× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

بهترین برند های کوله پشتی کوهنوردی

برند های کوله پشتی کوهنوردی

اگر قصد دارید ورزش مفرح و جذاب کوهنوردی را به صورت حرفه‌ای پیگیری کنید؛ قبل از اینکه با انبوهی از وسایل وارد کوه شوید باید به دنبال کوله‌ای مناسب برای حمل آنها باشید. اگر کوله‌پشتی کوهنوردی ندارید؛ یکی از بهترین برند های کوله پشتی کوهنوردی که برای حمل کیت کوهنوردی خود می‌توانید انتخاب کنید؛ محصولاتی هستند که در این مقاله به شما معرفی کرده‌ایم. کوله‎پشتی‎های مخصوص کوهنوردی حرکت کردن در مسیرهای دشوار کوهستانی را بسیار آسان‎تر می‎کنند. این ابزارهای حمل، سبک وزن و بسیار بادوام هستند؛ مکانیسم ساده‌ای دارند و طوری طراحی شده‌اند که در بدنه آنها برای نگهداری و دسترسی به وسایلی مانند طناب، کلاه ایمنی و سایر موارد ضروری محفظه‌ای جداگانه وجود دارد. در این راهنما، چند مورد از بهترین برند های کوله پشتی کوهنوردی موجود در بازار را معرفی می‌کنیم.

بهترین برند های کوله پشتی کوهنوردی

کوله‌پشتی‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم؛ ترکیبی مناسبی از ویژگی‌هایی مانند وزن پایین، قیمت مناسب و راحتی در حمل و استفاده را دارند.

بهترین برند های کوله پشتی کوهنوردی
  • کوله‌پشتی 30 لیتری برند Black Diamond Speed

این محصول تقریبا بهترین کوله‌پشتی برای کوهنوردی است چرا که هم همه کاره است؛ هم بسیار خوب طراحی شده؛ هم وزن سبکی دارد و هم از نظر قیمتی مقرون‌به‌صرفه است. نکته بسیار مهمی که در مورد این کوله‌پشتی مخصوص کوهنوردی وجود دارد این است که طراحی آن به صورتی انجام شده که دسترسی به وسایلی که به صورت روزانه به آنها نیاز دارید بسیار آسان است.

این محصول در 4 نسخه با ظرفیت‌های متفاوت 22، 30، 40 و 50 لیتری تولید می‌شود که محصول 30 لیتری این کمپانی برای طیف گسترده‌ای از سفرها کاربردی است. اما نسخه 22 لیتری از آن فقط برای سفرهای سبک طراحی شده است. اگر قصد دارید در مسیر چند روزی توقف کنید و وسایل‌تان زیاد است؛ می‌توانید کوله‌های 40 و یا حتی 50 لیتری این برند را تهیه کنید. البته هر چقدر ظرفیت کوله بیشتر شود؛ وزن آن نیز بالاتر می‌رود. بنابراین در انتخاب خود بین نسخه‌های مختلف، به این نکته توجه کنید.

  • کوله‌ پشتی 38 لیتری برند Osprey Mutant

این محصول از زمانی که به دنیای کوهنوردی معرفی شد تا کنون، به عنوان یکی از بهترین کوله‌پشتی‌هایی است که اکثر علاقمندان به این ورزش خرید آن را توصیه می‌کنند شناخته می‌شود. این کوله دارای یک سیستم حمل فوق‌العاده راحت است؛ امکان اتصال تجهیزات ایمنی بسیاری به آن وجود دارد و طوری طراحی شده که به راحتی می‌توانید به هر وسیله‌ای که در طول روز زیاد از آن استفاده می‌کنید دسترسی داشته باشید. نکته مهمی که در مورد این محصول کمپانی Osprey وجود دارد این است که همه کوهنوردان، فارغ از اینکه حرفه‌ای هستند یا مبتدی، می‌توانند راحت از آن استفاده کنند. درون این کیف یک مخزن آب 3 لیتری تعبیه شده؛ سیستم حمل کلاه ایمنی دارد و دارای یک کمربند لگنی با فوم است که یک مهاربند کوهنوردی را در خود جای می‎دهد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده این محصول در لیست برترین برند های کوله پشتی کوهنوردی دنیا قرار بگیرد وزن آن است. گرچه این کوله با وزن حدودی 1.5 کیلوگرم تقریبا از همه گزینه‌هایی که در این لیست وجود دارند سنگین‌تر است؛ اما راحتی در حمل، این اضافه وزن را جبران می‌کند. اگر اندازه کوله‌پشتی مد نظرتان نیست و جزء اولویت‌های اول در خرید از آمازون محسوب نمی‌شود؛ مدل Mutant از برند Osprey یک انتخاب عالی است.

  • کوله‎ پشتی 40 لیتری برند Hyperlite Prism

در طرف دیگر طیفی که کوله Osprey Mutant قرار دارد؛ محصولی به نام Hyperlite Prism وجود دارد که وزن آن فقط 700 گرم است و به طرز باورنکردنی سبک است. این محصول با استفاده از مواد اولیه سبک ساخته شده و یکی از دلایل وزن پایین آن، استفاده از پنل پشتی بسیار نازک در ساختش است. در تولید کوله پشتی برند Hyperlite Prism از قاب‌بندی و اسکلت‌بندی استفاده نشده و همین موضوع به دلیل کاهش دوام محصول، به یکی از نقاط ضعف آن تبدیل شده است. اگر می‌خواهید تمام وسایلی که برای کوهنوردی جمع کرده‌اید و حتی وسایلی که حضورشان به نظرتان ضروری نیست را هم با خودتان ببرید؛ محصول برند Hyperlite Prism را به شما توصیه می‌کنید. چرا که این کوله با وزن کمتر خود به شما اجازه می‌دهد وسایل بیشتری در سفر همراه داشته باشید.

  • کوله‌ پشتی 45 لیتری برند Ortovox Peak

این محصول برای کسانی که به قصد اسکی به کوه می‌روند بسیار عالی است و طراحی فوق‌العاده‌ای دارد. کوله‌پشتی 45 لیتری برند Ortovox Peak دارای یک کمربند لگنی ضخیم با یک جیب زیپ‎دار در یک طرف و محل اتصال برای وصل کردن کارابین‎ها در طرف دیگر است. همچنین یک جیب بیرونی با آستر برای حمل بیل و پروب روی بدنه این کوله وجود دارد که به راحتی می توانید وسایل نجات خود را در این محفظه گذاشته و در صورت سقوط بهمن از آنها استفاده کنید.

این کوله بسیار جادار است و تقریبا می‌توانید هر چیزی را از جمله طناب و کلاه ایمنی درون آن جای دهید. برای برخی از بندهای ایمنی که روی کوله دوخته شده است جیب وجود دارد و می‌توانید آنها را برای اینکه جلو دست و پای‌تان را هنگام صعود نگیرد در این جیب‌ها بگذارید. تنها نقطه ضعف این محصول، وزن یک کیلو و چهار صد گرمی آن است.

  • کوله‌ پشتی 40 لیتری برند Arc’teryx Alpha FL

کولهArc’teryx Alpha FL  برای صعودهای تخصصی و فنی به کوه‎های آلپاین ساخته شده است و فقط حدود 600 گرم وزن دارد. طراحی بدنه و اسکلت اصلی این محصول نیز به صورتی است که وقتی روی دوش‌تان می‌اندازینش زیاد از بدن بیرون نمی‌زند. همچنین شایان ذکر است که 40 لیتر حداکثر ظرفیتی است که می‎توانید با این کوله حمل کنید. ظرفیت بهینه‌ای که باعث می‌شود حمل این کوله راحت و قابل کنترل‌تر باشد حدود 32 لیتر است. یکی دیگر از نکات مثبتی که در مورد این کوله‌پشتی وجود دارد این است که در طراحی آن از تسمه‌های اضافه استفاده نشده است. طراحی یک سیستم بانجی ساده در جلوی کوله به شما این امکان را می‌دهد که ابزارهای یخ‌نوردی و کرامپون‎ها خود را درون آن به صورت ایمن حمل کنید.

  • کوله‌ پشتی 50 لیتری برند Gregory Alpinisto

کوله 50 لیتری Gregory Alpinisto یکی از بهترین برند های کوله پشتی کوهنوردی برای سفرهای کوهستانی چند روزه است. ظرفیت این کوله 50 لیتر است و به همین خاطر تقریبا بزرگ‌ترین کوله‌ای است که برای حمل وسایل کوهنوردی می‌توانید آن را تهیه کنید. با خرید این محصول شما فضای زیادی برای نگهداری از کیسه خواب و غذای چند روز خود در کنار دیگر وسایل فنی خواهید داشت. زیپ‎هایی که به صورت مورب در کناره‎های کوله قرار دارند؛ دسترسی به وسایل را بدون باز کردن درب اصلی امکان‌پذیر می‌کند. یکی از نکات بسیار مهمی که باید در زمان خرید کوله‌پشتی کوهنوردی به آن توجه کنید حمل راحت است. گرچه این محصول حدود  یک کیلو و شش صد گرم وزن دارد؛ اما حملش بسیار راحت است و ثبات بالایی دارد. به طور کلی کوله‌پشتی 50 لیتری برند Gregory Alpinisto یک کوله‎پشتی ایده‌آل برای چند روز زندگی در کوهستان است.

نحوه انتخاب بهترین کوله‎ پشتی کوهنوردی

همانطور که مشاهده می‌کنید؛ کوله‌های مخصوص کوهنوردی متعدد هستند و این دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد. اما از بین این همه گزینه برای خرید، چگونه باید تصمیم بگیریم که کدام کوله‎پشتی کوهنوردی برای ماجراجویی بعدی ما در کوهستان مناسب‌تر است؟ برای انتخاب کیف کوهنوردی باید به چند فاکتور کلیدی زیر توجه کرد.

ظرفیت

بهترین معیار برای مقایسه کوله‌های کوهنوردی با یکدیگر، ظرفیت حمل آنهاست. ظرفیت داخلی کوله پشتی معمولا بر حسب لیتر اندازه‎گیری می‏شود. کوله‌های 30 لیتری برای سفرهای یک روزه کافی هستند و فضای زیادی برای جاسازی وسایل، غذا و آب دارند. اما اگر وسایل زیادی دارید؛ کوله‌های 40 لیتری که برای طناب و کلاه ایمنی هم جا دارند گزینه مناسب‌تری هستند. با این کوله‌ها حتی می‌توانید راحت‌تر چوب اسکی خود را حمل کنید؛ چرا که این محصولات معمولا فریم‌های بلندتری دارند.

وزن

نکته بعدی که هنگام مقایسه کوله‌ها باید به آن توجه کنید وزن است. کوله‎پشتی‎های فوق سبک اکثرا کمتر از 700 گرم وزن دارند. اما همانطور که در این لیست مشاهده کردید؛ کوله‌هایی با وزن یک کیلو و ششصد گرمی هم در بازار وجود دارد که در تولید آنها از مواد سنگین‎تر، بادوام‎تر و قاب‎های داخلی سفت‎تر استفاده می‎کنند. بنابراین شما باید در انتخاب خود بین راحتی و وزن تعادل ایجاد کنید.

بالشتک‌ها و قاب‎ بندی

وجود بالشتک در بدنه کوله باعث می‎شود تا حمل آن آسان‏تر شود. اکثر کوله‌ها حداقل دارای یک پد کوچک روی تسمه‌هایی هستند که از قسمت شانه عبور می‌کنند. هر چقدر تعداد این تسمه‌های بالشتکی بیشتر شود؛ حمل کوله راحت‌تر می‌شود. بسیاری از محصولاتی که در این مقاله تحت عنوان بهترین برند های کوله پشتی کوهنوردی معرفی کردیم دارای فوم EVA در قسمت کمربند باسن و پانل پشتی هستند تا حمل کیف راحت‌تر شود. هنگام انتخاب محصول بر اساس این فاکتور، به این موضوع فکر کنید که سفرتان چند روزه است. احتمالا در سفرهای یک روزه وزن زیادی را حمل نخواهید کرد؛ بنابراین ممکن است نیازی به کوله‌ای که تعداد بالشتک‌های آن زیاد است نداشته باشید. اما اگر در وسایل‌تان، چیزهایی مانند چادر کوهنوردی، کیسه خواب، اجاق گاز و غذای اضافی وجود دارد؛ حتما کوله‌ای را انتخاب کنید که در ساختاربندی‌اش از بالشتک‌های بیشتری استفاده شده است.

وجود قاب داخلی یکی دیگر از عناصر طراحی است که به طور چشمگیری ثبات و راحتی کوله را افزایش می‌دهد؛ اما به طور قابل توجهی وزن کوله را بالا می‌برد. اگر قصد دارید بارهای سنگین را حمل کنید؛ وجود یک فریم سفت و محکم از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی از کوله‌هایی که برای کوهنوردی طراحی می‌شوند؛ قابلیت جدا شدن فریم را دارند. بنابراین هر زمان که می‌خواهید سبک سفر کنید می‌توانید این قاب را دربیاورید.

در کوهنوردی به غیر از کوله به وسایل دیگری نیز نیاز دارید. بنابراین اگر می‌خواهید در کنار خرید کوله‌پشتی، قیمت چراغ قوه را هم استعلام کنید یا با خرید پاور بانک سفر ایمن‌تری داشته باشید؛ می‌توانید با همکاران ما در فروشگاه ایران بابا تماس گرفته و محصول مورد نظرتان را به صورت مستقیم از آمازون تهیه کنید. به این ترتیب می‌توانید مطمئن شوید محصولی که به دست‌تان می‌رسد کاملا اصل و اورجینال است.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول