× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

خوراکی‌های چربی‌سوز قوی؛ 35 غذای چربی‌سوز برای لاغری سریع

خوراکی‌های چربی‌سوز قوی

خوردن غذاها و نوشیدنی‌های چربی‎سوز و غنی از مواد مغذی می‎تواند به کاهش وزن کمک کند و در سالم ماندن بدن موثر باشد. تحقیقات نشان داده‌اند که داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل ممکن است بتواند به معکوس کردن علائم بیماری دیابت و کاهش خطر ابتلا به چاقی و سایر بیماری‌های بعضا خطرناک از جمله انواع خاصی از سرطان‌ها کمک کند. تغذیه سالم همچنین می‎تواند سطح انرژی و بهره‌وری مغز را تا حدی با متعادل کردن سطح قند خون و تامین مواد مغذی کلیدی افزایش دهد.

35 غذای چربی‌سوز برای لاغری سریع

اگر با توجه به این مزایا می‌خواهید بدانید کدامیک از خوراکی‌هایی که در یخچال یا کابینت آشپزخانه شما وجود دارد می‌توانند سلامت بدن شما را تضمین کنند و یا اگر به دنبال غذای چربی‌سوز برای لاغری هستید با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

خوراکی‌های چربی‌سوز قوی
  • سرکه سیب

این نوع سرکه با کاهش میل به مصرف قند و کمک به متعادل کردن سطح قند خون از افزایش وزن جلوگیری می‌کند. سرکه سیب این کار را به لطف ماده فعال موجود در خود به نام اسید استیک انجام می‎دهد. مصرف سرکه سیب قبل از غذا ممکن است با افزایش سیری همراه بوده و به عنوان یک روش طبیعی برای سم‎زدایی از بدن و متعادل کردن PH معده عمل کند.

  • آب قلم

آب قلم به دلیل تامین کلاژن و سایر ترکیبات و مواد معدنی حمایت‎کننده از مفاصل، به عنوان یک غذای فوق‎العاده مغذی شناخته می‌شود. اما جالب است بدانید که این عصاره چرب، پتانسیل کنترل اشتها را نیز دارد. آمینو اسیدهای فراوان موجود در آب قلم می‌توانند به جلوگیری از تجزیه عضلات، افزایش متابولیسم و سم‎زدایی از بدن کمک کنند.

  • فلفل

یک بررسی در سال 2015 نشان داد که کپسایسین (ماده فعال موجود در فلفل) ممکن است در ارتقای سلامت عروق و سیستم متابولیک نقش مهمی داشته باشد. مصرف این ادویه توانایی بدن برای تولید گرما و استفاده از انرژی را افزایش می‎دهد. این اتفاق درست همان چیزی که برای کاهش وزن به آن نیاز دارید. همچنین می‎تواند احساس گرسنگی را کنترل کرده و سطح انرژی را در بدن افزایش دهد.

  • تخم چیا

این دانه که خواستگاه آن مکزیک است؛ یک نیروگاه پر از مواد مغذی و پر از چربی‎های سالم، آنتی‎اکسیدان‎های مهم و فیبر است. مصرف دانه چیا نه تنها انرژی را افزایش می‎دهد و به شما قدرت و استقامت بیشتری می‌بخشد؛ بلکه از آنجایی که مقدار زیادی آب جذب می‌کند سرعت فرآیند هضم را در بدن کاهش می‌دهد. بنابراین بعد از مصرف این دانه احساس سیری بیشتری می‌کنید و می‌توانید هنگام انتخاب غذا و خوراکی‌ها انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید. تخم کتان و کنف نیز فواید مشابهی دارند.

  • گوشت مرغ و بوقلمون

اگر می‌خواهید از افزایش وزن به دلیل پرخوری جلوگیری کنید؛ باید تاکیدتان بیشتر بر روی مصرف غذاهای سرشار از پروتئین باشد. مرغ و بوقلمون گزینه‌های غنی از پروتئین هستند که مصرف یک کف دست از آنها می‌تواند حدود 37 درصد از نیاز روزانه بدن شما به پروتئین را تامین کند. این ماده مغذی تا حدودی به کاهش هورمون گرسنگی که گرلین نام دارد کمک می‌کند و بدن را پرانرژی و معده را سیر نگه می‌دارد.

  • روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از سالم‌ترین و طبیعی‌ترین چربی‌هایی است که می‌توانیم مصرف کنیم؛ چرا که چربی‌های زنجیره متوسط موجود در آن به راحتی هضم شده و برای تامین انرژی بدن استفاده می‌شوند. علاوه بر این روغن نارگیل سیرکننده است و می‎تواند به سلامت روده و عملکرد غده تیروئید که هر دو نقش مهمی در تعیین میزان متابولیسم بدن دارند کمک کند.

  • سبزیجات

سبزیجاتی مانند کلم پیچ، گل کلم و کلم بروکسل نه تنها سرشار از مواد مفید برای بدن هستند؛ بلکه نوعی غذای چربی‌سوز برای لاغری نیز محسوب می‌شوند. این سبزیجات از نظر تغذیه‎ای متراکم، دارای حجم و فیبر بالا و کم کالری هستند. ضمن اینکه مملو از ویتامین‎ها و مواد معدنی ضروری بوده و با توجه به اینکه کالری بسیار کمی دارند می‌توانید حجم زیادی از آنها را در یک وعده استفاده کنید. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف این سبزیجات با کاهش خطر ابتلا به چاقی و مقاومت به لپتین مرتبط است. یافته‎ها نشان داده‎‌اند که مصرف ترکیبات ایزوتیوسیانات طبیعی موجود در این سبزیجات، پتانسیل بهبود پاسخگویی بدن به لپتین را دارد و به این طریق می‌تواند منجر به احساس سیری و کاهش اشتها شود.

  • روغن حیوانی

روغن حیوانی یک چربی بسیار عالی برای کاهش چربی جمع شده در ناحیه شکم است. این روغن حاوی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط از همان نوعی است که در روغن نارگیل یافت می‌شود. این اسیدها به راحتی توسط بدن جذب و برای تامین انرژی قابل استفاده هستند.

  • گریپ فروت

به نظر شما کدام میوه بیشترین حجم چربی را در بدن می‎سوزاند؟ پاسخ این سوال پرتقال است؛ اما جالب است بدانید که گریپ فروت نیز به همان اندازه خوشمزه است و تحقیقات نشان داده که سرشار از آنزیم‎هایی است که به بدن شما در تجزیه قند کمک می‎کند.

  • سبزیجات دارای برگ سبز

سبزیجات برگ‌دار مانند کلم پیچ، اسفناج و برگ چغندر سرشار از مواد مغذی مهم مانند ویتامین‌های K، A و C و آهن هستند که برای بسیاری از عملکردهای متابولیک بدن مورد نیازند. بنابراین اگر به دنبال مصرف غذای چربی‌سوز برای لاغری هستید باید این سبزیجات جزء اصلی رژیم غذایی‌تان باشد؛ چرا که هم کالری کمی دارند؛ هم فیبرشان بالاست و هم تمام مواد مغذی ضروری بدن‌تان را تامین می‎کنند. دریافت فیبر، الکترولیت و آنتی اکسیدان بیشتر از طریق مصرف سبزیجات می‎تواند به کنترل اشتها، جلوگیری از چاقی، حمایت از عملکرد عضلات و تسهیل ریکاوری ماهیچه‌ها بعد از ورزش کردن کمک کند. ضمن اینکه ویتامین K موجود در این دسته از خوراکی‌ها، استخوان‌ها را قوی نگه می‌دارد و به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند.

  • چای سبز ماچا

چای سبز فقط به دلیل داشتن آنتی اکسیدان نیست که برای بدن مفید است. بلکه تحقیقات اثبات کرده‌اند که این نوشیدنی به دلیل داشتن کافئین به کاهش وزن کمک می‌کند. نوشیدن منظم چای سبز تازه یا چای ماچا ممکن است به جلوگیری از افزایش چربی و کاهش سطح کلسترول کمک کند. بعلاوه در افزایش سطح انرژی و بدن و تمرکز ذهنی (به لطف کافئین موجود در آن) موثر است. ضمنا آنتی اکسیدان‎های موجود در این نوشیدنی می‎توانند به عضلات بدن شما کمک کنند که بعد از ورزش راحت‌تر ریکاوری شوند.

  • کفیر و ماست

کفیر یک نوشیدنی تخمیری شبیه ماست است که سرشار از خواص دارویی از جمله پروبیوتیک‌های مفید برای روده است. مطالعات نشان داده‌اند که محصولات لبنیات تخمیری مانند کفیر و ماست شیرین‌نشده می‌توانند به عنوان غذای چربی‌سوز برای لاغری عمل کرده و مواد مغذی مهمی مانند پروتئین، اسیدهای چرب سالم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم بدن را تامین کنند. ماست غذایی است که تنظیم تعادل انرژی را در بدن تسهیل می‎کند و مصرف منظم آن باعث افزایش غلظت چندین هورمون در گردش خون می شود. به همین دلیل باعث احساس سیری خواهد شد.

کفیر هم مملو از پروبیوتیک‌ها یا همان باکتری‌های خوب است که در مبارزه بدن با عفونت‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند. خبر خوب برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند این است که خوردن این نوشیدنی با کاهش وزن نیز ارتباط نزدیکی دارد؛ چرا که تا حدود زیادی سلامت روده‌ها یعنی جایی که بسیاری از هورمون‎های تعیین‎کننده اشتها و کنترل وزن بدن تولید می‌شود را تضمین می‌کند. سعی کنید چند بار در هفته کفیر یا ماست پربیوتیک شیرین نشده مصرف کنید.

غذای چربی‌سوز برای لاغری سریع

سایر غذاهای چربی‌سوز که برای لاغری مفید هستند

علاوه بر مواد غذایی که معرفی شدند؛ استفاده از خوراکی‌ها زیر نیز می‌تواند در کاهش وزن بدن تاثیر بسیاری داشته باشد:

  1. گوشت گاو بدون چربی
  2. چای رویبوس
  3. پروتئین آب پنیر و سایر پودرهای پروتئینی
  4. سالمون و سایر ماهی‌های روغنی
  5. قهوه
  6. تخم مرغ
  7. بلغور جو دوسر یا سبوس جو دوسر
  8. حبوبات و لوبیا
  9. چای اولانگ
  10. ماست یونانی پرچرب
  11. روغن زیتون
  12. کینوا و برنج قهوه‎ای
  13. دارچین
  14. جینسینگ
  15. زنجبیل
  16. زردچوبه
  17. کلم پیچ
  18. خیار
  19. شکلات تلخ
  20. قارچ
  21. اسفناج
  22. سیب
  23. آووکادو

آیا روش سریع دیگری برای لاغری وجود دارد؟

برای لاغر شدن یا متعادل نگه داشتن وزن، روش‌های دیگری به غیر از تغذیه نیز وجود دارد. به عنوان مثال بسیاری از پزشکان متخصص تغذیه معتقدند که می‌توان در کنار فعالیت بدنی جدی و ورزش، از ماساژ نیز برای لاغر شدن موضعی برخی از قسمت‌های بدن استفاده کرد. ماساژ دادن باعث می‌شود که گردش خون در ناحیه مورد نظر بهبود پیدا کرده و روند چربی‌سوزی سریع‌تر انجام شود. بنابراین اگر بتوانید بعد از هر نوبت ورزش، اندام‌هایی که قصد لاغر کردن‌شان را دارید ماساژ دهید قطعا زودتر به نتیجه می‌رسید.

اما نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که اگر می‌خواهید برای دریافت ماساژ به مراکز درمانی و زیبایی مراجعه نکنید و این کار را خودتان در منزل انجام دهید؛ باید حتما یک ماساژور برقی خوب و حرفه‌ای بخرید. برای اطلاع از قیمت ماساژور برقی که هم باکیفیت باشد و هم اصل، توصیه می‌کنیم به سایت آمازون سر بزنید. اگر کالایی که مشخصات مد نظرتان را دارد در این فروشگاه پیدا کردید؛ برای خرید از آمازون نیز کافیست که محصول را به سبد خرید خود اضافه کرده و سپس به صورت تلفنی با همکاران ما در فروشگاه معتبر ایران بابا تماس بگیرید. ما در ایران بابا ساز و کاری را فراهم کرده‌ایم که با استفاده از آن دیگر خرید از آمازون برای ایرانی‌ها غیرممکن نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول