× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

راهنمای خرید مچ بند هوشمند

مچ بند ساعت

با سبک زندگی سریع فعلی، مشکلات سلامتی مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی در بین جوانان بسیار رایج شده است. به همین دلیل، مردم اکنون در مورد تناسب اندام خود محتاط‌تر و نسبت به حفظ سلامت خود آگاه‌تر شده‌اند. امروزه بسیاری از افراد ورزش‌هایی مثل بدنسازی، یوگا و سایر فعالیت‌های تناسب اندام را در برنامه روزانه خود قرار داده‌اند. به همین دلیل نیز انواع مچ بند هوشمند به یکی از لوازم جانبی موبایل با محبوبیت بالا تبدیل شده است. البته مچ بندهای هوشمند تنها در پایش وضعیت سلامتی کاربرد ندارند؛ و امکانات بیشتر دیگری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند. با این وجود هدف اولیه از ساخت آنها، پایش وضعیت سلامت جسمی افراد بوده است.

 

مچ بند هوشمند چیست؟

قبل از اینکه به راهنمای خرید مچ بند هوشمند برویم؛ اجازه دهید ابتدا به تعریف این دستگاه نگاهی بیندازیم. مچ بندهای هوشمند دستبندهای متصل یا هوشمندی هستند؛ که می‌توانند به ردیابی و تجزیه و تحلیل حرکات و وضعیت جسمی شما در طول روز کمک کنند. این گجت هوشمند اغلب دارای گام‌شمار بوده و برخی نیز دارای سنسورهایی برای پایش ضربان قلب و سایر موارد مشابه هستند. در واقع این دستگاه‌ها اطلاعات بیشتری از ساعت و تاریخ نشان می‌دهند؛ و می‌توانند عملکردهای گوناگونی را انجام دهند. صفحه نمایش مچ بندهای هوشمند به‌گونه‌ای ساخته شده که بسیاری از ویژگی‌های دیگر مانند خواندن اعلان‌ها و تعامل با آنها، در آن امکان‌پذیر است.

در ادامه برخی از مزایای مهم مچ بند هوشمند آورده شده است:

اتصال بیسیم

تجربه اتصال بدون سیم که توسط یک مچ بند هوشمند ارائه می‌شود؛ قابل مقایسه با هیچ گجت دیگری نیست. عملکردهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید از طریق مچ بند هوشمند و بر روی گوشی هوشمند خود انجام دهید؛ و این در حالی است که نیازی به در دست گرفتن گوشی نیست. مثلا می‌توانید در حال حرکت با تلفن خود تماس بگیرید؛ یا به پیام‌ها پاسخ دهید. این دستگاه در ورزش یا هر شرایطی که حمل تلفن امکان‌پذیر نیست، بسیار مفید است.

دسترسی به اعلان‌ها

دستگاه کوچکی که روی مچ دست شما بسته می‌شود؛ قادر به نگهداری مقدار قابل توجهی از اطلاعات است. از طریق این دستگاه می‌توانید تمام اعلان‌ها، مثل ارسال و دریافت پیام‌ها را داشته باشید. همچنین این گجت یک دستگاه سنجش سلامت دائمی برای افراد است؛ و در شرایط اضطراری قابلیت اعلان در لحظه مشکل را دارد.

مچ بند هوشمند چیست؟

دستیار شخصی

یک مچ بند هوشمند مانند یک دستیار شخصی عمل می‌کند. بنابراین می‌تواند کارهای روزمره را ساده کند. این دستگاه نه‌تنها از نظر پایش سلامت جسمی، بلکه به دلیل سایر عملکردها، مانند سیستم پایش خواب، یک دستیار واقعی برای مدیریت زندگی شخصی و بهبود آن است.

پخش موسیقی

قابلیت‌های پخش آفلاین موسیقی در انواع مچ بند و ساعت هوشمند بسیار رایج نیست؛ اما این دستگاه‌ها در این زمینه نیز ویژگی‌های مناسبی دارند. مثلا شما می‌توانید از طریق آنها پخش‌کننده موسیقی گوشی هوشمند خود را کنترل کرده و از مچ بند هوشمند به عنوان کنترل از راه دور برای پخش موسیقی یا کار با هدست بلوتوث استفاده کنید. به‌طور کلی، مچ بندهای هوشمند راحتی بیشتری را به کاربران ارائه می‌دهند؛ و تجربه استفاده بدون دست از گوشی را بهبود می‌دهند.

مچ بند هوشمند در مقابل گوشی هوشمند

اگر قصد دارید مچ بند هوشمند را تنها برای امکان قدم‌شمار آن بخرید؛ احتمالا برنامه‌های موجود در تلفن هوشمند شما کافی باشد. با این حال اگر می‌خواهید نتایج بهتر و دقیق‌تری نسبت به نتایج تلفن هوشمند خود داشته باشید؛ مچ بندهای هوشمند ویژه تناسب اندام می‌توانند امکانات بهتری را ارائه دهند. به عنوان مثال تلفن‌های هوشمند برای ردیابی دقیق تعداد کالری سوزانده شده در طول روز چندان مفید نیستند؛ و ضربان قلب را نمی‌توان به طور مداوم با آنها اندازه‌گیری کرد. موارد بسیار دیگری مانند ردیابی خواب، تمرینات شنا، تشخیص خودکار تمرین و غیره نیز وجود دارد؛ که مچ بند هوشمند را گزینه بهتری از گوشی‌های هوشمند می‌کند. بنابراین اگر به دستگاهی نیاز دارید که بتوانید چندین نوع تمرین را ثبت کنید؛ یک ساعت یا مچ بند تناسب اندام یا سایر مچ بندهای هوشمند تناسب اندامِ سطح بالا، ممکن است سرمایه‌گذاری بهتری باشد.

 

مچ بند هوشمند در مقابل گوشی هوشمند

تفاوت بین مچ بند هوشمند و ساعت هوشمند

مچ بند هوشمند معمولا به شما امکان می‌دهد تا حرکات اولیه خود را پیگیری کنید؛ و همچنین شامل یک سیستم ردیابی خواب نیز می‌شود. این مچ بندها اغلب صفحه نمایش کوچک‌تر و عمر باتری طولانی‌تری دارند. این در حالی است که یک ساعت هوشمند می‌تواند اعلان‌های گوشی را به شکلی دقیق‌تر به شما نشان داده و می‌توانید از طریق خود ساعت به آنها پاسخ دهید. به‌طور کلی مچ بندها پایشگرهای بهتری هستند؛ و ساعت‌ها گزینه بهتری برای افزایش کارایی شما در استفاده از امکانات مختلف گوشی همراه محسوب می‌شوند. در نهایت اگر بپرسید که چه لوازم جانبی برای گوشی بخریم؛ اولین توصیه ما خرید یک مچ بند هوشمند است.

نکاتی که قبل از خرید مچ بند هوشمند باید در نظر داشته باشید

قبل از خرید مچ بند هوشمند، ضروری است که نکات زیر را در نظر داشته باشید. این موارد مطمئنا انتخاب گزینه مناسب را برای شما آسان‌تر می‌کند.

صفحه نمایشگر

هنگام خرید مچ بند هوشمند، مهم است که به کیفیت صفحه نمایشگر اهمیت زیادی داده شود. شما باید بتوانید اطلاعات نشان داده شده روی این صفحه را در زیر نور مستقیم خورشید بخوانید. بنابراین صفحه نمایش باید به اندازه کافی بزرگ باشد؛ تا اطلاعات مهمی مانند تعداد قدم‌ها و ضربان قلب شما را نشان دهد. همچنین امکان تنظیم اندازه فونت در این دستگاه‌ها بسیار مهم است.

 مقاومت در برابر آب

ما نیاز داریم که مچ بند هوشمندی ضد آب داشته باشیم. این نکته مهمی هنگام خرید مچ بند هوشمند است. البته برای برخی از افراد، شنا کردن با این دستگاه یک ضرورت نیست؛ اما مقاومت در برابر رطوبت، بارندگی و قرار گرفتن زیر دوش حمام کماکان برای اغلب ما مهم است.

 مقاومت در برابر آب

پایش ضربان قلب

پایش مداوم ضربان قلب همیشه ضروری نیست؛ اما باید هنگام ورزش این عدد کنترل شود. این ویژگی اجازه می‌دهد تا مچ بند هوشمند شما کالری سوزانده شده در طول تمرین را نیز اندازه‌گیری و ثبت کند.

عمر باتری

عمر باتری یکی دیگر از جنبه‌های کلیدی برای خرید مچ بند هوشمند است. برای باتری یک مچ بند تناسب اندام مهم است که با یک مرتبه شارژ، حداقل 4 الی 5 روز عمر داشته باشد. به‌خاطر داشته باشید که ویژگی‌هایی مانند نمایشگر ضربان قلب و نمایشگرهای OLED موجب مصرف انرژی بیشتر و کاهش دوام باتری می‌شوند.

جی پی اس داخلی

اگر فردی هستید که اغلب در حال پیاده‌روی و دویدن است؛ وجود یک ردیاب با GPS داخلی در مچ بند هوشمند، گزینه خوبی است. با این دستگاه می‌توانید داده‌هایی مانند تعداد قدم‌هایی که طی کرده‌اید؛ مسافت تقریبی طی شده و موارد دیگر را به شکلی کاملا دقیق ثبت کنید. علاوه بر این، این دستگاه‌ها با داشتن GPS داخلی، می‌توانند به یافتن مسیر دقیق نیز به شما کمک کنند.

جنس و وزن

از آنجایی که این دستگاه را در تمام طول روز یا ساعاتی طولانی روی مچ دست خود می‌بندید؛ بسیار مهم است که راحت باشد. بنابراین جنس بند آن باید از مواد سازگار با پوست دست ساخته شده باشد؛ و به دلیل تعریق خارش ایجاد نکند. همچنین برای مچ بند شما نباید خیلی سنگین باشد.

ساعت مچی هوشمند

سازگاری با گوشی هوشمند

امروزه ضروری است که همه لوازم جانبی موبایل به‌خوبی با گوشی هوشمند ما در ارتباط باشند. برخی از مچ بندها برای مدیریت اعلان‌ها، پیام‌ها و تماس‌ها به خوبی با گوشی‌های هوشمند دارای اتصال بلوتوث هماهنگ می‌شوند. این مچ بندها همچنین ممکن است اپلیکیشن‌های ردیاب مخصوص به خود را داشته باشند؛ که قابلیت اتصال به کامپیوتر و موبایل و در نتیجه تجزیه و تحلیل حرکات شما و نظارت بر پیشرفت شما را دارند. بنابراین باید مدل‌هایی را انتخاب کنید که توانایی اتصال یکپارچه با گوشی هوشمند شما را دارند.

حسگرها

مچ بند هوشمند دارای دو حسگر اصلی شتاب سنج و ژیروسکوپ است. برخی از مدل‌های پیشرفته دارای سنسورهای ضربان قلب و ارتفاع سنج هستند؛ و برخی دیگر سنسورهای بیشتری دارند. اگر فقط نگران قدم‌ها، مسافت و خواب هستید؛ سنسور اصلی برای شما کفایت می‌کند. اما برای ویژگی‌های پیشرفته، باید سطح بالاتری از سنسورها را در مقایسه با سنسورهای پایه داشته باشید.

در نهایت اگر می‌خواهید یک مچ بند هوشمند خوب برای خود بیابید؛ بهترین پیشنهاد خرید از سایت آمازون است. فروشگاه آنلاین ایران بابا در ایران، به شما کمک می‌کند تا محصولات مدنظر خود را از فروشگاه آمازون تهیه کرده و به‌راحتی در ایران تحویل بگیرید.ت 

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول