× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

بهترین مانیتورهای مخصوص ادیت عکس در سال 2023

بهترین مانیتورهای مخصوص ادیت عکس در سال 2022

اگر یک عکاس حرفه‌ای هستید؛ داشتن یک مانیتور حرفه‌ای برای ویرایش عکس به شما کمک زیادی در کسب بهترین نتیجه خواهد کرد. به عبارت دیگر یک مانیتور نامناسب باعث نمایش تصاویر شما به شکلی خیلی روشن، خیلی تاریک، با رنگ‌های نادرست و کنتراست ضعیف می‌شود.

مانند هر دستگاه دیجیتال دیگری، از یک پروژکتور جیبی گرفته تا انواع مانیتورها، از آنجا که آنها معمولا کیفیت و کمیت یک‌سانی ندارند؛ تعیین گزینه مناسب برای هدف شما می‌تواند دشوار باشد. بر همین اساس ما لیستی از بهترین مانیتورهای مخصوص ادیت عکس در سال 2022 را گردآوری کرده‌ایم. این لیست کمک می‌کند تا مانیتور مناسبی را بر اساس نیازهای خود انتخاب کنید.

 مانیتور ال جی UHD 27UL500-W 27-Inch IPS Display

این مانیتور 27 اینچی IPS (Switching In-Plane) با وضوح 3840 در 2160 پیکسل خود، یک مانیتور Ultra UHD محسوب می‌شود. وضوح بالای این دستگاه به معنای یک تصویر دقیق است. مزیتی که هنگام ویرایش تصاویر دارای جزئیات زیاد مفید است. مناظر، عکس محصولات و پرتره‌های سیاه و سفید تنها چند نمونه در این زمینه هستند.

 مانیتور ال جی UHD 27UL500-W 27-Inch IPS Display

 

 

از نظر میزان روشنایی، این مانیتور ال جی انتخابی استاندارد است. البته نباید هیچ مانیتوری را از این نظر با دستگاه هایی مثل پروژکتور خانگی مقایسه کرد. همچنین این دستگاه زمان پاسخ‌گویی 5 میلی‌ثانیه دارد. بنابراین مطمئنا مانیتورهای سریع‌تری از این انتخاب هم وجود دارد؛ اما از آنجایی که ما در مورد بهترین مانیتورها برای ویرایش عکس صحبت می‌کنیم؛ به چیزی سریع‌تر نیاز نداریم. مثلا اگر هدف ما انجام بازی بود، موضوع تا حدود زیادی تفاوت داشت. این مانیتور از DCI-P3 95% پشتیبانی می‌کند؛ و در نتیجه طیف رنگی وسیع‌تری نسبت به RGBs دارد.

همچنین نرخ تازه‌سازی این مانیتور 60 هرتز است؛ که برای ویرایش عکس کافی است. به عنوان یک مانیتور با قابلیت جانبی بازی، این دستگاه چند ویژگی جالب نیز دارد. مثلا فناوری AMD FreeSync برای تنظیم نرخ تازه‌سازی مانیتور با نرخِ فریمِ خروجی کارت گرافیک طراحی شده است. بنابراین هرچه کارت گرافیک شما سریع‌تر باشد؛ نرخ تازه‌سازی نیز سریع‌تر می‌شود.

در نهایت در این دستگاه شما قابلیت HDR (محدوده دینامیکی بالا) را نیز دارید. این بدان معناست که جزئیات بسیار بهتری را در رنگ‌های تیره، متوسط ​​و روشن دریافت می‌کنید. همچنین در مانیتور ال جی اگرچه چندین گزینه اتصال وجود دارد؛ اما درگاه USB-C ارائه نشده است.

مانیتور اپل Pro Display

اگرچه قیمت این مدل بالا است؛ اما این مانیتور همچنان سنت کمپانی اپل در تولید دستگاه‌هایی باورنکردنی برای حرفه‌ای‌های سطح بالا را ادامه داده است. قابلیت 6K و نسبت کنتراست شگفت‌انگیزِ یک میلیون به یک مهم‌ترین ویژگی‌های مانیتور اپل پرو هستند.

اگرچه بسیار بی‌عیب و نقص طراحی شده، اما پایه صفحه نمایش این نمایش‌گر را باید جداگانه خریداری کنید. این پایه امکان تنظیم ارتفاع، شیب و چرخش را فراهم می‌کند.

لپ‌تاپ خود را می‌توانید از طریق یک کابل USB-C به این دستگاه وصل کنید. نکته جالب اینکه علاوه بر نمایش تصاویر به کمک همین کابل، لپ تاپ شما شارژ هم خواهد شد.

اگر محدودیت بودجه ندارید و به بیشترین کیفیت ممکن فکر می‌کنید؛ این دستگاه مخصوص شما ساخته شده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به فکر خرید یک مچ بند هوشمند تازه هستید؛ خواندن مقاله راهنمای خرید مچ بند هوشمند را از دست ندهید.

مانیتور اپل Pro Display

 

مانیتور ان ای سی MultiSync EA271U

اگر دستگاه‌های NEC دیگری نیز دارید؛ این مانیتور ارزش خرید دارد. در واقع این دستگاه ویژگی «مدیریت دستگاه برای صرفه‌جویی در هزینه» را ارائه می‌دهد؛ که به شما کمک می‌کند تا تمام دستگاه‌های NEC متصل را از یک مکان واحد کنترل کنید.

این مانیتور همچنین ویژگی‌هایی مانند بلندگوهای داخلی و دکمه‌های کنترلی حساس به لمس را ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها بهترین کیفیت ممکن نیستند؛ اما به قدر کافی باکیفیت به‌نظر می‌رسند. همچنین این دستگاه پورت‌های اتصال عالی از جمله DP، DVI و HDMI را ارائه داده و دارای قابلیت USB 3.0 است.

مانیتور دل UltraSharp U2717D

این مانیتور 27 اینچی حتی کیفیت 3K را نیز ارائه نمی‌دهد؛ اما باز هم بیشتر از یک مانیتور Full HD است. همچنین اگر به دنبال پورت USB 3.0 بیشتری هستید؛ این مانیتور دارای چهار پورت USB 3.0 است.این نمایش‌گر دل دارای فناوری IPS و پوشش ضد تابش عملکردی است. بنابراین حتی زمانی که اتاق با نور طبیعی بسیار روشن باشد؛ زاویه دید و کنتراست خوبی خواهد داشت. این دستگاه نسبت کنتراست 1000:1 دارد؛ و از 16.7 میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند. البته آن را باید با کابل HDMI به لپ‌تاپ یا رایانه رومیزی خود وصل کنید.

در حالی که نرخ تجدید 60 هرتز این دستگاه، برای گیمرهای علاقه‌مند به نرخ‌های بالاتر و معمولا 240 هرتزی، مناسب نیست؛ اما برای عکاسان کافی و در عمل عالی است. متاسفانه این دستگاه پورت USB-C ندارد؛ و روی آن فقط به پورت USB-A دسترسی خواهید داشت.

مانیتور بنکیو PD3200U

دو مانیتور BenQ در این مقاله وجود دارد؛ چرا که بنکیو یکی از بهترین تولیدکنندگان مانیتورهای عکاسی‌محور در جهان است. سطح روشنایی PD3200U بالا است؛ و حداکثر زاویه دید آن 178 درجه است. این مانیتور با داشتن پنل IPS و زمان پاسخگویی 5 میلی‌ثانیه ارائه می‌شود. تا اینجا همه چیز خوب است؛ اما نکته مهم اینکه این مانیتور تا 1.07 میلیارد رنگ را پشتیبانی می‌کند.

از سویی نرخ تازه‌سازی این دستگاه به 60 هرتز می‌رسد. بنابراین از این نظر تفاوت زیادی بین این مدل و ال جی وجود ندارد. این مانیتور Rec صد درصد را پشتیبانی می‌کند. همچنین این دستگاه دارای یک LUT چهارده بیتی (جدول جستجو) است؛ که دسترسی به یک پالت رنگ بسیار بزرگ‌تر از سایر مانیتورها را امکان‌پذیر می‌کند. در واقع این امکان بیشترین دقت رنگ ممکن را فراهم می‌نماید.در این دستگاه پورت USB 3.0 پیدا نخواهید کرد. البته نرم افزار کالیبراسیون Palette Master Element قبلا یک‌پارچه شده است. همچنین می‌توانید یک کالیبراتور خارجی خریداری کنید؛ و در صورت لزوم BenQ خود را مجددا کالیبره کنید.علاوه بر همه اینها، در این مدل یک کنترل‌کننده OSD نیز دریافت می‌کنید. این کنترل از راه دورِ منحصربه‌فرد، تضمین می‌کند که در صورت نیاز می‌توانید بین تنظیمات مختلف صفحه نمایش به‌راحتی جابه‌جا شوید.

مانیتور ایسوس Pro Art Display PA279CV

صفحه نمایش ASUS ProArt ارزان‌ترین انتخاب برای این میزان وضوح یا محدوده رنگی نیست؛ اما مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه برای داشتن یک مانیتور sRGB با دقت رنگ 100 درصد است. همچنین این مدل بهترین انتخاب قیمتی برای داشتن یک مانیتور ویرایش عکس است.این نمایش‌گر فقط از فناوری صفحه نمایش IPS برای تولید رنگ‌های غنی‌تر استفاده نمی‌کند. بلکه می‌تواند صد درصد فضای عکس sRGB را نمایش دهد. همچنین می‌تواند صد درصد Rec را نشان دهد.بنابراین اگر تصحیح رنگ و دقت عامل تعیین‌کننده ای برای انتخاب مانیتور شما است؛ ASUS ProArt بهترین مانیتور برای انجام این کار است. در نهایت با وجود سایر قابلیت‌ها مانند پورت‌های HDMI، USB-C و…، تمام ویژگی‌های عالی مورد نیاز خود را در این مانیتور دریافت می‌کنید.

مانیتور ایسوس Pro Art Display PA279CV

مانیتور بنکیو PhotoVue SW321C

مانیتور BenQ PhotoVue (SW321C) انتخابی چشم‌گیر و یکی از بهترین مانیتورها برای ویرایش عکس است. این دستگاه 100 درصد از sRGB، 95 درصد از DCI-P3 و 99 درصد از طیف رنگی Adobe RGB را پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که عکس‌های چاپی و آپلود شده شما با عکس‌هایی نمایش داده شده روی صفحه مانیتور کاملا مطابقت دارد.

این دستگاه یک صفحه نمایش 4K است؛ که از فناوری IPS استفاده می‌کند. نسبت تصویر بنکیو 16 به 9، نرخ تازه‌سازی آن 60 هرتز و نسبت کنتراست آن 1000:1 است.همچنین این مانیتور از یک LUT شانزده بیتی (3 بعدی) استفاده می‌کند که طیف رنگی وسیع‌تری را نسبت به سایر سیستم‌های LUT دوازده بیتی یا کوچک‌تر به شما می‌دهد. همچنین این ویژگی به همراه وجود پورت USB-C  است. در نتیجه این دستگاه به شما امکان می‌دهد ابزارهای کالیبراسیون خارجی را نیز به نمایش‌گر خود وصل کنید.البته این سیستم با نرم‌افزار کالیبراسیون Palette Master ارائه می‌شود؛ بنابراین بهترین کیفیت کالیبراسیون ممکن را به شما ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول