کاربرد سری های ماساژور تفنگی - وبلاگ ایران بابا
×
×

کاربرد سری های ماساژور تفنگی

کاربرد ماساژور تفنگی

هنگام استفاده از یک ماساژور تفنگی جدید، مهم است که با سری های مختلف آن آشنا شوید؛ و بدانید که بسته نیاز و شرایط فیزیکی خود از کدام‌یک استفاده کنید. در این نوشته محبوب‌ترین سری های ماساژور تفنگی را به شما معرفی کرده و کاربردهای هرکدام را توضیح داده‌ایم.

ماساژور تفنگی برای فیزیوتوراپی در خانه

ماساژورهای تفنگی یکی از جدیدترین ابزارهایی است که توسط فیزیوتراپیست‌ها، ورزشکاران و افراد عادی استفاده می‌شود. این ماساژورها گزینه‌ای بسیار عالی برای شل کردن عضلات سفت، درمان عضلات دردناک و بهبود بافت‌های آسیب‌دیده هستند.

اگرچه مراجعه به فیزیوتراپ راهی عالی برای دریافت راهنمایی‌های حرفه‌ای برای بازتوانی عضلات است؛ اما این کار همیشه راحت و کم‌هزینه نیست. از سویی یک ماساژ سریع روی ساق پا قبل از دویدن یا یک ماساژ آرامش‌بخش بعد از یک تمرین شدید یا کار روزانه را می‌توان به‌راحتی در خانه انجام داد. در واقع با خرید ماساژور تفنگی و دانستن نحوه استفاده از تنظیمات مختلف و سرهای اتصال آن، می‌توانید فیزیوتراپیست خود باشید.

چرا از سری های ماساژور تفنگی گوناگون استفاده کنیم؟

این ماساژورها ابزاری موثر در انجام ماساژ درمانی در منزل هستند؛ اما به منظور افزایش مزایای آنها، استفاده از سری مناسب مهم است. به کمک این سری‌ها می‌توانید شدت و فشار را روی یک منطقه خاص تنظیم کنید. انجام این کار می‌تواند به تسکین و بهبود سریع‌تر عضلات کمک کند.

شروع کار با این دستگاه‌ها نیز بسیار آسان است. با آشنایی ساده با سری های قابل اتصال مختلف و کاربرد آنها، می‌توانید با تکنیک‌های مختلف بازی کنید؛ تا زمانی که بهترین شرایط را برای خود بیابید.

 انواع مختلف سری ماساژور تفنگی و بهترین زمان استفاده از آنها

پیش از هرچیز به این نکته مهم توجه کنید که هرگز از ماساژور تفنگی بر روی سر یا  گردن خود استفاده نکنید. چراکه این نواحی بسیار حساس هستند؛ و نیاز به احتیاط بیشتری دارند. اگر می‌خواهید این نواحی را ماساژ دهید؛ بهتر است از انگشتان دست خود استفاده کنید. با این توضیح ابتدایی به سراغ معرفی سری های ماساژور تفنگی می‌رویم. اگرچه خرید ماساژور مانند خرید گجت هوشمند پیچیده نیست؛ اما آشنایی با این سری‌ها در داشتن انتخاب و کاربری بهتر آنها بسیار موثر است.

 سری گرد (بزرگ و کوچک) 

احتمالا شناخته‌شده‌ترین و متداول‌ترین سری در ماساژورهای تفنگی، یک سری گرد محکم است که سطح وسیعی را هدف قرار می‌دهد. این نوع سری برای عضلات بزرگ‌تر ایده‌آل است. در حالی که شکل گرد آن کمی فشار بیشتری را در مرکز خود ایجاد می‌کند؛ اما همچنان انعطاف‌پذیری کافی را فراهم می‌نماید تا سطح وسیع‌تری از عضله از آن بهره‌مند شود.

کاربرد سری های ماساژور تفنگی

همچنین اگر یکی از عضلات شما هنگام ماساژ با یک سری هدفمندتر، مانند سری گلوله‌ای، بیش از حد حساس شود؛ آنگاه این گزینه، شدت کمتری را فراهم می‌کند. اغلب سری‌های گرد در دو اندازه بزرگ و کوچک عرضه می‌شوند. هنگامی که ناحیه‌ای با سری بزرگ‌تر ماساژ داده شد؛ سری کوچک‌تر می‌تواند به هدف قرار دادن نواحی دردناک، گره‌ها و سایر نواحی که نیاز به شدت و تمرکز بیشتری دارند کمک کند.

سری نیم‌گرد (به شکل نیم کره) 

بعد از سری گرد کلاسیک که شکلی کاملا کروی دارد؛ سری نیم‌گرد یا نیمه کروی هم از سری های ماساژور تفنگی محبوب است. این سری مزایایی مشابه سری گرد دارد. بنابراین ناحیه وسیعی را هدف قرار می‌دهد؛ که بهترین استفاده را برای گروه‌های عضلانی بزرگ دارد. با این حال پشت صاف آن باعث می‌شود که برای استفاده در عضلات ظریف‌تر هم ایمن‌تر باشد.

سری گلوله‌ای (کوچک و نوک تیز) 

برخلاف سرهای گرد، سری گلوله‌ای برای دقت بیشتر در هنگام ماساژ عضلات طراحی شده است. این سری خاص می‌تواند به شکلی عمیق‌تر در بافت عضلانی نفوذ کند. این ویژگی به هدف قرار دادن مناطق بسیار خاصی کمک کند که بین عضلات لایه بالایی قرار داشته و برای ماساژ آنها باید عمیق‌تر شوید. از آنجایی که این ابزار تخصصی‌تر است؛ احتمالا ابزاری نیست که به‌طور متداول از آن استفاده کنید. هنگامی که تصمیم به ماساژ بافت عمیق با این سری دارید؛ به یاد داشته باشید که برای مدت زمان کوتاه‌تری از آن استفاده کنید. هدف قرار دادن عضله با این سری برای مدت طولانی می‌تواند منجر به عوارض جانبی شود. اطمینان حاصل کنید که بین هر دور استفاده، به آن ناحیه استراحت می‌دهید؛ تا بیش از حد به ماهیچه فشار نیاورید.

 سری تخت (سفت و صاف)

سرهای کاملا مسطح می‌توانند هم بزرگ و هم کوچک باشند. این مدل‌ها به تحریک عضله کمک می‌کنند؛ در حالی که همیشه سطح وسیعی را حفظ می‌نمایند. برخلاف سری گلوله‌ای هدفمند یا سری‌های گرد انعطاف‌پذیر، هدف این سری ماساژور تفنگی، ماساژ محکم‌تر گروه‌های عضلانی است. ماساژ با این سری با هر ضربه کمی شدت بیشتری خواهد داشت. از این سری ماساژ در نزدیکی استخوان‌ها یا رباط‌ها استفاده نکنید؛ زیرا انعطاف کمتری داشته و ضربه قوی‌تری دارند.

سری های ماساژور تفنگی

سری چنگالی

این سری خاص واقعا منحصربه‌فرد است؛ و فقط برای هدف قرار دادن هم‌زمان عضلات دو طرف ستون فقرات توصیه می‌شود. از این سری با احتیاط و کمک فرد دیگر استفاده کنید. سعی نکنید خودتان از این سری استفاده کنید. به عبارت دیگر بهتر است کسی به شما کمک کند؛ تا مطمئن شوید که سری ماساژور تفنگی همیشه به خوبی با ستون فقرات شما هماهنگ است.

 

سری چنگالی را می‌توان با قرار دادن انتهای آن در هر دو طرف ستون فقرات و به آرامی به سمت پایین حرکت داد. مطمئن شوید که هرگز آن را مستقیما روی خود ستون فقرات قرار ندهید؛ و از جایی که ممکن است شروع به ضربه زدن به ناحیه گردن کنید بالاتر نروید. یک قانون خوب این است که قبل از استخوان توپی شکل گردن بایستید؛ و بیشتر زمان ماساژ را روی نواحی میانی و پایین کمر متمرکز کنید.

سری آلومینیومی تخت 

برخی از ماساژورهای تفنگی دارای سری آلومینیومی صاف هستند. این سری دقیقا مانند سایر سری‌های تخت عمل می‌کند؛ بنابرین ماساژ ضربه‌ای محکم‌تری را برای گروه عضلانی مختلف فراهم می‌نماید. تنها تفاوت این است که چون آلومینیومی است؛ می‌توانید دمای آن را تغییر دهید. بنابراین با قرار دادن سری در آب گرم یا آب سرد، می‌توانید دمای آن را برای کمک به شل شدن عضلات سفت یا درمان عضلات متورم کنترل کنید. این یک روش نسبتا جدید کار با ماساژور تفنگی است. بنابراین یک سری متداول نیست؛ که توسط همه مارک ها ارائه شود. همچنین طبیعتا قیمت ماساژور تفنگی با داشتن سری‌های بیشتر و مدرن‌تر گران‌تر خواهد بود.

هنگام استفاده از ماساژور تفنگی به چیزی توجه کنیم

  1. سطح راحتی. هنگام استفاده از تفنگ ماساژ نباید درد یا ناراحتی بیش از حد احساس کنید. اگر شروع به احساس درد کردید؛ احتمالا بهتر است کار را متوقف کرده و اجازه دهید عضله برای مدتی استراحت کند.
  2. انتخاب مناسب. مانند پروژکتور جیبی که گران‌تر از پروژکتورهای معمولی بوده، اما کیفیت و امکانات کمتری دارد؛ یک ماساژور تفنگی هوشمند یا متفاوت نیز می‌تواند با وجود داشتن ویژگی‌های جذاب، غیرکاربردی باشد. بنابراین داشتن یک انتخاب مناسب در این زمینه بسیار مهم است.
  3. زمان ماساژ هر عضله. اگرچه ممکن است به‌نظر برسد که زمان بیشتر کار کردن با یک عضله نتایج سریع‌تری را به همراه دارد؛ اما به‌ندرت چنین است. بنابراین بهتر است تکنیکی را انتخاب کنید که از چندین سری برای مدت‌زمان‌های کوتاه (1-2 دقیقه) استفاده می‌کند.
  4. مراقبت از  استخوان‌ها و تاندون‌ها. ماساژور تفنگی فقط باید عضلات را ماساژ دهد. مراقب باشید که خیلی به لبه‌ها نزدیک نشوید؛ و شروع به ضربه زدن به استخوان‌ها یا تاندون‌ها نکنید.
  5. سازگاری با هر گروه عضلانی. عضلات با هم متفاوت هستند. گروه‌های عضلانی ضخیم‌تر مانند ساق پا و چهارسر ران نسبت به عضلات دست و پا به شدت بیشتری نیاز دارند. بنابراین مطمئن شوید که تنظیمات و سری‌های خود را با عضلات خاصی که روی آن کار می‌کنید تطبیق می‌دهید.
  6. داشتن روتین. بهترین راه برای اطمینان از اینکه نتایج بهینه را از ماساژ شخصی خود می‌گیرید؛ گنجاندن آن در برنامه روزانه خود است.

سری های ماساژور تفنگی

در پایان توصیه می‌کنیم مقاله معرفی 11مدل ماساژور برقی را برای آشنایی با بهترین ماساژورهای برقی بازار مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول