× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

جایگزین قلم نوری برای تدریس

قلم نوری برای تدریس

استفاده از ابزارهای دیجیتال راه‌کاری عالی برای بهبود شیوه‌های آموزشی است. امروزه استفاده از ابزارهایی مانند قلم نوری برای اثربخشی هرچه بیشتر مسیر آموزش بسیار متداول شده است. بنابراین چه بخواهید یک دوره آموزش ویدئویی را ضبط کنید؛ و چه بخواهید یک کلاس آنلاین را به بهترین شکل ممکن مدیریت نمایید؛ استفاده از قلم نوری می‌تواند کار شما را بسیار ساده‌تر و نتیجه آن را بسیار بهتر کند. حتی وجود یک قلم ارزان برای سرفیس نیز می‌تواند تفاوت‌های اساسی را در مسیر تدریس شما ایجاد نماید. با این حال اگر هنوز در خرید قلم نوری به تصمیم نهایی نرسیده‌اید؛ یا به هر دلیلی به دنبال گزینه‌های جایگزین برای آن هستید؛ با خواندن این نوشته با بهترین جایگزین‌های قلم نوری آشنا خواهید شد.

قلم نوری چگونه در فرآیند تدریس کمک می‌کند؟

اگر به میزان کافی با این ابزار آشنایی ندارید؛ احتمالا از مزایای آن در فرآیند تدریس نیز مطلع نیستید. بنابراین در این بخش به‌طور خلاصه درباره مزایا و روش کمک کردن قلم نوری در فرآیند تدریس صحبت خواهیم کرد.

یک قلم نوری معمولا با یک صفحه اختصاصی ارائه می‌شود. برای شروع کار شما باید صفحه را به رایانه خود متصل کنید. این ترکیب به شما کمک می‌کند تا از صفحه مانیتور خود دقیقا مانند یک تخته وایت برد واقعی استفاده نمایید. به زبان ساده با قلم نوری می‌توانید روی صفحه مخصوص آن هرچه که می‌خواهید نوشته یا بکشید؛ و در نهایت حاصل کار را به‌صورت هم‌زمان بر روی صفحه مانیتور خود ببینید.

فرقی نمی‌کند این کار را در چه نرم‌افزاری انجام دهید. معمولا اغلب نرم‌افزارها از این ابزار دقیقا مانند یک ماوس پشتیبانی کرده و شما قادر هستید در نرم‌افزارهایی مانند پاورپوینت، پینت و… کار خود را پیش ببرید. هرچند اگر به دنبال انجام تدریس آنلاین به‌صورت حرفه‌ای هستید؛ نرم‌افزارهای تخصصی زیادی برای افزایش کارایی قلم نوری وجود دارد. این نرم‌افزارها به صورت نصبی روی سیستم عامل یا در سرویس‌های ابری و از طریق مرورگر اینترنتی فعال بوده و امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند. از ذخیره نوشته‌ها و… تا اشتراک‌گذاری آنها، ساده‌ترین کاری است که می‌توانید از آنها انتظار داشته باشید.

به‌طور خلاصه، به کمک قلم نوری در یک کلاس آنلاین، صفحه مانیتور خود را به شکل تخته وایت برد با شاگردان خود به اشتراک گذاشته و مطالب مورد نیاز را روی آن خواهید نوشت.

در نهایت اگر می‌خواهید عملی‌تر و دقیق‌تر به کار با قلم نوری بپردازید؛ پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی 5 + 1 نرم افزار تدریس با قلم نوری را نیز مطالعه کنید.

قلم نوری چگونه در فرآیند تدریس کمک می‌کند؟

بهترین جایگزین‌های قلم نوری در تدریس

به هر حال همان‌طور که گفتیم بهترین انتخاب برای تدریس آنلاین یا دیجیتال، استفاده از یک قلم نوری مناسب است. اگر یک لپ‌تاپ سرفیس داشته باشید؛ حتی داشتن یک قلم ارزان برای سرفیس نیز همه کارهای مورد نیاز شما را خواهد کرد. با این وجود اگر به هر دلیلی به دنبال گزینه‌های جایگزین برای قلم نوری هستید؛ با ادامه این نوشته همراه ما باشید.

ماوس

اگر به‌طور استثنایی در یک جلسه تدریس آنلاین، قلم شما کار نکرد؛ می‌توانید کماکان روی قدرت ماوس خود حساب کنید. از نظر عملکردی فرقی بین ماوس و قلم نوری نیست. بلکه تفاوت اصلی در دقت پایین دست ما در انجام نوشتن با ماموس است؛ که مشکل‌زا می‌شود. با این وجود کمی بدخط‌تر بهتر از نبود چنین امکانی است.

در این شرایط توصیه می‌کنیم که نوشته‌ها را روی تخته وایت برد مجازی تایپ کرده و از ماوس به عنوان جایگزین قلم نوری، تنها برای کشیدن خطوط، طراحی اشکال و… استفاده کنید.

فراموش نکنید که به‌مرور و طی کار کردن با موس، دست شما در کنترل آن برای نوشتن قوی‌تر و دقیق‌تر خواهد شد. با این وجود این روش یک راه‌کار منطقی برای انجام همه امور نیست. به عنوان مثال بعید است کسی بتواند با ماوس به عنوان قلم نوری، طرح‌های دقیقی را به تصویر بکشد.

قلم استایلوس

راه‌کار دیگر برای جایگزینی قلم نوری استفاده از قلم استایلوس است. قلم استایلوس در واقع قلم مناسب برای کار با صفحه لمسی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها است. این قلم‌ها به‌خوبی می‌توانند به عنوان جایگزین قلم نوری به ‌کار برده شوند. تنها کافی است به‌جای صفحه مانیتور، صفحه گوشی خود را به عنوان تخته وایت بورد به اشتراک بگذارید. البته به کمک روش‌هایی می‌توان گوشی را به رایانه رومیزی یا لپ‌تاپ نیز متصل کرد؛ و از قلم استایلوس و گوشی (یا تبلت) دقیقا مانند قلم نوری استفاده نمود. با این وجود این روش‌ها کمی پیچیده بوده و در این نوشته فرصت بررسی آنها نیست.

توجه کنید که قلم استایلوس نیز اگرچه از موس دقیق‌تر بوده، اما کماکان حتی دقت یک قلم ارزان برای سرفیس را نیز ندارد. البته دقت آن برای نوشتن و موارد مشابه کافی است. هرچند باز هم نمی‌توان این ابزار را یک جایگزین و گزینه دائمی دانست. بنابراین اگرچه این قلم کاربردهای خاص خود را داشته، اما به عنوان جایگزین قلم نوری، یک گزینه موقت است؛ و برای افرادی که دائما درگیر تدریس آنلاین و دیجیتال هستند؛ توصیه نهایی محسوب نمی‌شود.

قلم نوری

اپلیکیشن‌های شبیه‌ساز قلم نوری روی موبایل

در نهایت با کمی جستجو در بازارهای اپلیکیشن‌های اندروید یا آی او اس، ده‌ها اپلیکیشن شبیه‌ساز قلم نوری را مشاهده خواهید کرد. این اپلیکیشن‌ها را می‌توانید نصب کرده و بعد با اتصال گوشی به رایانه، از آن به عنوان صفحه و قلم نوری استفاده کنید. در اینجا نیز صفحه گوشی نقش تخته و قلم استایلوس یا انگشت شما نقش قلم را بازی خواهد کرد. بنابراین می‌توان از این روش به عنوان یک روش مستقل و یا روشی مکمل برای پیشنهاد قبلی استفاده کرد. اپلیکیشن‌های VirtualTablet Lite (S-Pen)، Write، INKredible-Handwriting Note از جمله این موارد هستند. این اپلیکیشن‌ها امکانات جالب و کاربردی زیادی را در اختیار شما قرار داده و طوری طراحی شده‌اند که حتی کار با انگشت با آنها نیز نتایج مناسبی داشته باشد.

در پایان فراموش نکنید که همه پیشنهادات گفته شده، روش‌های موقتی هستند. بنابراین اگر می‌خواهید یک دوره آموزشی حرفه‌ای را به دانشجویان خود ارائه دهید؛ بهترین و تا حدودی تنها راه‌کار منطقی خرید قلم نوری مناسب است. خوشبختانه در بازار قلم‌های نوری بسیار متنوعی وجود داشته و از نظر قیمتی نیز شما حق انتخاب مناسبی دارید. اغلب این قلم‌های نوری، حتی گزینه‌های ارزان‌قیمت آنها نیز به‌خوبی از پس وظایف عمومی برآمده و نیازی به هزینه بالا برای این خرید ضروری نیست. البته اگر کار شما تخصصی بوده و مثلا از قلم نوری به عنوان ابزاری برای طراحی گرافیک استفاده می‌کنید؛ موضوع به‌طور کلی متفاوت بوده و احتمالا نیاز شما تنها از طریق گزینه‌های کاملا حرفه‌ای رفع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول