‌های USB و Micro SD هستند؛ که امکان دسترسی به فایل‌های فیلم و تصویر ذخیره‌شده را با استفاده از پلتفرم‌های رسانه داخلی پروژکتور فراهم می‌کنند. رابط‌های صوتی نیز مهم هستند. به‌عنوان مثال خروجی‌های 3.5 میلی‌متری و گیرنده‌های AV که به بلندگوهای خارجی امکان اتصال را می‌دهند. همچنین برخی از اتصالات بی‌سیم نیز نصب بلندگوهای خارجی را تسهیل می‌کنند.

بهترین پروژکتورهای جیبی و خانگی مقرون‌به‌صرفه

محدوده پرتاب بهترین پروژکتور

محدوده پرتاب به فاصله بین پروژکتور و صفحه نمایش اشاره دارد. یک پروژکتور منفرد دارای طیف وسیعی از فواصل است؛ که می‌تواند تصویری را از آن پخش کند. با نزدیک‌ترین فاصله تصویر کوچک‌تر و در فاصله طولانی‌تر، تصویرِ بزرگ‌تر ایجاد می‌شود. این یک ویژگی مهم است که هنگام خرید یک پروژکتور، به‌ویژه برای استفاده در اتاق‌های کوچک، باید در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول