× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

میزان استفاده از صندلی ماساژور

زمان استفاده از صندلی ماساژور چقدر است

مهم‌ترین و رایج‌ترین سوال خریداران صندلی ماساژور این است که هر چند وقت یکبار و چگونه باید از صندلی ماساژور استفاده کنم؟ این یک سوال عالی است؛ و در کنار سوالاتی مثل مزایا و روش استفاده از صندلی ماساژور برقی بسیار مطرح می‌شود. گاهی مشتریان نگران عوارض دستگاه ماساژور برقی مدنظر خود هستند. بنابراین مهم است که پاسخ‌های مناسبی در این زمینه دریافت کنند.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که از صندلی ماساژ خود بیشترین بهره را می‌برید؛ روش استفاده فعلی خود را با نکاتی که در این نوشته در مورد تعداد دفعات استفاده از صندلی ماساژور و… آورده‌ایم مقایسه کنید. به این وسیله می‌توانید تجربه خود را با چند تغییر جزئی در مراحل انجام کار بهبود بخشید.

حقیقتا هیچ پاسخ ثابتی در مورد تعداد دفعات استفاده از صندلی ماساژور وجود ندارد. در واقع می‌توان گفت این یک رویکرد شخصی است. چراکه بدن هیچ‌کس دقیقا شبیه دیگری نیست. به همین دلیل نیز نیاز به رویکردهای متفاوتی وجود دارد؛ که به مرور و به تجربه آنها را خواهید یافت.

با این وجود برخی نکات مشترک وجود دارد؛ که کاربران صندلی ماساژور هنگام شخصی‌سازی روال خود باید به آنها توجه کنند.

پیش‌نیازهای استفاده از صندلی ماساژور

پیش از شروع کار با صندلی ماساژور، چند پیش‌نیاز وجود دارد که باید انجام داده تا آماده دریافت ماساژ شوید. نکته اول اینکه از راحت بودن لباس خود مطمئن شوید. این لباس نباید حرکت شما را محدود کند. نکته دوم اینکه هنگام دریافت ماساژ از صندلی ماساژور بهتر است معده شما کاملا خالی نباشد. بنابراین خوردن یک وعده غذایی سبک قبل از این کار، پیشنهاد خوبی است. در نهایت نکته پایانی به دمای اتاق ماساژ مرتبط است. در واقع باید سعی کنید دمای اتاق را در اندازه استاندارد نگه داشته که روی پوست‌تان احساس سرما یا گرما نکنید.

تعداد دفعات و روش استفاده از صندلی ماساژور

در این بخش می‌خواهیم درباره میزان استفاده از صندلی ماساژ صحبت کنیم. البته در ابتدای نوشته اشاره شد که این موضوع به عوامل گوناگونی از جمله سبک زندگی و وضعیت جسمانی شما بستگی دارد. با این حال به عنوان یک قانون کلی می‌توان گفت که استفاده از صندلی ماساژ برای سه یا چهار مرتبه در هفته می‌تواند نتایج مطلوبی را به همراه بیاورد. البته این در شرایط معمول است. به عنوان مثال اگر در بخشی از بدن خود با درد یا ناراحتی خاصی مواجه هستید؛ شاید استفاده بیشتر از صندلی ماساژ برای شما بهتر باشد.

یک توصیه مهم برای کاربران تازه‌کار استفاده از صندلی ماساژ، کوتاه کردن زمان هر ماساژ به 2 الی 10 دقیقه است. این کار کمک می‌کند تا بدن و به‌خصوص ماهیچه‌های شما به دریافت ماساژ عادت کرده و در اولین برخورد با ماساژور آسیب نبینند. البته اگر پیش از این با خرید ماساژور تفنگی تجربه دریافت ماساژ را دارید؛ می‌توانید این توصیه را نادیده بگیرید.

استفاده از صندلی ماساژور

به هر حال پس از مدت کوتاهی، بین 10 تا 20 روز، می‌توانید به تدریج زمان استفاده از صندلی ماساژور را افزایش دهید. هرچند در نهایت نباید در هر سری بیش از 15 الی 20 دقیقه از صندلی ماساژ استفاده کنید. فراموش نکنید که صندلی‌های ماساژ احساس خوبی را به شما منتقل می‌کنند. بنابراین ممکن است حسی توام با سرخوشی و آرامش را دریافت کنید؛ و در نتیجه بخواهید دقایق بیشتری روی صندلی ماساژور بمانید. پس بسیار مهم است که بتوانید بر این حس غلبه کنید. چراکه اگر در انجام ماساژ زیاده‌روی کنید؛ احتمال روبه‌رو شدن با بافت‌های کبود شده، التهاب و آسیب‌های عضلانی وجود دارد.

بنابر همان نکته شخصی بودن ماساژ، باید به این موضوع دقت کنید؛ و حد خود را مشخص نمایید. یک راه ساده برای جلوگیری از زیاده‌روی در استفاده از صندلی ماساژور نیز استفاده از تایمر خودکار روی این دستگاه است.

نکته دیگر درباره دریافت ماساژ از صندلی ماساژور شروع آهسته آن در هر سری است. دقیقا مثل زمانی که در باشگاه با حرکات آهسته‌تر شروع به گرم کردن بدن خود می‌کنید. همچنین اگر احساس کردید که دچار آسیب شده‌اید؛ تا بهبود آسیب‌ها از ماساژ مجدد پرهیز کرده و پس از بهبود نیز مدت‌زمان دریافت ماساژ را کمتر کنید.

بنابراین راه‌های مختلفی برای دست‌یابی به نتایج مطلوب از صندلی ماساژ وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید از آن برای ماساژ کل بدن یا برای هدف قرار دادن نقاط خاص دارای درد یا ناراحتی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از صندلی ماساژور برای ماساژ‌های کوتاه‌تر در طول روز استفاده کنید. بنابراین تکنیک‌ها و زمان‌بندی‌های مختلف را آزمایش و بهترین راه را برای خود پیدا کنید.

در نهایت برای اینکه بیشترین بهره را از صندلی ماساژور خود ببرید؛ مهم است که به‌طور منظم و طبق یک روال تکراری از آن استفاده کنید. علاوه بر این حتما به بدن خود گوش دهید و در صورت احساس هرگونه درد یا ناراحتی دست از کار بکشید. همچنین فراموش نکنید که زمانی را برای استراحت و لذت بردن از مزایای صندلی ماساژ خود اختصاص دهید.

مزایای استفاده از صندلی ماساژور

حالا که یک روال منظم برای استفاده از صندلی ماساژور ایجاد کردید؛ به‌زودی فواید آن را احساس خواهید کرد. اولین فایده معمولا کاهش درد و گرفتگی در عضلات و مفاصل شماست. همچنین گردش خون شما از اولین دریافت ماساژ بهتر می‌شود. تقویت حس آرامش و کاهش سطح استرس نیز فایده‌های دیگر این دستگاه است. از سویی استفاده منظم و بلندمدت از صندلی ماساژور سطح انرژی را افزایش داده و حس کلی سلامتی را در شما بهبود می‌دهد.

کاهش درد

استفاده منظم از صندلی ماساژور به کاهش درد در نواحی مختلف بدن کمک می‌کند. به عنوان مثال در کمر، ماهیچه‌هایی که به دلایلی بیش از حد سفت شده‌اند، با دریافت ماساژ شروع به شل شدن می‌کنند. در نتیجه کمردرد کاهش می‌یابد. تجربه ثابت کرده که در اغلب افراد، ماساژ در کاهش کمردرد موثرتر از اقداماتی مانند طب سوزنی یا داروهای مسکن است.

 سردرد کمتر

سردرد به‌طور کلی و میگرن به‌طور خاص اغلب نشانه تنش عضلانی است. در نتیجه با کاهش یا از بین بردن تنش عضلانی، شدت و تکرر سردردهای شما کاهش می‌یابد.

 بازتوانی بعد از تمرین

پس از یک ورزش شدید، خستگی و درد عضلات تا حدودی اجتناب‌ناپذیر است. مربیان و متخصصان ورزشی تایید کرده‌اند که استفاده منظم از یک صندلی ماساژور پیشرفته می‌تواند به بدن شما در حذف اسید لاکتیک و در نتیجه کاهش درد و بازتوانی سریع‌تر بعد از تمرین کمک کند.

میزان استفاده از صندلی ماساژور

کاهش فشار خون و ضربان قلب

استرس‌های روزانه به‌صورت تنش عضلانی در بسیاری از نواحی بدن، به‌ویژه گردن و شانه‌ها ظاهر می‌شود. این تنش پاسخ سیستم عصبی سمپاتیک را تقویت می‌کند؛ و فشار خون و ضربان قلب شما بالا می‌رود. در اینجا نیز ماساژ یک نقطه مقابل بسیار مفید و سالم برای کاهش استرس روزانه است. استفاده از صندلی ماساژور سیستم عصبی پاراسمپاتیک شما را تحریک می‌کند. به عبارت دیگر ماساژ به ایجاد تعادل در بدن شما کمک کرده و به حفظ فشار خون و سطح ضربان قلب در سطح مناسب منجر می‌شود.

بهبود عملکرد سیستم ایمنی

استرس سیستم ایمنی را سرکوب کرده و شما را در برابر بیماری‌ها آسیب‌پذیرتر می‌کند. این در حالی است که ماساژ با کمک به آرامش، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده تا به‌طور موثرتری کار کند. بنابراین اگرچه ماساژ به خودی خود از بیماری جلوگیری نمی‌کند؛ اما می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی و ایجاد شرایط دفاع بهتر بدن در مقابل بیماری‌ها کمک کند.

سطح کورتیزول را کاهش دهید

کورتیزول هورمونی است که در پاسخ بدن به شرایط بحرانی ترشح می‌شود. در حالی که در وجود کورتیزول در برخی شرایط ضروری و مهم است؛ اما سطوح بالا و مداوم آن می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در بدن شود. در اینجا نیز ماساژ می‌تواند به کاهش سطح کورتیزول و کاهش پاسخ به استرس در بدن کمک کند.

در نهایت در نظر داشته باشید که اگر بودجه کافی برای خرید صندلی ماساژور را ندارید؛ و یا نمی‌خواهید در این حد هزینه کنید؛ می‌توانید روی قیمت ماساژور برقی دستی و ماساژورهای تفنگی حساب کنید. کار با این دستگاه‌ها اگرچه به سادگی و جامعی صندلی ماساژ نیست؛ ولی با قیمت کمتر و کمی حوصله در هنگام ماساژ، همچنان می‌تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول