×
×

معرفی 5 + 1 نرم افزار تدریس با قلم نوری

قلم نوری

تخته وایت‌بردها جزء اصلی کلاس‌های حضوری هستند. با این حال در طول یادگیری از راه دور و آموزش دیجیتال نیز می‌توانید این تجربه را بازسازی کنید. در این نوشته به معرفی 6 نرم افزار کاربردی برای تدریس با قلم نوری پرداخته‌ایم. تنها کافی است یک قلم ارزان برای سرفیس یا دستگاه مشابه خود تهیه کنید؛ تا بتوانید به‌خوبی تخته وایت‌بوردهای واقعی، از این فضا برای تدریس و آموزش هر موضوعی استفاده نمایید.

تخته وایت‌بوردهای قدیمی راحت بودند. همه دانش‌آموزان حاضر در کلاس می‌توانستند آن را ببینند. به راحتی می‌شد روی آن هرچیزی را نوشت؛ و البته در کمتر از چند ثانیه پاک کرد. اگرچه وقتی از راه دور تدریس می‌کنید، تخته سفید فیزیکی عملا وجود ندارد؛ اما مفهوم استفاده از آن برای آموزش تغییری نکرده است. به همین دلیل نیز نرم افزارها و سرویس‌های آنلاین ارائه تخته وایت‌بورد که به کمک قلم نوری همان امکان تخته‌های قدیمی را برای شما فراهم می‌کنند؛ روزبه‌روز در دنیای آموزش از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌شوند.

در این پست 6 گزینه آموزش از راه دور به کمک تخته وایت‌برد و قلم نوری را مشاهده خواهید کرد. در اکثر این گزینه‌ها می‌توانید به کمک یک قلم ارزان برای سرفیس روی یک بوم سفید دیجیتال بنویسید. همچنین با استفاده از پلتفرم تماس ویدیویی دلخواه خود یک تماس ویدیویی برقرار کرده و صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارید؛ تا دانش‌آموزان بتوانند تخته سفید شما را ببینند.از سویی می‌توانید از یک ابزار ضبط صفحه برای ضبط ویدیویی استفاده کنید؛ تا بعدا بتوانید محتوای تولید شده را با دانش‌آموزان خود به اشتراک بگذارید.

نرم افزار آنلاین جم بورد Jamboard

این ابزار رایگان گوگل فقط مربوط به نمایشگرهای تعاملی گران‌قیمت نیست. بنابراین می‌توانید از این برنامه به‌صورت رایگان در هر دستگاهی استفاده کنید. مثلا با یک قلم ارزان برای سرفیس و هرکدام از نسخه‌های سرفیس، می‌توانید از همه امکانات آن استفاده کنید. جم بورد وایت‌بردهایی ایجاد می‌کند که بسیار شبیه به اسلایدها هستند. در نتیجه علاوه بر نوشتن، می‌توانید یادداشت‌های چسبنده، نقاشی‌ها، تصاویر، متن و موارد دیگر را هم به تخته دیجیتال خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید آنها را به‌راحتی روی صفحه حرکت دهید. اشتراک‌گذاری تخته و همکاری در نوشتن روی آن نیز از دیگر امکانات جم بورد است. حتی اگر قلم نوری نداشته باشید؛ این نرم افزار کارایی زیادی برای شما خواهد داشت.

نرم افزار آنلاین جم بورد Jamboard

نرم افزار آنلاین وایت‌برد مایکروسافت Whiteboard

مایکروسافت علاوه بر نسخه تحت ویندوز  Whiteboard که به‌صورت پیش‌فرض در برخی نسخه‌های ویندوز فعال است؛ نسخه تحت وب آن را نیز ارائه کرده است. مایکروسافت وایت‌برد یک پلت فرم آموزشی و همکاری به شکل آنلاین است.

وایت‌برد مایکروسافت دارای طراحی خوب، سیستم اصلاح خط و تشخیص شکل است. البته هنوز هم این سرویس بهترین عملکرد را با صفحه نمایش لمسی و یک قلم ارزان برای سرفیس دارد. تیم‌های مختلف می‌توانند برای برگزاری جلسات طوفان فکری به کمک این سرویس با یک‌دیگر همکاری کنند. همچنین مدیران می‌توانند جلسات را رهبری کنند. معلمان نیز می‌توانند در این سرویس، دروس گروهی خود را برگزار کنند. همه چیز در فضای ابری مایکروسافت اتفاق می‌افتد؛ و به‌صورت خودکار ذخیره می‌شود. در نتیجه نیازی نیست که از تخته وایت‌بورد خود عکس و فیلم بگیرید.

کاربران می‌توانند از برنامه Whiteboard در مرورگر استفاده کنند؛ یا نسخه تحت ویندوز یا آی.او.اس آن را دانلود نمایند. به‌طور کلی اگر قبلا یک حساب کاربری مایکروسافت یا آفیس 365 دارید؛ دسترسی به وایت‌برد مایکروسافت از طریق وب‌سایت آسان‌ترین راه است.

نرم افزار آنلاین وایت‌برد مایکروسافت Whiteboard

مایکروسافت Whiteboard همچنین با سایر برنامه‌های مایکروسافت مانند آفیس 365 و تیمز عالی کار می‌کند. اگر صاحب یک قلم ارزان برای سرفیس مایکروسافت یا هر تبلتی با قلم دیجیتالی هستید؛ می‌توانید به‌راحتی از این برنامه حتی برای همه اهداف گفته شده استفاده کنید.

نرم افزار پاورپوینت PowerPoint

روی اسلایدهای پاورپوینت هرچیزی که می‌خواهید را بنویسید یا نقاشی کنید. همچنین می‌توانید اسلایدهای پاورپوینت را به‌صورت خالی یا با داشتن محتوای اولیه حاشیه‌نویسی کنید. به‌طور کلی می‌توانید آنها را به عنوان یک تخته سفید دیجیتال در نظر بگیرید؛ که با انواع قلم نوری سازگار است. البته هیچ قابلیت اشتراک‌گذاری یا همکاری روی تولید محتوای داخل پاورپوینت وجود ندارد؛ بنابراین پاورپوینت برای استفاده به عنوان ابزاری آموزشی برای مربیان، گزینه بهتری خواهد بود.

نرم افزار آنلاین اپن بورد OpenBoard

اپن بورد یک نرم‌افزار آموزشی متن‌باز برای ایجاد یک تخته آموزشی تعاملی است. بنابراین از این ابزار عمدتا برای استفاده در مدارس و دانشگاه‌ها استفاده می‌شود. اپن بورد بر روی سیستم عامل‌های مختلفی قابل نصب است. بنابراین بدون نگرانی می‌توانید آن را روی انواع ویندوز 7 به بالا، لینوکس و مک او.اس 10.9 به بالا نصب کنید.

اپن بورد یک نرم افزار شگفت‌انگیز است؛ که ابزارهای متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزارها به شما امکان می‌دهد تا صفحه نمایش خود را شامل نمودارها، اشکال، تصاویر، کرنومتر، ماشین حساب و غیره را ضبط کنید. این نرم افزار شامل بسیاری از ویژگی‌های غنی مانند حاشیه‌نویسی، ضبط، نوشتن، وارد کردن و خروجی گرفتن از فایل‌ها و… است.

بهترین بخش اپن بورد این است که شما حتی برای ضبط صفحه نمایش به هیچ نرم افزار جداگانه‌ای نیاز ندارید. این نرم افزار تخته وایت‌بوردِ مناسب برای تدریس با قلم نوری، به همراه ابزار ضبط صفحه نمایش خود به نام «پادکست» ارائه می‌شود. بنابراین می‌توانید از این ابزار استفاده کرده و صفحه نمایش خود را ضبط کنید و دوره آنلاین خود را ایجاد نمایید.

 نرم افزار آنلاین بیت پیپر Bit Paper

بیت پیپر نیز یک ابزار تخته سفید آنلاین چند منظوره است؛ که استفاده از آن کاملا رایگان است. بیت پیپر به شما امکان می‌دهد تا از عملکردهای چت صوتی و تصویری آن، در کنار امکان ایجاد یک تخته سفید تعاملی قابل نوشتن استفاده کنید. در این نرم افزار می‌توانید از تخته برای نوشتن یادداشت‌ها، رسم نمودارها و اشکال و اشتراک‌گذاری فیلم‌های آموزشی استفاده کنید.

امکان ویژه بیت پیپر این است که به معلمان امکان استفاده مجدد از محتوای موجود برای دروس متعدد را می‌دهد. همچنین تکالیف دانش‌آموزان را تنظیم کرده و بررسی می‌کند که چه زمانی کامل شده است. استفاده اولیه از این سرویس رایگان است؛ اما برای داشتن تمامی امکانات آن باید به عضویت نسخه پولی آن درآیید.

نرم افزار آنلاین میرو Miro

با بیش از 4.5 میلیون کاربر، میرو یکی از محبوب‌ترین تخته وایت‌بردهای آنلاین برای معلمان و مشاغل است. میرو یک بوم بی‌نهایت به شما می‌دهد. همچنین این سرویس ویجت‌های زیادی دارد که می‌توانید از بین آنها مواردی مانند فلش‌ها، شکل‌ها، طراحی با دست آزاد و طراحی هوشمند را انتخاب کنید. برای این کار حتی یک قلم ارزان برای سرفیس نیز کافی است.

نرم افزار آنلاین میرو Miro

همچنین ترکیب ابزارهای آموزشی عالی مانند تخته سفید قابل بزرگ‌نمایی، قالب‌های تخته‌سفید با ویژگی‌های متفاوت و از سویی ادغام میرو با ابزارهایی مانند Dropbox، Google Suite و Zoom، میرو را به یک پلتفرم آموزشی شیک و کاربردی تبدیل کرده است. معلمان و دانش‌آموزان می‌توانند به صورت جداگانه به تخته محتوای خود را اضافه کنند؛ و امکان همکاری برخط را فراهم کنند.

همچنین میرو یک ابزار برتر برای جلسات طوفان فکری در بین تیم‌های راه دور است. شما می‌توانید به‌صورت هم‌زمان در فضاهای کاری دیجیتال با همکاران خود کار کنید. علاوه بر این می‌توانید یادداشت‌هایی برای اعضای تیم بگذارید؛ تا به بعدا خوانده شوند. اشتراک صفحه نمایش و کنفرانس ویدیویی نیز در این ابزار وجود دارد. در نهایت، نوشته‌ها و محتوای روی تخته وایت‌بورد میرو را می‌توان به شکل فایل PDF خروجی گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول