قیمت و خرید آنلاین ویدئو پروژکتور لیزری - وبلاگ ایران بابا
× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

قیمت و خرید آنلاین ویدئو پروژکتور لیزری

پروژکتور لیزری

‌ویدئو پروژکتورها با توانایی نمایش تصاویری بسیار بزرگ‌تر از آنچه اکثر تلویزیون‌ها ارائه می‌دهند؛ تجربه‌ای مشابه تماشای فیلم در سینما را به خانه می‌آورند. با این حال برای اینکه یک ویدئو پروژکتور با کیفیت مطلوبی کار کند؛ باید تصویری ارائه دهد که روشن و دارای طیف رنگی وسیعی باشد. طبیعتا برای انجام این کار، به یک منبع نور داخلی قدرتمند نیاز است. آخرین فناوری مورد استفاده در این دستگاه‌ها به عنوان منبع نور، لیزر است. قیمت ویدئو پروژکتور اگرچه بالاتر از نمونه‌های قبلی است؛ اما مزایای غیرقابل انکاری ارائه می‌دهد که نمی‌توان به‌سادگی از آنها گذشت. این دستگاه‌ها ابتدا به عنوان محصولاتی صنعتی و تجاری شناخته شدند. اما امروزه کم‌کم و با کاهش هزینه تمام شده تولید انبوه این فناوری، خود را به عنوان یک محصول خانگی نیز به بازار معرفی کرده‌اند.

ویدئو پروژکتورها از گذشته تا امروز

در گذشته ویدئو پروژکتورها و تلویزیون‌های پروجکشن از فناوری CRT استفاده می‌کردند؛ که می‌توانید آنها را به عنوان پیکسل‌های تصویر تلویزیونی بسیار کوچک در نظر بگیرید. هر پیکسل سه نقطه نور (قرمز، سبز، آبی) داشت و توسط آنها جزئیات تصویر مورد نیاز را تامین می‌کرد.

در این فناوری هر پیکسل به‌طور مستقل روی صفحه نمایش داده می‌شود. بنابراین برای نمایش طیف کاملی از رنگ‌ها، پیکسل‌ها باید هم‌گرا می‌شدند. این بدان معناست که ترکیب رنگ‌ها در واقع درست روی صفحه و نه در داخل پروژکتور انجام می‌شود.

پروژکتورهای مبتنی بر CRT امروزه بسیار نادر هستند. پیکسل‌ها از آن زمان با لامپ‌هایی جایگزین شده‌ که با آینه‌های خاص یا چرخ‌های رنگی ترکیب شده‌اند؛ که نور را به قرمز، سبز و آبی تفکیک می‌کنند. بسته به نوع تراشه تصویربرداری مورد استفاده (LCD, LCOS, DLP) نوری که از لامپ، آینه‌ها یا چرخ رنگ می‌آید؛ باید از تراشه تصویر عبور کند یا منعکس شود؛ تا تصویر مورد نیاز را تولید نماید.

این مدل ویدئو پروژکتور یک جهش بزرگ نسبت به مدل‌های مبتنی بر CRT هستند. به‌خصوص در میزان نوری که می‌توانند ساطع کنند؛ این مدل‌ها از برتری بالایی برخوردارند. با این حال لامپ‌ها هنوز انرژی زیادی را برای خروجی کل طیف نور هدر می‌دهند. اگرچه این مدل‌ها به ضعیفیCRT ها نیستند؛ اما لامپ‌ها همچنان انرژی زیادی مصرف کرده و گرما تولید می‌کنند. در نتیجه نیاز به استفاده از یک فن بالقوه پر سروصدا برای خنک نگه داشتن آنها نیز ضروری است.

همچنین در این مدل‌ها از اولین باری که ویدئو پروژکتور خود را روشن می‌کنید؛ لامپ شروع به ضعیف شدن کرده و در نهایت پس از 3 الی 5 هزار ساعت می‌سوزد. طول عمر کوتاه لامپ‌ها نیاز به تعویض دوره‌ای با هزینه اضافی دارد. همچنین تقاضای امروزی برای محصولات سازگار با محیط زیست (بسیاری از لامپ‌های پروژکتور حاوی جیوه هستند.)، نیاز به جایگزینی این مدل‌ها را بیشتر کرده است.

در چند دهه گذشته، فناوری‌های مختلفی به عنوان منبع نور ویدئو پروژکتور مورد استفاده قرار گرفته‌اند؛ که لیزر جدیدترین فناوری در این زمینه است. ویدئو پروژکتور لیزری را می‌توان تکامل یافته‌ترین فناوری در این زمینه دانست. هرچند که هنوز قیمت آن در مقایسه با مدل‌های قبلی بسیار بالا بوده و معمولا از نظر صرفه اقتصادی گزینه مطلوبی برای داشتن یک ویدئو پروژکتور خانگی محسوب نمی‌شوند. با این حال مطابق با روال معمول رشد فناوری، این مدل‌ها نیز احتمالا به‌زودی در دسترس قشر بیشتری از افراد قرار خواهند گرفت.

بنابراین اگر نگران قیمت بیشتر این دستگاه‌ها نیستید؛ در خرید ویدئو پروژکتور لیزری شک نکنید. اگر می‌خواهید بدانید چرا این انتخاب جذاب است؛ با ادامه این نوشته همراه ما باشید.

پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید درباره ویژگی‌های هوشمند ویدئو پروژکتورها بیشتر بدانید؛ مقاله «ویدئو پروژکتور هوشمند برای منزل مناسب است؟» را بخوانید.

مهم‌ترین مزایای ویدئو پروژکتور لیزری

صنعت فناوری هر روز امکان جدیدی را برای ارائه به نمایش می‌گذارد؛ و این امکان یا ویژگی جدید در دنیای ویدئو پروژکتورها، نمونه‌های لیزری آن است. البته این مدل‌ها به دلایل گوناگون، از جمله قیمت بالای فعلی، برای همه مناسب نیستند؛ اما نمی‌توان انکار کرد که پروژکتورهای لیزری مزایای زیادی نسبت به فناوری لامپ قدیمی دارند. ما به تفاوت‌های بین فناوری‌های قبلی تولید ویدئو پروژکتور و فناوری لیزر در آن پرداخته‌ایم؛ تا سه دلیل اصلی یا مزیت مهم ویدئو پروژکتورهای لیزری را به شما معرفی کنیم.

 رنگ و روشنایی بهتر

بیایید با کیفیت تصویر شروع کنیم. مزیت اصلی پروژکشن لیزری این است که منابع نور لیزر دقت رنگ بهتری را ارائه می‌دهند. مزیتی که اغلب از آن به عنوان وسعت رنگ گسترده‌تر یاد می‌شود. علاوه بر خود رنگ‌ها، پروژکتورهای لیزری یک‌نواختی بیشتر در ارائه روشنایی دارند. بنابراین روشنایی بهتری داشته و کاهش روشنایی کمتری را در طول عمر پروژکتور در مقایسه با مدل‌های لامپی تجربه می‌کنند. علاوه بر این، منبع نور لیزر قابل کنترل‌تر است. به این معنی که پروژکتورهای لیزری اغلب کنتراست بالاتری نسبت به پروژکتورهای مبتنی بر لامپ دارند.

برخی از افراد روی روشنایی به عنوان یک مزیت پروژکتور لیزری تمرکز می‌کنند؛ اما ما معتقدیم که این فناوری فقط ایجادکننده نور بیشتر نیست. پروژکتورهای لیزری در عمل نور را با کیفیت بهتری ایجاد می‌کنند. نور منتشر شده از یک پروژکتور معمولی یا لامپی، غیرمتمرکز و پراکنده است. تصور کنید که یک مشعل به دیوار می‌تابانید؛ هرچه به دیوار نزدیک‌تر شوید؛ نور متمرکزتر، واضح‌تر و روشن‌تر می‌شود. لیزرها می‌توانند بدون در نظر گرفتن فاصله، این وضوح دلخواه را ایجاد کنند. نتیجه این ویژگی، تصویر واضح‌تر و روشن‌تر و رنگ‌های بهتر است.

همچنین منبع نور لیزری این دستگاه‌ها، در برخی مدل‌ها دارای سه منبع مجزا (قرمز، سبز و آبی) هستند. این ویژگی به این معنی است که هر واحد رنگ مورد نیاز خود را ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر یک لیزر دیجیتال فقط باید طول موج خاصی را وارد کند؛ و رنگ مورد نظر به‌طور خودکار به‌دست می‌آید. این در حالی است که در پروژکتورهای لامپی، کار با ایجاد نور سفید شروع می‌شود؛ و برای کنترل رنگ‌هایی که نمایش داده می‌شوند؛ و در نتیجه ایجاد یک تصویر، رنگ‌های بلااستفاده باید فیلتر شوند.

در نتیجه ویدئو پروژکتور لیزری تمام این انرژی را که در غیر این صورت تلف می‌شود؛ بهینه کرده و از آن برای ایجاد روشنایی اضافی استفاده می‌کند.

هزینه‌های نگهداری کمتر

برای بسیاری از افراد، مانع بزرگ خرید ویدئو پروژکتور لیزری هزینه اولیه بیشتر آن است؛ اما ما آن را به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌بینیم. در یک پروژکتور لامپی، هزینه‌های تعمیر و نگهداری منظم و البته هزینه لامپ‌های جایگزین وجود دارد؛ که در مدل‌های لیزری تقریبا خبری از آن نیست.

پروژکتورهای لیزری نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارند. این منابع نوری دارای طول عمر متوسط ​​20 هزار ساعت بدون نیاز به تعویض لامپ یا هر قسمت دیگری هستند. در مقایسه، مدل‌های لامپی معمولا بین 3 تا 5 هزار ساعت دوام خواهند داشت. همچنین در برخی موارد که محیط کار ایده‌آل نیست (گردوغبار، گرما یا رطوبت)، لامپ‌ها معمولا زودتر از این تخمین از کار خواهند افتاد. همچنین پروژکتورهای لامپی نیاز به تمیز کردن منظم و تعویض فیلتر دارند. این فیلتر برای جلوگیری از گردوغبار طراحی شده است.

بنابراین این هزینه‌های عملیاتی بیشتر را باید هنگام خرید هر پروژکتوری از پروژکتور جیبی تا صنعتی در نظر بگیرید. مثلا می‌توان گفت برای سالن‌های بزرگ، اتاق‌های جلسات هیئت مدیره یا سالن‌های سخنرانی، یک پروژکتور لیزری ایده‌آل است.

عملکرد کارآمدتر

آخرین پیروزی بزرگ پروژکتورهای لیزری کارایی بیشتر آنهاست. این مزیت فقط در مورد کاهش مصرف انرژی نیست. همچنین این دستگاه مزایای عملی مهمی را ارائه می‌دهد. مثلا ویدئو پروژکتور لامپی، پس از روشن شدن، مدتی طول می‌کشد تا به دمای عملیاتی مطلوب برسد. در حالی که مدل لیزری با لمس فوری یک دکمه فعال می‌شود.

این نکته ممکن است تفاوت مهمی به‌نظر نرسد؛ اما آن دقایق گران‌بهایی که اینجا و آنجا در انتظار گرم شدن پروژکتور سپری شده‌اند؛ در نهایت مهم خواهند بود. به هر حال برای کسب‌وکار شما، اتلاف وقت نامناسب است؛ و در یک سالن یا سخنرانی، این موضوع جدی‌تر است. بسیاری از پروژکتورهای لیزری دارای تنظیم روشنایی انعطاف‌پذیر نیز هستند؛ بنابراین می‌توانید با راه‌اندازی آن در محیط‌های تاریک‌تر، باز هم در هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

در نهایت ما کاملا مطمئن هستیم که فناوری پروژکتور لیزری برای مدت زیادی بر صنعت ویدئو پروژکتورها تسلط خواهد داشت. هرچند هنوز و با توجه به قیمت، رقبای قابل احترام و مهمی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول