× پشتیبان فروش

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

Support whatsapp
×
×

انواع ایرپاد اپل Airpods

انواع ایرپاد اپل Airpods

ایرپادهای اپل در یک دسته‌بندی کلی به سه گروه ایرپادهای سطح پایه که شامل محصولات نسل دوم هم می‌شود؛ ایرپادهای میان رده (نسل سوم) و در نهایت ایرپادهای (نسل دوم) با قابلیت حذف نویز تقسیم می‌شوند. جدیدترین محصول این کمپانی در رده هدفون‌های بی‌سیم از سپتامبر 2023 همراه با درگاه شارژ USB-C برای مطابقت با آیفون 15 به بازار عرضه شده است. اگر علاقمند به این محصول جذاب هستید؛ برای آشنایی با انواع ایرپاد اپل و تفاوت‌های مختلفی که بین این محصولات وجود دارد با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

انواع ایرپاد اپل به ترتیب سال ساخت

اگر بخواهیم هدفون‌های بی‌سیم تولید کمپانی اپل را از نظر سال ساخت دسته‌بندی کنیم می‌توانیم بگوییم که انواع ایرپاد اپل عبارتند از:

  • ایرپاد 1 اپل (نسل اول)

این محصول که اولین بار در سپتامبر سال 2016 و همراه با آیفون 7 و اپل واچ به بازار عرضه شد؛ نسبت به هدفون‌های هم نسل خودش یک انقلاب در صنعت تولید محصولات دیجیتال محسوب می‌شد. ایرپادهای نسل اول اپل مجهز به تراشه‌ای به نام Apple W1، بلوتوث 4.2 و باتری 93 میلی وات ساعتی هستند. شرکت اپل از اواخر مارس سال 2019 تولید این محصول را متوقف کرد.

  • ایرپاد 2 اپل (نسل دوم)

بعد از اعلام توقف تولید ایرپاد 1، شرکت اپل جدیدترین نسخه این محصول را تحت عنوان ایرپاد 2 به بازار عرضه کرد که مجهز به تراشه‌ای اختصاصی به نام Apple H1 بود. از امکان پشتیبانی از دستیار صوتی Siri و بلوتوث نسخه 5 نیز می‌توان به عنوان دیگر قابلیت‌های نسل دوم ایرپادهای اپل نام برد. این محصول از لحاظ ظاهری نیز تغییراتی را نسبت به نسل اول تجربه کرده بود.

  • ایرپاد پرو اپل (نسل اول)

درست در اکتبر سال 2019 بود که شرکت اپل، یکی از بهترین هندرفری‌های بلوتوثی خود را به دنیای محصولات دیجیتال و علاقمندان به این حوزه معرفی کرد. نسل اول ایرپادهای پرو اپل به جهت داشتن ویژگی‌های بسیار خاصی مانند قابلیت نویز کنسلینگ، برخورداری از سری سیلیکونی، مقاومت در برابر رطوبت و عرق و بکارگیری تراشه H1 اپل نسبت به دیگر محصولات هم رده متمایز بودند.

  • ایرپاد مکس اپل

ایرپاد مکس اپل لوکس‌ترین هندزفری بی‌سیم زمان خودش بود که در دسامبر سال 2020 و تنها با فاصله چند ماه از معرفی نسل اول ایرپادهای پرو به بازار وارد شد. این محصول از نظر ظاهری تقریبا هیچ شباهتی به دیگر هندزفری‌هایی که اپل تا آن زمان ساخته بود نداشت. ایرپادهای مکس از نوع رو گوشی بودند و به همین خاطر می‌توانستند کاملا گوش کاربر را پوشش دهند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به نویز کنسلینگ بسیار عالی و کیفیت صدای مثال زدنی آن اشاره کرد. گرچه ایرپادهای مکس اپل از نظر قیمتی بسیار گران‌تر از نسل‌های قدیمی بودند و به همین خاطر هم نسبتا فروش‌شان در بازارهای جهانی کم بود؛ اما قطعا ویژگی‌های این محصول می‌توانست خریدارانی که به دنبال یک محصول باکیفیت بودند را قانع به پرداخت چنین هزینه‌ای کنند.

  • ایرپاد 3 اپل (نسل سوم)

ایرپادهای نسل سوم اپل یکی از جدیدترین هندزفری‌هایی هستند که شرکت اپل در اکتبر 2021 به بازار معرفی کرد. این هدفون بی‌سیم از نظر ظاهری و عملکردی تغییراتی را نسبت به ایرپادهای پرو 1 تجربه کرده بودند. نداشتن سری سیلیکونی، ساقه‎های کوتاه‎تر و نداشتن قابلیت نویز کنسلینگ از مهم‎ترین تفاوت‌های موجود بین ایرپاد 3 با ایرپادهای پرو نسل اول است. این محصول به جای حذف ویژگی‌های ذکر شده؛ مجهز به امکاناتی نظیر Spatial Audio، Dolby Atmos، گواهینامه IPX4 و پشتیبانی از شارژ مگ سیف بود و همزمان کیفیت صدای بسیار بالایی داشت.

  • ایرپاد پرو 2 اپل (نسل دوم)

این محصول آخرین نسل از ایرپادهای ساخت کمپانی اپل است که در سپتامبر 2022 به بازار معرفی شد. ارتقا تراشه و تبدیل آن به سری H2، بهبود قابلیت نویز کنسلینگ، شفافیت صدا بیشتر و بهتر شدن صدای فراگیر سه بعدی از جمله ویژگی‌های متمایز این محصول نسبت به نسل قبل است.

انواع ایرپاد اپل Airpods

مقایسه انواع ایرپاد اپل از نظر کیفیت طراحی و ساخت

به استثنای ایرپاد مکس، همه ایرپادهای سری فعلی اپل، به صورتی طراحی شده‌اند که کاملا داخل گوش قرار می‌گیرند. در مقایسه با ایرپادهای نسل دوم، مدل نسل سوم و هر دو نسل ایرپاد پرو، ساقه‌های کوتاه‌تری داشته و همین موضوع آنها را کمی سنگین‌تر و پهن‌تر کرده است. اگر راحتی سری هندزفری موقع استفاده برای شما اهمیت زیادی دارد؛ برای خرید از امازون به سراغ نسل اول و دوم ایرپادهای پرو بروید. نسل دوم از این ایرپادها حتی سری سیلیکونی قابل تعویض در اندازه‌های مختلف داشته و کمی اندازه‌شان کوچک‌تر است. علاوه بر این، اگر قصد دارید از هدفون هنگام انجام فعالیت‌های بدنی شدید مانند ورزش کردن استفاده کنید؛ از خرید نسل دوم و سری مکس این محصول خودداری کنید. زیرا این مدل‌ها هیچ مقاومتی در برابر تعریق و آب ندارند.

مقایسه انواع ایرپاد اپل از نظر قابلیت‌ها

وقتی صحبت از کیفیت صدا به میان می‌آید؛ به جرات می‌توان گفت که همه ایرپادهای اپل، عملکرد بسیار خوبی دارند. با این حال هر مدل از این محصول دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی است که برخی از آنها تجربه شنیداری بهتری را برای کاربر ایجاد می‌کنند. اگر به دنبال هدفونی هستید که در قابلیت حذف نویز بهتر عمل کند؛ ایرپاد مکس یا یکی از مدل‌های نسل پرو را انتخاب کنید. هر سه این محصولات قابلیت حذف نویز را دارند و با استفاده از آن به کاربر کمک می‌کنند تا بتواند بهتر روی چیزی که به آن گوش می‌دهد تمرکز کند. ضمن اینکه این مدل از هندزفری‌ها حالت شفافیت صدا داشته که می‌توانید به کمک آن صداهای محیط اطراف خود را در حین گوش دادن به موسیقی و سایر محتوای صوتی بشنوید.

تفاوت اصلی بین انواع ایرپاد اپل تراشه‌ای است که در ساخت این محصولات به کار برده شده است. سری مکس این محصول و بخش عمده‌ای از دیگر ایرپادهای اپل، از جمله نسل اول ایرپاد پرو، از تراشه H1 اپل پشتیبانی می‌کنند. این در حالی است که در ساخت نسل دوم پرو از این محصول از تراشه جدید H2 اپل استفاده شده است. در نتیجه، نسل دوم ایرپادهای پرو اپل حالت شفافیت تطبیقی بهبود یافته‎ای دارند که به کاهش صداهای قوی محیط کمک کرده و آکوستیک بهتری نیز دارند. سازندگان این محصول معتقدند که ایرپاد پرو جدید می‌تواند تا دو برابر نسل اول ایرپاد پرو نویز محیط را کاهش دهد.

همه مدل‌های جدید ایرپاد نسبت به مدل نسل دوم، تجربه کیفیت صدای فراگیرتر و شبیه به تئاتر را برای کاربر به دنبال دارند. مدل نسل دوم همچنین فاقد EQ تطبیقی است که ظاهرا خروجی را بر اساس شکل گوش شما تنظیم می‌کند و دارای درایورهای سفارشی اپل است که بیس قوی‌تری دارند. علاوه بر این ایرپادهای نسل دوم، ایرپادهای نسل اول و ایرپاد مکس همگی دارای حسگرهای نوری دوگانه‌ای هستند که می‌توانند زمانی که روی گوش قرار می‌گیرند را تشخیص دهند. البته اپل در مدل‌های جدیدتر این محصول از حسگر تشخیص پوست برای سنجش دقیق‌تر استفاده کرده است. بنابراین وقتی گوشی را در گوش می‌گذارید یا درمی‌آورید؛ با دقت بیشتری می‌تواند صدا را پخش یا توقف کند.

مقایسه انواع ایرپاد اپل از نظر میکروفن

همه ایرپادهایی که اپل در حال حاضر تولید می‌کند مجهز به فناوری هستند که صدای بیرون را کاهش داده و به تمرکز بهتر کاربر روی صدا کمک می‌کند. با این حال برخلاف دیگر هدفون‌ها، ایرپادهای نسل دوم فاقد میکروفون‌های رو به داخل هستند؛ بنابراین نمی‌توانند به خوبی صداهای داخلی را کاهش دهند. این در حالی است که نسل مکس از همین محصول هشت میکروفون برای حذف فعال نویز و سه میکروفون برای دریافت صدا دارد.

مقایسه انواع ایرپاد اپل از نظر عمر باتری

ایرپاد مکس، از نظر عمر باتری، بهترین هندزفری تولیدی توسط شرکت اپل است. شما می‌توانید با یک بار شارژ این دستگاه، با وجود استفاده از قابلیت حذف نویز و حالت شفافیت تا 20 ساعت از آن استفاده کنید. باتری این محصول با فعال کردن قابلیت حذف صدای فضا، حداکثر 20 ساعت با یک بار شارژ عمر دارد. علاوه بر این، اپل ادعا کرده که تنها پنج دقیقه شارژ می‎تواند حدود 1.5 ساعت دستگاه را روشن نگه دارد.

جالب اینجاست که علیرغم گران‌تر بودن ایرپادهای نسل سوم، نسل دوم ایرپاد پرو تقریبا عمر باتری یکسانی دارد. هر دو نسل سوم و نسل دوم ایرپادهای پرو حداکثر شش ساعت با یک بار شارژ کردن کار می‌کنند و شارژ پایه آنها نیز برای 30 ساعت کار طراحی شده است. با این وجود ایرپادهای پرو جدید تا 5.5 ساعت عمر باتری دارند و ایرپادهای نسل سوم حداکثر پنج ساعت با یک بار شارژ کار می‌کنند. در مقابل نسل اول ایرپادهای پرو اپل حداکثر 4.5 ساعت شارژ نگه می‌دارند و شارژ پایه‌شان نیز حدود 24 ساعت دوام دارد. هر یک از این سه مدل را با پنج دقیقه شارژ می‌توانید حدود یک ساعت روشن نگه دارید.

به طور طبیعی ایرپادهای نسل دوم کم‎ترین میزان عمر باتری را دارند. اپل ادعا می‌کند ایرپادهای قدیمی‌تر تا پنج ساعت با یک بار شارژ و بیش از 24 ساعت با کیس شارژ روشن می‌مانند. این در حالی است اگر ایرپادهای نسل دوم را به مدت 15 دقیقه در باکس شارژ خود بگذارید می‌توانید تا سه ساعت از آنها استفاده کنید.

اگر علاقمند به تهیه این محصولات هستید یا می‌خواهید از قیمت پاور بانک مطلع شوید یا خرید رینگ لایت از آمازون را تجربه کنید؛ کافیست که با همکاران ما در فروشگاه معتبر ایران بابا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

فیلتر محصولات
Alibaba

ضمانت سلامت

Amazon

تحویل اکسپرس

eBay

ضمانت مرجوعی

eBay

پشتیبانی آنلاین

eBay

خرید آسان

eBay

گارانتی محصول