× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

5 راهکار ساده برای تشخیص لباس اورجینال از تقلبی

تشخیص لباس اورجینال از تقلبی

در دنیای مدرن امروز، بازار لباس‌های تقلبی روز به روز بزرگ‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. برای افرادی که به دنبال لباس‌های اورجینال و اصل هستند؛ تشخیص لباس‌های اصلی از تقلبی امری حیاتی است. در این مقاله، به شما پنج راهکار موثر و ساده برای تشخیص لباس‌های اورجینال از تقلبی را خواهیم آموخت. از تحلیل برچسب‌ها و کیفیت دوخت و تمامی جزئیات تا خرید از فروشندگان معتبر و استفاده از منابع اینترنتی برای بررسی اصالت یک کالا، همه مواردی است که به شما برای تشخیص لباس اورجینال از تقلبی کمک می‌کند.

تشخیص لباس اورجینال از تقلبی

نام و نشان تجاری

یکی از راهکارهای اصلی تشخیص لباس‌های اورجینال از تقلبی، بررسی دقیق برچسب‌ها و علامت‌های موجود بر روی لباس است. علامت‌های اصلی بر روی لباس‌های اورجینال عموما با دقت بسیار بالایی دوخته شده و دارای کیفیت بالایی هستند. اگر به دنبال یک لباس اورجینال هستید؛ مطمئن شوید که به این نکات توجه دارید:

  • برچسب‌ های داخلی

برچسب‌های داخلی اغلب با دقت بسیار بالا در لباس‌های اورجینال دوخته می‌شوند. در واقع این برچسب‌ها بخشی از لباس شما هستند. همچنین آنها معمولا حاوی اطلاعاتی از جمله نام تولیدکننده، کشور سازنده، جنس لباس، نکات شستشو و راهنمای مراقبت از لباس هستند. تمام این جزئیات باید خوانا و بدون هیچ‌گونه خطا یا اشتباهی باشند. به‌طور خلاصه عدم دقت و ظرافت در دوخت برچسب‌های داخلی می‌تواند نشانه‌ای از لباس تقلبی باشد.

  • برچسب‌ های بیرونی

برچسب‌های بیرونی نیز برای تشخیص لباس‌های اورجینال از تقلبی بسیار مهم هستند. در اغلب موارد، این برچسب‌ها حاوی نام برند و نمادهای آن هستند. برای مثال، لباس‌های اورجینال Adidas باید دارای برچسب با سه خط افقی باشند. تحقیق کنید که این برچسب‌ها همگی با دقت و با کیفیت بسیار بالا دوخته شده باشند.

در طراحی و دوخت یک برچسب بیرونی نیز جزئیات بسیار مهم است. به عنوان مثال در طراحی لگوی یک برند ممکن است نقطه ریزی وجود داشته باشد؛ که در نسخه تقلبی درج نمی‌شود. با این حال بازار محصولات تقلبی موفق شده است همه چیز از جمله آرم‌های اصل را به دقت کپی کند. اما هنوز هم راهکارهایی وجود دارد.

مثلا برندهای برتر معمولا لوگوی خود را بر روی بخش‌های مختلف محصولات خود مهر می‌زنند؛ که شامل دکمه‌ها، زیپ‌ها، برچسب قیمت‌ها و… می‌شود. همچنین برخی دارای لوگوی فلزی یا چرمی نیز هستند. علاوه بر این بررسی نحوه درج یا قرار دادن لوگو راه دیگری برای آگاهی از نحوه تشخیص لباس اورجینال از تقلبی است. به عنوان مثال اگر یک برند خاص لوگوی خود را وارونه در بخشی از محصول درج کند؛ اگر لباسی را ببینید که لوگوی آن درست قرار گرفته، طبیعتا آن لباس برند نیست. در واقع محل درج لوگو و زاویه و ابعاد درج آن در یک مدل خاص لباس در محصولات اصلی همیشه ثابت است.

کیفیت دوخت

یکی از دیگر مواردی که می‌تواند به تشخیص لباس‌های اورجینال از تقلبی کمک کند، کیفیت دوخت و جزئیات تولید است. لباس‌های اورجینال معمولا با دقت بسیار بالا دوخته می‌شوند؛ و جزئیات کوچک نیز به وضوح دیده می‌شوند. در ادامه به چند نکته مهم در این خصوص پرداخته‌ایم.

  • دوخت تمیز و دقیق

لباس‌های اورجینال معمولا دوخت تمیز و دقیقی دارند. دوخت‌ها بدون اشتباه یا تغییر فرم هستند. همچنین در آنها مواردی از جمله خیاطی‌های نامناسب یا فاصله افتادن در دوخت دیده نمی‌شود. این در حالی است که در لباس‌های تقلبی، گاهی دوخت‌ها ناهمگن و نامناسب هستند.

  • جزئیات کوچک

لباس‌های اورجینال معمولا دارای جزئیات دقیق و دقت بالا هستند. این ممکن است شامل طراحی‌های چاپ شده روی لباس، دکمه‌ها، زیپ‌ها، بندهای کمر و… باشد. به دقت به این جزئیات توجه کنید؛ و مطمئن شوید که هیچ خطای دوختی وجود ندارد. همچنین اگر نسخه اصلی لباس خود را قبل دیده‌اید؛ می‌توانید این جزئیات را دقیق‌تر مقایسه کنید.

جنس پارچه و سایر مواد اولیه

یکی از ساده ترین راه‌ها برای تشخیص لباس‌های تقلبی، بررسی جنس پارچه و سایر مواد اولیه‌ای است که از آن ساخته شده است. به عنوان مثال برای محصولات چرم، هنگام برداشتن کالا، دست خود را روی سطح بکشید و آن را نیز بو کنید. اگر سطح اجناس صاف و یکدست به نظر می‌رسد و بوی چرم نمی‌دهد، احتمالا تقلبی است. چرم اصل سطحی صاف، براق یا یک‌دست ندارد. بلکه بافت کمی ناهموار خواهد بود.

همچنین اگر محصول پارچه‌ای باشد؛ باید وزن و کیفیت خوبی داشته باشد. پارچه نباید دارای کشش یا پارگی باشد و همچنین نباید رنگ آن از بین رفته یا حتی در حد یک میلی‌متر پخش شده و در جای اشتباه باشد. همچنین برای اثبات بیشتر اصالت پارچه‌ها، برخی از طراحان، آرم خود را در قسمت داخلی پارچه چاپ می‌کنند. بنابراین می‌توانید این جزئیات را بررسی کنید تا مطمئن باشید که واقعی هستند.

البته در این مورد جزئیات زیادی وجود دارد. به عنوان مثال حتی باید به کیفیت قطعات فلزی ریز مانند گیره‌ها و سگک‌ها و همچنین دکمه‌ها و زیپ‌ها و سایر موارد مشابه نیز توجه کنید. مثلا محصولات اورجینال معمولا دارای لوگوی حک شده روی دکمه‌ها هستند؛ که همیشه به زیبایی دوخته می‌شوند. در حالی که لباس‌های تقلبی زمان لازم برای اطمینان از چنین دقتی را ندارند. بلکه آنها فقط از هر دکمه مشابهی که به محصول اصلی شبیه‌تر است استفاده می‌کنند. به عنوان مثال دفعه بعد که یک پیراهن گوچی را می‌بینید؛ دکمه‌ها را نیز بررسی کنید. اگر کلمه گوچی روی آنها نوشته نشده است؛ آن را فراموش کنید. چراکه قطعا تقلبی است.

قیمت و فروشنده

یکی از راهکارهای اصلی تشخیص لباس اورجینال از تقلبی، خرید از فروشندگان معتبر و قابل اعتماد است. خرید از منابع رسمی و معتبر می‌تواند به شما اطمینان دهد که با یک محصول اورجینال روبه‌رو هستید. در این بخش به چند نکته مهم در این خصوص اشاره می‌کنیم.

  • فروشگاه‌های معتبر

همیشه بهتر است که از فروشگاه‌های معتبر و مشهور خرید کنید. این فروشگاه‌ها معمولا از منابع معتبر لباس‌های خود را تامین می‌کنند و از اصلی بودن محصولات‌شان اطمینان حاصل می‌کنند. همچنین می‌توانید به دنبال نام‌هایی چون مراکز رسمی برندها یا فروشگاه‌های مشهور آنلاین باشید. البته این نکته در کشورهای خارجی امکان‌پذیر است. چراکه در ایران معمولا شعبه رسمی برندهای مطرح فعال نیستند. هرچند از ایران نیز می‌توانید تجربه خرید از آمازون و سایر فروشگاه‌های آنلاین مطرح جهان را داشته باشید.

  • گواهی اصالت و نوع بسته‌بندی

بعضی از برندها گواهی اصالت برای محصولات خود صادر می‌کنند. قبل از خرید مطمئن شوید که محصول شما دارای گواهی اصالت است. این گواهی‌ها به شما اطمینان می‌دهند که محصول از منبع اصلی تامین شده است. با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید نمونه‌هایی از این گواهی‌ها را بیابید.

همچنین برندها اهمیت بسته‌بندی خوب را درک می‌کنند؛ به همین دلیل میلیون‌ها دلار برای آن هزینه می‌کنند تا مطمئن شوند محصولات‌شان ایمن و مطمئن است. در حالی که تولیدکنندگان تقلبی در این مورد جدی نیستند. زیرا همیشه به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه هستند. به‌طور خلاصه بسته‌بندی لباس‌های معتبر باید از مواد محکم باشد و اقلام باید کاملا داخل بسته قرار گیرند.

  • قیمت‌های بسیار ارزان

اگر قیمت یک لباس به طور چشمگیری ارزان‌تر از قیمت بازار به نظر می‌آید؛ به احتمال زیاد یک مورد تقلبی است. تولید و فروش لباس‌های اورجینال هزینه‌بر و زمان‌بر است؛ و به تبلیغات و محافظت از حقوق مالکیت معنوی نیاز دارد. بنابراین اگر قیمت به‌طور چشمگیری پایین‌تر از میزان معقول به نظر می‌رسد؛ باید احتیاط کنید.

  • تخفیف‌های ناشی از تقلب

بعضی از فروشندگان لباس‌های تقلبی به عنوان جلب اعتماد مشتریان، قیمت ارزان‌تر را به عنوان تخفیف اعمال می‌کنند. به‌طور خلاصه اگر یک لباس اورجینال به تازگی تولید و پخش شده است؛ وجود تخفیفات بزرگ روی آن، نشانه‌ای مبنی بر تقلبی بودن لباس است.

استفاده از منابع اینترنتی

در این مورد نیز می‌توانید با کمی جستجو در اینترنت، درباره هر محصولی اختصاصی جزئیات زیادی را بیابید که شما را برای تشخیص لباس اورجینال از تقلبی و خرید نسخه اصلی آن راهنمایی می‌کند.

  • مطالعه نقدها و بازخوردها

قبل از خرید، نقدها و بازخوردهای دیگران را مطالعه کنید. افرادی که از یک فروشنده خاص خرید کرده‌اند معمولا تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند. این نقدها می‌توانند به شما اطلاعات مفیدی در مورد کیفیت محصولات و اصالت آنها بدهند.

  • مراجعه به وب‌سایت‌های اطلاعاتی

برخی وب‌سایت‌ها به تحلیل و مقایسه لباس‌های اورجینال و تقلبی می‌پردازند. از این منابع بهره ببرید و با دقت جزئیات محصولات را بررسی کنید. این اطلاعات می‌توانند به شما در تشخیص محصولات کمک کنند.

  • انتخاب فروشگاه‌های معتبر

بسیاری از برندها به صورت مستقیم و بسیاری به واسطه فروشگاه‌‎های آنلاین مطرح، محصولات خود را به فروش می‌رسانند. طبیعتا خرید از این فروشگاه‌ها، به عنوان مثال خرید از آمازون می‌تواند راهکار خوبی برای اطمینان از اصل بودن یک لباس باشد.

در پایان باید گفت تشخیص لباس‌های اورجینال از تقلبی یک مهارت مهم برای مصرف‌کنندگان حرفه‌ای است. بررسی دقیق برچسب‌ها و علامت‌ها، کیفیت دوخت و جزئیات، خرید از فروشندگان معتبر، استفاده از منابع اینترنتی و دقت در قیمت‌ها، بسته‌بندی و سایر جزئیات، می‌توانند به شما کمک کنند تا تشخیص لباس اورجینال از تقلبی را راحت‌تر انجام داده و هنگام خرید تجربه خوب و مطمئنی داشته باشید. فراموش نکنید که همیشه خرید یک لباس اورجینال در مقایسه با لباس تقلبی اولویت دارد. این موضوع نه‌تنها باعث کیفیت بهتر پوشش شما می‌شود؛ بلکه یک مسئله اخلاقی است. مسئله‌ای که با رعایت آن به تولیدکنندگان محصولات اصلی کمک کرده و از رواج تولید محصولات تقلبی جلوگیری می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول