× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

ماساژ برای جوان سازی پوست

ماساژ صورت برای جوان سازی

یک ماساژ خوب می‌تواند به شما کمک کند تا احساس آرامش و شادابی بیشتری داشته باشید. یکی از بهترین بخش‌های ماساژ، ماساژ جوان سازی پوست صورت است. ناحیه‌ای که می‌توانید آن را خودتان در هر کجا و هر زمان انجام دهید. شما فقط به دستان خود و چند دقیقه سکوت و آرامش برای کاهش استرس، بهبود سلامتی و جوان سازی پوست صورت از طریق ماساژ نیاز دارید.

در این نوشته درباره ماساژ جوان سازی پوست صورت نکات مهمی را مطرح کرده‌ایم؛ تا بتوانید از این روش شخصا برای خود استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

همه چیز در مورد ماساژ صورت

ماساژ صورت نوعی ماساژ درمانی ملایم و موضعی است؛ که فقط بر روی پوست و عضلات داخل و اطراف صورت شما تمرکز دارد. در واقع این روش یک تکنیک ماساژ آرام‌بخش است؛ که از فشار بسیار ملایم تری نسبت به ماساژ ورزشی یا ماساژ بافت عمیق استفاده می‌کند. به‌طور کلی در طول ماساژ صورت، روی مالش و کشش پوست از طریق حرکات مختلف روی صورت، فک و شقیقه‌ها تمرکز می‌شود.

لبخندهای مصنوعی در روزهای کاری، جشم دوختن به نور خورشید و بروز احساسات مختلف، همگی می‌توانند در طول زمان بر روی جوانی و سلامت پوست صورت شما تاثیر بگذارند. در واقع این فعالیت‌ها باعث ایجاد تنش در چهره شما می‌شود؛ و پیش از آنکه متوجه شوید ممکن است احساس ناراحتی و استرس و پیری پوست را در شما ایجاد کنند.

بنابراین در ابتدایی‌ترین حالت، ماساژ صورت برای آرام کردن ماهیچه‌های خسته صورت است. با این حال این روش می‌تواند در طول زمان، تاثیر عمیقی بر جوان سازی پوست و کند کردن روند پیری آن داشته باشد.

از ساده‌ترین روش ماساژ پوست با استفاده از انگشتان دست و یک لوسیون گرفته، تا تکنیک‌های پیشرفته‌تر ماساژ که شامل استفاده از انواع ماساژور تفنگی و قلتکی و… می‌شود؛ همگی آنها راهی عالی برای ایجاد حس طراوت و جوانی در پوست هستند.

ماساژ برای جوان سازی پوست

تکنیک‌های ماساژ برای جوان سازی پوست

ماساژ استاندارد پوست صورت، مشابه ماساژ سوئدیِ قابل اجرا روی کمر یا شانه‌ها است. با این تفاوت که ماساژ پوست صورت یک ماساژ گسترده و آرامش‌بخش است؛ که شامل فشار بسیار کم‌عمقی نسبت به ماساژ ورزشی می‌شود. شما یا ماساژور شما، برای اعمال این فشار ملایم به عضلات داخل و اطراف صورت خود، آنها را ورز می‌دهید، نوازش می‌کنید، نیشگون می‌گیرید، و از حرکات مشابه دیگری استفاده می‌کنید.

در همین حال تکنیک‌های ماساژ شیاتسو و رفلکسولوژی نیز بر روی نقاط خاص پوست، از طریق طب فشاری تمرکز کرده و بر جریان انرژی در بدن شما تاثیر می‌گذارند. بنابراین هر دوی اینها را می‌توان به عنوان نوعی ماساژ پوست صورت نیز انجام داد؛ و موجب از بین بردن تنش در صورت و کمک کردن به سفت شدن پوست آن شد.

درباره تخلیه لنفاوی و ماساژ صورت

روش دیگری نیز وجود دارد که اغلب به عنوان بخشی از ماساژ برای جوان سازی پوست صورت مورد بحث قرار می‌گیرد.

شاید در مورد تخلیه لنفاوی به عنوان راهی برای کاهش تورم صورت (مثل کوچک کردن غبغب) شنیده باشید. مایعات لنفاوی به دفع سموم از بدن شما کمک می‌کنند. این در حالی است که ماساژ درمانی می‌تواند تخلیه این مایعات در هنگام تجمع در بافت شما را تسریع نماید.

تخلیه لنفاوی نوع خاصی از ماساژ است؛ که هدف آن آزاد کردن مایعات به دام افتاده در بافت بدن است. این مایع ممکن است علت تورم و پف کردگی بخش‌هایی از صورت شما باشد؛ که در جوان یا پیر نشان دادن آن نقشی اساسی دارند.

ماساژ تخلیه لنفاوی روی صورت شما، با هدف کاهش این پف و کمک به حذف آنها از صورت انجام می‌شود. در واقع با این روش شما از طریق ماساژ پوست صورت، به‌طور موقت مایع اضافی را خارج کرده و پوست و ظاهری جوان‌تر به‌دست می‌آورید.

فواید ماساژ پوست صورت

مانند بسیاری از ماساژها، یکی از مزایای اصلی ماساژ پوست صورت، کسب آرامش است. چه دو دقیقه یا ده دقیقه، به هر حال ماساژ صورت یک راه عالی برای آماده کردن خود در صبح برای روز پیش رو، یا آرام شدن در شب است.

در واقع هیچ زمان نامناسبی برای کسب احساس آرامش‌بخش از این ماساز و از بین بردن تنش در صورت و گردن و استفاده از لوسیون آبرسان و ایجاد طراوت بر روی پوست شما پس از پاکسازی کامل وجود ندارد.

مانند سایر تکنیک‌های ماساژ، تحقیقات نشان داده‌اند که ماساژ پوست صورت در بهبود گردش خون موثر است. در یک مطالعه در سال 2018، استفاده از غلتک ماساژ صورت باعث افزایش جریان خون در پوست شرکت‌کنندگان شد. بنابراین خرید ماساژور چشم و صورت می‌تواند گزینه‌ای خوب برای انجام تکنیک‌های مختلف ماساژ بر روی این ناحیه باشد.

همچنین استفاده از تکنیک‌های ماساژ پوست در حین تمیز کردن پوست صورت، می‌تواند به شما کمک کند تا تمیزکاری کامل‌تری داشته باشید. به خصوص اگر مستعد داشتن پوست چرب هستید؛ یا اگر آرایش، ضد آفتاب یا روغن‌های مختلف استفاده کرده‌اید؛ این تمیزکاری بسیار مهم‌تر می‌شود؛ و می‌تواند نقشی اساسی در حفظ جوانی پوست صورت شما داشته باشد.

علاوه بر این ماساژ صورت می‌تواند موجب درخشان شدن پوست صورت شما شود. تقریبا 60 درصد از شرکت‌کنندگان در مطالعه‌ای در سال 2002 گزارش دادند که پوست آنها پس از درمان‌های زیبایی که شامل ماساژ صورت بود؛ انعطاف‌پذیر و جوان‌تر شده است.

نحوه انجام ماساژ جوان سازی پوست صورت

ماساژ پوست صورت یکی از ساده‌ترین انواع ماساژ درمانی است؛ و همین امر آن را به عنوان گزینه ماساژ در خانه عالی می‌کند. در ادامه به‌طور مختصر مراحل انجام این کار را بررسی کرده‌ایم.

آماده‌سازی

برای شروع دست‌های خود را با صابون و صورت خود را با پاک‌کننده صورت مورد علاقه بشویید. همچنین می‌توانید از بخار حاصل از حوله گرم، برای باز شدن منافذ صورت خود استفاده کنید. سپس اگر موهای بلندی دارید؛ آنها را به عقب ببندید؛ تا در طول ماساژ مزاحم انجام کار نشوند.

در ادامه مقداری روغن یا لوسیون مرطوب‌کننده را روی صورت خود بمالید؛ تا در حین ماساژ، انگشتان‌تان به آرامی روی پوست‌تان سر بخورند. این مرحله ضروری نیست؛ اما به شما کمک می‌کند تا تجربه ماساژ بسیار راحت‌تر و آرام‌تری را داشته باشید.

همچنین می‌توانید چند قطره از روغن‌های ضروری مورد علاقه خود را نیز به این مخلوط اضافه کنید.

روغن‌های ضروری که در ماساژ برای جوان سازی پوست صورت به خوبی کار می‌کنند؛ شامل موارد زیر هستند:

  • روغن آرگان که حاوی ویتامین E، مرطوب‌کننده و آنتی‌اکسیدان است.
  • روغن بابونه که دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی است.
  • روغن جوجوبا که خاصیت ضد باکتریایی و مرطوب‌کنندگی دارد.

ماساژ صورت نباید جدا از عادات فعلی شما باشد. بنابراین اگر از قبل در برنامه مراقبت از پوست صبحگاهی خود تحت فشار هستید؛ هنگام شستن صورت یا استفاده از لوسیون مرطوب‌کننده، از چند تکنیک ماساژ ساده استفاده کنید. همچنین داشتن یک ماساژور صورت، با توجه به به‌صرفه بودن قیمت ماساژور می‌تواند کار شما را ساده‌تر و سریع‌تر کند.

تکنیک و مدت زمان مناسب

ماساژ پوست صورت می‌تواند شامل حرکات و تکنیک‌هایی باشد که برای شما آرامش‌بخش‌تر هستند. اگرچه نکاتی وجود دارد که می‌توانید برای نتایج خاص از آنها پیروی کنید. مثلا شما فقط باید هرکدام از آنها را حدود 30 ثانیه یا تا زمانی که احساس راحتی می‌کنید انجام دهید.

شروع از بالای صورت

با مالش انگشتان اشاره و انگشتان میانی به شقیقه و پیشانی خود به آرامی در حالی که فشار ثابتی اعمال می‌کنید؛ کار ماساژ برای جوان سازی پوست صورت را شروع کنید. از روش ترسیم دایره‌های کوچک استفاده کنید؛ و به تدریج انگشتان خود را به مناطق مختلف حرکت دهید. همچنین برخی از افراد توصیه می‌کنند که از کف دست خود برای اعمال فشار یکنواخت، در حرکات دایره‌ای آهسته و پهن استفاده نمایید.

انگشتان خود را روی وسط ابرو قرار دهید؛ و دایره‌های کوچکی در آنجا ایجاد کنید. سپس انگشتان خود را فشار دهید و روی پیشانی تا بالای صورت خود را با فشار لمس کنید. برای این کار می‌توانید هم‌زمان از سه یا چهار انگشت و هر دو دست استفاده نمایید. سپس حرکت خود را به آرامی به سمت بیرون و پایین، تا رسیدن به شقیقه‌ها ادامه دهید. در آنجا نیز شقیقه‌های خود را در نزدیکی گوش‌ها و تا فک خود ماساژ دهید.

ماساژ استخوان گونه، لب ها و دهان

در این مرحله گونه‌های خود را ماساژ داده و با نوک انگشتان یا بند انگشتان خود آنها را فشار دهید. برای این کار انگشتان خود را به آرامی از بینی به سمت گوش‌های خود حرکت دهید. سپس به آرامی دهان خود را بین انگشت اشاره و وسط هر دست فشار دهید. در حین اعمال این فشار ملایم و ثابت، انگشتان خود را به سمت دو طرف صورت بکشید.

در مرحله بعد انگشتان یا کف دست را از دو طرف صورت خود به سمت پایین (به سمت فک) بلغزانید. همان‌طور که ماساژ را ادامه می‌دهید؛ دستان خود را از مرکز صورت دور کنید؛ و از گردن تا چانه به سمت بالا حرکت کنید.

ماساژ اطراف صورت را فراموش نکنید

در نهایت ماساژ گردن و ناحیه زیر گوش که در آن تنش اضافی ایجاد می‌شود؛ می‌تواند تکمیل‌کننده ماساژ برای جوان سازی پوست صورت باشد. به‌طور خلاصه برای گردن، انگشتان خود را با حرکات عمودی از استخوان ترقوه به سمت بالا تا چانه بلغزانید.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول