× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

معرفی بهترین مکمل های رشد مو

ویتامین رشد مو چیست

رعایت یک رژیم غذایی غنی از ویتامین برای تغذیه موها از درون ضروری است. برخی از ویتامین‌های کلیدی که در این رژیم‌ها به وفور یافت می‌شوند؛ از تولید طبیعی کراتین، گردش سلولی و به خصوص گردش سلولی در پوست سر حمایت کرده و به این ترتیب ریشه موها را ضخیم‌تر و قوی‌تر می‌کنند. اما در کنار تغذیه، استفاده از مکمل رشد مو در قالب قرص و شربت و دیگر فرم‌های دارو نیز باعث تسریع در این روند خواهد شد. در این مقاله ابتدا توضیح می‌دهیم که چه ویتامین‌هایی برای رشد مو مفید هستند و سپس چند محصول و مکمل رشد مو معروف در جهان را معرفی می‌کنیم.

چه ویتامین‎ هایی برای رشد مو مفید هستند؟

برخی از تاثیرگذارترین ویتامین‌ها و مواد معدنی که طبق یافته تحقیقات مختلف اثبات شده که مصرف‌شان ممکن است فولیکول‌های مو را تقویت کند عبارتند از:

معرفی بهترین مکمل های رشد مو
  1. بیوتین
  2. ویتامین C
  3. ویتامین E
  4. ویتامین A
  5. آهن
  6. ویتامین B کمپلکس
  • بیوتین (ویتامین B7)

بیوتین به سنتز کراتین در فولیکول‎ های مو کمک می‎کند. مواد غذایی مختلفی از جمله ماهی سالمون، آووکادو و گردو حاوی این ویتامین مفید برای رشد مو هستند. مصرف روزانه 200 میکروگرم از این ویتامین می‌تواند تاثیر زیادی روی سلامت مو داشته باشد.

  • ویتامین C

برای تشکیل کلاژن در بافت همبند اطراف مو، وجود ویتامین C کافی در بدن ضروری است. فلفل دلمه ه‎ای قرمز، کیوی و کلم بروکلی حاوی این نوع آنتی اکسیدان بسیار مفید برای پوست مو هستند.

  • ویتامین E

این ویتامین یک ماده قوی برای مرطوب کردن و تقویت ریشه‌های مو است. اگر می‌خواهید نیاز بدن‌تان به ویتامین E کاملا تامین شود؛ هر روز بادام و تخمه آفتابگردان مصرف کنید. این ویتامین تغذیه‌کننده پوست سر نیز محسوب می‌شود.

  • ویتامین A

وجود ویتامین A در بدن به حد کافی، تولید سبوم یا همان چربی طبیعی بدن را متعادل کرده و به این ترتیب فولیکول‎ها را هیدراته یا همان آبرسانی می‌کند. سیب زمینی شیرین، هویج و کلم پیچ حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن یا همان ویتامین A هستند.

  • آهن

انتقال اکسیژن برای گردش سلولی در ریشه مو به کمک این ماده معدنی در بدن انجام می‌شود. گوشت قرمز بدون چربی، عدس و سبزیجات دارای برگ سبز حاوی مقدار زیادی آهن هستند و علاوه بر اینکه از خستگی جلوگیری می‎کنند باعث رشد بیشتر موها نیز می‌شوند.

  • ویتامین B کمپلکس

مجموع ویتامین‎‌های گروه B، به نوعی حمایت‌کننده از مراحل رشد مو محسوب می‌شوند. برای دریافت این ویتامین‌ها توصیه می‌کنیم در برنامه غذایی خود ماهی قزل آلا، مرغ و غلات غنی شده با B6، B12، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات و دیگر ویتامین‌های گروه B را بگنجانید.

در کنار مصرف این ویتامین‌های دوستدار مو از طریق مواد غذایی، استفاده از مکمل‌هایی که به صورت اختصاصی برای رشد مو فرموله شده‌اند نیز مفید است. در بخش بعدی چند مورد از بهترین محصولات تقویت‌کننده مو که در قالب مکمل رشد مو در داروخانه‌های و مراکز مجاز یافت می‌شوند را معرفی می‌کنیم. اما قبل از آن اجازه دهید به یک نکته حیاتی دیگر نیز برای داشتن موهای سالم اشاره کنیم. تغذیه مناسب همراه با ماساژ پوست سر و کاهش استرس، محیط فولیکول‎ها را برای رشد بهتر بهینه می‎کند. بنابراین توصیه می‌کنیم که استفاده از ماساژور مخصوص سر را در کنار تغذیه و استفاده از مکمل فراموش نکنید. قیمت ماساژور مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگر، بسته به عملکردهای دستگاه و کیفیت تولید متفاوت است.

چند مکمل رشد مو عالی برای بهبود سلامت موها

مکمل رشد مو به محصولاتی با فرمولاسیون تخصصی گفته می‌شود که برای تحریک رشد مو، تقویت فولیکول‎های مو و بهبود سلامت کلی پوست سر و مو طراحی شده‎اند. این محصولات اغلب حاوی مواد فعال مانند بیوتین، کراتین، روغن‎های طبیعی و ویتامین‎ها و مواد معدنی مختلف هستند. هدف اصلی این مکمل‌ها، رفع مشکلاتی مانند نازک شدن، ریزش و کندی رشد مو است. مکمل‌های مخصوص مو با تغذیه پوست سر، بهبود گردش خون و تامین مواد مغذی ضروری برای فولیکول‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای روی ظاهر افرادی دارند که به دنبال افزایش رشد و کیفیت موهای خود هستند.

  • مکمل زینک (روی)

روی یک ماده معدنی است که بدن روزانه به مقدار کمی از آن نیاز دارد. روی به عملکرد سیستم ایمنی، گردش سلولی و بهبود سریع‌تر زخم‌ها کمک می‏کند. همچنین با حمایت از چرخه فولیکول در حفظ سلامت مو نیز نقش مهمی دارد. ریزش مو (آلوپسی) یکی از علائم کم شدن روی در بدن است. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف مکمل روی می‌تواند باعث رشد مجدد مو در افراد مبتلا به ریزش مو شود. مکمل‌های حاوی روی می‌توانند با تامین نیاز بدن به این ماده معدنی و رساندن آن به محدوده طبیعی، ریزش مو را کاهش دهند.

  • مکمل پروتئین

مو در درجه اول از پروتئین تشکیل شده است. عدم مصرف پروتئین کافی ممکن است عامل اصلی ریزش مو باشد. به همین خاطر در برخی از بیماران مصرف مکمل‌هایی که حاوی پروتئین زیاد یا یک نوع اسید آمینه خاص است می‎تواند ریزش مو را متوقف کند. روزانه باید حداقل 0.8 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن استفاده کنید. البته برخی از افراد ممکن است به پروتئین بیشتری نیاز داشته باشند. بنابراین به دنبال مکمل پروتئینی باشید که دوز آن بتوانید این حداقل را تامین کند. در کنار این مکمل رشد مو می‌توانید از غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت حیوانات، غذاهای دریایی، لبنیات و حبوبات بیشتری استفاده کنید.

  • مکمل آهن

همانطور که در بخش اول این مقاله توضیح دادیم؛ ریزش مو گاهی با کاهش سطح آهن در بدن مرتبط است. سلول‌های مو از جمله فعال‌ترین سلول‌ها در بدن هستند و برای عملکرد صحیح خود نیاز به وجود آهن کافی در بدن دارند. بدن مردان، زنان 19 تا 50 ساله، زنان بالاتر از 51 سال، مادران باردار و زنان شیرده به ترتیب به 8، 18، 8، 27 و 9 میلی‌گرم آهن در روز نیاز دارد. بنابراین اگر حدس می‌زنید میزان مصرف آهن‌تان کمتر از این اعداد است؛ ممکن است علت ریزش موها یا رشد ضعیف‌شان کمبود این ماده در بدن باشد. در این حالت مصرف آهن در قالب قرص و یا شربت می‌تواند به عنوان مکمل رشد مو برای شما عمل کند. ضمن اینکه در کنار این مکمل توصیه می‌کنیم بیشتر از قبل گوشت بدون چربی، غذاهای دریایی و غلات به خصوص از نوع غنی شده‌اش استفاده کنید.

  • مکمل امگا 3

کمبود اسید چرب امگا 3 در بدن نیز با ریزش مو و ابرو مرتبط است. یک تحقیق انجام شده بر روی زنان مبتلا به ریزش مو نشان داد که مصرف مکمل حاوی 460 میلی‎گرم روغن ماهی که منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 محسوب می‌شود؛ ریزش را کاهش داده و ضخامت مو را در این بیماران بهبود می‏بخشد. بهتر است مکمل امگا 3 که مصرف می‌کنید حاوی آنتی اکسیدان نیز باشد. مردان، زنان، مادران باردار و خانم‌های شیرده به ترتیب باید روزانه حداقل 1.6، 1.1، 1.4 و 1.3 امگا 3 مصرف کنند. اگر می‌خواهید نیازهای بدن‌تان به این ماده را برطرف کنید و به این شیوه از ریزش مو جلوگیری کنید؛ در کنار مصرف مکمل از غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی‎های چرب، روغن بذر کتان، تخم چیا و گردو هم بیشتر استفاده کنید.

  • مکمل بیوتین

این ویتامین B یک عنصر کاربردی است که در بسیاری از مکمل‎های مخصوص رشد و تقویت مو پیدا می‌شود. اما خود این ماده را نیز به صورت خالص در قالب مکمل می‌توانید از داروخانه تهیه کنید. بیوتین یک ویتامین محلول در آب است که از رشد مو، پوست و ناخن‎ها با کمک به تجزیه چربی ‎ها و کربوهیدرات‎ ها حمایت می‎کند. کم شدن میزان این ویتامین در بدن ممکن است با ضعیف شدن موها و ریزش آنها خود را نشان دهد. نکته جالب در مورد این ویتامین این است که سرعت رشد مو را افزایش می‌دهد؛ اما ضخامت آن را افزایش نمی‌دهد. با این حال، به دلیل اینکه به مراتب ارزان‌تر از سایر مکمل‎ هاست؛ بیشتر متخصصان شروع درمان را با استفاده از آن توصیه می‌کنند.

  • مکمل‌های تخصصی برای تقویت مو

در کنار این مکمل‌ها که اکثرا حاوی یک نوع ماده معدنی یا ویتامین خاص هستند؛ می‌توان از مکمل‌های تخصصی که در آنها ترکیبی از این مواد عالی وجود دارد نیز برای تقویت موها استفاده کرد. محصولات زیر از جمله معروف‌ترین مکمل‌های مخصوص تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن در جهان هستند که می‌توانید آنها را از داروخانه‌های معتبر یا به صورت آنلاین از پلتفرم‌هایی مانند آمازون تهیه کنید.

  • قرص هیرویت هلث اید
  • قرص هیرتامین
  • قرص سیستین ب 6 زینک
  • قرص یونی زینک
  • کپسول هیر برست
  • قرص هیالورونیک اسید مای ویتامینز

اگر در مورد ریزش ناگهانی موهای خود نگران هستید؛ حتما با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید. او به احتمال زیاد بعد از تشخیص علت این ریزش، مصرف یکی از این مکمل‌ها را به شما توصیه می‌کنید. برای اینکه نسبت به اصالت کالایی که به دست‌تان می‌رسد مطمئن شوید؛ روش خرید از آمازون بهترین روش تهیه آنهاست.

در کنار مصرف مکمل رشد مو داشتن یک رژیم غذایی سالم غنی از مواد مغذی و پروتئین، بهترین روش پشتیبانی از سلامت موهاست. همانطور که توضیح دادیم؛ گاهی اوقات کمبود مواد مغذی در بدن ممکن است به ریزش مو کمک کند. اگر سطح روی یا آهن در بدن‌تان کم است؛ مصرف مکمل این مواد ممکن است به بازیابی بدن و تقویت مو کمک کند. اما اگر سطح این مواد معدنی در بدن‌تان در محدوده طبیعی باشد؛ احتمالا مصرف هیچ‌کدام از این مکمل‌ها نمی‌تواند از ریزش موهای‌تان جلوگیری کند. چرا که در این شرایط اکثرا علت ریزش جای دیگری است.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول