× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

مقایسه اپل واچ سری ۹ با اپل واچ SE (نسل دوم)

مقایسه اپل واچ سری ۹

سری نهم از اپل واچ یکی از جدیدترین ساعت‌های هوشمند عرضه شده به بازار توسط کمپانی اپل است. این ساعت هوشمند گرچه تا حد زیادی شبیه به نسل قدیمی‌تر خود است؛ اما در مقایسه با مدل‌های قدیمی‌تر چند ویژگی جدید در آن وجود دارد. به عنوان مثال این محصول در مقایسه با ساعت هوشمند مقرون‌به‎ صرفه اپل یعنی SE 2، از نظر ظاهری جذاب‌تر و از نظر قیمتی گران‌تر است. اگر می‌خواهید بدانید دقیقا چه تفاوت‌هایی بین این دو مدل ساعت هوشمند اپل وجود دارد؛ این مقاله که در آن به مقایسه اپل واچ سری ۹ با اپل واچ SE (نسل دوم) پرداخته‌ایم را تا انتها مطالعه کنید.

تفاوت اپل واچ سری 9 در مقایسه با نسل دوم اپل واچ SE

ظاهر و مشخصات فنی این دو محصول اپل ممکن است در نگاه اول مشابه به نظر برسند؛ اما چند تفاوت قابل توجه بین آنها وجود دارد. در زیر خلاصه‎ های از مهم‌ترین تفاوت‌ها بین اپل واچ سری 9 و SE 2 آورده شده است.

  • نسل دوم از اپل واچ SE به طور قابل توجهی ارزان‎تر از اپل واچ سری 9 است.
  • سری 9 این محصول دارای تراشه پردازشی قدرتمندتری بوده و سایر قطعات سخت‎افزاری داخلی آن نیز عملکرد بهتری دارند.
  • اپل واچ سری 9 از نظر ابعاد و اندازه بزرگ‌تر بوده و سایز نمایشگرش نیز به مراتب بزرگ‌تر است.
  • اپل واچ سری 9 از نظر کیفیت بهتر است و بدنه‌ای بادوام‎تر دارد. ضمن اینکه از تنوع رنگی بیشتری نیز برخوردار است.
  • اپل واچ SE 2 فاقد ECG، سنسور دما و مانیتور SpO2 موجود در سری 9 است.
مقایسه اپل واچ سری ۹

مقایسه اپل واچ سری ۹ با اپل واچ SE (نسل دوم) از نظر امکانات

نقاط مشترک بین اپل واچ سری ۹ با اپل واچ SE (نسل دوم) بسیار بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید است. با این حال، اپل در ساخت سری 9 از ساعت‌های هوشند خود از چیپست S9 قدرتمندتر از چیپست S8 به کار رفته در نسل دوم ساعت‌های هوشمندSE  استفاده کرده است. این ارتقا سخت‌افزاری به افزایش سرعت پردازش و بهبود کلی عملکرد نرم‌افزاری ساعت هوشمند سری 9 اپل منتهی شده است. سیلیکون S9 همچنین دارای یک موتور چهار هسته‌ای است که دستورات Siri را روی دستگاه پردازش می‎کند. بنابراین کاربران این مدل ساعت هوشمند برای کنترل دستگاه خود از طریق دستیار صوتیSiri  نیازی به اتصال داده ندارند. کاربران می‎توانند از دستیار هوشمند بخواهند که به داده ‎های مختلف درون دستگاه سریع دسترسی پیدا کند.

همچنین سری 9 از این محصول اپل دارای قابلیت کنترل حرکتی Double Tap است که به کاربران اجازه می‎دهد فقط با یک دست کارهای خود را انجام دهند. این دستگاه به لطف پردازنده قدرتمند، می‌تواند از داده‎های دریافتی از حسگرهای حرکتی و ضربان قلب کاربر استفاده کند. علاوه بر این باند فوق عریض ارتقا یافته (U2) قابلیت‌های Find My دستگاه اپل واچ سری 9 را بیشتر کرده است. به طور خلاصه می‌توان گفت که سری 9 این دستگاه از نظر امکانات و قابلیت‌ها قدرتمندتر از نسل دوم سری SE است. به طور خلاصه اگرچه این دو دستگاه از نظر ویژگی‌های اولیه بسیار شبیه به هم هستند؛ اما سری 9 چند حسگر پیشرفته و یک چیپست قدرتمندتر دارد که در SE 2 ارزان‌تر یافت نمی‌شود.

قابلیت دیگر این مدل از ساعت‎ های هوشند، قابلیت ردیابی سلامت کاربر است. هر دو ساعت امکانات اولیه مشابه‌ای در این زمینه دارند و می‌توانند همه فعالیت‌ها و فاکتورهای سلامتی کاربر از شمارش قدم‌ها گرفته تا نظارت بر خواب و ضربان قلب او را تحت کنترل داشته باشند. در طول بررسی‎های فنی مشخص شده که سری 9 و SE 2، به ویژه در ردیابی ضربان قلب کاربر بسیار قابل اعتماد هستند و قابلیت‌هایی مانند تشخیص زمین خوردن و ردیابی چرخه قاعدگی را نیز دارند.

با این حال اگر به دنبال سیستمی پیشرفته‌تر برای نظارت بر سلامت خود هستید؛ خرید سری 9 از این محصول را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مدل گران‌تر دارای قابلیت‌های ECG، حسگر SpO2 و حسگر مفید دمای بدن است که همه آنها قابلیت‌های مختلف دستگاه از جمله ردیابی خواب و ردیابی چرخه قاعدگی را دقیق‌تری می‌کنند. سنسور دما برای نظارت و ردیابی سلامت زنان فوق‎العاده است. همچنین اپل واچ سری ۹ دارای سنسور ضربان قلب جدیدتری نسبت به سنسور نسل دوم SE است.

هر دو دستگاه با هر بار شارژ می‌توانند تا 18 ساعت کار کنند و فعال کردن حالت کم مصرف، زمان کار آنها را تا 18 ساعت دیگر نیز افزایش می‌دهد. نکته قابل ذکر این است که معمولا محصولات اپل عملکرد واقعی بهتری از آنچه که در دفترچه راهنمای‌شان به عنوان مشخصات باتری ذکر شده است دارند. ضمن اینکه اپل واچ سری ۹ سرعت شارژ سریع‌تری نسبت به SE 2 داشته و در مقایسه با تاخیر 90 دقیقه‌ای مدل SE 2 در تکمیل فرآیند شارژ، تنها در 45 دقیقه می‌توان شارژ باتری را از صفر به 80 درصد برساند.

مقایسه اپل واچ سری ۹ با اپل واچ SE (نسل دوم) از نظر ظاهری

در نگاه اول، تشخیص اپل واچ سری 9 از نسل دوم سری SE این دستگاه برای کاربران معمولی کمی سخت است. هر دوی این محصولات دارای شکل مستطیل با لبه‌های گرد سنتی اپل واچ، دور قاب مشترک و نمایشگر تقریبا یک سایز هستند. روی بدنه این دستگاه‌ها یک دکمه برگشت، یک تاج دیجیتال و یک صفحه نمایش لمسی پاسخگو وجود دارد.

مقرون‎ یه‎ صرفه ‎ترین ساعت هوشمند اپل یعنی سری SE، دارای قاب‎‌های 44 میلی‌متری و 40 میلی‎متری ساخته شده از مواد کامپوزیت نایلونی است. این ویژگی هم باعث کاهش هزینه‌های تولید و هم کاهش وزن محصول می‌شود. اگرچه ساخت بدنه با این متریال، حس ارزان بودن و بی‌کیفیت بودن ساعت را به کاربر نمی‌دهد. نسل دوم از سری SE ساعت‌های هوشمند اپل از محافظ شیشه برخوردار نیست و نمایشگر آنها نیز وضوح پایین‌تری نسبت به سری 9 دارد. علاوه بر این، این دستگاه قابلیت همیشه روشن یا Always-On Display ندارد. به همین خاطر ممکن است استفاده از امکانات ساعت هوشمند SE برای کاربر، به خصوص در حین فعالیت بدنی کمی دشوار باشد.

اپل واچ سری ۹ در رنگ‌های مختلفی عرضه شده و جنس بدنه آن از استنلس استیل یا آلومینیوم ساخته می‌شود. شما می‌توانید این محصول جذاب را در قاب‎های 45 میلی‎متری و 41 میلی‎متری با محافظ شیشه Sapphire و گواهی IP6X به روش خرید از امازون برای خود تهیه کنید.

مقایسه اپل واچ سری ۹ با اپل واچ SE (نسل دوم) از نظر قیمت و تنوع رنگ

قیمت این دو محصول بسته به مدلی که انتخاب می‌کنید به شرح زیر است:

  1. نسل دوم اپل واچ سری اس‌ای (GPS): قیمت این مدل ساعت هوشمند از 249 دلار شروع می‌شود.
  2. نسل دوم اپل واچ سری اس‌ای (LTE): قیمت این مدل ساعت هوشمند از 299 دلار شروع می‌شود.
  3. اپل واچ سری 9 (GPS): قیمت این محصول 399 دلار است.
  4. اپل واچ سری 9 (LTE): با قیمت 499 دلار به بازار عرضه می‌شود.

اپل واچ سری 9 در 12 سپتامبر 2023 با قیمت پایه 399 دلار به بازار عرضه شد. همانطور که در لیست بالا مشاهده می‌کنید؛ قیمت‌های مختلف این مدل ساعت هوشمند بسته به اندازه و جنس بدنه متفاوت است و افزودن LTE به امکانات آن، 100 دلار دیگر نیز قیمت را بالا برده است. در مورد تنوع رنگ باید به این نکته اشاره کنیم که سری 9 ساعت‌های هوشمند اپل با دو بدنه آلومینیومی در رنگ‌های سفید (Starlight)، میدنایت، نقره‌ای، قرمز، و صورتی و بدنه استیل در رنگ‌های نقره‌ای، گرافیت و طلایی به بازار عرضه می‌شود.

این در حالی است که نسل دوم از اپل واچ SE در سال 2022 همراه با اپل واچ سری 8 به بازار عرضه شد. قیمت این دستگاه از 249 دلار شروع می‌شود و با اضافه شدن قابلیت پشتیبانی از LTE نزدیک به 50 دلار قیمت آن بالا می‌رود. هر دو اندازه سری ساعت‌های هوشمند SE اپل با رنگ‌های متنوع سفید (Starlight)، میدنایت و نقره‌ای تولید می‌شوند.

برای خرید کدام مدل ساعت هوشمند توصیه می‌شود؟

تنوع محصولات در خط تولید ساعت‌های هوشمند اپل به نسبت دیگر محصولات تقریبا بالاست. بنابراین هر سال ممکن است شاهد عرضه مدلی از ساعت هوشمند توسط این کمپانی باشید که تفاوت زیادی با سری‌های قبلی ندارد. این لزوما ویژگی بدی برای شرکت محسوب نمی‌شود؛ چرا که طراحان و مهندسان خطوط تولید اپل به دنبال ساخت محصولی هستند که بهترین تجربه ساعت هوشمند را برای کاربران iOS به همراه دارد. بین انتخاب اپل واچ سری 9 و نسل دوم از ساعت‌های هوشمند SE، تصمیم‌گیری کمی ساده‌تر است. اگر بودجه خریدتان محدود است؛ باید با قربانی کردن چند ویژگی به سراغ خرید SE 2 بروید. در عوض می‌توانید مبلغ صرفه‌جویی شده را به خرید پاور بانک اختصاص دهید. اما اگر به دنبال ساعت هوشمند پیشرفته‌تری هستید که  مزایای فوق‎العاده‌ای همچون سنسور دما، ECG و نظارت بر SpO2 دارد؛ اپل واچ سری 9 انتخاب خوبی است. در واقع اگر بهترین ساعت هوشمند موجود در بازار را می‎خواهید؛ باید این را در نظر داشته باشید که همیشه جدیدترین‌ها و محصولات پرچمدار انتخاب درستی هستند. اگر به این ابزارهای سلامتی نیاز ندارید و مایلید برای خرید ساعت هوشمند هزینه کمتری بپردازید؛ خرید نسل دوم از ساعت‌های هوشمند SE اپل را به شدت توصیه می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول