× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

سنگ ماساژ چیست؟

سنگ ماساژ

ماساژ از ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود؛ تا به کمک آنها بتوان روند انجام کار را بهبود بخشید. سنگ ماساژ نیز یکی از این موارد است که احتمالا آنها را در اتاق ماساژ مشاهده کرده‌اید. سنگ‌های ماساژ انواع، ویژگی‌ها و مزایای جالبی دارند. در این نوشته بررسی می‌کنیم که سنگ ماساژ چیست؟ چه انواعی دارد؛ و چه مزایایی را ارائه می‌دهد.

آشنایی با سنگ ماساژ

سنگ ماساژ که به عنوان سنگ داغ یا سنگ سرد نیز شناخته می‌شود؛ از نظر شکلی، سنگی معمولا صاف و صیقلی است. این سنگ‌ها اغلب از انواع مختلف سنگ‌های طبیعی مانند بازالت، مرمر یا یشم ساخته می‌شوند. چراکه سنگ‌های طبیعی توانایی حفظ گرما یا سرما را برای مدت طولانی‌تری دارند.

به‌طور کلی اگرچه سنگ‌های مورد استفاده در ماساژ با یک‌دیگر تفاوت چندانی ندارند؛ اما گرم یا سرد کردن آنها موجب تغییر در روش ماساژ درمانی می‌شود. بنابراین می‌توان گفت ماساژ با سنگ داغ و ماساژ سنگ سرد دو تکنیک رایج استفاده از این سنگ‌ها هستند.

به‌طور خلاصه در ماساژ سنگ داغ، سنگ‌ها تا دمای خاصی گرم می‌شوند؛ و سپس بر اساس نیاز و تجربه ماساژور روی بدن مشتری قرار می‌گیرند. گرمای سنگ‌ها به تسریع و بهبود روند ماساژ کمک می‌کند. همچنین ماساژدرمان‌گر ممکن است از سنگ‌های گرم شده برای اعمال فشار ملایم و اجرای ضربات کوچک در ماساژ با هدف تسکین دردها استفاده کند. ماساژ سنگ داغ اغلب برای از بین بردن تنش عضلانی، بهبود آرامش و بهبود تجربه کلی ماساژ استفاده می‌شود.

از سویی ماساژ سنگ سرد شامل استفاده از سنگ‌هایی است که در یخچال سرد شده‌اند. ماساژ سنگ سرد می‌تواند برای بهبود صدمات یا شرایط شامل التهاب یا تورم مفید باشد.

انواع سنگ ماساژ

انواع مختلفی از سنگ‌ها وجود دارند که به‌طور معمول در ماساژ درمانی استفاده می‌شوند. هرکدام از آنها نیز خواص و فواید منحصر‌به‌فرد خود را دارند. انتخاب سنگ ماساژ مناسب اغلب به این بستگی دارد که ماساژور می‌خواهد ماساژ سنگ داغ، ماساژ سنگ سرد یا ترکیبی از هر دوی آنها را انجام دهد. با این حال در این بخش برخی از انواع سنگ‌های محبوب و کاربردی در ماساژ با سنگ را معرفی کرده‌ایم.

سنگ ماساژ

سنگ بازالت:

بازالت نوعی سنگ آتشفشانی است که اغلب در ماساژ سنگ داغ استفاده می‌شود. این سنگ ویژگی حفظ گرمای بسیار خوبی دارد. بنابراین می‌تواند گرما را برای مدت زمان طولانی در خود نگه دارد. از سویی سنگ‌های بازالت  ظاهری صاف و راحت داشته و برای استفاده بر روی بدن مناسب هستند. در نهایت معمولا از آنها را برای ارائه گرمای تسکین‌دهنده ماساژ با سنگ استفاده می‌کنند.

سنگ مرمر:

مرمر اغلب در ماساژ سنگ سرد استفاده می‌شود. این سنگ‌ها دارای دمای طبیعی خنک هستند؛ و می‌توان آنها را قبل از استفاده در یخچال یا فریزر سردتر نیز کرد. سنگ‌های مرمر در کاهش التهاب، تسکین درد عضلات و ایجاد حس طراوت در هنگام ماساژ موثر هستند.

سنگ یشم:

یشم یک سنگ نیمه قیمتی محسوب می‌شود؛ که گاهی در ماساژدرمانی نیز به کار می‌رود. اعتقاد بر این است که سنگ‌های یشم دارای خواص درمانی و متعادل‌کننده هستند. آنها را می‌توان در هر دو سبک ماساژ سنگ سرد و گرم استفاده کرد. ماساژ با سنگ یشم به ویژه برای ماساژ صورت و طب فشاری مناسب است.

سنگ گدازه:

سنگ‌های گدازه‌ای نوع دیگری از سنگ‌های آتشفشانی هستند که در ماساژ سنگ داغ مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سنگ‌ها به شکل متخلخل هستند؛ و می‌توانند گرما را به خوبی جذب و حفظ کنند. سنگ‌های گدازه اغلب قبل از استفاده در آب گرم قرار می‌گیرند؛ و از این طریق گرم می‌شوند.

سنگ صابون:

سنگ صابون یک سنگ نرم و صاف است؛ که هم برای ماساژ سنگ گرم و گاهی هم برای ماساژ سرد استفاده می‌شود. این سنگ نیز توانایی نگهداری گرما یا سرما را دارد؛ و اغلب در مناطقی استفاده می‌شود که فشار ظریف یا حساس‌تری مورد نیاز است.

سنگ پا:

سنگ‌های پوکه‌ای سبک و متخلخل هستند؛ که برای لایه‌برداری و ماساژ ملایم به کار می‌روند. آنها معمولا برای ماساژ پا استفاده می‌شوند؛ و می‌توانند به حذف سلول‌های مرده پوست و پینه نیز کمک کنند.

سنگ کریستال:

برخی از درمان‌گران سنگ‌های ماساژ کریستال یا سنگ‌های قیمتی مانند کوارتز، آمیتیست یا رز کوارتز را در فرآیند درمان خود به کار می‌برند. اعتقاد بر این است که این سنگ‌ها دارای خواص انرژی متافیزیکی هستند؛ که می‌توانند تجربه ماساژ را بهود دهند.

در نهایت می‌توان گفت انتخاب نوع سنگ به تجربه و تخصص ماساژ درمانگر و همچنین سلیقه و نیاز دریافت‌کننده ماساژ بستگی دارد. همچنین فراموش نکنید که برخی مدل‌های ماساژور با ایجاد گرما، شرایط مشابهی را برای شما فراهم می‌کنند. بنابراین هنگام خرید ماساژور بهتر است به این ویژگی نیز توجه کنید.

فواید ماساژ با سنگ داغ

در ادامه مقاله سنگ ماساژ چیست؟، به بررسی مزایای استفاده از سنگ داغ در ماساژ می‌پردازیم. عنصر گرما از گذشته در ماساژ نقش مهمی داشته و سنگ داغ نیز تحریک‌کننده این مزایا است.

  1. درد و تنش عضلانی را تسکین می‌دهد. ماساژ سنگ داغ به دلیل ترکیب ماساژدرمانی و گرما می‌تواند درد و تنش عضلات شما را تسکین دهد. گرما اغلب به عنوان راهی برای درمان درد عضلات توصیه می‌شود. اعمال گرما در هر ناحیه‌ای از بدن به افزایش جریان خون در آن منطقه کمک کرده و دردهای آن را بهبود می‌بخشد. استفاده از گرما بر روی گره‌های عضلانی قبل از ماساژ دادن نیز می‌تواند تسکین درد را در آن گره‌ها آسان‌تر کند.
  2. التهاب را کاهش می‌دهد. التهاب زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی بدن شما برای کارهایی مانند حمله به باکتری‌ها یا بهبود بافت آسیب‌دیده فعال می‌شود. گاهی اوقات بدن شما سلول‌های ایمنی را در زمان و شرایط اشتباه فعال می‌کند. این مسئله می‌تواند منجر به التهاب مزمن و مشکلات خودایمنی شود. در این شرایط هم گرما و هم ماساژ می‌توانند به مدیریت التهاب و مشکلات ناشی از آن کمک کنند.
  3. انعطاف‌پذیری را بهبود می‌بخشد. مفاصل و ماهیچه‌های سفت، انعطاف‌پذیری شما را محدود و حرکت را سخت می‌کنند. گرما و ماساژ به شل شدن و افزایش خاصیت ارتجاعی این ماهیچه‌ها کمک می‌کنند. در نتیجه می‌تواند درد را کاهش داده و حرکت را آسان‌تر کنند.
  4. گردش خون را بهبود می‌بخشد. گرما و ماساژ هر دو جریان خون را بهبود می‌بخشند. این کار نیز درد و التهاب را کاهش داده و باعث تسریع بهبودی می‌شود.
  5. استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد. گرما و ماساژ هر دو به شما کمک می‌کنند تا آرام شوید. البته ماساژ آن را یک قدم جلوتر می‌برد. فشار وارده در طول ماساژ مانند یک آغوش خوب، موجب آزاد شدن اندورفین در بدن می‌شود؛ که عضلات را شل کرده و به شما در مدیریت درد کمک می‌کند. همچنین خلق و خوی بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

فواید ماساژ با سنگ سرد

بسیاری از فواید ماساژ با سنگ سرد و گرم مشترک هستند. با این حال در این بخش نگاهی مختصر به مزایای ماساژ سنگ سرد انداخته‌ایم.

  1. خنک کردن دمان بدن. سنگ‌های سرد یک راه عالی برای خنک کردن بدن شما هستند. آنها نه‌تنها به کاهش ناراحتی ناشی از دمای بالا کمک می‌کنند؛ بلکه برای سایر مشکلات نیز فوایدی دارند. این در حالی است که مانند یخ، بر روی پوست آسیب‌زا و حساسیت‌زا نیستند.
  2. افزایش گردش خون و کاهش فشار خون. ماساژدرمانی با استفاده از سنگ‌های سرد می‌تواند راهی عالی برای کمک به بهبود گردش خون و کاهش فشار خون بالا باشد.
  3. بهبود دامنه حرکت و انعطاف‌پذیری. درد معمولا از علائم التهاب است. هنگامی که عضلات شما ملتهب هستند؛ معمولا درد نیز دارند. سنگ‌های سرد می‌توانند التهاب را کاهش دهند؛ که این ویژگی باعث افزایش دامنه حرکتی و انعطاف‌پذیری شما می‌شود.
  4. تسکین میگرن. با غلتاندن یا قرار دادن سنگ‌های سرد روی شقیقه‌ها، پیشانی و کناره‌های صورت خود، می‌توانید هجوم خون به این نواحی را کاهش دهید. شرایطی که ممکن است میگرن و سردردهای شدیدتر را تسکین دهد.
  5. تسکین فشار سینوسی. دمای سرد این سنگ‌ها در طول ماساژ می‌تواند جریان لنفاوی را با باز کردن گره‌ها و تخلیه مایعات بهبود بخشد. این ویژگی به کاهش علائمی مانند سینوزیت و آلرژی و همچنین هرگونه افزایش فشار سینوسی کمک می‌کند.
  6. بهبود علائم قاعدگی. هنگامی که ماساژدرمانی با سنگ سرد در ناحیه شکم اعمال می‌شود؛ می‌تواند تورم اطراف رحم را کاهش دهد. این ویژگی می‌تواند به کاهش درد، نفخ و ناراحتی این ناحیه کمک کند.
  7. بهبود پوست. از آنجایی که سنگ‌های سرد پوست را تحریک می‌کنند؛ موجب اکسیژن‌رسانی سلول‌ها شده و باعث ترمیم آنها و کاهش سیتوکین‌ها می‌شوند. این کار با کاهش پف یا قرمزی پوست و در نتیجه بهبود رنگ پوست می‌شود.
  8. تسکین آسیب‌های جزئی. درد عضلات، درد مفاصل و تاندونیت هم می‌توانند از مزایای ماساژدرمانی با سنگ سرد بهره ببرند. در واقع استفاده از سنگ‌های سرد برای پوست مناسب‌تر از یخ بوده و برای التهاب و کاهش تورم مفید هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول