× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

روش درست بخور دادن صورت + مزایا و معایب

بخور دادن صورت

بخور صورت یک درمان قدیمی، ساده اما کارآمد برای پاکسازی و تغذیه پوست است. این درمان همچنین می‏تواند منافذ را باز کرده؛ گردش خون را بهبود دهد و سبوم محبوس شده زیر لایه‌های سطحی را آزاد کند. اما بخور دادن صورت راه و روش خاص خودش را دارد و باید بر اساس یک روش استاندارد انجام شود. در این مقاله پیرو همین موضوع یعنی روش درست بخور دادن صورت صحبت خواهیم کرد.

بخور دادن صورت چه مزایایی دارد؟

  • بخار یک ماده پاک ‎کننده بی‌خطر است. بخار منافذ پوست را باز می‎کند و به از بین بردن کلونی کثیفی‌ها کمک کرده و برای پاکسازی عمیق پوست عالی است. باز کردن منافذ پوست باعث نرم شدن صورت، از بین رفتن جوش‏های سر سیاه و جلوگیری از ایجاد مجدد آنها خواهد شد.
  • بخور دادن صورت گردش خون را تقویت می‎کند. ترکیب بخار گرم و افزایش تعریق، باعث گشاد شدن عروق خونی و افزایش گردش خون می‎شود. این افزایش جریان خون، پوست شما را تغذیه کرده و اکسیژن مورد نیازش را تامین می‎کند. در نتیجه پوست شما به صورت طبیعی سالم می‌ماند.
  • باکتری‎ ها و سلول ‎های مولد آکنه را از بین می‌برد. باز کردن منافذ پوست باعث حذف شدن سلول‌های مرده پوست، باکتری‌ها و سایر ناخالصی‌هایی می‌شود که منافذ را مسدود کرده و به ایجاد آکنه کمک می‌کنند.
  • سبوم به دام افتاده زیر لایه‌های سطحی پوست را از بین می‌برد. سبوم همان روغن طبیعی است که توسط غدد چربی تولید می‎شود تا پوست و مو چرب بماند. اما اگر همین سبوم که میزان طبیعی‌اش برای پوست و مو ما بسیار مفید است در زیر سطح پوست گیر کند؛ می‌تواند بستری برای رشد باکتری ‏ها ایجاد کرده و باعث بروز آکنه و جوش‎ های سر سیاه شود. بخور دادن صورت می‌تواند با آزاد کردن این چربی طبیعی، از ایجاد این مشکلات پوستی پیشگیری کند.
  • بخار ماده‌ای آبرسان است. بخار با کمک به افزایش تولید چربی، پوست را آبرسانی کرده و آن را به طور طبیعی مرطوب نگه می‌دارد.
  • بخور دادن صورت به پوست شما کمک می‎کند محصولات مراقبت از پوست را بهتر جذب کند. بخار میزان نفوذپذیری پوست را افزایش داده و آن را قادر می‎سازد تا محصولات موضعی را بهتر جذب کند. این به این معنی است که از محصولات مراقبت از پوستی که بعد از بخور دادن صورت استفاده می‌کنید می‌توانید مزایای بیشتری را تحصیل کنید.
  • تولید کلاژن و الاستین را تقویت می‎کند. افزایش خونرسانی که در طول فرآیند بخور دادن صورت ایجاد می‎شود؛ تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‎دهد. این فرآیند باعث می‎شود پوستی سفت‌تر و جوان‎تر داشته باشید.
بخور دادن صورت

روش‌های استاندارد بخور دادن صورت

تکنیک‏های مختلفی برای بخور دادن صورت وجود دارد که تقریبا اثر همه آنها یکسان است. ما در این بخش 3 تکنیک بسیار پرکاربرد را گام به گام توضیح داده‌ایم.

  • کاسه آب داغ

  1. یک حوله ضخیم و بزرگ را بردارید و جای که قرار است چند دقیقه صورت خود را در آنجا بخور دهید را تعیین کنید. راحتی شما در طول این فرآیند بسیار مهم است. بنابراین اگر ظرف مناسب ندارید و می‌خواهید این کار را روی سینکی که از آب داغ پر شده است انجام دهید؛ حتما یک صندلی راحت جلوی سینک ظرفشویی بگذارید.
  2. موهای خود را به صورت دم اسبی ببندید و اجازه ندهید روی صورت‌تان باشد.
  3. با استفاده از یک پاک‎کننده لایه‎بردار ملایم پوست خود را تمیز کنید. گردن را فراموش نکنید.
  4. بسته به اندازه کاسه، 4 تا 6 فنجان آب را در یک کتری یا قابلمه به جوش بیاورید.
  5. وقتی آب شروع به جوشیدن کرد؛ مقداری عصاره طبیعی اکالیپتوس یا هر عطر دیگری که دوست دارید را به آن اضافه کنید.
  6. حرارت را کم کنید درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید در همین حالت آب 2 یا 3 دقیقه دیگر هم بجوشد. سپس آن را با احتیاط داخل سینک یا کاسه بریزید.
  7. حوله را طوری روی سر بکشید که کاسه درست زیر صورت‌تان با فاصله 30 تا 40 سانتی‌متر باشد.
  8. اگر حرارت برای پوست‌تان زیاد است می‌توانید با بالا و پایین کردن سر، آن را تنظیم کنید و یا گوشه‎ای از حوله را بلند کنید تا در صورت نیاز محیط اطراف صورت‌تان کمی خنک شود.
  9. صورت خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه به این روش بخور دهید.
  • حوله گرم

  1. یک حوله دستی و یک کاسه آب داغ دم دست‌تان بگذارید.
  2. درست مثل روش قبل، موها را مهار کرده و پوست را با یک پاک‌کننده مناسب تمیز کنید.
  3. حوله را در آب داغ خیس کنید و آن را فشار دهید تا فقط مرطوب شود و آبی از آن نچکد.
  4. سپس روی یک صندلی راحت لم بدهید یا روی زمین دراز بکشید و حوله را روی صورت خود قرار دهید.
  5. موقعیت قرارگیری حوله را طوری تنظیم کنید که تمام صورت از جمله چشم‎ها را بپوشاند و فقط راه بینی باز باشد.
  6. 5 دقیقه در همین حالت استراحت کنید.
  • دستگاه بخور خانگی

دستورالعمل دستگاه بخور را بخوانید و طبق دستور آن را پر کنید. سپس آن را روی یک میز نزدیک پریز برق قرار داده و روشنش کنید. چند دقیقه طول می‎کشد تا دستگاه شروع به تولید بخار کند.

صورت را شسته و موها را کاملا جمع کنید.

طبق دستور دستگاه، صورت را در فاصله 15 تا 30 سانتی‌متری از محل خروجی بخار نگه دارید.

هر 2 یا 3 دقیقه یک بار 1 دقیقه استراحت کنید تا به این شیوه بتوانید تاثیر بخور را روی پوست مدیریت کنید.

آیا می‌توان در فرآیند بخور دادن صورت از اسانس‌های گیاهی هم استفاده کرد؟

افزودن اسانس‎‌های آماده و گیاهان خشک شده به آب در حال تولید بخار ممکن است فواید بیشتری برای پوست شما داشته باشد. برخی از گیاهان دارویی برای برخی از انواع پوست‌ها مفیدتر هستند و بعضی از این عصاره‌ها دارای اثر آرام‌بخش یا تقویت‌کننده هستند. شما می‌توانید از نوع خشک شده یا عصاره استاندارد گیاهان زیر برای افزایش اثربخشی روش بخور نیز استفاده کنید:

  • بابونه: تحقیقات نشان داده‌اند که بابونه می‌تواند به درمان التهاب پوست و درماتیت کمک کند. به همین خاطر این ویژگی باعث شده گیاه بابونه برای انواع پوست، از جمله پوست‌های حساس مناسب باشد.
  • رزماری: این گیاه معطر ممکن است گزینه خوبی برای افرادی باشد که پوست چربی دارند.
  • روغن‌هایی که به شکل عصاره در داروخانه‌ها عرضه می‌شوند نیز برای این کار مناسب هستند. بهترین عصاره‌های گیاهی برای بخور دادن پوست عبارتند از:
  • اسطوخودوس: عصاره تهیه شده از این گیاه برای پوست‎های خشک و یا دارای اگزما عالی است و دارای خواص آروماتراپی آرامش‎بخش است.
  • گل شمعدانی: این روغن به دست آمده از گل شمعدانی یک قابض طبیعی است که پوست را سفت و شاداب می‎کند.
  • اکالیپتوس: اگر با مشکل آکنه دسته و پنچه نرم می‌کنید؛ برای رفع این مشکل بهتر از عصاره اکالیپتوس پیدا نمی‌کنید.
  • عصاره پرتقال: این عصاره علاوه بر داشتن خواص آروماتراپی نشاط‎بخش، ممکن است به رفع انسداد منافذ پوست نیز کمک کند.

بخار آب استفاده شده در این روش باید چقدر گرم باشد؟

سوختگی با بخار بیشتر از سوختگی ناشی از آب جوش برای پوست مضر است؛ بنابراین هنگام بخور دادن صورت خود باید مراقب میزان درجه حرارت بخار باشید. برای کاهش خطر سوختگی، از نزدیک کردن بیش از حد صورت خود به بخار خودداری کنید. هر وقت احساس کردید پوست‌تان در حال سوزش است؛ فاصله خود را از منبع تولید بخار افزایش دهید تا حس سوزش از بین برود. اگر از روش حوله استفاده می‎کنید؛ آبی که حوله را در آن خیس می‌کنید باید آب گرم شیر باشد نه آب جوش داخل کتری.

چه مدت و هر چند وقت یک بار می‌توان صورت را بخور داد؟

برای کسب بهترین نتیجه هفته‎ای یک بار صورت خود را به روش‌های اصولی که در این مقاله توضیح دادیم بخور دهید. هر جلسه را نیز بهتر است به حدود 10 دقیقه محدود کنید تا از تحریک شدن پوست جلوگیری شود.

چند نکته مهم برای بعد از بخور دادن صورت

سریعا بعد از بخور صورت خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. در این شرایط پوست شما بسیار حساس است؛ بنابراین با مالش دست و یا حوله، آن را تحریک نکنید.

از کرم یا سرم مرطوب‎کننده استفاده کنید. اثرات مرطوب‏کننده یا سرم بعد از بخور دادن بیشتر می‌شود. بنابراین از محصولی استفاده کنید که پوست را تغذیه می‎کند. اگر به دنبال پوستی جوان‎تر هستید؛ این زمان، زمانی عالی برای استفاده از کرم ضد پیری است.

صورت خود را ماساژ دهید. از انگشتان خود برای ماساژ دادن ملایم پیشانی، گونه‏ ها و گردن استفاده کنید. اگر پوست چرب یا حساسی ندارید؛ می‏توانید کمی روغن را همراه با دست روی پوست بمالید. حتی می‌توانید با خرید ماساژور اثر این روش را بیشتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول