چرا باید از گجت ها استفاده کرد؟ - وبلاگ ایران بابا
× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

چرا باید از گجت ها استفاده کرد؟

گجت

بیایید با توضیحی در مورد معنای لغوی گجت شروع کنیم. از این نظر گجت یا ابزارک وسیله کوچکی است که هدف خاصی را دنبال می‌کند. گجت‌ها برنامه‌های الکترونیکی یا ابزارهایی هستند که به افراد کمک می‌کنند؛ تا کار خود را به نحو احسن انجام دهند. امروزه حتی خرید چراغ قوه نیز به عنوان خرید یک گجت هوشمند در نظر گرفته می‌شود. مانند شبکه‌های اجتماعی که زندگی ما را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داده‌اند؛ گجت‌ها، به‌خصوص انواع گجت هوشمند هم نقش مهمی در زندگی روزمره مردم دارند؛ و اغلب ما آنقدر به آنها عادت کرده‌ایم که تصور انجام فعالیت‌های منظم خود بدون آنها برای‌مان غیرممکن است.

یک گجت خواه ماشین لباسشویی باشد یا چندراهی برق، رنده برقی، یا صرفا یک تلویزیون، به هر حال در تمام جنبه‌های زندگی ما نفوذ کرده و نشان داده‌اند که مفید هستند. در این نوشته می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید از گجت‌‌ها استفاده کرد. برای پاسخ به این سوال نیز بهتر است با مزایای گجت‌ها در زندگی روزمره بیشتر آشنا شوید.

 

 نقش گجت‌ها در زندگی روزمره ما

گجت هوشمند نعمتی برای بشریت است. به لطف نوآوری در فناوری‌های مختلف، از زمان اختراع گجت‌ها، این وسایل روزبه‌روز پیشرفت کرده است. به همین دلیل نیز کاربری آنها بیشتر شده و امروزه به بخش مهمی از شیوه زندگی فعلی ما تبدیل شده است.

ما از فناوری در طول شبانه روز، از زمان بیدار شدن تا حتی در خواب شبانه استفاده می‌کنیم. مثلا اگر بخواهید اولین وسایل الکترونیکی را که در قبل از شروع روز از آن استفاده می‌کنید بگویید؛ چه چیزی را به خاطر می‌آورید؟ طبیعتا این چیزی نیست جز یک ساعت زنگ‌دار یا گوشی تلفن همراه، که اولین ابزاری است که صبح زود از آن استفاده می‌کنید.

از پخت‌وپز گرفته تا پخش موسیقی، همه چیز به نوعی دارای قطعات الکترونیکی و یا ارتباطی بوده و نوعی گجت هوشمند محسوب می‌شود. به عبارت دیگر این دستگاه‌ها نوعی از تجهیزات هستند؛ که حیاتی‌ترین بخش‌های زندگی ما را کنترل می‌کنند؛ و گاهی به ما کمک می‌کنند تا کارآمدتر باشیم.

گجت‌ها به عنوان بهبوددهنده سلامت

با پیشرفت فناوری، دستگاه‌های هوشمند جدیدی در زمینه پزشکی در حال ظهور هستند؛ که تشخیص آنی را امکان‌پذیر می‌کنند؛ و در نتیجه افراد را از بیماری‌ها و حتی مرگ ناگهانی در امان می‌دارند. به عبارت دیگر معمولا افراد به دلیل عدم پیشرفت پزشکی، قبل از زمان معمول خود نمی‌میرند. در واقع فناوری پزشکی به حدی پیشرفت کرده است که اکنون انسان‌ها می‌توانند برای اغلب بیماری‌ها به درمان دست یابند. اما همه این موارد در صورتی مفید است که افراد بتوانند به‌موقع و حتی در لحظه مشکل را تشخیص دهند. به عنوان مثال گجت‌های بی‌شماری مانند دستگاه اندازه‌گیری فشار خون، قند خون، ضربان قلب و… در این زمینه بسیار کاربردی هستند.

 نقش گجت‌ها در زندگی روزمره ما

مزایای گجت‌ها در زندگی روزمره

در زندگی روزمره ما ابزارها نقش مهمی دارند. در زیر به چند مورد از مزایای گجت‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. گجت‌ها کارایی ما را بهبود می‌بخشند

مثلا قبل از معرفی تلفن همراه و سرویس ایمیل، پیام‌ها و نامه‌ها با روزها تاخیر به مقصد می‌رسیدند. در حالی که ترکیب گجت هوشمند تلفن همراه و نرم‌افزار ایمیل، در کاربردهای اینترنتی و مخابراتی، چیزی بیش از مجموعه‌ای از تجهیزات فنی نیستند؛ اما این وسایل بهره‌وری انسان را به میزان قابل توجهی افزایش داده و دنیا را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کرده است.

  1. گجت هوشمندی که باعث خوشحالی خانواده می‌شود

به لطف اختراع وب‌کم و سایر ابزارهای ویدئویی، جدا شدن از خانواده و دوستان دیگر مانند گذشته وحشتناک نیست. در واقع تماس ویدئویی می‌تواند افراد دور را به انسان نزدیک‌تر کرده و دسترسی‌ها را بسیار آسان‌تر کند. نکته مهم اینکه این امکان در موضوع کار از راه دور نیز موجب انقلاب بزرگی شده است.

  1. گجت‌ها همه چیز را متراکم می‌کنند

به عنوان مثال یک چاقوی ارتشی سوئیسی را در نظر بگیرید. به عنوان قاشق، چاقو، موچین، درب بازکن، چنگال و غیره عمل می‌کند. در نتیجه یک مصرف‌کننده می‌تواند عملکرد چندین محصول را در یک ابزار واحد دریافت کند. همین موضوع در مورد خرید گجت هوشمند هم صادق است. به عنوان مثال پرینترهای چندکاره به عنوان اسکنر، کپی و فکس عمل می‌کنند. یا گوشی‌ها می‌توانند نقش دوربین عکاسی و فیلم‌برداری، دستگاه پخش موسیقی، چراغ قوه کمپینگ و… را نیز ایفا کنند.

  1. گجت‌ها سرگرم‌کننده هستند

گجت‌هایی مانند آی‌پادها، پخش‌کننده‌های موسیقی، بازی‌های ویدیویی، دی‌وی‌دی‌ها و مهم‌تر از همه، جعبه جادویی محبوب ما یعنی تلویزیون، نیازی به توضیح ندارند که چقدر زندگی ما را سرگرم‌کننده کرده‌اند. این پیشرفت‌های تکنولوژیکی این توانایی را دارند که با دستیابی به احساسات و نیازهای‌مان ما را خوشحال کنند. از این ابزارها می‌توان برای مبارزه با احساس انزوا استفاده کرد. آنها آنقدر سرگرم‌کننده هستند؛ که وجودشان در زندگی اغلب ما یک امر ضروری است.

تماشای یک فیلم یا گوش دادن به موسیقی خوب راه حل بسیاری از احساسات منفی است. حتی اگر احساس ناراحتی می‌کنید؛ تماشای یک سریال طنز و خندیدن به شوخی‌های دیوانه‌کننده آن، چیزی است که به همه ما کمک می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فیلم یا سریال تلویزیونی مدنظر خود را روی گوشی یا لپ‌تاپ دانلود کرده به کمک یک ویدئو پروژکتور جیبی با کیفیت HD تماشا کنید. پس به خرید گجت هوشمند برای تماشای بهتر فیلم نیز فکر کنید.

  1. گجت‌ها الهام‌بخش خلاقیت و نوآوری هستند

فناوری مغز را تحریک می‌کند تا بهترین عملکرد را داشته باشد. مثلا در گذشته ایجاد یک تجارت بسیار دشوار بود. شما به پول زیادی برای این کار نیاز داشتید؛ و فقط به اطلاعات تجاری محدودیت دسترسی داشتید. اما امروزه از طریق دسترسی ساده به اینترنت، اطلاعات زیادی در زمینه‌های مختلف در دسترس شماست. همچنین انواع گجت هوشمند کمک کرده تا بتوانید کسب‌وکارهای خلاقانه و نوآورانه را با هزینه پایین راه‌اندازی کنید. مثلا امروزه به لطف گجت‌هایی مثل دوربین تلفن همراه، گیمبال، رینگ لایت و…، دیگر تبدیل شدن به یک کمپانی یک نفره تولید ویدئو یک رویا نیست. در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم مقاله «راهنمای کامل خرید گیمبال» را بخوانید.

نقش گجت هوشمند در آموزش

نقش گجت هوشمند در آموزش

امروزه دانشجویان در کلاس می‌توانند به‌راحتی هر چیزی را به صورت آنلاین بررسی کرده و با استفاده از ابزارهای مختلف سطح علمی خود و کلاس را بیشتر کنند. همچنین هنگامی که دانش‌آموزان برای انجام یک تحقیق در یک گروه آنلاین مطالعه جمع می‌شوند؛ به کمک گجت‌ها میزان تلاش پژوهشی را افزایش می‌دهند. بنابراین در دنیای آموزش، نقش گجت‌ها بسیار مهم است. در ادامه چند مزیت ارزشند انواع گجت هوشمند در آموزش را شرح داده‌ایم.

  1. در توسعه ارتباطات معنادار کمک می‌کند

مدرسان در گذشته به شدت محدودیت استفاده از لپ‌تاپ در کلاس را اعمال می‌کردند. با این حال امروزه دریافته‌اند که استفاده از چنین وسایلی گفتگوی معنی‌دار بین دانش‌آموزان را تسهیل می‌کند. همچنین این گجت‌ها به افرادی که در یادگیری مشکل دارند کمک می‌کند.

استفاده از گجت هوشمند در کلاس درس، به ویژه برای دانش‌آموزان با نیازهای خاص، می‌تواند به یادگیری کمک کند. ابزارهای الکترونیکی در موسسات آموزشی مختلف از جمله دبستان، دبیرستان، کالج و دانشگاه‌های سراسر جهان استفاده می‌شوند. به عبارت دیگر فناوری به‌طور جدایی‌ناپذیری با فعالیت‌های آموزشی ما پیوند خورده است.

  1. ایجاد یک محیط عادلانه

اگرچه هنوز هم روش سنتی یادگیری معمولا استفاده می‌شود؛ اما امروزه بسیاری از دانش‌آموزان یادگیری از طریق آموزش الکترونیکی را ترجیح داده و انتخاب می‌کنند. آنها دریافته‌اند که جذب اطلاعات با آموزش الکترونیکی آسان‌تر است. در واقع انتشار اطلاعات آموزشی به صورت عادلانه‌تری انجام شده است. آنها می‌توانند به‌راحتی کتاب‌های درسی خود را به کمک گجت هوشمندی مانند کتاب خوان یا حتی تبلت مطالعه کنند.

همچنین آنها می‌توانند به‌راحتی از طریق تکنیک‌هایی مانند تماس تصویری از طریق تلفن هوشمند یا لپ‌تاپ خود، سوالات و ابهامات خود را معلم‌شان بپرسند.

  1. کم شدن بار فیزیکی

اگر دانش‌آموزان از وسایل الکترونیکی یا گجت هوشمند استفاده نکنند؛ باید روزانه تعداد زیادی کتاب و قلم و… حمل کنند. در این شرایط دانش‌آموزان اغلب کوله‌پشتی‌های بزرگ و سنگین را حمل می‌کنند؛ که برای اکثر آنها کمردرد جدی ایجاد می‌کند. این در شرایطی است که استفاده از گجت‌هایی مانند کتاب‌خوان الکترونیک، گوشی هوشمند، لپ‌تاپ، میکروفون، دوربین و… می‌تواند بسیاری از این مسائل را حل کند.

  1. افزایش عزت نفس

دانش‌آموزان در کالج‌ها و دبیرستان‌ها اکنون می‌توانند برای برنامه‌ریزی مطالعات خود، شکل‌دهی برنامه‌های یادگیری و کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع، به منابع آنلاین رایگان زیادی دسترسی داشته باشند. آنها می‌توانند اطلاعات یک وب سایت را با یک کلیک بررسی کرده و حتی در هر جایی به کمک پرینتر قابل حمل خود پرینت بگیرند. اگر به موضوع پرینترهای قابل حمل علاقه دارید؛ توصیه می‌کنیم مقاله «چرامطالب چاپ شده بر روی کاغذ پاک میشوند؟» را مطالعه کنید.

در نهایت امیدواریم با خواندن این نوشته به دنیای گجت‌های هوشمند علاقه‌مند شده باشید؛ و با به‌کارگیری بیشتر آنها، زندگی روزمره کارآمدتر، بهتر و زیباتری را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول