× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

مقایسه پی اس فور با ایکس باکس سری اس

مقایسه ps4 با xbox

با توجه به اینکه این روزها نسل‌ جدید کنسول‎ های بازی به بازار عرضه شده‌اند؛ بسیاری از گیمرها به پاسخ این سوال فکر می‎کنند که بین پلی استیشن 4 و ایکس باکس سری اس کدام گزینه بهتر است؟ هر دو این کنسول‌ها مزایا و معایب خود را دارند؛ اما برای اینکه بتوانید با تفاوت‌های واقعی و بسیار جزئی که بین آنها وجود دارد آشنا شوید باید ملاکی برای مقایسه این دو محصول داشته باشید. برای خرید هر کدام از این محصولات به صورت مستقیم از سایت آمازون و یا استعلام قیمت پروژکتور و سایر محصولات دیجیتال، می‌توانید با همکاران ما در فروشگاه ایران بابا در تماس باشید

مقایسه ps4 با xbox از هر لحاظ

در این مقاله از نظر سخت‌افزاری، بازی‎ها، امکانات، قیمت و چند فاکتور مهم دیگر به مقایسه ps4 با xbox پرداخته‌ایم.

مقایسه ps4 با xbox
  • مقایسه ps4 با xbox  از نظر سخت‌افزاری

پلی استیشن 4 که بیشتر گیمرها آن را به نام PS4 می‌شناسند؛ یک کنسول بازی تقریبا قدیمی است که در سال 2013 توسط شرکت سونی به بازار عرضه شد. این کنسول دارای پردازنده 8 هسته‎ای AMD Jaguar، پردازنده گرافیکی AMD Radeon 1.84 ترافلاپس، 8 گیگابایت رم و هارد دیسک 500 یا 1 ترابایتی است. این در حالی است که شرکت مایکروسافت کنسول ایکس باکس سری  S خود را اولین بار در سال 2020 معرفی کرد. مایکروسافت برای ساخت قسمت سخت‌افزاری این محصول از یک پردازنده 8 هسته‎ای AMD Zen 2، پردازنده گرافیکی AMD Radeon 4 ترافلاپس، 10 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SSD استفاده کرده است. در جدول زیر می‌توانید خلاصه‌ای از تفاوت‌های سخت‌افزاری این دو مدل کنسول بازی پرطرفدار را مشاهده کنید.

ویژگی ها پلی استیشن 4 ایکس باکس سری اس
پردازنده  AMD Jaguar هشت هسته‌ای  AMD Zen 2 هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی AMD Radeon 1.84 ترافلاپس AMD Radeon 4 ترافلاپس
رم 8 گیگا بایت 10 گیگا بایت
حافظه ذخیره سازی هارد 500 گیگابایت یا 1 ترابایت 512 گیگابایت SSD
حداکثر وضوح 1080p 1440p

 

به طور کلی از نظر سخت افزاری، کنسول بازی ایکس باکس سری S قطعا برتر است. پردازنده گرافیکی قدرتمندتری که در این دستگاه به کار رفته است؛ گرافیک پیشرفته‎تری دارد و استفاده از حافظه SSD سریع‌تر، زمان بارگذاری کوتاه‎تر را امکان‎پذیر می‎کند. با این حال با وجود اینکه PS4 از نظر سخت‌افزاری نمی‌تواند برنده این مقایسه باشد؛ اما قادر است اکثر بازی‏های مدرن را بدون دردسر و فقط با کاهش اندکی رزولوشن و FPS اجرا کند.

  • مقایسه ps4 با xbox از نظر بازی ‎ها

وقتی در روند مقایسه ps4 با xbox صحبت از بازی‎های انحصاری به میان می‌آید؛ می‌توان گفت که هر دو این کنسول‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و از این نظر تقریبا شبیه به هم هستند. PS4 دارای بازی‌های انحصاری بسیاری مانند The Last of Us، God of War، Horizon Zero Dawn و Uncharted 4 است، در حالی که عنوانینی مانند Halo Infinite، Forza Horizon 5 و Gears 5 از جمله معروف‌ترین بازی‌های انحصاری طراحی شده برای کنسول ایکس باکس سری S هستند. البته بازی‌های انحصاری Xbox سری  Sبرای رایانه‌های شخصی نیز در دسترس هستند. هر دو این کنسول‌ها دارای کتابخانه‌ای باورنکردنی از بازی‎های مختلف هستند. با این حال، Xbox Game Pass مجموعه بزرگی از بازی‌ها، شامل بسیاری از عناوین پرفروش و نسخه‌های جدید را شامل می‌شود که کاربر می‌تواند از آنها با پرداخت حق اشتراک ماهانه مقرون‏به‎صرفه استفاده کند.

  • مقایسه ps4 با xbox از نظر امکانات

از نظر ویژگی‎ها و امکانات، هر دو این کنسول‌ها از یک سری امکانات مشترک نظیر پخش ویدئو، دسترسی به فروشگاه‎های آنلاین، بازی‎های آنلاین و طیف گسترده‎ای از برنامه‌های جذاب و سرگرم‌کننده پشتیبانی می‎کنند. با این حال ایکس باکس سری S دارای برخی امتیازات اضافی مانند پشتیبانی از بازی‌های نسل‌های گذشته Xbox، Xbox 360 و Xbox One، توانایی اجرای بازی‌های Xbox One X و قابلیت اتصال به نرم‌افزار تلفن همراه Xbox است.

  • مقایسه ps4 با xbox از نظر قیمت

مهم‌ترین فاکتوری که در این مقایسه لحاظ شده است؛ قیمت این دو کنسول است که عامل مهمی برای بسیاری از گیمرها جهت خرید کنسول بازی محسوب می‌شود. اگرچه PS4 بیش از 10 سال سن دارد و از این نظر کنسولی قدیمی به حساب می‌آید؛ اما قیمت آن تغییر چندانی از روزهای اول ورود به بازار نکرده است و قیمت آن از 390 تا 550 یورو متغیر است. این در حالی است که قیمت ایکس باکس سری S از 320 تا 410 یورو متغیر است. واقعیت دیگری که بسیار مهم است این است که Xbox Game Pass یک راه مقرون‎به‎صرفه برای انجام بسیاری از بازی‎ها است و در دراز مدت می‌تواند با نیاز کمتر به خرید بازی‎های جداگانه به نسبت PS4 کنسول اقتصادی‌تری باشد.

  • مقایسه ps4 با xbox از نظر کارایی

با بررسی قابلیت‌های این دو کنسول به راحتی می‎توان فهمید که ایکس باکس دارای قدرت عملکردی بهتری است. همانطور که در جدول بالا مشاهده کردید؛ این کنسول بازی، در مقایسه با 8 گیگابایت رمGDDR5  قدیمی پلی استیشن، دارای 10 گیگابایت رم GDDR6 128 بیتی است که باعث می‌شود سریع‌تر از پلی استیشن 4 باشد. ناگفته نماند که ایکس باکس سری  Sهمچنین دارای یک پردازنده 8X Cores @ 3.6 GHz Custom Zen 2 است و به همین خاطر می‌تواند به راحتی حداکثر از ۱۲۰ فریم در ثانیه پشتیبانی کند. این در حالی است که اکثر بازی‎ها تنها به قدرت حداکثر 60 فریم در ثانیه نیاز دارند. PS4 می‎تواند تا 60 فریم بر ثانیه را پشتیبانی کند.

  • مقایسه ps4 با xbox از نظر فضای ذخیره ‎سازی

فضای ذخیره‎سازی بخش مهمی از قدرت سخت‌افزاری هر کنسولی است. وقتی صحبت از اندازه فضای ذخیره‎سازی پایه می‌شود؛ پلی استیشن 4 در مقابل ایکس باکس سری اس تفاوت زیادی ندارد. Xbox Series S در مقایسه با PS4 که می‏توانید نوع 500 گیگابایتی یا 1 ترابایتی آن را با خرید از آمازون تهیه کنید؛ 512 گیگابایت حجم ذخیره‌سازی دارد. اما بزرگ‎ترین تفاوت در بین این دو محصول، نوع ذخیره‎سازی آنهاست. Xbox Series S از فناوری SSD استفاده می‎کند و PS4 یک هارد دیسک دارد. به همین خاطر زمان بوت آپ، سرعت خواندن و زمان بارگذاری بازی در ایکس باکس بسیار سریع‌تر است. با توجه به آنچه که گفته شد؛ اگر کنسولی با فضای ذخیره‎سازی بیشتر می‎خواهید؛ PS4  یک ترابایتی انتخاب بهتری است. اما این نکته را فراموش نکنید که ایکس باکس با وجود فضای ذخیره‌سازی کمتر، به دلیل نوع حافظه، زمان بوت بسیار کوتاه‌تری دارد.

  • مقایسه ps4 با xbox از نظر گرافیک

ایکس باکس سری S از نظر گرافیکی آن چیزی نیست که انتظار شما از یک اختلاف سنی 10 ساله را برآورده کند. البته به طور کلی قدرت گرافیکی این کنسول بازی نسبت به PS4 به طور قابل توجهی بیشتر است؛ اما آنچنان که انتظار می‌رود در این فاکتور عملکرد شگفت‌انگیزی ندارد. ایکس باکس سری S دارای حداکثر رزولوشن 1440p است و از 4K پشیبانی می‌کند. این در حالی است که PS4 دارای حداکثر وضوح 1080p (بدون پشتیبانی از 4K) است.

  • مقایسه ps4 با xbox از نظر اندازه و طراحی

یکی از بزرگ‎ترین فاکتورهایی که گیمرها در زمان خرید کنسول بازی به آن توجه می‌کنند؛ اندازه دستگاه‌ست. آنچه که از نظر ظاهری خیلی به چشم می‌آید؛ کوچک بودن بدنه ایکس باکس سری اس است. این کنسول بازی پرطرفدار، بسیار جمع و جور است و به طور قابل توجهی کوچک‌تر از PS4 و هر کنسول دیگری است که خود مایکروسافت یا سونی تا کنون تولید کرده است. ابعاد دقیق این دستگاه فقط 6.5 در 15.1 در 27.5 سانتی‎متر در مقایسه با بدنه بیست و هفت و چهار در سی و نیم در پنجم و سه دهمی پلی استیشن 4 است. با این حساب می‌تواند گفت که ابعاد دستگاهی که مایکروسافت تولید می‌کنند تقریبا نصب بدنه دستگاهی است که سونی با نام پی اس فور وارد بازار کرده است.

چند تفاوت کلیدی نیز در طرح بدنه این دو دستگاه وجود دارد که شایان ذکر است. اول اینکه ایکس باکس سری اس دیسک درایو ندارد؛ در حالی که PS4 دارد. این بدان معناست که می‌توانید از هر دیسکی در دستگاه ایکس باکس خود استفاده کنید. نکته مثبت اینجاست که نیازی نیست دائما دیسک‌ها را با سری S تعویض کنید. اما یک نکته منفی نیز وجود دارد که بازی‌های دیسکی معمولا ارزان‌تر از بازی‌هایی هستند که نسخه دیجیتالی دارند.

تفاوت بزرگ دیگر، پورت‎های HDMI موجود در هر دو کنسول است. PS4 دارای پورت ورودی و خروجی HDMI 1.4 است و ایکس باکس سری اس دارای یک پورت HDMI 2.1 است. HDMI 1.4 استاندارد 4K 30fps را پشتیبانی می‏کند؛ در حالی که HDMI 2.1 از 4K 120fps و 8K 60fps پشتیبانی می‎کند. PS4 در زمان معرفی گزینه HDMI 2.1 را نداشت؛ اما استفاده از این پورت در تولید سری S کنسول ایکس باکس، آن را به دستگاهی بسیار قوی‎تر تبدیل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول