× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

مقایسه آیفون 14 و آیفون 15

مقایسه آیفون 14 و آیفون 15

آیفون 15 و آیفون 15 پرومکس جدیدترین مدل‌های استاندارد گوشی‌های آیفون ساخت شرکت اپل هستند که نسبت به مدل‌های ارائه شده در سال‌های اخیر مانند آیفون 14، به‌روزرسانی‌ها و تغییرات چشمگیرتر و مهم‌تری را تجربه کرده‌اند. اما واقعا این دو نسل متوالی آیفون چقدر با یکدیگر متفاوت هستند؟ ما در این مقاله به صورت کامل به مقایسه آیفون 14 و آیفون 15 پرداخته‌ایم و مهم‌ترین تفاوت‌های فنی و ظاهری که بین این دو مدل گوشی وجود دارد را توضیح داده‌ایم.

مقایسه آیفون 14 و آیفون 15

اواخر سال 2022 بود که شرکت اپل سری جدید آیفون 14 را به عنوان جانشین آیفون 13 به بازار معرفی کرد. نسل جدید این گوشی 2 گیگابایت حافظه بیشتر و باتری بادوام‌تری از سری 13 داشت. از موتور فوتونیک، حالت اکشن، sos اضطراری از طریق ماهواره، تشخیص تصادف و… نیز می‌توان به عنوان مهم‌ترین تفاوت‌های بین این دو نسل تلفن همراه وجود دارد نام برد. اما با این وجود آیفون 15 و آیفون 15 پلاس به عنوان دستگاه‌هایی که مقرون‎به‎صرفه‌تر از مدل‌های پرو هستند؛ اما امکانات کامل‌تر و قیمتی ارزان‌تر از آیفون SE دارند؛ در حال حاضر احتمالا محبوب‌ترین گزینه‌ها برای بسیاری از مشتریانی محسوب می‌شوند که ترجیح می‌دهند گوشی تلفن همراه‌شان از برند اپل باشد. قیمت این مدل گوشی در بازارهای جهانی از 799 دلار شروع می‌شود. این در حالی است که علاقمندان به اپل برای مدل 128 گیگابایتی آیفون 14 و آیفون 14 پلاس به ترتیب باید 699 و 799 دلار هزینه کنند.

از آنجایی که اکثر ویژگی‌های آیفون 14 و آیفون 15 یکسان است؛ آیا منطقی است که برای صرفه‎جویی در هزینه‌ها هم که شده به جای اپل 15 به سراغ خرید آیفون 14 برویم؟ راهنمایی که ما در این مقاله به شکل جدول مقایسه آیفون 14 و آیفون 15 به شما ارائه کرده‌ایم؛ در یافتن پاسخ این سوال و اینکه کدام یک از این دو مدل آیفون برای شما بهتر است کمک می‌کند. قبل از بررسی این دو محصول لازم به ذکر است که منظور ما از سری 14 و 15 آیفون در این مقاله، مدل‌های استاندارد این گوشی است نه سری پرو آنها.

مقایسه آیفون 14 و آیفون 15

جدول مقایسه آیفون 14 و آیفون 15 از نظر ویژگی‌های فنی و ظاهری

آیفون 14 و آیفون 15 هر دو دارای اندازه صفحه نمایش و عمر باتری یکسانی هستند و دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض دارند. با این وجود آیفون 15 به نسبت آیفون 14 دارای ویژگی‌های متفاوت‌تری مانند جزیره دینامیک، پورت USB-C و دوربین 48 مگاپیکسلی است. در جدول زیر می‌توانید چشم‌انداز دقیق‌تری از مقایسه آیفون 14 و آیفون 15 داشته باشید:

آیفون 14

آیفون 15

بدنه آلومینیومی با لبههای مربعی

بدنه آلومینیومی با لبههای کانتور شده

جنس پشت گوشی شیشه های براق

جنس پشت گوشی شیشهای مات شده با رنگ

مجموعه دوربین‌های TrueDepth

جزیره دینامیک

حداکثر روشنایی 800 نیت (معمولی)

حداکثر روشنایی 1000 نیت (معمولی)

پیک روشنایی 1200 نیت (HDR)

پیک روشنایی 1600 نیت (HDR)

پیک روشنایی 2000 نیت (در فضای باز)

تراشه بیونیک a15

تراشه بیونیک a16

پردازنده گرافیکی 5 هسته‌ای

پردازنده گرافیکی 5 هسته‌ای با 50 درصد پهنای باند حافظه بیشتر

دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم ƒ/1.5

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم ƒ/1.6

گزینههای زوم اپتیکال 0.5 برابر و 1 برابر

گزینههای زوم اپتیکال 0.5 برابر، 1 برابر و 2 برابر

قابلیت گرفتن عکس‎های 24 و 48 مگاپیکسلی با وضوح فوق‌العاده بالا

HDR هوشمند ۴

HDR هوشمند 5

حالت پرتره با فوکوس و کنترل عمق

حالت پرتره نسل جدید با فوکوس و کنترل عمق

حالت شب و پرتره حالت شب

حالت شب و پرتره حالت شب بهبود یافته

کیفیت صدا بهبود یافته در تماس‌های تلفنی

تراشه اولترا واید باند نسل اول

نسل جدید تراشه اولترا واید باند نسل اول با قابلیت اتصال از 3 برابر دورتر

پورت لایتنینگ

پورت USB-C

پشتیبانی از شارژ بی سیم Qi

پشتیبانی از شارژ بی سیم Qi2

قابلیت تنظیم برای جلوگیری از شارژ بالای باتری از 80 درصد بالاتر

وجود اطلاعاتی مانند تاریخ ساخت، اولین استفاده و تعداد شارژ باتری در تنظیمات
تولید در رنگ‌های زرد، آبی، بنفش، قرمز، میدنایت و استارلایت

تولید در رنگ‌های زرد، آبی، صورتی، سبز و مشکی

خلاصه ویژگی‌های آیفون 14 و 15

همانطور که در جدول مقایسه آیفون 14 و آیفون 15 مشاهده می‌کنید؛ به‌روزرسانی‌های آیفون 15 نسبت به آیفون 14 نسبتا قابل توجه است. ضمن اینکه نسل جدید این محصول با لبه‌های کانتور شده بدنه، شیشه‌ای و مات بودن پشت دستگاه و قابلیت جزیره داینامیک از طراحی ظریف‌تر و جذاب‌تری برخوردار است. ویژگی‎هایی مانند صفحه نمایش روشن‎تر و مجهز شدن به پورت USB-C به معنای کیفیت بیشتر و کاربری راحت‌تر آیفون 15 است. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، گزینه زوم اپتیکال 2 برابر، نسل جدید از قابلیت پرتره، HDR  هوشمند 5 و بهبود قابلیت تصویربرداری در شب نیز از دیگر ویژگی‌هایی محسوب می‌شوند که می‌توانند شما را برای خرید این سری از آیفون وسوسه کنند. تغییرات تکراری مانند نصب و استفاده از تراشه بیونیک a16 و قابلیت پشتیبانی از شارژ بی سیم Qi2 نیز از اصلاحات خوشایندی هستند که اپل روی این محصول خود پیاده‌سازی کرده است.

آیا آیفون 15 ارزش هزینه کردن دارد؟

بسته به میزان استفاده و اینکه چقدر به به‌روز بودن گوشی‌تان اهمیت می‌دهید؛ ممکن است خرید آیفون 15 به نسبت آیفون 13 و یا آیفون 14 کار عاقلانه‌ای باشد. اگر فقط یکی از ویژگی‌های سری جدید این محصول چشم‌تان را گرفته و به خاطر همان یک فیچر است که قصد دارید بیشتر بودجه برای تهیه آیفون 15 به روش خرید از امازون در نظر بگیرید؛ پیشنهاد ما این است که این تصمیم را نگیرید؛ مگر اینکه چندین ویژگی جدید و ارتقا یافته این محصول به کارتان می‌آید و احساس می‌کنید در آینده استفاده از این ویژگی‌ها می‌تواند تجربه کاربری شما را دگرگون کند. به طور کلی برای کاربران حرفه‌ای که از تلفن همراه فقط برای تماس و کاربردهای معمول مانند گشتن در شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند؛ خرید آیفون 15 و حتی آیفون 15 پلاس به نسبت دیگر سری‌های این گوشی، البته به غیر از آیفون‎های پرو اپل می‌تواند توجیه‌پذیر باشد. اکثر افرادی که آیفون 11 یا بالاتر دارند؛ قطعا با خرید آیفون 15 تفاوت اساسی را احساس خواهند کرد.

اما کاربرانی که استفاده معمول از گوشی تلفن همراه خود دارند باید این نکته را مد نظر قرار دهند که وجود پورت USB-C در آیفون 15، نیاز شما به کابل‌های لایتنینگ و لوازم جانبی را تغییر می‌دهد. این به این معنی است که برای استفاده از گوشی باید یا یک آداپتور 29 دلاری بخرید یا از یک کابل جدید استفاده کنید. اگر اپلی که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید قدیمی است؛ احتمالا نیاز به خرید آداپتور برق جدید دارید. اگر از این تغییر ناراضی هستید و دوست ندارید برای کابل شارژ هزینه اضافه بدهید؛ خرید این سری اپل را به شما توصیه نمی‌کنیم. اما این نکته مهم را فراموش نکنید که پورت USB-C یک پورت استاندارد است که در سراسر جهان استفاده می‌شود و در حال حاضر کارخانه‌های تولید محصولات دیجیتال، طیف وسیعی از دستگاه‎ها را به این پورت مجهز می‌کنند.

تنها در یک حالت می‌توان گفت که آیفون 15 در مقایسه با آیفون 14، به نسبت قیمت و ویژگی‌هایی که دارد ارزش خرید ندارد. در واقع اگر در حال حاضر گوشی شما آیفون 14 است؛ اصلا ارزشش را ندارد که برای چند ویژگی ارتقا یافته ساده اینقدر هزینه کنید. آیفون 14 و آیفون 14 پلاس تنها یک سال از عمر عرضه‌شان به بازار می‎گذرد و هنوز هم دستگاه‎های بسیار خوبی هستند. اما اگر گوشی‌تا اپل قدیمی است یا از برندهای دیگر است و بین خرید آیفون 14 یا 15 تردید دارید؛ صد البته که خرید سری 15 از این محصول تصمیم بسیار بهتری است.

نتیجه‌گیری نهایی

آیفون 14 پیش از عرضه آیفون 15 به بازار با قیمت 799 دلار فروخته می‌شد و از این نظر خرید بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای بود. اما با ورود سری جدید این محصول به بازارهای جهانی، امروزه می‌توانید آیفون 14 معمولی را با قیمت 699 دلار نیز بخرید. بنابراین از این نظر حدود 100 دلار به نفع‌تان است. علاوه بر اینکه به‌روز نگه داشتن گوشی‌های اپل، حتی اگر از خط تولید خارج شوند نباید دغدغه اصلی شما باشد. چرا که اپل تا مدت‎ها از نرم‎افزار گوشی‌های خود، حتی محصولاتی که از رده خارج شده‌اند پشتیبانی می‎کند. بنابراین اگر بودجه خرید محدودی دارید و می‌خواهید مبلغ صرفه‌جویی شده را برای خرید پاور بانک اختصاص دهید؛ از خرید آیفون 14 پشیمان نخواهید شد. در پایان مهم است که هنگام خرید گوشی‌های هوشمند، همه متغیرها را در نظر بگیرید. به عنوان مثال به نیازهای خود و اینکه وجود چه ویژگی‌هایی در محصول می‌تواند شما را راضی نگه دارد توجه کنید. علاوه بر این، بودجه‌ای که برای این خرید در نظر گرفته‌اید نیز معمولا به صورت مستقیم روی تصمیم شما اثرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول