× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی چیست؟

پوست یکی از مهم‌ترین اعضای بدن شما و اندامی چند لایه است که مواد مغذی را جذب و مواد زائد، سموم و سایر مواد غیر ضروری را دفع می‌کند. این روزها با توجه به سبک زندگی انسان مدرن، اغلب افراد با مشکلاتی مانند جوش، لکه، کک و مک، چین و چروک و مواردی از این دست مواجه هستند.

مشکلات پوستی فقط روی ظاهر تاثیر نمی‌گذارد؛ بلکه کسانی که با مشکلات پوستی دسته و پنجه نرم می‌کنند اغلب اعتماد به نفس پایینی دارند. مشکلات پوستی معمولا ناشی از نوسانات هورمونی، رژیم غذایی ناسالم و سبک زندگی غلط است. علاوه بر این، مشکلات عاطفی یا روانی نیز می‌تواند تاثیر عمده‌ای بر روی سلامت پوست شما داشته باشد.

درست است که درمان‌های زیادی برای رفع مشکلات پوستی وجود دارد؛ اما همه آنها به یک میزان موثر نیستند. هایفوتراپی یکی از جدیدترین درمان‌هایی است که متخصصان پوست برای رفع این مشکلات توصیه می‌کنند. اما دقیقا هایفوتراپی چیست و چطور با استفاده از این روش نوین می‌توان پوست را کشید و جوان‌سازی کرد؟

هایفوتراپی چیست؟

امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا که به اختصار به آن هایفو (HIFU) گفته می‌شود؛ یک درمان غیرتهاجمی برای جلوگیری از پیری صورت است. این روش بخشی از روند رو به رشد درمان‎های ضد پیری است که برخی از مزایای لیفت صورت را بدون نیاز به جراحی دارد. طبق گزارش انجمن جراحی پلاستیک آمریکا، محبوبیت روش‎های غیرجراحی که هایفوتراپی هم یکی از آنهاست؛ فقط در سال 2017 حدود 4.2 درصد افزایش یافته است. هایفوتراپی نسبت به دیگر روش‌های جوان‌سازی پوست، از تهاجم کمتر و دوره نقاهت کوتاه‌تری برخوردار است؛ اما نتایجی که ارائه می‌دهند چندان چشم‌گیر نیست و به اندازه درمان‌های مبتنی بر جراحی دوام ندارند. به همین دلیل، متخصصان پوست هایفوتراپی را فقط برای مشکلات خفیف تا متوسط پیری یا رفع علائم اولیه پیری توصیه می‎کنند.

در عمل هایفوتراپی به نوعی از درمان گفته می‌شود که به کمک امواج فراصوت و ایجاد گرما، در سطح عمیق پوست تغییراتی به وجود می‌آید. این گرما به سلول‎های آن ناحیه خاص از پوست آسیب می‎رساند و باعث می‎شود بدن برای ترمیم آنها تلاش کند. در پاسخ به این آسیب‌ها، بدن کلاژن تولید کرده و رشد مجدد سلول‌‎ها را تشویق می‌کند. کلاژن ماده‎ای در پوست است که به آن ساختار و خاصیت ارتجاعی می‎بخشد. طبق ادعای بسیاری از متخصصان پوست، درمان‌های غیرجراحی مبتنی بر اولتراسوند مانند هایفوتراپی می‌توانند:

  • پوست گردن را سفت کنند
  • حجم غبغب را کاهش دهند
  • افتادگی پلک یا ابروهای را رفع کنند
  • چین و چروک‎ها را کاهش دهند
  • برای صاف و سفت کردن پوست سینه موثر باشند

اشعه سونوگرافی که در این روش استفاده می‎شود با اشعه سونوگرافی که پزشکان برای تصویربرداری از آن استفاده می‎کنند متفاوت است. هایفوتراپی از امواج با انرژی بالا برای هدف قرار دادن سلول‌های مناطق خاصی از بدن استفاده می‎کند. به همین دلیل برخی از متخصصان برای درمان تومورها نیز از هایفوتراپی طی جلسات بسیار طولانی‎تر و شدیدتر استفاده می‎کنند. هر جلسه درمان سرطان به این روش می‎تواند تا 3 ساعت در اسکنر MRI طول بکشد.

هایفوتراپی چطور انجام می‌شود؟

پزشکان معمولا برای جوان‎سازی صورت به کمک هایفوتراپی ابتدا پوست ناحیه را با استفاده از ژل مخصوصی تمیز می‌کنند. سپس با استفاده از یک دستگاه کوچک که امواج اولتراسوند را در فواصل کوتاه منتشر می‎کند؛ روند عملی درمان را آغاز کرده و هر جلسه ممکن است بین 30 تا 90 دقیقه طول بکشد.

برخی از افراد ممکن است درد خفیفی را در ناحیه تحت درمان احساس کنند. به همین خاطر معمولا قبل از شروع درمان، پزشک از کمی داروی بی‎حسی موضعی برای کمک به جلوگیری از ایجاد این درد استفاده می‌کند. مصرف مسکن‌هایی مانند استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (ادویل) نیز ممکن است کمک‌کننده باشد. بر خلاف سایر درمان‌های زیبایی از جمله لیزر موهای زائد، انجام هایفوتراپی صورت نیازی به هیچگونه آمادگی ندارد و زمانی هم برای ریکاوری نمی‌خواهد. بنابراین بعد از اتمام هر جلسه می‌توانید فورا به منزل رفته و فعالیت‌های عادی روزانه خود را از سر بگیرید. بسته به شدت مشکل و نتیجه‌ای که مدنظرتان است؛ ممکن است بین یک تا شش جلسه نیاز به هایفوتراپی داشته باشید.

هایفوتراپی چیست؟

چگونه می‎توان از هایفوتراپی برای جوان‌سازی صورت استفاده کرد؟

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که هایفوتراپی چیست باید به تاثیر آن بر روی جوان‌سازی پوست نیز بپردازیم. انجام هایفوتراپی روی صورت موجب لیفت و سفت شدن پوست شده؛ چین و چروک‌ها و خطوط ریز را از بین می‎برد؛ منافذ را کوچک می‎کند و در فک زاویه ایجاد می‌کند. این درمان همچنین باعث بهبود رنگ کلی پوست و قابلیت ارتجاعی آن می‌شود.

بسته به نیاز می‌توان از درمان هایفوتراپی برای قسمت‌های خاصی از صورت مانند گردن، خط فک و ابرو استفاده کرد تا ظاهر کلی صورت زیباتر و چهره جوان‌تر و شاداب‌‌تر شود. علاوه بر این درمان امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا ممکن است گزینه مناسبی برای کسانی باشد که می‎خواهند ظاهر صورت خود را بدون انجام عمل جراحی بهبود بخشند.

این درمان لایه SMAS پوست را هدف قرار می‌‎دهد. این لایه همان لایه‌ای است که جراحان پلاستیک هنگام انجام عمل جراحی با استفاده از چاقو روی آن برش ایجاد کرده و پوست را می‌‎کشند و سفت می‌کنند. هایفو این لایه را بدون هیچ برش جراحی هدف قرار می‎دهد و بدون نیاز به پشت سر گذاشتن دوره نقاهت، لیفت صورت را انجام می‌دهد. این بدان معناست که شما می‎توانید بدون هیچ گونه عوارض جانبی مرتبط با جراحی مانند عفونت، به جا ماندن جای زخم، تورم و غیره نتایج عالی کسب کنید. هایفوتراپی از نظر بازدهی یکی از سریع‌ترین درمان‌های جوان‌ساز پوست است و بسته به سطح شلی پوست شما، می‌تواند نتایجی را به وجود بیاورد که بلافاصله قابل لمس است.

تاثیرگذاری هایفوتراپی چقدر است؟

در بسیاری از گزارش‎ها اعلام شده است که هایفوتراپی واقعا روش موثری برای جوان‌سازی پوست است. به عنوان مثال یک تحقیق در سال 2018 انجام شده که طی آن 231 مطالعه‌ای که در مورد استفاده از فناوری اولتراسوند برای حل مشکلات پوستی انجام شده بودند مورد بررسی قرار گرفتند. پس از تجزیه و تحلیل این مطالعات که موضوع بیشترشان تاثیر اولتراسوند بر روی سفت شدن پوست و کاهش سلولیت بود؛ محققان به این نتیجه رسیدند که این روش ایمن و موثر است.

پزشکان انجمن جراحی زیبایی آمریکا نیز معتقدند که سفت کردن پوست با اشعه سونوگرافی معمولا در 2 تا 3 ماه نتایج مثبتی ایجاد می‎کند که در صورت مراقبت درست این نتایج می‌توانند تا 1 سال نیز دوام داشته باشند. یک تحقیق دیگر که در مورد اثربخشی هایفوتراپی روی کره‌ای‌ها بود نیز نشان داد که این روش برای بهبود چین و چروک‎های اطراف فک، گونه و دهان بهترین روش است.

آیا هایفوتراپی اثرات جانبی دارد؟

به طور کلی شواهد نشان می‌دهند که هایفوتراپی به نسبت روش‌های جراحی و تهاجمی عوارض جانبی کمی دارد؛ اگرچه بر اساس تحقیقات، برخی از مراجعین عوارض جانبی زیر را بعد از هایفوتراپی گزارش داده‌اند:

  • تورم
  • بی‌حسی
  • سرخی
  • کبودی
  • بثورات پوستی

در مطالعه دیگری نیز محققان دریافتند که برخی از افرادی که درمان هایفوتراپی را روی صورت یا بدن خود انجام داده‌اند؛ بلافاصله پس از درمان درد داشتند؛ اما پس از گذشت 4 هفته، حتی با وجود انجام جلسات جدید خود هیچ دردی را گزارش نکرده‌اند.

هزینه هایفوتراپی چقدر است؟

از آنجایی که هایفوتراپی یک روش کمتر تهاجمی است؛ نسبت به دیگر روش‌های جراحی جوان‌سازی پوست و حتی نسبت به قیمت ماساژور حرفه‌ای که برای لیفت صورت کاربرد دارد هزینه بسیار کمتری دارد. با این حال، هزینه درمان به این روش بستگی به محل و تعداد جلسات، متفاوت خواهد بود.

آیا می‎توان از هایفو برای فرم‌دهی به بدن و کاهش وزن هم استفاده کرد؟

هایفو علاوه بر جوان‌سازی پوست، برای کانتورینگ بدن بعد از بارداری، آب کردن چربی شکم، بازوها، ران‌ها و زیر باسن هم ایده‎آل است و بدون جراحی می‌تواند اثر لیفت‌کننده بر روی این نواحی داشته باشد. حتی می‌تواند پوست زانوها و بازوها را سفت کند و به بهبود چروک‌هایی که در این نواحی ایجاد می‌شوند کمک کند. بنابراین هایفوتراپی یک درمان بسیار موثر برای کاهش سایز و کاهش چربی بدن است و در عین حال به سفت شدن پوست نیز کمک می‌کند.

H2. نتیجه‌گیری

اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم که هایفوتراپی چیست ؛ این روش درمانی که به امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا نیز معروف است راهی موثر برای به حداقل رساندن علائم پیری باشد. این درمان یک تکنیک غیرجراحی است که زمان بهبودی کمتری نسبت به جراحی لیفت صورت دارد. بعد از بررسی‌های انجام شده محققان دریافته‌اند که این روش می‌تواند پوست افتاده را سفت و لیفت کند؛ چین و چروک‌ها را از بین ببرد و بافت پوست را بهبود بخشد. ضمن اینکه بیماران می‌توانند با انجام مراقبت‌های بعد از هایفوتراپی، حدود 1 سال اثر این درمان را روی پوست صورت خود نگه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول