ویدئو پروژکتور هوشمند برای منزل مناسب است؟ - وبلاگ ایران بابا
×
×

ویدئو پروژکتور هوشمند برای منزل مناسب است؟

ویدئو پروژکتور هوشمند برای منزل مناسب است؟

خرید ویدئو پروژکتور هوشمند می‌تواند همان هدیه ارزشمندی باشد که می‌توانید به خودتان و یا سایر اعضای خانواده بدهید. یک ویدئو پروژکتور هوشمند می‌تواند سبک تماشای انواع ویدئوها و حتی اجرای بازی‌ها را در خانه شما دچار تحولی اساسی کند. این دستگاه‌های جذاب که امروزه بیش از پیش درباره آنها می‌شنوید؛ با پیشرفت‌های روزافزون تکنولوژی‌های پخش خود، تبدیل به ابزاری عالی برای طراحی یک سینمای خانگی مثال‌زدنی شده‌اند. بنابراین داشتن یک پروژکتور خانگی در منزل می‌تواند گزینه مناسبی برای اغلب افراد باشد. البته در این بین استثنائاتی نیز وجود دارد. در این نوشته می‌خواهیم درباره مزایای داشتن ویدئو پروژکتور هوشمند در خانه صحبت کرده و همچنین به بررسی نکات مهم آن بپردازیم.

مهم‌ترین مزایای استفاده از ویدئو پروژکتور هوشمند در خانه

در اولین بخش به این سوال پاسخ خواهیم داد که چرا خرید چنین دستگاهی در منزل بهترین انتخاب شما خواهد بود.

قیمت ارزان و به‌صرفه

وقتی درباره قیمت این دستگاه صحبت می‌کنیم؛ قضیه کمی با مواردی مثل قیمت ماساژور و سایر گجت‌های ارزان‌قیمت‌تر متفاوت است. طبیعتا هنگام خرید ویدئو پروژکتور، همیشه مسئله مقایسه آن با انواع تلویزیون‌های صفحه تخت بزرگ و کوچک وجود دارد. این مسئله به‌خصوص در صورت خرید یک ویدئو پروژکتور برای استفاده خانگی بیشتر به چشم می‌خورد. البته که این دو دستگاه را می‌توان بر اساس عوامل گوناگون باهم مقایسه کرد؛ اما نکته‌ای که در این بخش می‌خواهیم به آن اشاره کنیم؛ قیمت یک ویدئو پروژکتور در مقایسه با یک تلویزیون هوشمند است.

به عبارت دیگر شما می‌توانید با مبلغی بسیار کمتر از قیمت تلویزیون‌های هوشمند و مدرن، یک ویدئو پروژکتور خانگی عالی تهیه کنید. بنابراین فارغ از جزئیات ریز و درشتی که در مقایسه این دستگاه‌ها، به عنوان قلب نمایش ویدئویی در خانه، باید در نظر بگیرید؛ تهیه یک پروژکتور از نظر قیمتی بسیار به‌صرفه‌تر خواهد بود.

ویدئو پروژکتور هوشمند منزل مناسب

 اندازه صفحه دلخواه

یک مزیت دیگر ویدئو پروژکتورها اندازه متغیر صفحه نمایش آنها است. در واقع این دستگاه‌ها قابلیت تنظیم داشته و می‌توانید اندازه صفحه نمایش را به صورت دلخواه انتخاب کنید. در اغلب اوقات نیز این اندازه حتی در بهترین انواع ویدئو پروژکتور جیبی نیز می‌تواند با بهترین و بزرگ‌ترین مدل‌های تلویزیون خانگی رقابت کند. بنابراین در مسابقه اندازه صفحه نمایش نیز می‌توان ویدئو پروژکتورهای خانگی را برنده مسابقه دانست.

البته در این زمینه باید به مشخصات دستگاه مورد نظر خود دقت کنید. فراموش نکنید که پروژکتورها نیز مانند هر گجت دیگری که با نور سر و کار دارند؛ با مشخصات فنی و توانایی تابش نور مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. در پروژکتورها نیز مانند اغلب این وسایل، این توانایی با واحد انسی لومن شناخته شده و هرچه این عدد بالاتر باشد؛ پروژکتور شما می‌تواند در فضای روشن و همچنین در ابعاد بزرگ‌تری تصاویر را به نمایش بگذارد. بنابراین همان‌طور که قیمت رینگ لایت پرنورتر بیشتر است؛ قیمت پروژکتور خانگی با توان نور بیشتر نیز بالاتر می‌رود.

نکته دیگر در این زمینه تعداد پیکسل در تصویر است. در اینجا نیز مانند تلویزیون‌ها، هرچه تعداد پیکسل به‌کار رفته در طول و عرض تصویر بیشتر باشد؛ شما تصویری شفاف‌تر و یک‌دست‌تر را مشاهده خواهید کرد. امروزه داشتن نسبت تصویر 1920 در 1080 در یک ویدئو پروژکتور خانگی عدد قابل قبولی است؛ و اگر کیفیت و ابعاد پخش برای شما مهم است؛ بهتر است به سراغ دستگاهی با نسبت کمتر از این عدد نروید.

نیاز به فضای کم

برای تماشای فیلم روی ویدئو پروژکتورهای خانگی شما فقط به یک دیوار سفید و خالی نیاز دارید. البته اگر از پرده مخصوص پروژکتور برای نمایش ویدئوها استفاده کنید؛ کیفیت بهتری دریافت خواهید کرد؛ با این وجود این یک ضرورت نیست و معمولا اگر دیواری مناسب داشته باشید؛ برای لذت بردن از تماشای خانگی یک فیلم کفایت می‌کند.

این ویژگی کمک می‌کند که شما به موارد دیگری مثل میز تلویزیون و… نیز نیازی نداشته باشید. این مزایا باعث شده است که ویدئو پروژکتورها گزینه جذابی برای استفاده در خانه‌های کوچک و اتاق شخصی باشند.

 هوشمندی

ویدئو پروژکتورهای قدیمی معمولا از نظر ویژگی‌های ارتباطی دچار ضعف بودند؛ اما مدل‌های امروزی همان‌طور که از نام‌شان مشخص است؛ به امکانات متنوعی در این زمینه مجهز هستند. بسیاری از این دستگاه‌ها در حال  حاضر به سیستم عامل اندروید مجهز بوده و دقیقا همه امکانات این سیستم عامل را (که قطعا روی گوشی تلفن همراه خود تجربه کرده‌اید.) در اختیار شما قرار می‌دهند.

بنابراین می‌توان گفت یک ویدئو پروژکتور هوشمند خانگی امروزه فراتر از ابزاری برای فیلم دیدن بوده و می‌توان از آن برای وب‌گردی، گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی، تماس‌های ویدئویی، بازی و… نیز استفاده کرد.

ویدئو پروژکتور هوشمند برای منزل مناسب است؟

قابلیت حمل

ویدئو پروژکتورهای قدیمی معمولا وزنی بالا و ابعادی بزرگ داشتند. در واقع مشکل بزرگ بودن عدسی‌ها و لامپ‌ها در این دستگاه‌ها امکان طراحی آنها را در ابعاد کوچک نمی‌داد. اما امروزه می‌توان مهم‌ترین انقلاب در تکنولوژی طراحی پروژکتور را به کوچک شدن ابعاد و سبک شدن وزن آن نسبت داد. به همین دلیل نیز در حال حاضر مدل‌هایی تولید می‌شوند که حتی می‌توان آنها را در برخی جیب‌های کمی بزرگ‌تر جای داد.

علاوه بر این، ویدئو پروژکتورهای هوشمند جدید که با نام پروژکتور قابل حمل یا جیبی معرفی می‌شوند؛ اغلب دارای بلندگو و باتری داخلی بوده و به شما اجازه می‌دهند تا از آنها در هر فضایی استفاده کنید. به همین دلیل نیز دیگر وابسته به پریز برق نیستید؛ و به‌راحتی می‌توانید سینمای خانگی خود را در هر فضایی از خانه و یا بیرون از خانه به‌راحتی راه‌اندازی کنید.

این دستگاه برای چه کسانی مناسب نیست؟

با وجود همه موارد گفته شده، ممکن است هنوز هم یک ویدئو پروژکتور خانگی را نتوان برای همه افراد مناسب دانست. بر همین اساس در این بخش می‌خواهیم به بررسی نقاط ضعف یک ویدئو پروژکتور هوشمند پرداخته و بگوییم که در چه شرایط انتخاب مناسبی نخواهد بود.

  1. اگر یک فیلم باز حرفه‌ای هستید؛ و جزئیات کیفیت تصویر برای شما بسیار مهم است؛ احتمالا کیفیت ارائه شده در بهترین ویدئو پروژکتورها نیز برای شما رضایت‌بخش نخواهد بود. در عمل نیز در رقابت کیفیت تصویر، هنوز هم تلویزیون‌ها برنده این مسابقه هستند.
  2. اگر در اغلب اوقات در طول روز و در فضایی کاملا روشن و با نور مستقیم به تماشای ویدئوهای مختلف و… می‌نشینید؛ بهتر است بدانید که نورهای محیطی زیاد می‌تواند کیفیت نمایش ویدئو پروژکتور را تحت تاثیر قرار دهد. به زبان ساده‌تر ویدئو پروژکتورها دستگاهی برای نمایش تصویر در اتاق‌های با نور غیرمستقیم هستند.
  3. اگر محدودیت مالی و… ندارید؛ قطعا داشتن یک تلویزیون باکیفیت و یک ویدئو پروژکتور هوشمند، بهترین ترکیب بوده و می‌تواند در هر شرایطی دست شما را برای انتخاب گزینه مناسب‌تر باز بگذارد.

در پایان امیدواریم با خواندن این نوشته درک بهتری از مزایای داشتن ویدئو پروژکتور در منزل به دست آورده باشید؛ و بتوانید بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرید. ما نیز در ایران بابا با ارائه انواع ویدئو پروژکتور هوشمند کمک می‌کنیم؛ تا تنوع کافی را برای انتخاب گزینه مناسب در اختیار داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول