× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

معرفی کوه های تهران برای کوهنوردی

معروف ترین قله ها

ایران کشوری با فرهنگ غنی و طبیعتی بکر و زیباست. خوشبختانه در کشورمان نقاط دیدنی و جاذبه‌های طبیعی بسیاری از بیابان گرفته تا کوه‌های شگفت‌انگیز وجود دارد که در دنیا و بین گردشگران بین‌المللی به اندازه تخت جمشید معروف هستند. در تهران مقاصد کوهستانی بسیاری به چشم می‌خورد که ارتفاع برخی از آنها به بیش از 3 هزار متر می‌رسد. پس اگر اهل ماجراجویی هستید و دوست دارید کوهنوردی یا اسکی کنید؛ تهران بهترین مقصد برای شماست.

بهترین کوه های تهران برای کوهنوردی

از بهترین قله های تهران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قله توچال: 3959 متر
  2. قله بند عیش : ارتفاع 2770 متر
  3. قله کماچای : 3050 متز
  4. قله چین کلاغ : ارتفاع 2820 متر
  5. قله دو شاخ : ارتفاع 3040 متر
  6. قله عرق چین : ارتفاع 2800 متر
  7. قله پلنگ چال : ارتفاع 3550 متر
  8. قله سربازارک : 3840 متر
  9. قله شاه نشین : 3885 متر
  10. قله دار آباد : 3200 متر
  11. قله سیاه بند : 3320 متر
  12. قله لزون (پیازچال) : 3500 متر
  13. قله کلکچال : 3350 متر
  14. قله اسپیلت : 3100 متر
  15. قله دربند: ارتفاع 1800 متر

تهران ترکیبی بی‌نظیر از زیبایی طبیعی، میراث فرهنگی و مکان‌های تاریخی است که هر طبیعت‌گردی را به خود جذب می‌کند. اگر کوهنورد هستید و به دنبال تجربه‌ای به یاد ماندنی می‌گردید؛ قبل از اینکه از اماکن تفریحی دیگر بازدید کنید؛ ابتدا یک چادر مسافرتی و سایر تجهیزات کوهنوردی را تهیه کرده و سری به ارتفاعات شمال تهران بزنید. قطعا قله‌هایی که در این منطقه وجود دارد و طبیعت بکری که این قله‌ها را محصور کرده می‌تواند نظر شما را جلب و تصور‌تان از کوهنوردی را دگرگون کند.

بهترین قله های تهران
  • دربند

دربند نام یکی از روستاهای قدیمی محله شمیرانات و قله‌ای در این منطقه است که در شمال تهران واقع شده و هر هفته پذیرای جمع کثیری از کوهنوردان حرفه‌ای و طبیعت‌گردانی است که به صورت آماتور کوهنوردی می‌کنند. خیابان دربند از میدان تجریش که ارتفاعش 1600 متری از سطح دریاست شروع شده و به میدان سربند در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا ختم می‌شود. انتهای مسیری که از روستای تاریخی دربند عبور می‌کند نیز قله‌ای به همین اسم وجود دارد که طبیعت بکری را در دل خود جای داده است.

این قله تقریبا نزدیک‌ترین مقصد کوهنوردی به قلب کلان شهر تهران است. بنابراین اگر قصد دارید از هیاهوی شهر فرار کنید و از تماشای مناظر خیره‌کننده و غذاهای سنتی و لذیذ لذت ببرید؛ دربند را به عنوان مقصد کوهنوردی خود انتخاب کنید. این منطقه دارای قله‌های دیگری نیز بوده و از آب و هوای مطبوعی در فصل بهار برخوردار است. قدم زدن در مسیر سنگی دربند و گذر از کنار رستوران‌ها و دستفروشان مختلفی که معمولا در این مسیر بساط می کنند و خوردن خوراکی‌ها و تنقلات سنتی ایرانی مانند لواشک جذابیتی دو چندان به دربند بخشیده است.

  • توچال

قله توچال با ارتفاع 3962 متر در رشته کوه البرز، یکی از رشته‌کوه‌های اصلی ایران که از شمال تا شمال غرب استان تهران امتداد دارد واقع شده است. توچال نام پیست اسکی است که در همین قله وجود دارد. قله توچال به قدری به تهران نزدیک است که هر زمان هوا پاک و بدون آلودگی باشد؛ تقریبا از همه جای شهر دید دارد و منظره زیبایی را برای شهر ایجاد می‌کند.

دامنه جنوبی کوه توچال رو به کلان شهر بزرگ تهران است و تمام شهر از قله پیداست. ضمن اینکه این قله بلندترین کوه نزدیک به منطقه شهری تهران نیز محسوب می‌شود. یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه مسیری آسفالتی است که به بام تهران معروف بوده و مجهز به تله‌کابینی به همین نام است. بازدید از بام تهران و قدم زدن در این مسیر یکی از کارهایی است که تجربه آن را به هر کوهنوردی توصیه می‌کنیم.

فتح قله توچال از مسیرهای متعدد امکان‌پذیر است؛ اما معمولا اکثر کوهنوردان حرفه‌ای با خرید تجهیزاتی مانند هدلایت از مسیر دربند (مسیر قدیم و مسیر جدید)، درکه، دارآباد و پارک جمشیدیه به توچال صعود می‌کنند. خط تله‌کابین توچال به طول 7500 متر نیز یکی از جاذبه‌های اصلی این منطقه است.

این تله‌کابین که در سال 1353 به بهره‌برداری رسیده؛ یکی از طولانی‌ترین خطوط تله‌کابین در جهان محسوب شده و با آن می‌توانید سواری طولانی بر فراز کوه داشته باشید و از مناظر زیبای زیر پای‌تان لذت ببرید. پیست اسکی توچال نیز یکی دیگر از جاذبه‌های محبوب کوه توچال است که پاییز و زمستان هر سال پذیرای اسکی‌بازان زیادی است. از سال 1382 هم یک هتل کاملا مجهز و مدرن به نام هتل توچال در نزدیکی پیست اسکی افتتاح شده که برای اقامت یک شبه بسیار عالی است.

  • کلکچال

کلکچال نام یکی از قله‌های رشته کوه البرز مرکزی است که در شمال تهران واقع شده و امروزه به تفرجگاه بسیاری از کوهنوردان ایرانی و بین‌المللی تبدیل شده است. حتی برخی از مردم عادی نیز با خرید چراغ قوه مناسب و تجهیزات کوهنوردی می‌توانند همراه با یک راهنمای باتجربه به این قله صعود کنند. ارتفاع قله کلکچال از سطح دریا 3350 متر است و نسبت به دیگر قله‌های معروف تهران، مسیر صعود جذاب‌تری دارد.

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که بین کلکچال و دیگر کوه‌های اطراف تهران وجود دارد؛ مسیر آن است که صعود را در تمام طول هفته ممکن می‌سازد. برای صعود به این قله زیبا و تماشای منظره تهران از فراز آن می‌توانید مسیرهای مختلفی را انتخاب کنید؛ اما معمولا توصیه می‌شود که از مسیر پارک زیبای جمشیدیه صعود خود را آغاز کنید تا هم از طبیعت بیشتر لذت ببرید و هم مسیر امن‌تری را پیش‌رو داشته باشید.

پارک جمشیدیه یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های شهر تهران است و گونه‌های گیاهی و جانوری زیادی را در دل خود جای داده است. جنب این پارک پارکینگ اختصاصی وجود دارد و این موضوع باعث می‌شود که کوهنوردان از بابت جای پارک، حتی در تعطیلات آخر هفته نگرانی نداشته باشند. برخی از کوهنوردان قبل از صعود در این پارک نرمش کرده و بدن‌شان را آماده می‌کنند.

برای صعود به کلکچال کافیست که به ضلع غربی پارک بروید و جاده سنگفرشی که در این قسمت وجود دارد را دنبال کنید. پس از طی حدود 400 متر به چشمه‌ای می‌رسید که دارای آبی خنک و گواراست. این جاده شما را طی یک مسیر مارپیچ و بعد از عبور از چند استراحت‌گاه و رستوران به قلعه‌ای که حدود 2300 متر از سطح دریا ارتفاع داشته و اطرافش منطقه وسیعی وجود دارد می‌رساند. این قله همان قله معروف کلکچال است.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول