ماساژور تفنگی برای ریکاوری و بهبود چقدر موثر است؟ - وبلاگ ایران بابا
× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

ماساژور تفنگی برای ریکاوری و بهبود چقدر موثر است؟

ماساژور تفنگی

ماساژور تفنگی ابزاری است که امروزه به‌طور گسترده‌ای در میان مردم محبوب شده و با قیمت مناسب در دسترس همه است. این دستگاه‌های توان‌بخشی، توسط فیزیوتراپیست‌ها، ورزشکاران و افرادی که برای تسکین درد و بهبود گردش خون ورزش می‌کنند، استفاده می‌شود. اما در عمل این وسیله چقدر در ریکاوری و به‌طور کلی بهبود شرایط جسمی شما موثر است؟ اگر می‌خواهید درباره این موضوع بیشتر بدانید؛ با این نوشته همراه ما باشید.

مزایای استفاده از ماساژورهای تفنگی

مهم‌ترین مزایای فیزیکی ماساژ و استفاده از ماساژورهای تفنگی عبارتند از:

  • کاهش تنش عضلانی
  • بهبود گردش خون
  • تحریک سیستم لنفاوی
  • کاهش درد بعد از تمرین
  • بهبود عملکرد ورزشی و توده عضلانی
  • بهبود توان‌بخشی از صدمات
  • تسکین درد
  • تحریک سیستم عصبی
  • آزادسازی اسید لاکتیک

در ادامه درباره هریک از این مزایا، با جزئیات بیشتری صحبت خواهیم کرد. البته همه این مزایا در شرایطی است که بدانیم چگونه از ماساژور برقی استفاده کنیم.

کاهش تنش عضلانی

مسیرهای عصبی از مغز به نخاع می‌روند. سپس از طریق ریشه‌های عصبی از نخاع خارج شده و در نهایت به یکی از اندام‌های بدن می‌رسند. اندام هدف می‌تواند ماهیچه‌ها، رگ‌های خونی، دستگاه گوارش یا اندام‌های تولیدکننده هورمون باشد. این مسیر وابران نامیده می‌شود؛ و وظیفه اصلی آن تسهیل یا مهار مستقیم عضلات اسکلتی یا عضلات صاف در اندام‌های هدف است. به این مسیر حسی، مسیر آروان می‌گویند. ماساژورهای تفنگی با بمباران مسیر آوران به کمک یک محرک با شدت بالا، تنش عضلانی را کاهش می‌دهند.

ماساژور تفنگی برای ریکاوری و بهبود چقدر موثر است؟

انواع مختلفی از آوران‌درمانی با شدت بالا وجود دارد. گرمای مرطوب، یخ، ماساژ، جکوزی، غلتک‌های فوم، دستکاری مفاصل و ماساژورهای تفنگی کوبه‌ای از این جمله هستند. آنها سیستم عصبی را با محرک‌های با شدت بالا بمباران کرده و در نتیجه باعث مهار و کاهش تنش عضلانی می‌شوند. در این زمینه توصیه می‌کنیم مقاله بهترین دستگاه ماساژور برقی موجود در بازار را مطالعه کنید.

گردش خون بهبود یافته

مزیت مهم دیگر درمان با ماساژور تفنگی، بهبود گردش خون است. گردش خون بهتر به معنای تامین مواد مغذی و اکسیژن بهتر در بدن است. مواد مغذی و اکسیژن برای ترمیم بافت و عملکرد کارآمد بدن مورد نیاز است. این ماساژورها اگر به‌درستی استفاده شوند؛ توانایی بهبود جریان خون در بخشی از بدن شما را دارند. ماساژ کل بدن با این دستگاه‌ها منجر به گردش بهتر خون در سراسر بدن می‌شود.

در واقع یک مکانیسم ارتباط بازتابی میان عضلات صاف در سیستم خون شریانی و همچنین شل شدن عضلات وجود دارد؛ که باعث کاهش گردش خون می‌شود. در حالی که گردش خون مناسب لازمه سلامت بدن است. البته در نظر داشته باشید که برای بیشترین بهره‌برداری از این دستگاه باید به‌خوبی کاربرد سری های ماساژور تفنگی را درک کنید.

 تحریک سیستم لنفاوی

تحریک سیستم لنفاوی نیز با استفاده از ماساژور تفنگی قابل انجام است. غدد لنفاوی سومین پایه در سیستم گردش خون شما است. شریان‌ها خون غنی از اکسیژن را به بافت می‌آورند؛ سیاهرگ‌ها خون بدون اکسیژن را به قلب و ریه‌ها برمی‌گردانند تا اکسیژن را دریافت کنند؛ و غدد لنفاوی مایع بینابینی را به قلب برمی‌گرداند تا دوباره جذب خون شود. ماساژ درمانی با این ماساژورها، پتانسیل تحریک غدد لنفاوی را دارد؛ که به نوبه خود ممکن است به گردش مایعات لنفاوی در مناطق مختلف بدن کمک کند.

سیستم لنفاوی شما شامل چندین غده لنفاوی است؛ که در نواحی مختلف بدن قرار دارند. غدد لنفاوی در اعماق بدن یا گاهی در زیر پوست جمع می‌شوند. سلاح اصلی این غدد به نام لنفوسیت شناخته می‌شود. این گره‌ها به عنوان مناطق ذخیره گلبول های سفید (لنفوسیت‌ها) برای مبارزه با عفونت‌های احتمالی در بدن عمل می‌کنند.

کاهش درد بعد از تمرین

هرکسی که ورزش می‌کند؛ می‌داند که برای افزایش قدرت و حجم عضلانی، باید روی افزایش سیستماتیک استرس در طول زمان تمرکز کند. رایج‌ترین راه برای رسیدن به این هدف، بلند کردن وزنه‌های سنگین‌تر یا افزایش میزان فعالیت در طول زمان است. هرچه میزان و شدت تمرینات بیشتر می‌شود؛ فشار به عضلات نیز نیز بیشتر می‌شود. این شرایط گاهی اوقات می‌تواند به معنای دردناک شدن عضلات باشد؛ که به عنوان درد عضلانی تاخیری شناخته می‌شود. این درد می‌تواند تا سه روز بعد از یک تمرین سنگین ادامه یابد.

کاهش درد بعد از تمرین

ماساژ درمانی با ماساژور تفنگی می‌تواند تا حد زیادی این درد را کاهش دهد. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که ارتعاش درمانی یک روش موثر برای پیشگیری و مدیریت این دردهاست. همچنین شواهدی مبنی بر اینکه ارتعاش درمانی استقامت عضلانی را بهبود بخشیده و قدرت آنها را افزایش می‌دهد. همچنین ممکن است با بهبود سازگاری عضلانی در طول زمان، این دردها به‌طور کلی نیز کاهش یابد.

بهبود عملکرد ورزشی و توده عضلانی

بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای ماساژورهای تفنگی کوبه‌ای را برای مزایایی که قبلا در مورد آن صحبت کردیم تایید کرده و از آنها استفاده می‌کنند. در عمل نیز نشان داده شده که درمان با این ماساژورها به‌صورت موضعی و کل بدن، باعث بهبود توده عضلانی و قدرت در افراد مسن می‌شود. ماساژورهای کوبه‌ای می‌توانند استقامت عضلانی را تا حد زیادی بهبود بخشیده و قدرت و آگاهی حرکتی آنها را افزایش دهند.

این اثرات شامل کاهش درد، بهبود فرم عضلانی، افزایش دامنه حرکت و گردش خون است. از آنجایی که ماساژور تفنگی در این زمینه بسیار موثر هستند؛ موجب ریکاوری سریع‌تر، تمرین مداوم‌تر و در نتیجه عملکرد بهتر در چالش‌های مختلف می‌شوند.

گردش خون کارآمد و افزایش تحرک بافت نرم توسط ماساژ ضربه‌ای، ممکن است به بدن کمک کند تا در سطح بالاتری عمل کند. هر ورزشکاری که بهترین عملکرد را دارد؛ به شما خواهد گفت که داشتن بدنی آرام قبل از یک مسابقه بزرگ چقدر مهم است.

بهبود توان‌بخشی از صدمات

ماساژورهای کوبه‌ای برای بهبود توان‌بخشی نیز توصیه می‌شوند. زیرا نه‌تنها زمان بهبودی را تسریع می‌کنند؛ بلکه می‌توانند از آسیب مجدد نیز جلوگیری نمایند. استفاده از ماساژور تفنگی در طول توان‌بخشی، مکمل روش‌های استاندارد توان‌بخشی است. این امر از طریق بهبود و بازیابی عضلات آتروفی شده یا آسیب‌دیده ناشی از ضربه یا بیماری به‌دست می‌آید. البته قیمت ماساژور برقی که بتواند همه این مزایا را ارائه دهد؛ معمولا کمی گران‌تر از گزینه‌های ارزان‌قیمت بازار است.

موارد زیر نمونه‌هایی از شرایطی است؛ که ماساژور تفنگی به درمان آنها کمک می‌کند:

  • درد عضلانی
  • سیاتیک
  • گرفتگی و اسپاسم عضلانی
  • سندرم تونل کارپال

مسکن درد

ماساژور تفنگی کوبه‌ای می‌تواند در آسیب‌های حاد که در آن عضلات از ناحیه آسیب‌دیده محافظت می‌کنند و همچنین در سندرم‌های درد مزمن، بسیار کمک‌کننده باشند. این روش یک راه‌کار طبیعی برای کاهش استفاده از داروهای مسکن، تزریق و سایر درمان‌های تهاجمی‌تر است.

ماساژور تفنگی برای ریکاوری

 تحریک سیستم عصبی

اگر می‌خواهید زندگی طولانی و سالمی داشته باشید؛ عملکرد صحیح عصبی بسیار مهم است. ماساژ درمانی با ماساژور تفنگی می‌تواند سیستم عصبی را تحریک کرده و به‌طور بالقوه عملکردهای ضروری آن را بهبود بخشد.

یکی از اثرات بالقوه ماساژ ضربه‌ای، شبیه‌سازی تولید یا ترشح هورمون‌های ایجادکننده احساس خوب، مانند سروتونین و دوپامین است. سطوح بهینه این مواد شیمیایی به معنای تمرکز واضح‌تر و خلق‌وخوی عمومی بهتر است.

 آزادسازی اسید لاکتیک

هر ورزشکاری تایید می‌کند که احساس خستگی، تهوع و گرفتگی در هنگام تمرین، چقدر می‌تواند خسته‌کننده باشد. این شرایط ناخوشایندِ هم‌زمان یا بعد از تمرین، زمانی رخ می‌دهد که اکسیژن کافی در عضلات بدن وجود نداشته باشد. چراکه این اکسیژن برای تبدیل لاکتات تازه تشکیل شده به انرژی ضروری است. در نتیجه تجمع اسید لاکتیک سریع‌تر از آن چیزی است که بدن بتواند آن را بسوزاند.

ماساژ با ماساژور تفنگی می‌تواند به دفع اسید لاکتیک اضافی موجود در سیستم گردش خون کمک کند؛ و شما را دوباره به حرکت درآورد. این ماساژ همچنین پتانسیل کاهش دردهای مزمن پس از تمرین را دارد.

در نهایت اگر قصد خرید این دستگاه را دارید؛ بهتر است بدانید که قیمت ماساژور تفنگی بنابر امکانات و ویژگی‌های مختلف متفاوت است. همچنین اگر گزینه مورد نظر خود را در بازار داخلی نیافتید؛ فراموش نکنید که مجموعه ایران بابا امکان خرید از سایت آمازون را از داخل ایران و به ساده‌ترین شکل ممکن برای شما فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول