× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

راهنمای خرید بهترین هدست گیمینگ

خرید بهترین هدست گیمینگ

یکی از لذت‌های گیمینگ، شنیدن صداهایی است که حین بازی از طریق بلندگوهای رایانه یا تلویزیونی که کنسول به آن وصل است پخش می‌شود. شاید چند سال گذشته برای بهره‌مندی از این لذت، داشتن یک هدفون ساده و میکروفن معمولی کافی بود؛ اما امروزه با توجه به پیشرفت صنعت بازی در جهان، برای اینکه بتوانید تمام صداهای بازی را به صورت شفاف و واضح بشنوید؛ نیاز به یک هدست گیمینگ حرفه‌ای دارید. دسترسی به این محصول می‌تواند تمام نیازهای یک گیمر را رفع کند. هدست‌های گیمینگ معمولا دارای یک میکروفون و هدفون باکیفیت هستند که با یک سیم بلند به منبع اصلی صدا وصل شده و می‌توانند با تنظیمات بازی کامل هماهنگ شوند.

راهنمای خرید بهترین هدست گیمینگ

مانند هر نوع محصول فناورانه دیگر، تعداد زیادی هدست بازی در بازار وجود دارد ولی بسیاری از آنها بی‌کیفیت هستند. اگر می‌خواهید بهترین هدست گیمینگ بازار را بخرید؛ هنگام انتخاب باید به دنبال فاکتورهای زیر باشید.

خرید بهترین هدست گیمینگ
  • راحتی هدست

نحوه قرار گرفتن هدفون روی گوش یکی از مهم‎ترین مواردی است که باید در خرید هدست به آن توجه کرد؛ مخصوصا برای خرید هدست‎ های بازی. اگر می‌خواهید برای مدت طولانی بازی کنید؛ هنگام گذاشت هدست روی گوش‌تان باید احساس راحتی داشته باشید وگرنه نمی‌توانید تمرکزتان را کامل روی بازی بگذارید. نحوه قرار گرفتن پدهای گوشی محصول روی سر باید به صورت باشد که گرما را محبوس نکند؛ باعث تعریق نشود و اصطکاک به وجود نیاورد. وزن اضافه‌ای که معمولا هدست‌های غیراستاندارد دارند می‌تواند باعث گردن درد هم شود. کوچک‌ترین احساس فشار روی گوش‌ها حتی گاهی در کمتر از یک ساعت به گوش درد یا سردرد منجر خواهد شد.

  • ایزوله بودن گوشی‌ها

کیفیت ایزوله بودن یا همان مهر و موم بودن هدفون به شدت روی کیفیت صدایی که می‌شنوید تاثیر می‌گذارد. اگر گوشی‌ها خوب روی سر نمانند و اجازه ورود صدا را به گوش بدهند؛ نمی‌توانید صدای بازی را آنطور که باید خوب بشنوید. اندازه و جنس پد هدفون‌ها از جمله عوامل مهمی هستند که می‎توانند تاثیر زیادی بر کیفیت ایزوله بودن محصول داشته باشند. اگر فوم پد هدفون خوب روی گوش ننشیند اما بتواند مانع ورود صدا شود؛ ممکن است به زمان نیاز داشته باشید تا فرم گوش و سر شما را بگیرد. اما اگر این پد آنقدر کوچک است که گوشتان از پیشتش پیداست؛ بهتر است به سراغ محصولی بروید که پدهای بزرگ‌تری دارد.

 برخی از هدست‎های حرفه‌ای بازی دارای قابلیت حذف نویز هستند که می‎تواند نویز پس زمینه را فیلتر کرده و خروجی صدایی که شما می‌شنوید را واضح‎تر کند. حتی اگر در خانه بازی می‎کنید که اغلب سکوت در محیط آن حاکم است؛ باز هم این قابلیت می‌تواند به دردتان بخورد. برای خرید محصولاتی که این قابلیت را دارند باید بودجه بیشتری در نظر بگیرید؛ چرا که محصول مجهز به قابلیت حذف نویز تقریبا بهترین هدست گیمینگ بازار است و قیمت گرانی نسبت به هدست‌های معمولی دارد.

  • کیفیت ساخت

اکثر هدست‌های بازی از پلاستیک ارزان قیمت ساخته شده‌اند. بنابراین اگر به فکر محصولی هستید که حسابی برای‌تان کار کند؛ مهم است که جنس بدنه آن را به دقت بررسی کنید. اگر بتوانید محصولی که قاب فلزی یا سیمی دارد را پیدا کنید که چه بهتر. اما اگر هدست پلاستیکی هم می‌تواند نیازتان را رفع کند و به بودجه‌تان می‌خورد؛ محصولی را انتخاب کنید که از پلاستیک باکیفیت و نرم ساخته شده و می‌تواند با انعطاف‌پذیری بالا، دقیقا به فرم و شکل سر شما درآید. هدست‌هایی که از پلاستیک ارزان و بی‌کیفیت ساخته می‌شوند؛ حتی ممکن است با کمی کشش یا فشار هم بشکنند. گاهی حتی این فشار باعث ایجاد صدای خرخر شده و تجربه بدی برای شما به جا می‌گذارد. برخی از هدست‌های گیمینگ مانند Beyerdynamic’s Custom Game، دارای ساختار و اسکلت تمام فلزی هستند و می‌توانند حتی ضربه را نیز به خوبی تحمل کنند. اگر حین بازی پر جنب و جوش هستید و ممکن است در لحظات حساس کنترل خود را از دست داده و هدست را زمین بکوبید؛ قطعا این فاکتور را در نظر داشته باشید.

  • کیفیت میکروفون

اغلب گیمرهای تازه‌کار هنگام خرید هدست گیمینگ، کیفیت میکروفون را در نظر نمی‌گیرد. این در حالی است که کیفیت خروجی میکروفن به اندازه کیفیت صدایی که از هدفون دستگاه می‌شنوید از اهمیت برخوردار است. به دنبال این نباشید که کیفیت ضبط میکروفون هدست بالا باشد. میکروفون اغلب هدست‌های گیمینگ در محدوده باس طیف فرکانس با مشکل مواجه هستند. این ضعف می‌تواند باعث شود صدای افرادی که صدایشان ذاتا عمیق و بم است؛ شبیه به صدایی شود که از داخل قوطی حلبی شنیده می‌شود. این میکروفون‌ها معمولا از طریق پورتی که به دستگاه وصل‌شان می‌کند؛ چه این پورت جک 3.5 میلی‌متری باشد و چه پورت USB، قدرت کافی را دریافت نمی‌کنند و به همین خاطر ممکن است کیفیت دریافت صدای‌شان کمی پایین و ضعیف باشد. اگر قرار است حین بازی حرکت هم داشته باشید؛ هدستی را انتخاب کنید که میکروفون آن قابلیت جدا شدن دارد. اما اگر اغلب در حالت نشسته بازی می‌کنید؛ به قابلیت مانور میکروفون دستگاه توجه کنید.

  • داشتن صدای فراگیر

صدای فراگیر قابلیتی است که نباید آن را با صدای سه بعدی اشتباه بگیرید. صدای فراگیر یک ویژگی نسبتا رایج در بسیاری از هدست‎های بازی است و بسته به سبک بازی شما، می‎تواند وجود آن در محصول بسیار مهم باشد. هدست‌هایی که قابلیت صدای فراگیر دارند می‌توانند صدا را به صورت 360 درجه پخش کنند. وقتی با این هدست‌ها باز می‌کنید انگار چندین بلندگو طراف هر گوش شما وجود دارد. بنابراین اگر در بازی، به خصوص بازی‌های جنگی، چیزی از پشت به شما نزدیک شود می‌توانید متوجه آن شوید. از آنجایی که این قابلیت فقط در بهترین هدست گیمینگ های بازار وجود دارد؛ داشتن این هدست‌ها می‌تواند در بازی برای شما مزیت رقابتی نسبت به هم‌بازی‌های‌تان ایجاد کند.

قابلیت صدای فراگیر بر اساس استانداردهای مختلفی طراحی می‌شود. از طرفی این روزها، تقریبا هر پلتفرم بازی شکل خاص خود را از صدای فضایی داخلی دارد. به عنوان مثال کنسول‌های ویندوز و ایکس‌باکس هر دو از Windows Sonic استفاده می‌کنند و پلی‌استیشن 5 دارای موتور صوتی Tempest 3D است. این استانداردهای داخلی با هر هدستی می‌توانند هماهنگ شوند. بنابراین فرقی نمی‌کند که هدست از طریق USB وصل شده یا جک 3.5 میلی متری. علاوه بر این هدست‌هایی که از صدای استریو نیز پشتیبانی می‌کنند نیز گزینه‌های خوبی هستند. گیمرهای بازی‌های MOBA مانند League of Legends و DOTA 2، یا بازی‌های اکشن یا تقریبا تمام بازی‌های تک نفره، با هدست‌های استریو مشکلی ندارند.

هدست گیمینگ سیمی یا بی‎سیم؛ کدامیک بهتر است؟

در گذشته بیشتر گیمرها هدست‎های سیمی را به هدست‎های بی‎سیم ترجیح می‌دادند. دلیل آنها هم این بود که تا همین اواخر، هدست‎های سیمی در ارائه سیگنال‎های صوتی سریع و ایمن، بسیار بهتر از هدست‌های بی‌سیم عمل می‌کردند. اما امروزه به لطف استفاده از فناوری باند وای فای سریع‌تر 2.4 گیگاهرتزی، هدست‌های بی‎سیم هم می‎توانند سیگنال‎های صوتی را بسیار سریع و با کم‌ترین تداخل انتقال دهند. در نتیجه اگر یک گیمر معمولی هستید و نسبت به قطع و وصل شدن احتمالی صدا زیاد حساسیت به خرج نمی‌دهد؛ یک هدست بی‌سیم قطعا می‌تواند تمام نیازهای شما را تامین کند. مزیت اصلی این محصولات هم این است که در عین بازی می‌توانید تحرک بیشتری داشته باشید.

بهترین هدست گیمینگ را از کجا بخریم؟

یکی از بهترین روش‌ها برای تهیه بهترین هدست گیمینگ بازار، خرید از آمازون است. با این روش شما می‌توانید نسبت به اصالت کالایی که به دست‌تان می‌رسد اطمینان حاصل کنید. اما با وجود اینکه فروشگاه آمازون محدودیت‌هایی برای خریداران ایرانی وضع کرده و عملا تحویل درب منزل برای افرادی که از داخل کشور خرید می‌کنند فعال نیست؛ چطور می‌توان هدست مورد نظر را از طریق این منبع معتبر خریداری کرد؟ بهترین روش برای خرید هدست‌های استاندارد مخصوص گیمینگ، استفاده از خدمات شرکت معتبر ایران باباست. ما در فروشگاه ایران بابا، خرید از آمازون را بدون دردسر برای شما انجام می‌دهیم. شما فقط کافیست که لینک سبد خریدی که محصول مورد نظرتان داخلش اضافه شده را به همکاران ما بدهید و بسته به تایمی که تامین‌کننده تعیین می‌کند؛ بعد از چند روز یا چند هفته هدست خود را بدون دردسر درب منزل تحویل بگیرید. علاوه بر این سرویس، می‌توانید برای استعلام قیمت پاور بانک و سایر محصولات مشابه نیز با همکاران ما در تماس باشید.

نتیجه‌گیری

پیدا کردن یک هدست بازی باکیفیت که از قیمت مناسبی هم برخوردار باشد کار سختی نیست. اگر در اینترنت جستجو کرده باشید حتما می‌دانید که قیمت این محصولات معمولا از حدود 60 دلار شروع می‌شود و بسته به قابلیت‌های دستگاه می‌تواند به 500 دلار هم برسد. اما برای خرید بهترین هدست گیمینگ لازم نیست بودجه زیادی در نظر بگیرید. اگر فقط به قابلیت‌هایی که در این مقاله به آنها اشاره شد نیاز دارید؛ می‌توانید محصولی در همان رنج قیمتی 60 دلار هم پیدا کنید. هدست‌هایی مانند Razer Kraken X و Fnatic React هر دو جزء محصولاتی هستند که هم قیمت‌شان مناسب است و هم می‌توانند تجربه‌ای خوب برای شما به همراه داشته باشند.

اگر هم کمی بودجه بیشتری برای خرید در نظر گرفته‌اید و می‌توانید تا نزدیک 100 دلار برای تهیه هدست هزینه کنید؛ گزینه‌هایی مانند HyperX Cloud Alpha و SteelSeries Arctis 1 Wireless جزء بهترین هدست‌های بازی حال حاضر جهان در این رنج قیمتی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول