× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

بهترین برند ایرانی برای تلویزیون

بهترین برند ایرانی برای تلویزیون

این روزها با توجه به تنوع برندهای تولیدکننده لوازم الکترونیکی، خرید محصولی مانند تلویزیون برای بسیاری از افرادی که به دلیل ارزان بودن و داشتن خدمات پس از فروش گسترده، برندهای ایرانی را ترجیح می‌دهند به چالش بزرگی تبدیل شده است.

بهترین برند ایرانی برای تلویزیون

ما اینجا هستیم تا با معرفی 5 برند ایرانی برای تلویزیون این چالش را برای خریداران رفع کنید.

بهترین برند ایرانی برای تلویزیون

ایکس ویژن

ایکس ویژن یکی از برندهای قدیمی تولیدکننده وسایل برقی و الکترونیکی در کشور است که خط تولید تلویزیون خود را در سال 1385 راه‌اندازی کرد و با تولید این تک محصول، وارد بازار رقابت داغ با محصولات صوتی و تصویری خارجی شد. در حال حاضر این شرکت تلویزیون‌های خود را با قطعات چینی و در داخل ایران مونتاژ می‌کند. تلویزیون‌های برند ایکس ویژن هوشمند و مجهز به سیستم عامل اندروید هستند. این محصول در سایزهای مختلف از 24 تا 65 اینچ تولید شده و کیفیت صدا و تصویر مطلوب، یکی از ویژگی‌های اصلی آن است.

  • بررسی تلویزیون ایکس ویژن از نظر کیفیت تصویر

بیشتر محصولات این شرکت دارای قابلیت HDR هستند و به همین خاطر تماشای تصاویر رنگی با آنها تقریبا کیفیتی مشابه با محصولات خارجی دارد. استفاده از پردازنده قوی در تولید این محصول باعث شده که تصاویر نمایش داده شده بسیار واقعی به نظر برسند. ضمن اینکه وجود پنل LED در این مدل از تلویزیون‌ها باعث وضوح بالای تصویر شده است. البته اگر انتخاب شما این برند ایرانی برای تلویزیون است؛ نباید انتظار کیفیت تصویری دقیقا مشابه با محصولات خارجی مانند ال‎جی، سامسونگ و سونی را داشته باشید.

  • بررسی تلویزیون ایکس ویژن از نظر کیفیت صدا

محل قرارگیری بلندگوها در بیشتر تلویزیون‌های ایکس ویژن زیر بدنه است و همین موضوع باعث پیچیدن صدا در فضای و بهبود کیفیت محصول از نظر پخش صوت شده است. Pure Sound و Harman Kardon دو سیستم صوتی هستند که اغلب این محصولات بر پایه آنها ساخته شده‌اند.

  • فناوری‎ های استفاده شده در تولید تلویزیون ایکس ویژن

پشت بدنه تلویزیون‌های ایکس ویژن هم پورت خروجی USB وجود دارد و هم HDMI. البته تعداد این پورت‌ها به نسبت محصولات خارجی کمتر است. ضمن اینکه در طراحی سیستم نرم‌افزاری نوع هوشمند این محصولات از سیستم عامل اندروید استفاده شده که معمولا ورژن آن پایین‌تر از سیستم عامل تلویزیون‌های گران‌تر مانند سونی و سامسونگ است.

جی پلاس

 دومین برند از لیست بهترین برند ایرانی برای تلویزیون که این روزها تبلیغات آن را زیاد در رسانه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم؛ برند جی پلاس است که بعد از خروج شرکت‌هایی مانند ال‌جی و سامسونگ از ایران در سال 1397 و زیر نظر شرکت گلدایران فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت با در نظر گرفتن بودجه زیاد برای تبلیغ محصولات خود توانسته سهم بالایی از فروش تلویزیون‌های ایرانی را در بازار از آن خود کند. جی پلاس تلویزیون‌های هوشمند خود را در سایز های مختلف از 32 تا 82 اینچ تولید می‌کند و همین تنوع در تولیدات، به یکی از مزایای رقابتی این شرکت تبدیل شده است.

  • بررسی تلویزیون جی پلاس از نظر کیفیت تصویر

کیفیت تصویر تلویزیون‌های جی پلاس به لطف استفاده از پنل LED و قابلیت HDR در تولید، در حد قابل قبولی است؛ اما از نظر سرعت به‎روزرسانی تصویر، اصلا قابل رقابت با محصولات برندهای خارجی نیست.

  • بررسی تلویزیون جی پلاس از نظر کیفیت صدا

سیستم صوتی به کار رفته در تولید تلویزیون‌های جی پلاس در مقایسه با سایر برندهای ایرانی باکیفیت‌تر است؛ اما در طراحی این سیستم از فناوری کاهش‌دهنده نویز استفاده نشده است. در تولید اکثر تلویزیون‌های جدید برند جی پلاس از سیستم صوتی دو کاناله و فناوری تطبیق صدا با محیط استفاده می‌شود.

  • فناوری‎ های استفاده شده در تولید تلویزیون جی پلاس

در پشت بدنه تلویزیون‌های جی پلاس علاوه بر پورت HDMI CEC و HDMI ARC، یک خروجی کاملا کاربردی برای هدفون نیز وجود دارد. این تلویزیون‌ها از فرمت‎های صوتی Audio MP3، AAC، PCM و MP2/COOK نیز به راحتی پشتیبانی می‌کنند. اگر دنبال یک تلویزیون هوشمند با امکانات فوق‌العاده و مناسب برای گشت و گذار در اینترنت هستید؛ این برند ایرانی برای تلویزیون را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

اسنوا

اسنوا که فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه تولید لوازم خانگی از سال 1384 آغاز کرده است؛ سومین برند معروف در لیست ماست. البته تولیدات این شرکت فقط محدود به لوازم الکترونیکی و صوتی و تصویری نمی‌شود و شما می‌توانید سایر وسایل برقی مانند ماشین لباسشویی، اجاق گاز و حتی یخچال فریزر منزل خود را نیز از همین شرکت تهیه کنید. اسنوا تلویزیون‌های خود را در سایز مختلف از 32 تا 75 اینچ با استفاده از قطعاتی که حدود 50 درصد از آنها ساخت داخل هستند تولید می‌کند. به همین دلیل می‌توان لقب ایرانی‌ترین تلویزیون‌ساز ایرانی را به شرکت اسنوا داد.

  • بررسی تلویزیون اسنوا از نظر کیفیت تصویر

متاسفانه شرکت اسنوا برای بهبود کیفیت تصویر محصولات خود از فناوری خاصی استفاده نمی‌کند و بارزترین سیستمی که باعث کارایی بهتر این تلویزیون‌ها از نظر بصری می‌شود همان فناوری HDR10 است که در اکثر محصولات رقیب نیز وجود دارد. البته تلویزیون‌های اسنوا به نسبت قیمت از کیفیت تصویر مطلوبی برخوردار هستند و می‌توانند تصاویر را با کیفیت 4K به نمایش درآورند. بنابراین می‌توانید جزئیات تصویر را با وضوح بالایی دیده و همزمان از کنتراست بالای تصویر نیز لذت ببرید.

  • بررسی تلویزیون اسنوا از نظر کیفیت صدا

کیفیت بالای صدا و رسا بودن آن یکی از نقاط قوت تلویزیون‌های اسنواست؛ چرا که شرکت در تولید این محصول از بلندگوهای بسیار حرفه‌ای و قدرتمندی استفاده کرده و به همین خاطر، تقریبا هیچ یک از تلویزیون‌های ایرانی از نظر صدا قابل مقایسه با تلویزیون اسنوا نیستند.

  • فناوری‎ های استفاده شده در تولید تلویزیون اسنوا

تقریبا نصف تلویزیون‌های برند اسنوا که در حال حاضر هنوز تولید و روانه بازار می‌شوند هوشمند نیستند و در طراحی آنها از سیستم عامل اندروید استفاده نشده است. البته اگر ملاک‌تان در خرید برند ایرانی برای تلویزیون هوشمند بودن محصول است می‌توانید تلویزیون خود را از بین مدل‌های جدید این شرکت که از قابلیت Time Shifting نیز پشتیبانی می‌کنند انتخاب کنید.

پارس الکتریک

پارس الکتریک قدیمی‌ترین شرکت ایرانی تولیدکننده لوازم الکترونیکی محسوب شده که مزیت اصلی آن نسبت به رقبا، قیمت مناسب‌تر محصولاتش است. این شرکت به دلیل اطمینان از کیفیت محصولات و قطعات به کار رفته در تولید آنها، روی تمامی تلویزیون‌های خود گارانتی 18 ماهه به مشتری ارائه می‌دهد.

  • بررسی تلویزیون پارس الکتریک از نظر کیفیت تصویر

کیفیت تصویر بیشتر مدل‌های پارس الکتریک 4K است؛ ولی متاسفانه به دلیل ضعف در عملکرد قطعات موثر در پخش تصویر، کیفیت تصاویری که از این تلویزیون‌ها پخش می‌شود به نسبت کیفیت تصویر محصولات خارجی مانند LG و سامسمونگ پایین‌تر است.

  • بررسی تلویزیون پارس الکتریک از نظر کیفیت صدا

یکی از دلایل ما برای قرار دادن این شرکت در لیست بهترین برندهای تولیدکننده داخلی تلویزیون، کیفیت بالای صدا در محصولات تولید شده توسط آن است. بلندگوهای به کار رفته در تلویزیون‌های پارس الکتریک به نسبت بلندگوهای اکثر تلویزیون‌های ایرانی قوی و باکیفیت هستند.

سام الکترونیک

این شرکت با تولید تلویزیون‌های 32 تا 65 اینچی خود، با هدف تصاحب جایگاه برند سامسونگ در بازار ایران فعالیت خود را آغاز کرد. بیشتر قطعاتی که در تولید این تلویزیون‌ها به کار برده می‌شوند ایرانی هستند و در کنار آنها از قطعات باکیفیت چینی، تایوانی و حتی کره‌ای نیز استفاده می‌شود. نکته جالب در مورد این شرکت این است که تمامی اپلیکیشن‎ها و نرم‎افزارهای داخلی مورد استفاده در تلویزیون‌های سام الکترونیک، توسط متخصصان ایرانی طراحی و تولید شده‌اند.

  • بررسی تلویزیون سام الکترونیک از نظر کیفیت تصویر

در مدل‌های مختلف این محصولات از فناوری HDR10 و HDR10+ استفاده شده و به همین خاطر این تلویزیون‌ها از نظر تفکیک و تراکم رنگ، عملکرد بسیار خوبی نسبت به رقبای خود دارند. وضوح تصویر در اکثر این محصولات راضی‌کننده و در حد مطلوب است.

  • بررسی تلویزیون سام الکترونیک از نظر کیفیت صدا

تلویزیون‌های Full HD و 4K این برند مجهز به بلندگوهایی با توان 20 وات هستند که به نسبت دیگر بلندگوها، توان کمی محسوب می‌شود. البته در ساخت برخی از تلویزیون‌های سام الکترونیک از بلندگوهایی با قابلیت انعکاس صدا استفاده شده که لذت تماشای تصاویر مهیج را برای مخاطب چند برابر می‌کند.

  • فناوری‎ های استفاده شده در تولید تلویزیون سام الکترونیک

متاسفانه این شرکت در استفاده از فناوری برای ساخت محصولات خود عملکرد ضعیفی داشته و فقط از چند فناوری ساده مانند فناوری Time Shifting و Smart View در تولید تلویزیون‌های خود استفاده کرده است.

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید؛ برندهای تولیدکننده تلویزیون ایرانی بسیار متنوع هستند و محصولات هر کدام از آنها از ویژگی‌ها و مزایای مختلفی برخوردارند. بنابراین این ممکن است خرید تلویزیون را برای شما دشوار کند. ما پیشنهاد می‌کنیم که اگر فقط می‌خواهید از تلویزیون برای دیدن فیلم، سریال و فوتبال استفاده کنید؛ به جای آن به سراغ پروژکتور بروید. قیمت پروژکتور به نسبت کیفیت و اندازه تصویری که به شما ارائه می‌دهد ارزان‌تر از تلویزیون است. شما تصویر خروجی از این ابزار کوچک را می‌توانید روی هر دیواری یا پرده‌ای که می‌خواهید با هر سایزی که مد نظرتان است پخش کنید. بیشتر پروژکتورهای باکیفیت بازار، از نظر کیفیت صدا و تصویر با بهترین برندهای تلویزیون قابل رقابت هستند. بنابراین با خرید پروژکتور به جای تلویزیون، نیازی نیست توقع خود را از کیفیت تصاویر پخش شده پایین بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول