× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

رایج ترین علت بلند نشدن کواد کوپتر چیست؟

کوادکوپتر

پرواز با کواد کوپتر واقعا تجربه شگفت‌انگیزی است. با این حال بلند نشدن و پرواز نکردن آن می‌تواند شما را ناامید کند. مشکل بلند نشدن کواد کوپتر دلایل زیادی دارد. به عنوان مثال ممکن است ناشی از شارژ کم باتری، کالیبراسیون نامناسب قطب‌نما یا اشکالات نرم‌افزاری آن باشد. در حالی که این موضوع ممکن است شامل موارد پیچیده مانند پروانه‌های معیوب یا موتور آسیب‌دیده باشد؛ گاهی هم موارد ساده‌ای است که به‌راحتی می‌توانید آنها را در خانه رفع کرده و شاهد پرواز دوباره کواد کوپتر خود باشد. این راهنما قصد دارد مشکل شما را در مورد بلند نشدن کواد کوپتر و سایر هواپیماهای بدون سرنشین حل کند.

8 دلیل اصلی و متداول برای پرواز نکردن کوادکوپتر

در این بخش دلایل احتمالی بلند نشدن کواد کوپتر را بررسی کرده و راه‌کارهایی برای حل آن نیز پیشنهاد داده‌ایم. توصیه می‌کنیم دستورالعمل‌های ارائه شده را به‌درستی دنبال کنید؛ و تمام ترفندهای عیب‌یابی را به‌کار بگیرید. اگر در نهایت باز هم نتیجه مناسب به دست نیامد؛ احتمالا باید دستگاه خود را به مرکز خدمات پس از فروش یا تعمیرگاه بفرستید. به همین دلیل در همین ابتدا توصیه می‌کنیم که در خرید کوادکوپتر به کیفیت پشتیبانی و گارانتی دستگاه توجه کنید.

تیغه‌ها را بررسی کنید

گاهی اوقات پیش می‌آید که پره‌های کواد کوپتر شما در حال چرخش هستند؛ اما نمی‌توانند دستگاه را از روی زمین بلند کنند. این مشکل معمولا پس از تعویض تیغه‌ها رخ می‌دهد.

از آنجا که همه پره‌های یک کواد کوپتر یک‌سان نیستند؛ بنابراین هرکدام باید در محل مناسب خود نصب شوند. پس ممکن است تیغه‌ها را جدا کرده باشید؛ و در نصب مجدد آنها را اشتباه وصل کرده باشید.

اگر نمی‌دانید روش صحیح نصب تیغه‌ها به چه شکل است؛ برای مشاهده موقعیت صحیح آنها نسبت به موتور، به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید.

علاوه بر این مطمئن شوید که همه تیغه‌ها به‌طور محکم روی موتور نصب شده‌اند. اگر آنها در جای خود نامتعادل یا لق باشند؛ دستگاه شما نمی‌تواند بلند شود.

رایج ترین علت بلند نشدن کواد کوپتر چیست؟

جای تیغه‌ها را عوض کنید

ممکن است تیغه‌ها به‌درستی نصب نشده باشند. در این شرایط به کمک کنترلر دستگاه، سعی کنید آن را از روی زمین بلند کنید. حالا با دقت مشاهده کنید که کدام طرف روی زمین می‌ماند. اگر با این عدم تعادل روبه‌رو شدید؛ این تیغه را با تیغه طرف مقابل عوض کرده و دوباره امتحان کنید. حتما مهره‌ها را کاملا سفت کنید. در غیر این صورت پروانه‌ها روی شفت موتور لیز می‌خورند.

گرم کردن مناسب

یکی از دلایل بلند نشدن کواد کوپتر این است که به گرم کردن طولانی‌تری نیاز دارد. در این شرایط دستگاه شما روشن بوده و به نظر آماده پرواز است؛ اما نمی‌تواند از جای خود بلند شود.

با مشاهده نشانگرهای LED و پیام‌های ارتباطی می‌توانید این موضوع را تشخیص دهید. اکثر دستگاه‌های مدرن دارای سیستم پیشرفته‌ای هستند؛ که کاربر خود را از وضعیت موجود مطلع می‌کنند.

توصیه می‌کنیم اجازه دهید کواد کوپتر برای چند دقیقه دیگر گرم شود. حدود 3 الی 5 دقیقه صبر کنید. همچنین در شرایط آب‌وهوایی سرد، دستگاه شما به زمان بیشتری برای بلند شدن نیاز دارد.

پیشنهاد مقاله: اگر به دنبال خرید یک گیم بال مناسب هستید؛ مقاله «راهنمای کامل خرید گیمبال» را مطالعه کنید.

پاور را بررسی کنید

باتری ضعیف یا کم یکی دیگر از دلایل بلند نشدن کواد کوپتر شما است. مطمئن شوید که دستگاه روشن است و ذخیره انرژی کافی دارد.

آن را به منبع تغذیه وصل کنید؛ و بگذارید 30 تا 60 دقیقه شارژ شود. یک دستگاه جدید معمولا به‌طور کامل شارژ نیست. بنابراین شما باید آن را قبل از اولین پرواز به‌طور کامل شارژ کنید.

علاوه بر این منبع تغذیه را بررسی کنید. مطمئن شوید که دستگاه شما ولتاژ کافی دریافت می‌کند. همچنین برای شارژ دستگاه خود از کابل و آداپتور اصلی استفاده کنید.

همچنین اگر کواد کوپتر شما با باتری کار می کند؛ آنها را تعویض کنید. همیشه از باتری‌های سازگار و پیشنهادی کمپانی سازنده دستگاه استفاده نمایید. همچنین باتری‌های کنترل از راه دور دستگاه را بررسی کنید. اگر خیلی قدیمی هستند آنها را هم تعویض کنید.

رایج ترین علت بلند نشدن کواد کوپتر

باتری‌های منقضی شده

اگر هنوز کواد کوپتر شما موفق به پرواز نشده است؛ احتمالا باتری آن منقضی شده باشد. باتری‌های منقضی شده نمی‌توانند به‌درستی شارژ شوند؛ یا خیلی سریع تخلیه شوند. بنابراین دستگاه شما نمی‌تواند قدرت کافی برای پرواز داشته باشد.

این مشکل معمولا در کوادکوپترهای قدیمی‌تر اتفاق می‌افتد. توجه کنید که باتری‌ها می‌توانند برای دوره مشخصی کار کنند؛ و پس از این دوره شما باید آنها را با یک باتری جدید جایگزین کنید.

کالیبراسیون نادرست قطب‌نما

کالیبراسیون اشتباه قطب‌نما نیز می‌تواند منجر به این مشکل شود. برای کالیبره کردن قطب‌نما باید دفترچه راهنمای دستگاه را بررسی و دستورالعمل‌ها را به دقت دنبال کنید.

به‌خصوص در مناطق جدید و ناآشنا، کالیبراسیون قطب‌نما مهم است. هنگام کالیبره کردن دستگاه خود، اطمینان حاصل کنید که هرگونه تداخل محیطی را حذف کنید. به عنوان مثال، اشیاء فلزی، آهن‌ربا، ساعت مچی یا زیورآلات می‌توانند در این فرآیند اختلال ایجاد کنند.

 

مشکلات نرم‌افزاری

اشکالات نرم‌افزاری هم می‌تواند باعث بلند نشدن کواد کوپتر شما شود. در این شرایط اگرچه پره‌ها می‌چرخند؛ اما دستگاه نمی‌تواند بلند شود. این مشکل معمولا در انواع پیشرفته پهپاد با نرم‌افزارهای پیچیده‌تر اتفاق می‌افتد. مشکلات نرم‌افزاری را می‌توان با به‌روزرسانی یا تنظیم مجدد دستگاه حل کرد.

برای این کار آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزار را در برنامه تلفن همراه دستگاه خاص خود بررسی کنید؛ و آخرین نسخه آن را روی پهپاد خود نصب نمایید. علاوه بر این اپلیکیشن دستگاه روی تلفن همراه خود را هم به آخرین نسخه آن به‌روز کنید. در نهایت پرنده خود را یک بار به‌طور کامل ریست کند.

روش ریست (تنظیم مجدد) برای مدل‌های مختلف کواد کوپتر متفاوت است. با این حال یک روش کلی و متداول به شرح زیر است:

  1. ابتدا دستگاه خود را روشن کرده و منتظر بمانید تا همه چراغ‌های LED به رنگ سبز روشن درآیند.
  2. پس از 30 ثانیه، دکمه پاور را برای 30 ثانیه نگه دارید.
  3. دو LED روی پهپاد باید شروع به چشمک زدن قرمز کنند. دکمه پاور را نگه دارید تا زمانی که این چراغ‌ها کاملا سبز شوند.
  4. دستگاه شما اکنون ریست شده است.
علت بلند نشدن کواد کوپتر

سخت‌افزار معیوب

اگر همه راه‌های گفته شده شکست خورد؛ به احتمال زیاد کواد کوپتر شما دارای مشکل سخت‌افزاری است. مشکل در پیشرانه یا موتور بدترین خبر و پیچیده‌ترین مشکل احتمالی است. همچنین دستگاه ممکن است دارای ایراد در ساخت باشد. در این صورت باید با کمپانی تولیدکننده مشورت کنید.

همچنین ممکن است سخت‌افزار به دلیل استفاده نامناسب آسیب دیده باشد. به عنوان مثال کواد کوپتر شما ممکن است روی زمین سخت افتاده باشد یا به چیزی برخورد کرده باشد. بنابراین شما باید سیستم داخلی را به طور کامل بررسی کنید. برای تشخیص و رفع این مشکلات باید با یک تکنسین متخصص تماس بگیرید.

همچنین فراموش نکنید که در برخی مناطق از نظر قانونی اجازه پرواز وجود ندارد؛ و حتی در برخی کشورها مدل‌هایی از کوادکوپترها به‌طور اتوماتیک در این مناطق پرواز نمی‌کنند. در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم مقاله «آیا کوادکوپتر مجوز می‌خواهد؟» را بخوانید.

در نهایت امیدواریم حالا که به انتهای مقاله رسیده‌ایم؛ کواد کوپتر شما در حال پرواز باشد. ما همه موارد قابل انجام در خانه را با جزئیات مناسب توضیح داده‌ایم. با این حال اگر این راه‌ها نمی‌توانند دستگاه شما را تعمیر کنند؛ با یک متخصص تماس بگیرید. زیرا این شرایط نشان می‌دهد که کواد کوپتر شما از داخل آسیب دیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول