معرفی انواع رینگ لایت عکاسی - وبلاگ ایران بابا
× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

معرفی انواع رینگ لایت عکاسی

رینگ لایت عکاسی

انتخاب و خرید رینگ لایت نیازمند آشنایی دقیق با ویژگی‌های این دستگاه و همچنین کاربردهای آن در فعالیت‌های مختلف است. امروزه که بسیاری از افراد در زمینه تولید محتوای تصویری و ویدئویی مشغول فعالیت هستند؛ رینگ لایت به یکی از ابزارهای اساسی کار آنها تبدیل شده است. اگر شما نیز بنا به فعالیت یا علاقه خود به دنبال خرید یک رینگ لایت مناسب و کارا هستید؛ احتمالا با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت با گزینه‌های زیادی روبه‌رو شده و حالا در انتخاب نهایی خود مردد شده‌اید. در این شرایط خواندن یک راهنمای ساده و مختصر، اما کاربردی و مفید، می‌تواند اولین قدم در نزدیک شدن شما به انتخاب نهایی باشد. این نوشته همان راهنمایی است که انتظارش را دارید.

انتخاب رینگ لایت بر اساس هدف

مانند خرید چراغ قوه در اینجا نیز شما باید رینگ لایت را بر اساس هدف خود بخرید. در ادامه این اهداف را به 4 دسته اصلی تقسیم کرده‌ایم.

سلفی

یک رینگ لایت LED می‌تواند هنگام عکاسی سلفی بسیار مفید باشد؛ زیرا نور یک‌نواختی را ارائه می‌دهد. این ویژگی به بهبود تصویر چهره شما کمک می‌کند؛ تا مجبور نباشید فایل تصویر خود را برای تنظیم سطوح روشنایی ویرایش کنید.

در این شرایط رینگ لایتی که قصد خرید آن را دارید باید دارای یک نگهدارنده گوشی سازگار با تلفن همراه شما و همچنین یک ریموت کنترل بی‌سیم باشد.

یک کنترلر بی‌سیم به شما در داشتن زوایای بهتر کمک می‌کند؛ و هنگام ثبت کردن عکس‌های گروهی بسیار مفید است. با داشتن این ویژگی می‌توانید به‌جای یک مونوپاد از سه‌پایه استفاده کنید.

سلفی

عکاسی حرفه‌ای

برای عکاسی حرفه‌ای اکثر کاربران ترجیح می‌دهند؛ که از دوربین‌های DSLR سطح بالا استفاده کنند. چنین کاربرانی بهتر است رینگ لایتی را بخرند که دارای سه‌پایه محکم است. سه‌پایه‌ای که با رینگ لایت دریافت می‌کنید؛ از پلاستیک یا آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است. برای دوربین‌های DSLR، بهتر است از مدل‌های آلومینیومی استفاده کنید؛ زیرا استحکام و ثبات بیشتری دارند.

رینگ لایت همچنین باید امکان نصب دوربین روی پایه را بدهد. البته همه ما می‌دانیم که دوربین‌های DSLR سنگین هستند. بنابراین با وجود اینکه نگهدارنده‌های دوربین در رینگ لایت‌های مجهز به پایه معمولا محکم هستند؛ باز هم به شما پیشنهاد می‌کنیم یک سه‌پایه جداگانه خریداری کنید.

شبکه‌های اجتماعی ویدئویی

اگر ویدیوهای آموزشی، بلاگ روزمره یا محتوای دیگری را برای ارسال در شبکه‌های اجتماعی ویدئویی تولید می‌کنید؛ باید مطمئن شوید که نگهدارنده گوشی در رینگ لایت، درست در مرکز نور یا وسط آن قرار گرفته است.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که می‌توانید بررسی کنید این است که آیا رینگ لایت انتخابی شما فیلترهای رنگی اضافی ارائه می‌دهد یا خیر. این فیلترها می‌توانند در افزایش شدت رنگ‌ها یا افزودن بافت رنگی متفاوت به تصاویر یا فیلم‌های شما مفید باشند.

ویدیوهای هنری یا غذایی

اگر به فیلم‌برداری هنری مانند ویدئوهای مواد غذایی یا انجام پروژه‌های خلاقانه علاقه دارید؛ باید یک سه‌پایه با چرخش 180 درجه به همراه نگهدارنده گوشی داشته باشید. همچنین عکاسی از غذا معمولا به‌صورت عکاسی تخت از بالای سوژه است. برای این نوع عکاسی معمولا به دو ابزار اضافی نیاز دارید:

  • کنترلر بی‌سیم
  • امکان تعیین زاویه پایه و رینگ لایت

عواملی که باید قبل از خرید رینگ لایت در نظر بگیرید

خرید یک رینگ لایت کامل که تمام نیازهای عکاسی شما را برآورده کند؛ می‌تواند یک تصمیم نسبتا سخت باشد. برای اینکه این کار را برای شما آسان‌تر کنیم؛ عوامل اصلی موثر در انتخاب این دستگاه را برای شما شرح داده‌ایم.

اندازه رینگ لایت

سایزهای زیادی از رینگ لایت در بازار موجود است. البته متداول‌ترین محدوده اندازه موجود 8 اینچ تا 18 اینچ است.

اگر کار استودیویی برای ضبط مراحل دقیق پخت یک غذا یا عکاسی پرتره انجام می‌دهید؛ یک رینگ لایت بزرگ‌تر بخرید؛ که با پایه‌های جداگانه نیز سازگار است.

اگر عکاسی ماکرو انجام می‌دهید؛ رینگ لایت کوچک‌تری که دور لنز شما بپیچد، گزینه بهتری است. همچنین برای کسانی که تعداد زیادی عکس از نمای نزدیک می‌گیرند؛ یک رینگ لایت کوچک‌تر مفیدتر است.

جدای از این، اگر می‌خواهید چشم‌های سوژه را جذب کنید؛ خرید یک رینگ لایت بزرگ‌تر می‌تواند مفید باشد.

راهنمای خرید و معرفی انواع رینگ لایت عکاسی

دمای رنگ رینگ لایت

دمای رنگ رینگ لایت بین 3 تا 6 هزار کلوین است. دمای رنگ بالای 5 هزار به عنوان رنگ‌های سرد (آبی) نامیده می‌شود. دمای رنگ پایین‌تر (حدود 2700 کلوین تا 3000 کلوین) به عنوان رنگ‌های گرم (زرد) نامیده می‌شود.

دمای رنگ گرم هنگام فیلم‌برداری یا عکاسی و هر زمان که نیاز به درخششی گرم روی سوژه وجود داشته باشد استفاده می‌شود. رینگ لایت‌ها معمولا 3 حالت نور ارائه می‌دهند: نور طبیعی، گرم و سرد. بسیاری از رینگ‌لایت‌ها حتی امکان تغییر رنگ‌ها را با استفاده از فیلترهای نارنجی ثابت دارند. با این حال وجود دیمر برای تنظیم دمای رنگ، گزینه مناسب‌تری در نظر گرفته می‌شود.

تنظیم نور رینگ لایت

در سایر گجت‌ها مانند پروژکتور قابل حمل نیز این ویژگی مهم است. در واقع یکی دیگر از نکات مهم در خرید رینگ لایت سطوح روشنایی آن است. اکثر رینگ لایت‌ها دارای قابلیت تنظیم سطح روشنایی صفر تا صد درصد هستند؛ و شما می‌توانید روشنایی را مطابق با اولویت خود تنظیم کنید.

از سویی به عنوان یک کاربر حرفه‌ای می‌توانید به دنبال یک رینگ لایت دارای دستگیره تنظیم نور باشید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد میزان روشنایی را در لحظه کنترل کنید.

سازگاری

قبل از خرید رینگ لایت بررسی کنید که آیا این دستگاه با گوشی شما سازگار است یا خیر. با وجود اینکه اکثر رینگ لایت‌ها با اکثر گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های DSLR سازگار هستند؛ برخی از آنها وجود دارند که فقط با دستگاه‌های خاصی قابل استفاده هستند. بنابراین بررسی سازگاری مهم است.

همچنین دستگاهی بخرید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا گوشی هوشمند یا دوربین شما در آن جای شود.

وزن

وزن عامل مهم دیگری است که باید در نظر بگیرید. در حین ثبت عکس یا فیلم، مطمئنا دوربین را از یک مکان به مکان دیگر منتقل می‌کنید؛ تا روشنایی و زوایا را تنظیم کنید. در این شرایط وزن مهم می‌شود.

برای داشتن حرکتی نرم و سبک، اکثر عکاسان و فیلم‌برداران ترجیح می‌دهند از رینگ لایتی استفاده کنند که وزن سبکی دارد.

منبع انرژی

همه رینگ لایت‌ها برای کار کردن نیاز به برق دارند. از این رو قبل از شروع استفاده، باید به‌طور کامل شارژ شوند. این دستگاه‌ها معمولا پس از شارژ کامل باتری، بسته به نوع باتری مورد استفاده، حدود 3 تا 10 ساعت دوام می‌آورند.

برای عملکرد روان و بدون دردسر، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم دستگاهی را خریداری کنید که شارژ باتری طولانی‌مدتی دارد. قابلیت شارژ از طریق پورت USB نیز امتیاز مثبتی برای این دستگاه است. امروزه برخی از مدل‌ها حتی گزینه شارژ سریع را هم ارائه می‌دهند.

لوازم جانبی مورد نیاز

اکثر رینگ لایت‌ها باید روی سه‌پایه نصب شوند. با این حال برخی از مدل‌ها را با پایه‌های سبک‌وزن همراه ارائه می‌دهند. اگر کاری که می‌کنید خیلی حرفه‌ای نیست؛ بهتر است چنین مدل‌هایی را بخرید؛ زیرا صرفه‌جویی خوبی از نظر قیمتی خواهد بود. همچنین وجود کیف حمل بسیار مهم است؛ زیرا احتمال آسیب ناشی از حمل رینگ لایت را کاهش می‌دهد.

برخی دیگر از لوازم جانبی استاندارد که باید با رینگ لایت تهیه کنید عبارتند از: آینه، براکت دوربین، براکت تلفن و آداپتور برق.

معرفی انواع رینگ لایت عکاسی

قیمت رینگ لایت

این گجت‌ها عموما مقرون‌به‌صرفه و سازگار با محیط زیست هستند؛ و مانند قیمت چراغ قوه پیشانی در میان وسایل کمپینگ، از جمله لوازم جانبی خوش‌قیمت برای کار عکاسی و فیلم‌برداری محسوب می‌شوند. در حال حاضر تنوع این محصولات در بازار بسیار بالاست؛ و حتی می‌توان با مبلغ حدود 100 هزار تومان نیز یک رینگ لایت کوچک تهیه کرد. با این وجود برای کارهای نیمه‌حرفه‌ای بازه قیمتی 500 هزار تومان تا 1.5 میلیون تومان و برای کارهای حرفه‌ای‌تر بازه قیمتی 2.5 تا 5 میلیون تومان را در نظر داشته باشید.

در نهایت توصیه می‌کنیم برای خرید رینگ لایت، فروشگاهی معتبر با خدمات پس از فروش مناسب را در نظر داشته باشید. همچنین در صورت نبود کالای مدنظر شما در فروشگاه‌های داخلی، می‌توانید به کمک فروشگاه ایران بابا محصول خود را از بازارهای بین‌المللی سفارش داده و خرید از آمازون را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول