× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

ماساژ صورت برای لاغری + لاغری صورت در 1 ماه

ماساژ صورت برای لاغری

افزایش سن و نمود ظاهری آن در صورت، یک روند طبیعی بوده و برای همه اتفاق می‌افتد. با این حال بسیاری از ما نمی‌توانیم خیلی زود با این مسئله کنار بیابیم. به‌خصوص وقتی راه‌کارهای زیادی برای کنترل آن و کاهش سرعت روند پیری صورت وجود دارد. یکی از عوامل اصلی پیرتر نشان داده شدن صورت، تجمع بافت چربی و مایعات میان‌بافتی زیر پوست صورت است. به عنوان مثال وجود غبغب یکی از نشانه‌های افزایش حجم صورت و چاقی آن است. در اینجاست که ماساژ صورت برای لاغری می‌تواند راه‌کار اصلی شما برای جوان‌تر کردن و بهبود وضعیت صورت باشد.

نکته مهم اینکه چاقی صورت در بسیاری از افراد، به ورزش و رژیم‌های غذایی عمومی مقاوم است. علت این موضوع نیز آن است که معمولا در تمرینات ورشی متداول، صورت در نظر گرفته نمی‌شود. همچنین در اغلب افراد علت اصلی چاقی صورت، بیش از چربی، تجمع مایعات میان‌بافتی است. با این توضیحات، می‌خواهیم شما را با تمرینات و روش‌های اختصاصی ماساژ صورت آشنا کنیم. روش‌هایی که انجام متناوب یکی یا تعدادی از آنها می‌تواند در نهایت موجب لاغری صورت شما شود.

انواع ماساژ صورت برای لاغری

ماساژ متداول صورت، یوگای صورت، تمرین XO، ماساژ آرواره‌های کرگدن، حرکت صورت ماهی، ماساژ لیفت چانه، تمرین دمیدن هوا، رهاسازی فک، تمرین پف گونه و جویدن آدامس، از جمله روش‌هایی است که در این نوشته به بررسی مزیا و روش انجام آنها پرداخته‌ایم. توضیح این نکته ضروری است که بسیاری از این روش‌ها به‌طور مستقیم به عنوان یک تکنیک ماساژ شناخته نمی‌شوند. با این حال به نوعی استفاده از تمرینات ورزشی، برای ایجاد اثرات ماساژ صورت برای لاغری هستند. دقت کنید که حدود 43 عضله در صورت برای داشتن صورتی لاغر نیاز به تقویت دارند.

ماساژ صورت برای لاغری

ماساژ عمومی صورت

ماساژ صورت با ماساژ سایر بخش‌های بدن متفاوت است. نکته ظریف اینجاست که ما در صورت خود عضلات بسیار کوچک‌تر و ظریف‌تری نسبت به سایر اندام‌ها مانند دست، پا، کتف، کمر و… داریم. از سویی پوست صورت بسیار ظریف است؛ و آسیب ندیدن آن هنگام ماساژ بسیار مهم است. مجموع این عوامل باعث می‌شود که ماساژ صورت برای لاغری بسیار نرم‌تر، کم‌فشارتر و با حرکات ظریف‌تر انجام شود. همچنین هنگام خرید ماساژور برای صورت، باید جزئیات اختصاصی‌تری را در نظر داشته باشید.

نکته مهم اینکه شما می‌توانید با رعایت موارد بالا، از تمامی تکنیک‌های ماساژ موجود برای ماساژ صورت خود نیز استفاده کنید. با این وجود یک راه حل همیشگی، شروع ماساژ صورت از بخش پایینی آن یعنی چانه است. بهترین مسیر حرکت هنگام ماساژ صورت، حرکت دست‌ها روی صورت از سمت چانه به بالا است. این کار به دلیل اینکه خلاف نیروی گرانش زمین بوده، می‌تواند اثرات بیشتری داشته باشد. البته در بخش‌هایی مثل گونه‌ها، اطراف چشم‌ها و پیشانی، بهتر است ماساژ دایره‌ای شکل را نیز اضافه کنید. به این معنا که با نوک انگشتان یا کف دست خود، به صورت حرکات دوار، پوست صورت را ماساژ دهید.

آخرین نکته مهم در مورد ماساژ صورت برای لاغری استفاده از مواد افزودنی برای راحت‌تر شدن فرآیند ماساژ است. به عنوان مثال استفاده از روغن‌های ماساژ مفید برای پوست مانند روغن زیتون یا حتی کرم‌های آبرسان صورت، از جمله این موارد هستند. این مواد با کاهش اصطکاک در سطح پوست، از کشیده شدن و آسیب دیدن پوست هنگام ماساژ جلوگیری می‌کنند. همچنین مواد موجود در این روغن‌ها و کرم‌ها، می‌تواند تغذیه‌کننده خوبی برای پوست باشد.

یوگای صورت

یکی راهکار ماساژ صورت برای لاغری استفاده از تمریناتی است که خود به خود باعث تحریک عضلات صورت به فعالیت می‌شوند. در واقع ماساژ صورت تنها از طریق مالش فیزیکی این بخش از بدن نیست. بلکه می‌توان از سایر راه‌های ممکن نیز به این هدف دست یافت.

یوگای صورت یکی از این راه‌کارهاست. برخی حالات یا حرکات یوگا، اثرات مثبتی روی صورت دارند. به عنوان مثال حالت سیم هاسانا یا شیر، از جمله حالاتی است که علاوه بر تقویت ماهیچه‌های صورت، به سم‌زدایی بدن نیز کمک می‌کند. بنابراین انجام این روش را به‌صورت هر روز چند مرتبه در برنامه خود قرار دهید.

دو حرکت دیگر با نام‌های جیوه باندا (زبان قفل شده) و جلاندهار بانادا (چانه قفل شده) نیز از جمله حرکات صورت در یوگا هستند که به شکل ماساژ صورت کارایی دارند.

ورزش XO

گاهی تمرینات بسیار ساده، می‌تواند اثرات شگرفی داشته باشد. برای لاغری صورت، شما باید بتوانید ماهیچه‌های مختلف آن را به حرکت و فعالیت وادار کنید. برخی از این ماهیچه‌ها، به ندرت در طول روز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای تقویت این عضلات صورت، می‌توانید حروف X و O لاتین را طوری بگویید که ماهیچه‌های صورت شما تا بیشترین حد خود کشیده و منقبض شوند. این روش همچنین باعث احساس آرامش و بهبود گردش خون در صورت شما می‌شود. سادگی این تمرین، مداومت در انجام آن را امکان‌پذیر می‌کند. در واقع شما می‌توانید این تمرین را در هر زمانی از روز و تقریبا در هر شرایطی انجام دهید.

آرواره های کرگدن

در اغلب موارد علت افتادگی پوست صورت و ایجاد تورم در فک پایینی صورت، فعالیت کمتر این بخش است. بنابراین اگر شما بتوانید به روشی عضلات فک پایین را مجبور به فعالیت بیشتر کنید؛ احتمالا لاغری و کاهش تورم صورت در این بخش بیشتر می‌شود.

یک تمرین خوب در این زمینه، تمرین آرواره‌های کرگدن نام دارد. این تمرین موجب کشیده شدن و ماساژ همه عضلات نیمه پایین صورت شما خواهد شد. برای این کار باید دهان خود را کاملا باز کرده، ده ثانیه در این حالت نگه داشته و سپس به آرامی ببنید. این تمرین را در هر سری 10 مرتبه انجام دهید. دقت کنید که فک خود را به قدری باز کنید که احساس درد و ناراحتی نداشته باشید.

ماساژ صورت ماهی

این روش ترکیبی از ماساژ و تمرین است. اگر در کودکی شکل ماهی درآورده باشید؛ با این روش آشنا هستید. تنها کافی است گونه‌های خود را از داخل مکیده و در این حالت سعی کنید لبخند بزنید. این حالت را به مدت 5 ثانیه نگه دارید. سپس رها کنید. در مرحله بعد با نوک انگشتان و در حالتی دوار، فضای زیر گونه‌های خود را به مدت چند ثانیه ماساژ دهید. این مراحل را در هر ست 10 بار تکرار کنید. فراموش نکنید که به جای ماساژ دستی می‌توانید از ماساژورهای صورت نیز استفاده کنید. برای یافتن و خرید این ماساژورها می‌توانید سرویس خرید از آمازون فروشگاه ایران بابا را بررسی نمایید.

لیفت چانه

یک تمرین ساده برای لیفت چانه و تقویت عضلات ناحیه چانه، ایجاد کشش در آنها است. برای این تمرین کافی است در حالت ایستاده یا نشسته به بالای سر نگاه کنید. سپس سعی کنید لب پایین خود را نیز به سمت بالا بکشید. 5 ثانیه در این حالت باقی مانده و دوباره به حالت استراحت برگردید. این روش می‌تواند به صورت اختصاصی برای کاهش غبغب زیر چانه بسیار موثر باشد. اگر این روش شما را اذیت می‌کند؛ می‌توانید در استراحت بین هر تکرار، مانند روش قبلی این بخش از صورت خود را ماساژ دهید.

دمیدن هوا

این تمرین عضلات گردن، چانه، فک و صورت شما را تقویت می‌کند. برای این کار روی یک صندلی بنشینید. مطمئن شوید که ستون فقرات خود را صاف نگه دارید. حالا به سقف نگاه کنید. سپس لب‌های‌تان را بکشید و از دهانتان بازدم کنید. این کار را 10 بار تکرار کنید. در صورت نیاز بین تکرارها استراحت و ماساژ صورت فراموش نشود.

رهاسازی فک

اگر هدف شما از ماساژ صورت برای لیفت گونه‌ها و ایجاد خط فک مشخص است؛ این روش را از دست ندهید. این تمرین به تقویت عضلات فک و گونه شما کمک می‌کند. برای این کار صاف بایستید. لب‌های خود را کنار هم نگه دارید و فک پایین خود را با حرکات دایره‌ای (در جهت و خلاف جهت عقربه‌های ساعت) حرکت دهید. در واقع در این روش انگار در حال جویدن منظم غذا هستید. هنگام دم و بازدم هوم کنید. سپس دهان خود را کاملا باز کنید؛ و نوک زبان خود را پشت دندان‌های پایین نگه دارید و نفس بکشید. این حالت را برای سه تا پنج ثانیه نگه دارید. این مجموعه را 10 بار تکرار کنید.

تمرین پف گونه

آیا به دنبال روشی برای از بین بردن چربی گونه همراه با داشتن استخوان گونه هستید؟ تمرین پف کردن گونه را امتحان کنید. این روش ماهیچه‌های گونه شما را تقویت می‌کند؛ و به صورت شما کمک می‌کند لاغرتر به نظر برسد. برای این کار نفس عمیق بکشید و هوا را به مدت شش ثانیه در گونه راست خود نگه دارید. سپس هوا را به گونه چپ منتقل کنید و این حالت صورت را به مدت شش ثانیه نگه دارید. این کار را چند بار در طول روز انجام دهید. در کنار این روش ماساژ گونه و زیر چشم را فراموش نکنید. تا در کنار تقویت عضلات این بخش، بتوانید تجمع مایعات میان‌بافتی را در این ناحیه از بین ببرید.

جویدن آدامس

شاید این کار را نتوان نه تمرین ورزشی و نه نوعی ماساژ صورت برای لاغری دانست. ولی در عمل افرادی که بیشتر آدامس می‌جوند؛ صورتی لاغرتر و زیباتر دارند. جویدن آدامس می‌تواند به کاهش مقدار چربی صورت کمک کند. همچنین ماهیچه‌های فک و گونه شما را تقویت نماید. برای این کار می‌توانید آدامس‌های بدون قند را حدود 15 تا 20 دقیقه دو بار در روز بجوید.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول