× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

معرفی انواع ماساژ درمانی

ماساژ درمانی

روش‌های متعددی وجود دارد که اکثر درمانگران فیزیکی از آنها به عنوان ماساژ درمانی برای رفع مشکلات شایع مانند گرفتگی عضلات استفاده می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با انواع ماساژ های درمانی می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

معرفی انواع ماساژ درمانی

ماساژ درمانی نوعی درمان فیزیکی است که در آن درمانگر به کمک دست یا دستگاهی به نام ماساژور بافت‌های نرم بدن را حرکت داده و با این کار باعث کاهش استرس، درمان تنش عضلانی و ایجاد احساس آرامش می‌شود. که اگر قصد خرید و قیمت ماساژور دارید می توانید وارد فروشگاه ایران بابا شوید. ماساژ یک تکنیک عملی است که در سبک‌های مختلفی قابل انجام است. از بین حدود 80 سبک ماساژ درمانی، روش‌های زیر بیشترین تاثیر را روی بدن دارند.

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی

رایج‌ترین نوع ماساژ درمانی، ماساژ سوئدی است که شامل ضربات نرم، طولانی، سبک و ریتمیک بوده و طی آن درمانگر با ضربه زدن به بالاترین لایه عضلات، در بدن تحرک ایجاد می‌کند. این حرکات قابلیت ترکیب با حرکت دادن مفاصل را دارد و با کاهش تنش عضلانی می‌تواند آرامش‌بخش و انرژی‌زا باشد. حتی در برخی از منابع آمده است که ماساژ سوئدی برای ریکاوری عضلات بعد از آسیب‌دیدگی نیز مفید است.

درکل ماساژ سوئدی یک نوع ماساژ ملایم کل بدن و مناسب برای افرادی است که تا کنون خدمات ماساژ دریافت نکرده‌اند و می‌خواهند تنش عضلانی کلی را در بدن کم کنند. این نوع ماساژ می‌تواند به رفع گره‌های عضلانی کمک کرده و گزینه خوبی برای افرادی است که تمایل دارند در طول دوره ماساژ استراحت کنند. معمولا ماساژ سوئدی بین 60 تا 90 دقیقه طول می‌کشد.

ماساژ بافت‌های عمیق

ماساژ بافت های عمیق

ماساژ بافت‌های عمیق نوعی ماساژ حرفه‌ای است که برای رفع درد نقاط خاص و سفتی عضلات بدن بهترین انتخاب محسوب می‌شود. در این روش درمانی ماساژدرمانگر از ضربات آهسته‌ای که فشار را روی ماهیچه‌ها، تاندون‌ها یا سایر بافت‌های عمیق زیر پوست متمرکز می‌کنند استفاده می‌کند. اگرچه در ماساژ بافت‌های عمیق از حرکات ریتمیک کمتری نسبت به سایر انواع ماساژ استفاده می‌شود؛ اما جنبه درمانی بیشتری دارد؛ می‌تواند الگوهای مزمن تنش عضلانی را تسکین دهد و به رفع آسیب‌های عضلانی مختلف مانند رگ به رگ شدن کمر کمک کند. درست است که حرکات دست ماساژور در این شیوه درمان فشار عمیق‌تری به عضلات وارد می‌کند؛ اما در طول 60 دقیقه ماساژ نباید درد خاصی را احساس کنید. اگر در طول ماساژ درد داشته باشید یعنی ماساژور تخصص و تجربه کافی را ندارد.

ماساژ ورزشی

ماساژ ورزشی

ماساژ ورزشی  یک سبک کاملا خاص ماساژ برای کمک به سیستم‌ عضلانی است که  بیشتر برای ورزشکاران یک ورزش خاص کاربرد دارد. در این سبک ماساژ درمانی، درمانگران از روش‌های مختلفی برای کمک به ورزشکاران در حین تمرین یا بعد از مسابقات استفاده می‌کنند. گاهی هم از تکنیک‌های این روش برای ارتقای انعطاف‌پذیری بدن و کمک به جلوگیری از آسیب‌های ورزشی استفاده می‌شود. تسکین فشارهای عضلانی و تسریع بهبودی پس از آسیب ورزشی نیز از دیگر مزایای این سبک ماساژ درمانی هستند. اگر آسیب عضلانی مکرری که ناشی از استفاده تکراری از یک ماهیچه خاص است را تجربه می‌کنید یا به دلیل انجام یک فعالیت بدنی یا ورزش خاص، مستعد آسیب‌دیدگی هستید؛ ماساژ ورزشی گزینه خوبی است زیرا می‌توان از آن هم برای جلوگیری آسیب‌دیدگی و هم برای تسکین درد استفاده کرد.

ماساژ شیاتسو

ماساژ شیاتسو

شیاتسو در زبان ژاپنی به معنای فشار انگشت است. در ماساژ شیاتسو، درمانگر از فشار ریتمیک و متنوع انگشت دست بر روی نقاط خاصی از بدن استفاده می‌کند. در طب فشاری اعتقاد بر این است که این نقاط نقش مهمی در جریان انرژی حیاتی بدن ایفا کرده و به چی معروف هستند. طرفداران این مدل طب سنتی معتقدند که ماساژ شیاتسو می‌تواند به رفع انسداد در این نقاط کمک کند. ماساژ شیاتسو برای افرادی که می‌خواهند احساس آرامش کنند و استرس، درد و تنش عضلانی را از بین ببرند بهترین گزینه است.

این نوع ماساژ ژاپنی بدن را از نظر ذهنی و جسمی آرام می‌کند؛ در تسکین درد موثر است؛ سردرد و تنش عضلانی را تسکین می‌دهد؛ خستگی را از بین می‌برد و ضمن بهبود روند خواب خلق و خوی را نیز بهبود می‌دهد. یک مطالعه انجام شده در سال 2019 نشان داد که ماساژ شیاتسو برای رفع علائم کمردرد و ارتقاء کیفیت زندگی بلافاصله پس از جراحی عالی است. یک مطالعه در سال 2018 نیز نشان داد که ماساژ شیاتسو به طور قابل توجهی کیفیت خواب و خستگی روزانه را در گروهی از ورزشکاران جوان مبتلا به آسیب عضلانی مرتبط با ورزش بهبود می‌بخشد‌.

ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی برای افرادی که خواهان ماساژ فعال‌تری هستند و می‌خواهند درد و استرس را کاهش داده و از بین ببرند بهترین گزینه است. همچنین می‌تواند به بهبود انعطاف‌پذیری بدن، جریان خون و انرژی کمک کند. ماساژور در ماساژ تایلندی با استفاده از یک سری حرکات شبیه به حرکات کششی یوگا، کل بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. درمانگر از کف دست و انگشتان خود برای اعمال فشار محکم به بدن شما استفاده می‌کند. ضمن اینکه بدن معمولا در موقعیت‌های مختلف کشیده و پیچانده می‌شود.

ماساژ با دستگاه ماساژور

با وجود اینکه بیشتر تکنیک‌های ماساژ باید توسط یک فرد حرفه‌ای و آموزش دیده انجام شود؛ اما یک روش فوق‌العاده دیگر نیز وجود دارد که برای انجام آن نیاز به تخصص ندارید. استفاده از دستگاه‌های ماساژور خانگی نام این روش است. در واقع در این روش شما با خرید ماساژور خانگی حرفه‌ای می‌توانید در خانه و به تنهایی تنش و استرس را از روی عضلات خود بردارید. ماساژورهای حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای بسیاری در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها ویژگی‌ها و آپشن‌های مختلفی دارند. بنابراین این نیاز شما به عنوان مصرف‌کننده است که تعیین می‌کند باید کدام ماساژور را خریداری کنید. البته در صورتی که مبتلا به مشکل اسکلتی-عضلانی خاصی هستید یا آسیب‌دیدگی قدیمی درمان نشده در بدن دارید حتما در مورد استفاده از ماساژور با پزشک متخصصی که تحت نظرش هستید مشورت کنید.

اگر ماساژوری که مد نظرتان است یا پزشک به شما توصیه کرده را در بازار پیدا نمی‌کنید؛ می‌توانید به فروشگاه ایران بابا مراجعه کنید. در این فروشگاه شرایطی برای خریداران فراهم شده که می‌توانند هر نوع ماساژوری را به صورت آنلاین و به روش خرید از آمازون تهیه کنند و محصول را درب منزل تحویل بگیرند. با این روش هم می‌توانید از اصالت کالا مطمئن شوید و هم از اتلاف وقت و انرژی خود جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول