× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

آیا ویدئو پروژکتور جیبی به تلویزیون متصل می‌شود؟

پروژکتور قابل حمل

انواع ویدئو پروژکتور قابل حمل یا جیبی را باید از محبوب‌ترین گجت‌های دیجیتال سال‌های اخیر دانست. رشد و توسعه تکنولوژی کمک کرده تا این دستگاه‌های نسبتا بزرگ و سنگین، بتوانند به مدل‌هایی کوچک و سبک تبدیل شوند. با این وجود هنوز هم ویدئو پروژکتورها در رقابتی تنگاتنگ با تلویزیون‌ها به سر می‌برند. از نظر کاربرد، هر دو دستگاه ویدئو پروژکتور و تلویزیون را باید در یک دسته قرار داد. در واقع این‌ها دستگاه‌هایی هستند که محتوای ویدئویی را از طرق مختلف دریافت کرده و در خروجی خود یعنی صفحه تلویزیون و یا پرده نمایش به تصویر می‌کشند. با این وجود به دلایلی ممکن است شما بخواهید ویدئو پروژکتور جیبی خود را به تلویزیون متصل کنید. مژده این که متصل کردن ویدئو پروژکتور جیبی معمولا به تلویزیون امکان‌پذیر است. بنابراین اگر می‌خواهید درباره این موضوع بیشتر بدانید؛ با ادامه این نوشته در وب‌سایت ایران بابا همراه ما باشید.

چرا وصل کردن ویدئو پروژکتور قابل حمل به تلویزیون مهم است؟

ویدئو پروژکتورهای جیبی مدرن، معمولا دستگاه‌هایی هوشمند هستند؛ که اغلب دارای برنامه‌ای داخلی برای مدیریت محتوا بوده و از طریق آن می‌توان به اینترنت متصل شد، وب‌گردی کرد، نرم‌افزارهای مختلف مانند مسنجرها را به‌کار برد و از همه مهم‌تر به‌صورت آنلاین به تماشای انواع ویدئو نشست. این در حالی است که دستگاه‌های قدیمی دارای چنین امکانی نبودند و برای دسترسی به محتوای مدنظر، باید به یک رایانه یا حافظه همراه متصل می‌شدند. در واقع مسئولیت پخش ویدئو با دستگاهی دیگر بود و ویدئو پروژکتور تنها ویدئوی پخش شده را روی صفحه به‌نمایش می‌گذاشت.

این ویژگی تازه اجازه می‌دهد تا بتوانید از ویدئو پروژکتور جیبی خود به عنوان یک تی وی باکس یا اندروید باکس استفاده کنید. به عبارت دیگر می‌توانید از برنامه‌های داخلی آن به‌جای نمایش روی پرده، با نمایش روی صفحه تلویزیون بهره ببرید. البته برای داشتن این ویژگی باید قیمت ویدئو پروژکتور انتخابی‌تان را بالاتر در نظر بگیرید.

از سویی بسیاری از افراد علاقه دارند تا شبکه‌های تلویزیونی مختلف را روی پرده نمایش ویدئو پروژکتور جیبی خود ببینند. این هم دلیل دیگری است که اهمیت اتصال این دو دستگاه را نشان می‌دهد. با این وجود این کار روال ساده‌ و یکسانی ندارد.

به هر حال درباره این موارد و روش انجام آنها در بخش‌های بعدی با جزئیات بیشتر شما را راهنمایی خواهیم کرد.

آیا ویدئو پروژکتور جیبی به تلویزیون متصل می‌شود؟

 روش استفاده از برنامه‌های ویدئو پروژکتور جیبی روی تلویزیون

همان‌طور که گفتیم می‌توانید ویدئو پروژکتور جیبی خود را مانند یک اندروید باکس به تلویزیون متصل کرده و از امکانات آن روی صفحه تلویزیون استفاده کنید. برای این کار باید مراحل زیر را پیگیری نمایید:

  • مرحله 1. مطمئن شوید که تلویزیون و پروژکتور از منبع تغذیه جدا شده باشند. کلید برق هر دو دستگاه را خاموش کنید.
  • مرحله 2. پورت HDMI را در پروژکتور خود پیدا کنید. پروژکتورهای ساخته شده توسط برندهای معتبر همیشه دارای پورت HDMI با Mini HDMI هستند. البته اگر پروژکتور یا تلویزیون شما به این پورت مجهز نیست هم ناامید نشوید؛ چرا که می‌توانید از کابل تبدیل VGA استفاده کنید. در این صورت توصیه می‌کنیم یک کابل تبدیل با کیفیت خریداری کنید. توجه کنید که کابل‌های مختلف توانایی انتقال داده برای نمایش تصویر با رزولوشن مشخصی را دارند. بنابراین اگر کابلی با توانایی انتقال داده کمتر از کیفیت ارسال داده خود انتخاب کنید؛ احتمالا در نمایش تصاویر با مشکلاتی مانند قطع و وصل شدن، حرکات آهسته و سکته در تصویر روبه‌رو خواهید شد.
  • مرحله 3. یک سر کابل را به پروژکتور وصل کنید. مطمئن شوید که پورت HDMI به درستی وصل شده است. نباید اتصال در شرایط فشار باشد.
  • مرحله 4. سر دیگر کابل را به تلویزیون وصل کنید.
  • مرحله 5. تلویزیون را روشن کنید. سپس به کمک کنترل، سورس ورودی را روی پورت HDMI انتخاب شده قرار دهید. حالا با روشن کردن پروژکتور، در این مرحله کار اصلی شما تمام شده است؛ و می‌توانید تصویر برنامه داخلی پروژکتور خود را روی صفحه تلویزیون ببینید.
  • مرحله 6. در حالت عادی صدای ویدئوی در حال پخش از بلندگوی داخلی پروژکتور (اگر داشته باشد.) خواهد آمد. اما اگر می‌خواهید آن را به بلندگوی تلویزیون یا یک اسپیکر بیرونی متصل کنید؛ باید از پورت هدفون پروژکتور استفاده نمایید.

نکته مهم اینکه اگر با انجام تنظیمات گفته شده، کماکان نمی‌توانید تصویر برنامه داخلی پروژکتور قابل حمل خود را روی تلویزیون ببینید؛ احتمالا دستگاه شما از این امکان پشتیبانی نمی‌کند. متاسفانه در این شرایط راه‌کار ساده و به‌صرفه‌ای برای اتصال ویدئو پروژکتور جیبی به تلویزیون وجود ندارد.

روش استفاده از ویدئو پروژکتور به عنوان تلویزیون

در حالی که یک پروژکتور می‌تواند به‌راحتی برای اکثر عملکردها جایگزین تلویزیون باشد؛ اما آنها کاملا قابل تعویض نیستند. مهم‌ترین تفاوت این است که تلویزیون‌ها دارای تیونر تلویزیون داخلی بوده که به آنها امکان می‌دهد شبکه‌های آنالوگ و دیجیتال قابل دریافت با آنتن هوایی را نمایش دهند. بنابراین در حالی که می‌توانید به‌راحتی از پروژکتور به جای تلویزیون برای اجرای بازی‌های ویدیویی، پخش فیلم و سریال و سایر فعالیت‌ها استفاده کنید؛ تماشای پخش تلویزیونی از طریق پروژکتور قابل حمل معمولا به ابزارهای اضافی نیاز دارد.

به همین دلیل در این بخش از نوشته سه پیشنهاد متفاوت را برای استفاده از پروژکتور به عنوان تلویزیون برای شما شرح داده‌ایم.

ستاپ باکس: ستاپ باکس‌ها دارای تیونر داخلی بوده و به‌راحتی همه شبکه‌های تلویزیونی هوایی را دریافت می‌کنند. بنابراین اگر یکی از آنها را دارید؛ می‌توانید آن را از طریق HDMI به پروژکتور خود وصل کرده و از پروژکتور خود درست مانند تلویزیون‌های سنتی استفاده کنید. در واقع این کار بهترین، ساده‌ترین و بی‌دردسرترین روش است. مگر اینکه به ستاپ باکس دسترسی نداشته و یا نمی‌خواهید برای آن هزینه کنید. هرچند قیمت یک ستاپ باکس ساده و کاربردی از حتی از قیمت چراغ قوه هم بیشتر نیست. نکته جالب اینکه امروزه ستاپ باکس‌هایی به کوچکی یک حافظه یو اس بی نیز در بازار موجود است؛ که کار شما را برای حمل آنها در کنار پروژکتور جیبی ساده‌تر می‌کند.

آیا ویدئو پروژکتور جیبی به تلویزیون متصل می‌شود؟

دستگاه پخش استریم ویدئو: این دستگاه‌ها نیز مانند یک حافظه یو اس بی کوچک بوده و از طریق پورت HDMI به ویدئو پروژکتور قابل حمل شما متصل می‌شوند. این دستگاه‌ها کمک می‌کنند تا از برنامه‌های مختلف مانند یوتیوب تی وی و موارد مشابه استفاده کنید. نکته مهم اینکه استفاده از این دستگاه‌ها به اینترنت نیاز داشته و از طرفی لازم است که شبکه تلویزیونی مدنظر شما در یکی از سرویس‌های پخش آنلاین وجود داشته باشد.

برنامه داخلی پروژکتور جیبی: بسیاری از پروژکتورها بر روی سیستم عامل‌هایی مانند Android TV ساخته شده‌اند؛ و اپلیکیشن‌ها را به‌صورت داخلی اجرا می‌کنند. اگر پروژکتور شما چنین امکانی دارد؛ به‌راحتی می‌توانید از طریق مرورگر وب آن و یا نصب اپلیکیشن‌های مرتبط با پخش برنامه‌های تلویزیونی، تلویزیون مدنظر خود را به‌صورت آنلاین تماشا کنید.

 آیا استفاده روزانه از پروژکتور برای تماشای تلویزیون اشکالی ندارد؟

استفاده از پروژکتور جیبی به عنوان تلویزیون به کمک هریک از روش‌های ذکر شده در بالا کاملا ایمن است. ممکن است پروژکتور خود را برای استفاده به عنوان سینمای خانگی خریداری کرده باشید؛ اما متوجه خواهید شد که برای تماشای روزمره تلویزیون نیز، از تماشای اخبار گرفته تا تماشای کمدی‌های مورد علاقه شما، به همان خوبی کار می‌کند.

تنها مشکل بالقوه استفاده از پروژکتور برای تماشای روزمره تلویزیون این است که ما تمایل داریم با تلویزیون به‌گونه‌ای متفاوت از فیلم‌هایی که روی پروژکتور تماشا می‌شوند تعامل داشته باشیم. به عنوان مثال بسیاری از مردم تلویزیون خود را برای صدای پس‌زمینه آن روشن می‌کنند؛ و حتی برخی آن را در تمام روز روشن می‌گذارند. در این شرایط اگر پروژکتور شما از یک لامپ با طول عمر نسبتا کم استفاده می‌کند؛ هنگام استفاده از پروژکتور به عنوان تلویزیون باید این مسئله را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر یک لامپ پروژکتور با عمر 2 هزار ساعت را هر روز روشن نگه دارید؛ می‌توانید به سرعت و در کمتر از یک سال آن را بسوزانید. البته اغلب پروژکتورهای مدرن دارای لامپی با عمر 20 الی 50 هزار ساعت هستند. در این شرایط استفاده از آنها مانند هر تلویزیون دیگری بدون نگرانی در مورد تعویض هر ساله لامپ امکان‌پذیر است. هرچند ما همچنان توصیه می‌کنیم هر پروژکتوری را که به‌طور فعال استفاده نمی‌کنید خاموش نمایید. همچنین در این زمینه توصیه می‌کنیم درباره بهترین انواع ویدئو پروژکتور جیبی اطلاعات بیشتری به‌دست آورید.

ما در ایران بابا درباره محصولات مختلف و انواع گجت‌های کاربردی جذاب، مطالب و راهنماهای متنوعی نوشته‌ایم که با کمی جستجو در سایت می‌توانید آنها را بیابید. به عنوان مثال برای خرید ماساژور توصیه می‌کنیم مقاله معرفی 11مدل ماساژور برقی را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول