× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

ایرتگ اپل (Apple airtag) چیست و چه کاربردی دارد؟

ایرتگ اپل (Apple airtag)

ایرتگ یک دستگاه ردیابی کوچک و سکه مانند است؛ که توسط شرکت اپل و در آوریل سال 2021 معرفی شد. ایرتگ ابتدا به‌عنوان ابزاری برای پیداکردن و ردیابی وسایلی که به‌راحتی گم می‌شوند به بازار عرضه شد. اما به‌مرور کاربردهای عملی دیگری نیز پیدا کرد.

استفاده از این دستگاه کوچک و کاربردی یکی از راه‌حل‌های کارآمد برای ردیابی اشیای گم شده در زندگی روزمره به شمار می‌رود. اما همان‌طور که اشاره کردیم همه کاربرد ایرتگ اپل به این یک مورد ختم نمی‌شود. اگر قصد خرید این دستگاه را دارید یا پیش از این خرید کرده‌اید و با تمامی کاربردهای آن به طور دقیق آشنا نیستید؛ ممکن است بعد از مطالعه این مطلب و آشنایی با روش‌های مختلف استفاده از ایرتگ اپل شگفت‌زده شوید. در این مقاله به بررسی کاربردهای محبوب این دستگاه‌های کوچک می‌پردازیم.

فراتر از یک ردیاب؛ معرفی 12 کاربرد ایرتگ اپل

احتمالاً اکثر افراد ایرتگ‌های اپل را با این امید خریداری می‌کنند که از گم‌کردن مکرر ابزارها و وسایل شخصی خود جلوگیری کنند. البته یکی از اصلی‌ترین کاربردهای این دستگاه این است که شما را در ردیابی وسایل مختلفی کمک می‌کند. وسایلی مانند:

  • کلیدها
  • کیف پول‌ها و کارت‌ها
  • کوله‌پشتی‌ها و چمدان‌ها
  • کنترل‌های تلویزیون و وسایل دیجیتال
  • تلفن‌های همراه
  • ابزارهای دیجیتال مانند لپ‌تاپ‌ها و پاوربانک‌ها

اما حقیقت این است که کاربرد ایرتگ اپل تنها به ردیابی وسایلی که ذکر شد ختم نمی‌شود. در ادامه به معرفی 12 کاربرد ایرتگ اپل که احتمالاً از آنها بی‌خبر بودید می‌پردازیم.

ایرتگ اپل (Apple airtag)

کاربرد ایرتگ اپل به‌عنوان کارت ویزیت

می‌توانید از قابلیتLost Mode  ایرتگ استفاده کنید؛ و به وسیله آن هر پیامی را که می‌خواهید به دیگران بفرستید! ایرتگ می‌تواند به‌عنوان یک کارت ویزیت NFC عمل کند و شماره‌تلفن شما و هر اطلاعات دیگری را که می‌خواهید را با هر کسی که به ایرتگ شما دسترسی دارد به اشتراک بگذارد.

ردیاب حیوانات خانگی

اگر حیوان خانگی شما مستعد پرسه‌زدن و بازیگوشی است، یک ایرتگ را به یقه او وصل کنید. با این کار دیگر نگران گم شدن حیوان خانگی خود نیستید. اگر حیوان خانگی شما گم شود؛ بدون شک نگران خواهید شد. اما اگر همیشه یک ایرتگ را همراهش نگه دارید؛ به‌راحتی می‌توانید مکان دقیق حیوان خانگی خود را ردیابی کنید. اگر گربه‌ای دارید که عاشق گذراندن وقت در خارج از منزل است؛ همیشه باید مراقب این باشید که در بیرون از خانه به کجا می‌رود و آیا خطری تهدیدش می‌کند یا نه. استفاده از ایرتگ برای ردیابی حیوان خانگی‌تان، آزادی عمل بیشتری را برای گردش و بازیگوشی به آنها می‌دهد؛ و از طرفی باعث می‌شود تا خیال شما نیز کمی راحت‌تر باشد.

ردیاب کودکان

از کابوس‌های هر پدر و مادری این است که فرزند کوچکش را گم کند! تجهیز فرزندتان به ایرتگ برای جلوگیری از گم‌شدن او ایده بسیار خوبی است. استفاده از این کاربرد ایرتگ اپل بسیار هوشمندانه است. اگر به تعطیلات یا به مکانی مثل یک پارک تفریحی می‌روید؛ یا جایی که ازدحام جمعیت وجود دارد؛ با استفاده از ایرتگ اپل دیگر نگران گم‌شدن کودکتان نیستید. در واقع می‌توانید ایرتگ‌ها را به لباس فرزندانتان متصل یا در کفششان تعبیه کنید.

استفاده ایرتگ اپل به‌عنوان ردیاب افراد سالمند

کاربرد ایرتگ اپل تنها ردیابی و ایمن نگه‌داشتن وسایل شخصی شما نیست. ایرتگ‌ها می‌توانند به حفظ امنیت عزیزانتان نیز کمک کنند. احتمالاً زمان‌های زیادی پیش‌آمده است که نگران وضعیت سلامتی آنها یا گم‌شدن و سرگردانی آنها شده‌اید و در پیداکردن آنها به مشکل برخورده‌اید. با قراردادن یک ایرتگ در کت یا کیف موردعلاقه آنها، یا حتی استفاده از ایرتگ‌ها به‌عنوان گردن‌بند یا دستبند، می‌توانید به آنها کمک کنید تا در امان بمانند و در صورت گم‌شدن، به‌راحتی آنها را پیدا کنید. اگر عزیزی دارید که مبتلا به زوال عقل و آلزایمر است؛ در استفاده از ایرتگ‌های اپل تردید نکنید.

ردیابی دوچرخه‌های دزدیده شده

اکثر دوچرخه‌سواران نگران سرقت دوچرخه‌هایشان هستند. برای جلوگیری از این موضوع، علاوه بر استفاده از قفل دوچرخه، می‌توانید با بهره‌گیری از کاربرد ایرتگ اپل به‌عنوان ردیاب و قراردادن آن بر روی دوچرخه‌تان (ترجیحاً در جایی پنهان و دور از دید) اقدامات بیشتری را برای ایمن‌سازی دوچرخه خود انجام دهید. در نتیجه از این موضوع مطمئن شوید که حتی در صورت سرقت، می‌توانید دوچرخه خود را ردیابی کرده و آن را پس بگیرید.

افزایش امنیت خودروها و وسایل نقلیه

حتماً برای شما هم پیش‌آمده که خودروی سواری‌تان را در مکانی شلوغ در مرکز شهر یا یکی از بازارهای پر جمعیت پارک کرده‌اید و بعد محل دقیق آن را فراموش کرده‌اید. با نگه داشتن ایرتگ در خودرو، هم می‌توانید در صورت دزدیده شدن، همانند دوچرخه آن را ردیابی کنید؛ و هم می‌توانید هنگام پارک‌کردن در مکان‌های شلوغ، محل دقیق خودروی خود را به‌راحتی پیدا کنید. استفاده از ایرتگ برای امنیت خودرو راه هوشمندانه دیگری برای بهره‌بردن از کاربردهای ایرتگ اپل بدون صرف هزینه اضافی برای دستگاهی جداگانه است.

پیاده‌روی و کمپینگ

حتماً می‌دانید که گم‌شدن در جنگل یا طبیعت و دور افتادن از سایر اعضای گروه، اصلاً چیز بعیدی نیست و ممکن است برای هر انسانی اتفاق بیفتد. با استفاده از ایرتگ اپل و قراردادن یکی از این دستگاه‌ها در وسایل و چادر خود، می‌توانید مسیر برگشت به محل اسکان خود در طبیعت را به‌آسانی پیدا کنید. یا اگر هرکدام از اعضای گروهتان از ایرتگ‌های اپل استفاده کنند؛ دیگر در گردش‌ها و پیاده‌روی‌های گروهی، یکدیگر را گم نخواهید کرد.

راهنمایی برای افراد نابینا یا کم‌بینا

فناوری از بسیاری جهات به افراد دارای معلولیت کمک می‌کند. ایرتگ‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای هرکسی که با اختلالات بینایی زندگی می‌کند؛ پیداکردن وسایل مختلف در خانه چالش بزرگی به شمار می‌رود. یکی دیگر از راه‌های هوشمند برای استفاده از ایرتگ‌ها، نصب‌کردن آنها روی وسایلی مانند کلیدها و فعال‌کردن قابلیت راهنمایی صوتی در دستگاه آیفون است. این قابلیت به افراد نابینا این اجازه را می‌دهد تا هنگام جستجوی یک شی، فاصله و جهت را تا شی موردنظر خود تشخیص بدهند و به سمت آن بروند.

جلوگیری از سرقت وسایل با ارزشتان

قراردادن ایرتگ در کنار اشیای با ارزشتان ایده بسیار خوبی برای مقابله با دزدیده‌شدن آنهاست. نگه‌داشتن ایرتگ در خودرو یا داخل کیف‌دستی‌تان به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت سرقت، آن ردیابی کنید و مطمئناً اطلاعات موقعیت مکانی سارق برای پلیس بسیار مفید خواهد بود.

پیداکردن چمدان‌ها

اگر قصد سفرکردن دارید. استفاده از ایرتگ همراه چمدان‌هایتان ضرری ندارد. فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها مکان‌های بسیار شلوغی‌اند و امکان جابه‌جاشدن چمدان‌ها و وسایل شما با افراد دیگر وجود دارد. بسیاری از افراد چمدان‌های گمشده خود را به کمک ایرتگ‌ها پیدا کرده‌اند. بنابراین استفاده از آنها ممکن است سفر شما را بسیار آسان‌تر کند.

دوای درد فراموش‌کارها

می‌توان از ایرتگ‌ها به شیوه‌ای کاملاً خلاقانه استفاده کرد. با اتصال ایرتگ‌ها به وسایل مهمی که نیاز دارید هر روز همراه خودتان از خانه بیرون ببرید، می‌توانید از فراموش‌کردن آنها جلوگیری کنید. در واقع آنها را طوری برنامه‌ریزی کنید که اگر به اندازه معینی از آنها دور بودید؛ به تلفن همراه شما یک هشدار یا یادآور ارسال شود.

کاربردهای خلاقانه و تفریحی ایرتگ اپل

کاربرد ایرتگ اپل به چند موردی که در این مقاله معرفی شد محدود نمی‌شود. گذشته از این می‌توان از آن برای مقاصدی غیر از ردیابی نیز استفاده کرد. تعجب خواهید کرد اگر بدانید که از ایرتگ اپل برای سرگرم‌کردن کودکان و بازی‌کردن با آنان نیز استفاده می‌شود! می‌توانید بازی‌های بسیار خلاقانه و سرگرم‌کننده‌ای را توسط این ابزارهای کاربردی و کوچک اجرا کنید. ایرتگ‌ها را به وسایل مختلف متصل کنید و از بچه‌ها بخواهید تا به دنبال آنها بگردند و به این شکل، لذت کشف‌کردن و یافتن را به آنان هدیه دهید.

چطور ایرتگ‌ها را به وسایل مختلف متصل کنیم؟

می‌توان ایرتگ‌ها را در جیب لباس‌ها یا کیف‌های مختلف نگه‌داری کرد؛ و یا اینکه از جاکلیدی‌ها و هولدرهای مخصوص استفاده کرد. با خرید از آمازون می‌توان به تعداد زیادی از این هولدرها و لوازم جانبی در انواع مختلف دسترسی داشت. در واقع کار با ایرتگ هیچگونه پیچیدگی خاصی ندارد. بنابراین به‌راحتی می‌توانید استفاده از آنها را آغاز کنید.

در پایان باید گفت ایرتگ اپل ابزار کوچکی است که در اصل برای ردیابی و پیداکردن اشیا مختلف طراحی شده است. اما کاربردهای آن می‌تواند بسیار خلاقانه‌تر باشد. در این مطلب با 12 کاربرد خلاقانه ایرتگ اپل آشنا شدیم. کاربردهایی که احتمالاً از آنها بی خبر بوده‌اید. شما چه کاربرد خلاقانه دیگری برای ایرتگ اپل سراغ دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول