× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

راهنمای خرید کاغذ دیجیتالی یادداشت‌بردار، کتاب‌خوان

راهنمای خرید کاغذ دیجیتالی یادداشت‌بردار

‌کاغذ دیجیتالی یادداشت‌بردار یا همان دفترچه یادداشت دیجیتال نوعی تبلت است که این روزها به‌طور فزآینده‌ای در حال محبوب شدن است. این گجت‌های جالب مزایای زیادی نسبت به دفترچه یادداشت‌های کاغذی سنتی دارند. آنها قابل حمل‌تر هستند؛ فضای کمتری را اشغال می‌کنند؛ و متون و طرح‌های تولید شده توسط آنها به‌راحتی قابل ویرایش و اشتراک‌گذاری است.

نوشتن روی کاغذ در مقایسه با نوشتن دیجیتال

علاوه بر این، بسیاری از دفترچه‌های یادداشت دیجیتال ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند؛ که دفترچه‌های یادداشت کاغذی به آن نزدیک هم نمی‌شوند. مواردی مانند توانایی افزودن محتوای چندرسانه‌ای و همکاری آنلاین با دیگران برای تولید یک داکیومنت به‌طور هم‌زمان، از جمله این ویژگی‌ها است.

بر این اساس شاید بپرسید که آیا نوشتن دستی منسوخ می‌شود؟ در این زمینه شاید بد نباشد که با تاریخچه رقابت تبلت‌های کتاب‌خوان و کتاب‌های کاغذی مراجعه کنید.

در عمل نیز این ضرب‌المثل قدیمی که می‌گوید: «کلمات نوشته شده بهتر از تصاویر هستند.» برای بسیاری از افراد صادق است. در واقع اگرچه فناوری مدرن اشتراک‌گذاری ایده‌ها و افکار را با دیگران آسان کرده است؛ اما همیشه کسانی هستند که می‌خواهند به شیوه قدیمی نوشتن با دست پایبند باشند. همچنین تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه نوشتن با قلم بر روی کاغذ، به بهبود مهارت‌های شناختی مانند شکل‌گیری حافظه و همچنین سلامت روان افراد کمک می‌کند. چیزی که در نهایت می‌تواند باعث شود زندگی به‌طور کلی کمتر شلوغ به نظر برسد؛ و شاید به شما کمک کند منظم بمانید.

یک مطالعه روانشناسی نیز نشان می‌دهد مناطقی از مغز که با یادگیری مرتبط هستند؛ زمانی که یک کار را با دست انجام می‌دهیم؛ فعال‌تر از زمان انجام آن کار روی صفحه کلید هستند.

این مقاله همچنین نشان می‌دهد دانشجویانی که از لپ‌تاپ برای نوشتن یادداشت‌ها استفاده می‌کنند؛ تنها بر نوشتن کلماتی که استادشان گفته است تمرکز می‌کنند؛ اما کسانی که یادداشت‌های خود را با دست می‌نوشتند؛ بیشتر به آنها گوش می‌دادند و محتوای درس را تجزیه و تحلیل می‌کردند.

راهنمای خرید کاغذ دیجیتالی کتاب‌خوان

البته این روزها فناوری کاغذ دیجیتال و یادداشت‌برداری دیجیتال کمک می‌کند تا امکان نوشتن دست‌نویس را جایگزین تایپ کردن نموده و نوشتن ستنی را به دنیای دیجیتال پیوند بزنید. این کار کمک می‌کند تا کسانی که عاشق نوشتن با دست هستند؛ راهی عالی برای انجام این کار با بهره‌وری بیشتر و به کمک ابزارهای دیجیتال پیدا کنند. اگر به این موضوعات علاقه دارید؛ توصیه می‌کنیم مقاله «چرا باید از گجت ها استفاده کرد؟» را نیز مطالعه کنید.

مزایای استفاده از کاغذ دیجیتال

در دنیای امروز، نوشتن دیگر محدود به کاغذ نیست. در واقع با گرایش به یادداشت‌برداری دیجیتال و محبوبیت تبلت‌ها ، لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های هوشمند، بسیاری از مردم استفاده از دفترچه یادداشت‌های دیجیتال را انتخاب می‌کنند. کاغذها و تبلت‌های دیجیتالی یادداشت‌بردار، قابل حمل‌تر هستند؛ فضای کمتری را اشغال می‌کنند؛ و بسیار کارآمدترند. به عنوان مثال می‌توانید یادداشت‌های خود را با یک کلیک پیدا کنید و به اشتراک بگذارید. در عمل نیز راحتی داشتن تمام اطلاعات خود در یک مکان بدون اینکه توسط دفترچه‌ها یا پوشه‌های حجیم سنگین شوند؛ بسیار ارزشمند است.

مهم‌تر از همه اگر دفترچه یادداشت خود را گم کنید؛ دیگر نگران از دست دادن همه نوشته‌های مهم خود نخواهید بود.

هنگام خرید دفترچه یادداشت دیجیتال چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

وقتی به دنبال خرید گجت دفترچه یادداشت دیجیتالی یا کاغذ دیجیتالی هستید؛ باید چند نکته را در نظر داشته باشید. این نکات به‌نوعی مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار است؛ و هرچه از کیفیت و کمیت بهتری برخوردار باشد؛ مزایای بیشتری برای شما خواهد داشت.

قیمت

قیمت یک کاغذ یا تبلت نوشتن دیجیتال می‌تواند بسیار متفاوت باشد. این عدد از چند دلار تا چند صد دلار متغیر است. بنابراین یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید در نظر بگیرید این است که چقدر می‌خواهید برای این گجت جذاب هزینه کنید. آیا به دنبال چیزی تخصصی و تنها با کاربرد یادداشت‌برداری هستید؟ و یا می‌خواهید دستگاهی با کارایی‌های چندگانه داشته باشید؟ پاسخ‌گویی به این سوالات و در نظر گرفتن مواردی که در ادامه می‌آید؛ مشخص‌کننده دستگاه دل‌خواه شماست. هرچند تعیین یک بودجه حداقلی و حداکثری نیز می‌تواند از اتلاف وقت و پرسه زدن بیهوده در فروشگاه‌های آنلاین و سنتی جلوگیری کند.

 ظرفیت ذخیره‌سازی

نکته دیگری که باید در نظر داشت ظرفیت ذخیره‌سازی است. بنابراین بهتر است از خود بپرسید که چقدر فضا برای ذخیره فایل‌های خود نیاز دارید؟ آیا دستگاه شما فقط برای انجام یادداشت‌های موقتی است؟ آیا این یاداداشت‌ها را می‌خواهید به‌طور دائمی نگه دارید؟ آیا در کنار یاداشت‌ها، ممکن است بخواهید سایر موارد چند رسانه‌ای مانند ویدئو، عکس و… را نیز ذخیره کنید؟ همه این موارد می‌تواند تعیین‌کننده فضای مورد نیاز شما باشد.

به‌طور کلی برای دستگاه‌های ساده، فضای کمتر راضی‌کننده است. اما اگر دستگاهی همه‌کاره با کاربری نوشتن خریداری می‌کنید؛ بهتر است فضای بیشتری را در نظر داشته باشید. همچنین یک راه ساده برای آسودگی خیال، انتخاب دستگاهی با قابلیت افزودن کارت حافظه خارجی است.

پیشنهاد مطالعه: مقاله «تولید محتوا با موبایل و معرفی تجهیزات و نرم افزارهای کاربردی» شما را با این دنیای جذاب آشنا می‌کند.

راهنمای خرید کاغذ دیجیتالی یادداشت‌بردار، کتاب‌خوان

نوع صفحه نمایش

در کل دو نوع اصلی از دفترچه یادداشت دیجیتال وجود دارد: آنهایی که از صفحه نمایش کاغذ الکترونیکی (EPD)  استفاده می‌کنند؛ و آنهایی که از صفحه نمایش کریستال مایع (LCD) استفاده می‌کنند. نوع اول ظاهر و احساس کاغذ را تقلید می‌کند؛ در حالی که یک تبلت نوشتاری LCD صفحه نمایشی با نور پس زمینه ارائه می‌دهد.

مزیت نوع اول این است که نور پس‌زمینه‌ای وجود ندارد. در نتیجه برای مطالعه و نوشتن طولانی گزینه مناسب‌تری است. چرا که نور آن چشم را آزار نمی‌دهد. هرچند از این دستگاه‌ها نمی‌توان انتظار نمایش یک ویدئو را به‌خوبی صفحات ال سی دی داشت. در واقع به همین دلیل اغلب این صفحه نمایش‌ها را در کاغذهای دیجیتالی و دستگاه‌های کتاب‌خوان با کاربری یکتا مشاهده می‌کنیم.

مدل‌های ال سی دی اگرچه گزینه مناسبی برای کار مداوم نیستند؛ اما به دلیل دقت و جزئیات بالاتر و رنگ‌های ارائه شده بیشتر، برای طراحی با قلم (مثلا کارهای گرافیکی) گزینه مناسبت‌تری بوده و همچنین قابلیت استفاده به عنوان یک دستگاه چند کاره (مثل تبلت) را دارد.

اندازه و وزن

وقتی صحبت از وسایل دیجیتال پراستفاده مثل تبلت، گوشی، کتاب‌خوان و کاغذ دیجیتال می شود؛ داشتن اندازه و وزن مناسب موضوع مهمی است.

آیا به یک کاغذ دیجیتالی یادداشت‌بردار نیاز دارید که به اندازه کافی کوچک باشد تا در یک کیف دستی یا حتی جیب شما قرار گیرد؟ یا دستگاهی بزرگ‌تر که صفحه نمایش وسیع‌تری را ارائه دهد؟ درباره این موضوع باید به‌خوبی فکر کنید. در نظر گرفتن موضوع نوشتن خود و همچنین کاربری‌های دیگر دستگاه (مثلا به عنوان کتاب‌خوان) به انتخاب ابعاد مناسب‌تر کمک می‌کند.

از سویی وزن این دستگاه معمولا برای همه ما مهم است. از این روست که کتاب‌خوان‌ها و کاغذهای دیجیتال مبتنی بر EPD طرفداران زیادی دارند. چراکه با وجود تک منظوره بودن، بسیار سبک‌وزن بوده و استفاده طولانی‌مدت از آنها خسته‌کننده نیست. بنابراین سعی کنید در مورد وزن حساسیت زیادی به خرج داده و به دنبال سبک‌وزن‌ترین گزینه‌های بازار باشید. یک نکته مهم اینکه معمولا گزینه‌های سبک‌تر، بهترین و باکیفیت‌ترین گزینه‌های بازار نیز هستند.

قابلیت اتصال و نوع ذخیره‌سازی

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که چگونه به گجت هوشمند خود متصل خواهید شد. مثلا اگر کتابی را بخواهید به آن منتقل کنید؛ کار چقدر ساده یا پیچیده خواهد بود. به عنوان مثال برخی از این دستگاه‌ها دارای وای‌فای یا بلوتوث داخلی هستند؛ در حالی که برخی دیگر نیاز به اتصال فیزیکی به رایانه شما دارند. همچنین در نظر بگیرید که دستگاه مدنظر شما چه فرمت‌هایی از انواع کتاب الکترونیکی و… را می‌تواند نمایش دهد.

از سویی نوع ذخیره‌سازی آن نیز مهم است. به عنوان مثال یادداشت‌برداری‌های شما در چه قالبی ذخیره خواهد شد؟ و آیا به‌راحتی می‌توان از آنها در سایر دستگاه‌ها مثل رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند استفاده کرد؟ این موضوع نیز برای داشتن یک بایگانی مناسب از دست‌نوشته‌ها مهم است.

راهنمای خرید کاغذ دیجیتالی یادداشت‌بردارر

عمر باتری

در نهایت مانند خرید پروژکتور قابل حمل یا خرید هر دستگاه همراه دیگری، عمر باتری در کاغذ دیجیتالی یادداشت‌بردار نیز مهم است. البته مدل‌های غیر ال‌سی‌دی این دستگاه‌ها به دلیل مصرف بسیار پایین انرژی، معمولا عمر باتری بسیار بالایی دارند. با این وجود اگر به دنبال یک دستگاه چندکاره هستید؛ بهتر است درباره عمر باتری آن تحقیق کنید. برخی از این دستگاه‌ها با یک بار شارژ می‌توانند هفته‌ها دوام بیاورند؛ در حالی که برخی دیگر نیاز به شارژ روزانه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول